Miele CVA 6805 - Reviews

gemalen koffie, koffiebonen
Aantal kopjes per keer
Volautomatisch
ja (koffie)

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 9 reviews die zijn achtergelaten voor de Miele CVA 6805 op Kieskeurig.nl.

6,9

ardje 14-07-2016
  • Product half jaar in bezit

storingsgevoelig

6,8
Prachtig apparaat en lekkere koffie, als het werkt...
Binnen een paar maanden na aanschaf 2 storingen gehad, op hetzelfde punt: melkschuim. Botte pech, volgens de monteur. Na de tweede reparatie (ventiel vervangen) werkte het apparaat slechts enkele dagen goed en ging het weer stuk. Dat verwacht je niet van een vlaggenschip op espresso-gebied (en voor die prijs). We hielden het apparaat echt goed schoon, dus daar kan het niet aan hebben gelegen.

We hebben besloten dat we het apparaat willen retourneren. Kijken of dat lukt.

Jeroen 31-08-2020

Veel storingen....

Geschreven voor: Miele CVA 6805

Na een aantal jaren een AEG nu 3 jaar geleden gekozen voor Miele onder mom: er is geen betere. Maar dat lijkt niet waar te zijn. Wat een drama met dit apparaat. 4 serieuze storingen. Tot nu toe redelijk coulant opgelost door Miele, maar wel telkens de ergenis en wachttijd tot reparaties is uitgevoerd. Inmiddels maar een nespresso machientje erbij gekocht. Smaakt eigenlijk net zo lekker.

Pluspunten

• Smaak koffie
  • Uiterlijk

Minpunten

• Storingen
  • Storingen
  • en nog meer storingen

Regina 10-11-2019

Veel storingen

Geschreven voor: Miele CVA 6805

We hebben deze koffie machine nu sinds september 2016 en inmiddels spijt van deze aankoop.
Net binnen de garantieperiode van 2 jaar hadden we de 1e storing, in aug 2018. Dit was de melkschuimer. Dit viel nog binnen de garantie.
In aug 2109 de 2e storing. Bij deze storing zouden we in ieder geval €130 kwijt zijn voor het komen van de monteur, dit was dan wel incl 20 minuten werktijd...... Zou de storing niet binnen 5 minuten verholpen zijn, kwam er € 7 per 5 minuten extra bij....
Het filtersysteem bleek kapot en werd vervangen. Omdat een filtersysteem na ruim 2 jaar nog niet kapot hoorde te zijn, hoefden we het apparaat niet te betalen. Wel €130 lichter voor de reparatie.
In oktober 2019 wederom storing, wederom de miele monteur laten komen. Er bleek wederom iets kapot. Dit keer was het iets met het maalsysteem....
Er werd ons als coulance aangeboden om een grote beurt uit te laten voeren à €350, waarbij de kosten van de storingsmelding van 6 weken daarvoor in mindering werden gebracht.
Het apparaat was nu helemaal nagekeken en alle dingen die vervangen moesten worden, waren vervangen. Het apparaat was weer zo goed als nieuw....
Deze nieuwigheid duurde helaas nog geen 4 weken...
Wederom een storing, dit keer weer bij de melkopschuimer....
Eens maar nooit weer een dergelijk apparaat!

Minpunten

• Veel storingen

jvana 30-06-2019

Uiterst bewerkelijk

Geschreven voor: Miele CVA 6805

De kwaliteit van de gezette koffie is uitstekend maar het apparaat is uiterst bewerkelijk en de software in de chip is niet erg slim. Ik raad het apparaat niet aan.

Pluspunten

• Uitstekende koffie

Minpunten

• Veel te bewerkelijk
  • software in chip is niet erg slim

Henk 16-12-2017

Mooie yeer degelijke koffie machine

Geschreven voor: Miele CVA 6805

We hadden eerst een Siemens maar vanaf het begin problemen en veel storingen. Met deze Miele CVA 6805 een perfecte machine qua koffie en al de mogelijkheden maar vooral ook het onderhoud. Je ziet meteen het verschil in de kwaliteit van de onderdelen en de hogere prijs is deze machine absoluut waard.

bmns 11-06-2017

Prachtige machine met 1 minpunt

Geschreven voor: Miele CVA 6805

wij hebben deze prachtige machine nu twee jaar en heeft 1 mankement waarvoor Miele al een paar keer is langsgeweest meer nog steeds niet heeft kunnen oplossen. De dubbele uitloop is erg onbetrouwbaar. soms zit in het linkse kopje meer koffie dan in het rechter kopje en soms is het omgekeerd. De uitloop lijkt ergens lucht op te pakken waardoor een mooie dubbele uitloop van koffe zelldzaam is. Dit verwacht je niet van deze machine in deze prijsklasse, Onze vorige bonenmachine van Jura had dit probleem niet. Hopelijk gaat Miele het wel een keer oplossen.

Pluspunten

• Prachtige machine
  • lekkere koffie
  • mooi in lijn met andere inbouw apparaten

Minpunten

• dubbele uitloop is onbruikbaar

BMW 18-08-2017

Inmiddels is door Miele het probleem met de dubbele uitloop bevestigd en er wordt door Miele Duitsland al geruime tijd aan een oplossing gewerkt. Deze zal dus binnenkort beschikbaar moeten komen. Alle bezitters van de CVA 6805 zouden zich bij Miele moeten melden om de oplossing te verkrijgen.

Herman de wit 03-04-2017

Prachtig design

Geschreven voor: Miele CVA 6805

Geweldig apparaat typisch Miele heerlijke koffie met meer dan voldoende instel mogelijkheden makkelijk schoon te houden en ook het maalsysteem

• Heerlijke koffie
  • Makkelijk schoon te houden

ardje 03-07-2016
  • Product kwartaal in bezit

lekkere koffie, mooi, maar storingsgevoelig

Geschreven voor: Miele CVA 6805

De machine is erg mooi en maakt goede koffie, ook van middelmatige bonen als je die wilt gebruiken. Veel instellingsmogelijkheden, maar wel een verplicht strak schoonmaakschema dat je moet volgen. Best logisch natuurlijk en het zorgt dat de koffiesmaak goed blijft.

We hebben binnen een kwartaal echter al twee storingen gehad: het melkschuimdeel is kennelijk erg gevoelig voor storingen, want regelmatig gaf de machine alleen warme melk, in plaats van melkschuim. Ook de automatisch in hoogte verstelbare koffie-uitloop heeft al een storing gegeven.

Dus mooi apparaat, goede koffie, maar storingsgevoeliger dan dat je voor deze prijs mag verwachten.

rmlinden 30-04-2014

Lekkere koffie, alles instelbaar, perfect melkschuim. Even wennen aan het instellen van het profiel. Schoonmaken volautomatisch en het apparaat geeft alles aan. Mooie vormgeving en prachtige verlichting en display. Het servicecontract voor 10 jaar ontzorgt totaal en voorkomt risico's en extra kosten. Eerdere Miele service aan ander apparaat bevestigt de kwaliteit van het merk en voorkomendheid van het servicepersoneel. Geen monteur maar ambassadeur voor het merk, dank mijnheer Jansen!