Miele CM6310

AEG KKE884500M

• Soort apparaat gemalen koffie, koffiebonen
  • Maalgraad instelbaar Ja
AEG KKE884500M

Beoordeling op basis van 3 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

6,8

Alpina 01-12-2015 Product paar dagen in bezit

2,6
Koffie is vaak niet warm, met name door de melk.
Apparaat spoelt vreselijk vaak, ook op ongewenste momenten.
Lekbak is heel vaak vol.
Het zetten wordt ook vaak afgebroken om onjuiste reden.
Bij het zetten van twee kopjes moet, als het water op is na bereiding van één kopje, het waterreservoir worden gevuld. Als dat gedaan is, gaat het apparaat

ineens spoelen : middenin de twee half bereidde kopjes koffie of cappuccino, waarna de handeling ook nog eens wordt afgebroken. Weg met twee kopjes

half gevulde koffie/cappuccino.
Daar het apparaat erg vaak spoelt, komt deze situatie helaas vaak voor.

Niet kopen, is geld niet waard.

Officiele reactie van Miele 02-12-2015

Via het programma zijn per dranksoort diverse parameters in te stellen, zoals o.a. temperatuur en hoeveelheid.
Het regelmatig spoelen is noodzakelijk om de melkleidingen afdoende te kunnen schoonhouden.
Verdere vragen over de instellingsmogelijkheden van Miele koffieautomaten kunt u stellen via info@miele.nl

Alpina 23-12-2015

Het koffiezetapparaat functioneert technisch niet goed:
- bij het zetten van koffie, wanneer het waterreservoir leeg raakt tijdens het zetten, begint het apparaat ineens te spoelen (na het vullen van het waterreservoir), waardoor de reeds gedeeltelijk bereidde koffie of cappuccino wordt bedorven; ook de bereiding wordt afgebroken;
- de koffie komt niet gelijkmatig uit beide tuitjes, hetgeen ongewenst is bij het zetten van twee kopjes parallel;
- wanneer tijdens het zetten van koffie het bonenreservoir leeg blijkt te zijn, wordt dit niet gedetecteerd of aangekondigd wordt de bereiding mislukt afgemaakt;
- het apparaat gaat heel erg vaak spoelen, waardoor het waterreservoir heel vaak leeg is, met als gevolg dat het eerst genoemde effect veelvuldig optreedt.

Miele Service is twee keer langs geweest en zegt dat dit alles ‘normaal’ is en dat er niets aan te doen is.

Het apparaat voldoet daarentegen niet aan wat men er normaliter van zou mogen verwachten.

Alpina 20-03-2016

Na schriftelijk bezwaar maken heeft de leverancier (MediaMarkt) na contact met Miele service ons aangeboden: of een vervangend apparaat of geld terug.
Wij hebben voor dat laatste gekozen en zijn nu op zoek naar een goede vervanger.
De bezwaren of problemen zijn erkend.

Mevr. T. Kuperus 13-09-2015 Product half jaar in bezit

Bij het zetten van 2 koppen koffie tegelijk verschilt de inhoud van het ene kopje enorm met die van het andere kopje. Reparaties mochten niet baten. Inmiddels lekt het apparaat water aan de onderkant. Maar even weer een monteur bellen. Verder geweldige machine!

Mevr. T. Kuperus 26-12-2015

Inmiddels, een reparatie of 10 later heeft Miele mijn apparaat omgeruild voor een nieuwe. Deze werkt een stuk beter. Ook is de verdeling bij het zetten van 2 kopjes koffie tegelijk minder verschillend. Wat me opviel is dat het nieuwe apparaat niet was voorzien van een later ontworpen wit koffiedrab-bakje, dus ik heb deze tijdens de omruiling snel uit m'n oude apparaat gehaald en in het nieuwe apparaat geschoven. Dit voorkomt toekomstige lekkageproblemen. Helaas worden de magneetjes van de zijklep vochtig bij het bereiden van meer dan 2 kopjes koffie of bij een kopje cappuccino (logisch!). Hierdoor trekt de klep krom naar buiten toe en hebben de magneten die de klep moeten laten aansluiten geen effect meer. Dit was ook al het geval bij de nieuw aangebrachte klep op mijn vorige model. Komt hier een oplossing voor? Dit is toch echt van de zotte ...

E. Bon 11-08-2015 Product kwartaal in bezit

Heerlijke koffie recepten, makkelijk in onderhoud, ook melksysteem reinigt automatisch. Zonder meer aan te raden. Wij hebben de witte uitvoering !!