Miele CM6310

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Miele CM6310 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

4,9

r***@l****** 24-11-2022

Teleurstellende miskoop

Geschreven voor: Miele CM6310

Wat een ellende, van het begin af aan al problemen met het er in en uithalen van de zetgroep. Niet zo lang nadat de garantie was verlopen ging de machine tijdens het programma om te ontkalken in storing. We hebben de machine op moeten laten halen en deze is gerepareerd . Kosten ruim €200,- machine zelf was bijna €1000,- en die zetgroep die vanaf het begin al problemen gaf is vervangen. Nu een jaar later doet de machine het weer niet meer, constant storing in het maalmechanisme. Weer op laten halen gaat weer minimaal zo’n bedrag worden. Miele er is geen betere is dus wat ons betreft een slogan die niet opgaat. We hebben juist voor dit merk gekozen ivm duurzaamheid en kwaliteit maar hebben spijt als haren op ons hoofd dat we niet voor een ander merk hebben gekozen. Wat ons betreft nooit meer een Miele…… er zijn vast betere

Pluspunten

• Mooi om te zien
  • Veel mogelijkheden
  • Koffie smaakt goed

Minpunten

• Veel storingen
  • Kostbaar
  • Zetgroep laat zich lastig uitnemen
  • Waterreservoir sluit niet goed
  • korte levens duur of anders dure reparaties

M. Blonk 14-05-2020
  • Product gekregen

Miele 6300 en 6310

Geschreven voor: Miele CM6310

Gekregen voor mijn verjaardag de Miele 6300 in nov 2014 en daarbij een verzekering voor 10 jaar à € 199,00.
Na 1 x ellende , koude cappuccino geen of weinig schuim apparaat gemaakt tot paar keer aan toe.
Koffiemachine omgeruild, netjes zou je denken!?
Nog gevraagd of verzekering door liep van die 10 jaar garantie.
Ja natuurlijk! Maar dan komt het.
In november 2019 weer ellende, melk spoot eruit, koude koffie etc.
Kreeg rekening !
Niet betaald natuurlijk!
Na over en weer mailen en terug naar winkel waar ik deze had gekocht, werd de rekening gecrediteerd ! Garantie van 10 jaar NIET meer geldig !
Dit omdat ze de Miele 6300 voor de Miele 6310 hebben omgeruild ! En volgens de wet geld het garantiecertificaat dan niet meer!!
29 april 2020 weer ellende kon app niet ontvetten, weer iemand langs gekomen en zou een nieuwe beschrijving mailen ??
Raar in ene verouderde programmering ?! Moet het nog ontvangen!
Nu weer gebeld! Er komt helemaal geen koffie uit.
Nu weer afwachten tot 20 mei 2020.....
Koop het niet! Tenzij je koffiemachine voor 2 à 3 jaar koopt en dan een nieuwe.
Want eenmaal ellende, blijf je aan de gang en de kosten om te maken zijn niet niets! Rond € 200 € 500

Pluspunten

• Verse koffie
  • Per kopje

Minpunten

• Koude cappuccino
  • Melk spuit eruit
  • Geen koffie uit app
  • Dure reparatie na 2 jaar

B.Weijman 17-03-2019

n.v.t

Geschreven voor: Miele CM6310

Ik ben sinds twee jaar in het bezit van dit apparaat. Reeds na korte tijd weigerde het, oorzaak verstopping. Monteur heeft apparaat gereinigd en na verloop kreeg ik een laatje om in het apparaat te plaatsen ( volgens Miele ui coulance ?? ) Ieder week wordt het apparaat gereinigd ,
dit wordt steeds moeizamer omdat overal aangekoekte koffiedrap zit en het terugplaatsen van het hoofdonderdeel steeds moeilijker wordt. In 1 woord totaal waardeloos voor de dikke prijs die voor het apparaat betaald is

Minpunten

• zie motivatie

Alpina 01-12-2015
Geschreven voor: Miele CM6310

Koffie is vaak niet warm, met name door de melk.
Apparaat spoelt vreselijk vaak, ook op ongewenste momenten.
Lekbak is heel vaak vol.
Het zetten wordt ook vaak afgebroken om onjuiste reden.
Bij het zetten van twee kopjes moet, als het water op is na bereiding van één kopje, het waterreservoir worden gevuld. Als dat gedaan is, gaat het apparaat

ineens spoelen : middenin de twee half bereidde kopjes koffie of cappuccino, waarna de handeling ook nog eens wordt afgebroken. Weg met twee kopjes

half gevulde koffie/cappuccino.
Daar het apparaat erg vaak spoelt, komt deze situatie helaas vaak voor.

Niet kopen, is geld niet waard.

Officiele reactie van Miele 02-12-2015

Via het programma zijn per dranksoort diverse parameters in te stellen, zoals o.a. temperatuur en hoeveelheid.
Het regelmatig spoelen is noodzakelijk om de melkleidingen afdoende te kunnen schoonhouden.
Verdere vragen over de instellingsmogelijkheden van Miele koffieautomaten kunt u stellen via info@miele.nl

Alpina 23-12-2015

Het koffiezetapparaat functioneert technisch niet goed:
- bij het zetten van koffie, wanneer het waterreservoir leeg raakt tijdens het zetten, begint het apparaat ineens te spoelen (na het vullen van het waterreservoir), waardoor de reeds gedeeltelijk bereidde koffie of cappuccino wordt bedorven; ook de bereiding wordt afgebroken;
- de koffie komt niet gelijkmatig uit beide tuitjes, hetgeen ongewenst is bij het zetten van twee kopjes parallel;
- wanneer tijdens het zetten van koffie het bonenreservoir leeg blijkt te zijn, wordt dit niet gedetecteerd of aangekondigd wordt de bereiding mislukt afgemaakt;
- het apparaat gaat heel erg vaak spoelen, waardoor het waterreservoir heel vaak leeg is, met als gevolg dat het eerst genoemde effect veelvuldig optreedt.

Miele Service is twee keer langs geweest en zegt dat dit alles ‘normaal’ is en dat er niets aan te doen is.

Het apparaat voldoet daarentegen niet aan wat men er normaliter van zou mogen verwachten.

Alpina 20-03-2016

Na schriftelijk bezwaar maken heeft de leverancier (MediaMarkt) na contact met Miele service ons aangeboden: of een vervangend apparaat of geld terug.
Wij hebben voor dat laatste gekozen en zijn nu op zoek naar een goede vervanger.
De bezwaren of problemen zijn erkend.

Mevr. T. Kuperus 13-09-2015
Geschreven voor: Miele CM6310

Bij het zetten van 2 koppen koffie tegelijk verschilt de inhoud van het ene kopje enorm met die van het andere kopje. Reparaties mochten niet baten. Inmiddels lekt het apparaat water aan de onderkant. Maar even weer een monteur bellen. Verder geweldige machine!

Mevr. T. Kuperus 26-12-2015

Inmiddels, een reparatie of 10 later heeft Miele mijn apparaat omgeruild voor een nieuwe. Deze werkt een stuk beter. Ook is de verdeling bij het zetten van 2 kopjes koffie tegelijk minder verschillend. Wat me opviel is dat het nieuwe apparaat niet was voorzien van een later ontworpen wit koffiedrab-bakje, dus ik heb deze tijdens de omruiling snel uit m'n oude apparaat gehaald en in het nieuwe apparaat geschoven. Dit voorkomt toekomstige lekkageproblemen. Helaas worden de magneetjes van de zijklep vochtig bij het bereiden van meer dan 2 kopjes koffie of bij een kopje cappuccino (logisch!). Hierdoor trekt de klep krom naar buiten toe en hebben de magneten die de klep moeten laten aansluiten geen effect meer. Dit was ook al het geval bij de nieuw aangebrachte klep op mijn vorige model. Komt hier een oplossing voor? Dit is toch echt van de zotte ...

E. Bon 11-08-2015
Geschreven voor: Miele CM6310

Heerlijke koffie recepten, makkelijk in onderhoud, ook melksysteem reinigt automatisch. Zonder meer aan te raden. Wij hebben de witte uitvoering !!