Miele CM 6100

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 14 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Miele CM 6100 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,6

Dick uit Vaassen 23-08-2020

Graag, maar traag

Geschreven voor: Miele CM 6100

Wij gebruiken deze machine nu een jaar of zes en er zijn ruim 12.000 kopjes koffie mee gezet. Tot onze volle tevredenheid; de koffie is prima van smaak.
Wat tegenvalt is de snelheid waarmee de koffie wordt bereid. Wanneer je met z'n tweeën bent is dat geen probleem, maar zodra er visite komt is het wachten geblazen, zeker bij de tweede ronde.
Schoonmaken is een fluitje van een cent en doe ik consequent iedere zondagmorgen.
Vandaag deed zich de eerste storing voor: de ring van het filtersysteem is stukgegaan, maar deze is makkelijk zelf te vervangen.

Pluspunten

• makkelijk schoonmaken
  • instelmogelijkheden
  • mooie schuimlaag

Minpunten

• bereidingstijd

Wim en Joost 04-08-2019

Bereiding afgebroken - Bonen bijvullen

Geschreven voor: Miele CM 6100

We hebben deze koffiemachine nu 5 jaar en ondervinden veel problemen. We zijn blij als er eindelijk een kopje koffie uitkomt. Continue geeft de machine bovenstaande storing aan. Blijkbaar een bekende storing bij Miele daar hij wordt genoemd in de handleiding. Daar wordt als oplossing gegeven dat in het programma de hoeveelheid of/en maalgraad van de koffie moet worden aangepast. Hiervoor hadden we een inbouw miele koffiemachine waar na 3 jaar al een nieuwe motor in moest worden geplaatst. De koffie die deze machines geven is echter bijzonder goed.

Pluspunten

• Heerlijke koffie
  • Als hij werkt, is hij gemakkelijk

Minpunten

• Lastig in gebruik
  • Na 5 jaar niet meer te gebruiken
  • Veel onderhoud zelf doen

Anoniem 05-02-2019

Drama

Geschreven voor: Miele CM 6100

Juni 2014 bij de Mediamarkt gekocht. Goed voor laten lichten door de verkoper met als resultaat deze aankoop en garantie dat dit een perfect apparaat zou zijn met een lange levensduur. Helaas januari 2017 kregen wij de monteur aan huis met een rekening van 442,00 euro waar wij 225,00 euro van moesten betalen uit coulanse. Nu februari 2019 krijgen wij het schermpje " ontkalken" niet meer uit het systeem en kunnen geen koffie meer zetten. Miele gebeld er moet een monteur komen 130 euro moet je minimaal betalen om mijnheer Miele te laten komen. Dag mijnheer Miele.....we zijn er klaar mee!!

miele CM61 21-10-2018

Perfect apparaat!

Geschreven voor: Miele CM 6100

Een prima apparaat afgezien dat het apparaat teveel spoelt en reinigt naar mijn zin!!!Af en toe geeft de koffie een soort zure azijnsmaak waardoor de melk ook direct schift??Dit is nu 2x voorgekomen?Wie weet wat dit is??

Pinakel 10-01-2018

Een teleurstelling

Geschreven voor: Miele CM 6100

We hebben de Miele CM 6100 gekocht ter vervanging van een Severin die het na 5 weken al opgegeven had. Miele had een goede naam en sommige apparaten draaien bij ons al ruim 20 jaar. Dat geeft dus wel vertrouwen. Helaas geldt die niet voor hun koffieapparaat. Na een kleine drie jaar begonnen de problemen. Soms schuimde de melk niet. En steeds vaker begon er steeds minder koffie uit de tuitjes te komen, ondanks het telkenmale grondig reinigen van die tuitjes en de zogenaamde cappucciniatore. Het filtersysteem begon ook steeds moeilijker te werken en knarste en kraakte behoorlijk. Ook begon er steeds meer water uit te lopen dat op het aanrecht terechtkwam. Uiteindelijk sloeg het filtersysteem vast en was niet meer uit het apparaat te krijgen. Toen hebben we machine laten repareren wat nog een aardige duit gekost heeft. Na ong. drie maanden was het weer raak. We kregen een melding: "Afvoerbakje plaatsen". Maar dat was al schoon en geplaatst. Er uit halen en weer terugplaatsen dan. Dan kwam er "functie wordt voortgezet" dat duurde een seconde en dan was het weer "Afvoerbakje plaatsen". En dat herhaalde zich eindeloos. Intussen bleek dat het filtersysteem "zijn uitgangspunt niet kon vinden". Volgens het boekje moest je dan het filtersysteem uitnemen en wat handelingen verrichten. dan zou het weer over zijn. Probleem was echter dat het filtersysteem er niet uit te halen is als het in de verkeerde stand staat en daar geeft het boekje geen oplossing voor.
Qua ontwerp vind ik dat er erg veel hoekjes en richeltjes aan de binnenkant zitten waar overal koffieprut/maalsel op en achter gaat zitten en wat haast niet schoon te maken valt.
Dat is de stand van zaken tot nu toe. We gaan informeren wat het nu weer gaat kosten en als er weer een bedrag van honderden euro's uitkomt, mogen ze hem houden...

Een apparaatje bij de Blokker kost 100 euro en dan heb je ook twee jaar garantie. Is het dan kapot, gooi je het weg en koop je een nieuwe. Kun je voor die ruim 1000,- Euro die die Miele kostte 10x doen en dan ben je twintig jaar verder...

Pluspunten

• Goede koffiesmaak
  • De zelfreiniging

Minpunten

• Erg storingsgevoelig
  • Temperatuur aan de lage kant
  • Lastig schoommaken van binnen

Vera Bleijenberg 06-01-2017

veel te bewerkelijk

Geschreven voor: Miele CM 6100

Wij hebben nu 2 jaar een CM 6100 koffieapparaat. Wij kochten het omdat het lang meegaat volgen Mediamarkt. Dat zal wel maar na 2 jaar is de ergernis zo groot dat je als het even kan een ander apparaat koopt. Gewoon een voordelige die niet vol zit met meldingen om de omzet an Miele te verhogen. ontkalken, reinigen enz. enz.
Nooit meer en veel te duur voor wat wordt geboden.

mlvdbos 20-04-2016

Net zo snel problemen als bij goedkopere apparaten!

Geschreven voor: Miele CM 6100

Heb deze koffiemachine sinds november 2014 (zie mijn review 26.12.2014)en heb al de tweede storing. Er is begin januari 2015 een monteur van Miele bij ons geweest en die heeft het hele apparaat uit elkaar gehaald omdat het piepte en kraakte en niet naar behoren werkte. Er is een onderdeel besteld en vervangen. De monteur is een hele middag bezig geweest. Gelukkig viel het toen onder de garantie.
Nu weer problemen maar dan met het filtersysteem. Na 5 à 8 kopjes melding "maak het filtersysteem handmatig schoon". Dat is best wel een probleem, vooral als er bezoek is. Voor de goede orde, het apparaat werd keurig volgens voorschriften elke week grondig schoon gemaakt.
Contact met Miele opgenomen en zij kunnen er niets anders aan doen dan een monteur te sturen voor € 98,52 om het apparaat te inspecteren. Hier voelen wij vooralsnog niets voor en zijn verplicht een ander apparaat te kopen (geen Miele meer), of we moeten om de 5 à 8 kopjes het apparaat uit elkaar halen en schoonmaken.
Al met al een teleurstellende ervaring. Wij hadden van Miele beter kwaliteit verwacht. Er is beslist wel van een ander merk een betere te koop. Dus niet "immer besser".

Alpina 01-12-2015
Geschreven voor: Miele CM 6100

Bij bereiding van twee koppen vraagt het apparaat om het waterreservoir te vullen als blijkt dat na één kop het water op is. Na vulling gaat het apparaat ineens spoelen en breekt de koffiezet handeling af.
Gevolg: weggooien van twee kopjes koffie of cappuccino.
Daar het apparaat veelvuldig spoelt, is het waterreservoir ook vaak leeg, waardoor deze rare situatie vaak optreedt.

pvnistelrooy 28-09-2015
Geschreven voor: Miele CM 6100

Prima machine, lekkere koffie, maar een regelrecht drama om schoon te maken. De druk groep (niet het maalsysteem) kan aan de zijkant worden verwijderd. Maar dan ben je er nog niet: het volledige interieur zit onder de gemalen koffie. En het ergste: op plekken waar je niet bij kunt komen. Ronduit onhygiënisch.

Na een paar maanden in ons bezit te zijn, lekte het apparaat aan de zijkant af en toe water. De reparateur van Miele gaf toe dat er een designfoutje in het apparaat zat, waardoor de koffieresten niet allemaal te verwijderen zijn (hetgeen de lekkage veroorzaakte). Wij kregen een minuscuul opvangbakje opgestuurd om een richel in het apparaat vrij te houden van koffieresten. Hoe wij de richel dan schoon moesten krijgen voordat het bakje erin kon, werd ons niet verteld.

Verder wordt zo ongeveer 1 op de 3 koffiebereidingen afgebroken om het bonenreservoir te vullen. Dit ondanks dat het helemaal vol zit. Even met de hand erin roeren en hij doet het weer. Niet erg voor een keer, wel voor 1 op de 3 bereidingen.

Ik heb uitgebreid met Miele gesproken, maar die gaven (overigens uiterst correct en vriendelijk) aan dat ze niets voor mij konden betekenen.

Apparaat staat inmiddels op Marktplaats, voor mij geen Miele koffiezetapparaat meer.

Alpina 01-12-2015

Helemaal mee eens: het reinigen is bijna een dagtaak en het apparaat spoelt werkelijk om de haverklap.
Met als gevolg dat het water vaak op is en de afvoerbak heel vaak moet worden geledigd.

Sjjaaaam 18-04-2014

Topproduct!
Deze machine is zeer makkelijk in onderhoud. Het maalsysteem kan makkelijk er uit worden gehaald en met hetzelfde gemak worden teruggezet. De machine spoelt zich zelf schoon wanneer deze wordt ingeschakeld en herhaalt dit wanneer de machine uit zichzelf uitschakelt. Tussendoor kun je er ook voor kiezen om de machine uit te schakelen.
Er is een optie dat je de maling van de koffiebonen kunt regelen. De melkslang wordt ook weer goed schoon, wanneer je het programma melkleiding spoelen activeert.
De machine heb ik nu een kwartaal in bezit, mensen komen bij me langs voor een bakkie en zijn erg tevreden! De koffie/espresso/cappuccino smaken ieder even lekker. Per product kun je zelf instellen hoe je deze wilt hebben: bijvoorbeeld bevochtigen bonen, hoeveelheid en bereidingstemperatuur. Dit hoef je maar eenmalig in te stellen :)
Tevens de luxe optie om twee bakkies tegelijk te zetten dus ook een dubbele cappuccino.
Drink smakelijk!

ib44 20-04-2014

wij hebben hem nu sinds 4 maanden in gebruik,ben zo blij met deze machine!! alleen wat ik minder vindt is de water tank,en dan met name het hengsel,niet handig en voelt niet stevig, heb het gevoel dat het hengsel breekt als ik de water tank op pak als hij vol met water zit.

E Bieleveld 21-01-2014
Geschreven voor: Miele CM 6100

Een strak uitziende machine. Bij de eerste ingebruikname duurt het even voordat de bonen de juiste maling hebben te pakken. Makkelijke instellingen en makkelijk om te reinigen. Ik heb via Miele een (in totaal)10 jarig garantie certificaat afgesloten voor €158.Ondanks dat dit een Miele is, zijn koffieapparaten na een aantal jaren en veelvuldig gebruik kwetsbaar voor storingen. Tot nu toe erg tevreden!

ib44 20-01-2014
Geschreven voor: Miele CM 6100

hij spoelt wel regelmatig maar dat vind ik een pluspunt hoewel ik wel eens ervan schrik als je het geluid niet verwacht.
ik vind het een super strak mooi en makkelijk te bedienen koffiemachine, in het begin alles door nemen in het boekje,stap voor stap stel je dan alles in. de vorige was een bosch en die mocht maar 2,5 jaar meegaan, het is vrij prijzig maar deze miele is het dubbel en dwars waard, misschien toch dan een min puntje voor die prijs had er wel een melkbeker bij gemogen.

Marinus van Geffen 04-01-2014
Geschreven voor: Miele CM 6100

Onze Jura gaf na 10 jaar en een kleine 40.000 koppen de strijd op. Na lang zoeken met als criteria een machine die alles-in-een biedt zonder verplaatsen van kopjes (1 uitloop) waar je ook tegelijktijdig 2 bakken per keer kan zetten voor een normale prijs kwam de Miele uit de bus. En werkelijk waar; koffie (specialiteit) bereidingen zijn van hoog niveau. Het gemak en eenvoud van de touchbedieningen en de eenvoudige menu bediening maken de Miele in gebruik gewoon ideaal. Het smaakt dus uitstekend, echt waar de tankinhoud is ook fors en daar schuilt ook meteen het aandachtspuntje. Voor de mensen die ook de CM5200 series reviews gelezen hebben zijn er nogal wat opmerkingen over het schoonmaak / doorspoelen van de machine. Dit is ook op de 2014 generatie (CM6100) aanwezig: Bij activeren machine spoelt hij stevig door -> na het bereiden van een melkproduct zal het aparaat ook zelf de melkleidingen willen spoelen (met stoom oa) en weer loopt je lekbak voller, vervolgens bij het uitzetten spoelt hij zijn koffie uitloop leeg en zit de lekbak VOL. Van het moment van aanzetten + maken van 2 cappucino en volledig uitzetten ben je dus (melding!) verplicht de lekbak te legen; van de 1.7 liter tankinhoud verdwijnt de helft in de lekbak. Begrijp me niet verkeerd het schoonmaken is simpel; in verhouding tot de andere merken zelfs vele malen gemakkelijker maar het moet gewoon meer frequent. Ik stoor me er niet aan (ben nogal zuinig aangelegen) maar dit is wel iets om te realiseren, ons vorige merk had minder onderhoud nodig maar de Miele is gewoon grondig. Persoonlijk hechten wij meer waarde aan de grondigheid en het resultaat maar toch een opmerking is zeker op zijn plaats. Concluderend uitstekende koffie(specialiteiten) beetje "aggressief" qua onderhoud en de temperatuur van de pure espresso is zo-zo toch zijn we zeer tevreden en voor het geld in verhouding wat er momenteel bij de andere merken verkrijgbaar is krijg je echt veel waar voor je geld.

Marinus van Geffen 30-10-2014

== UPDATE na 10 maanden in gebruik; 1600 kopjes gezet ==
Vandaag is Miele langsgeweest, er was lekkage...
Het aparaat is in orde echter de afvoerrichel vanaf de zetgroep richting lekbak zat verstopt. Het water kon niet weg en liep alle kanten op. Met ons verbuik (5 kopjes per dag) werden we erop geattendeerd dat we "zware" gebruikers waren.
Het advies is dus om elke week de grote schoonmaak te doen. Dit is letterlijk de zetgroep verwijderen en spoelen als mede ook de richel onder de zetgroep met een tie-wrap of sate-prikker of pensel leeg te halen. Deze richel loopt gewoon vol; koekt aan en verstopt + afval water kan niet weg. De monteur was volledig en correct (echt top) echter ik had het vermoeden dat ie dit vaker tegen was gekomen. De koffie is nog steeds perfect alleen de instructie "schraap elke week uw machine leeg met een tie-wrap" ontbreekt in de documentatie. Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet denken dus eigenlijk. Oh en de zetgroep die spoel je af moet een een hele nacht drogen! Ik blijf erbij; goed aparaat maar het onderhouds-regime zelfs met het schoonmaken van de richel met een Tie-Wrap is voor deze "grootverbruiker met 5 kopjes over 2 volwassenen per dag" nog steeds flink doorzuchten soms. Maar met de andere reviewers ben ik het eens: goede koffie hoor!

mlvdbos 05-01-2014

Marinus,
Wij vinden het ook lastig dat het spoelen zoveel water kost. Om te voorkomen dat het waterreservoir snel vol is zetten wij er een kopje of bakje onder als het apparaat gaat spoelen. Als de melding verschijnt van waterreservoir legen trek je het reservoir even naar voren en alles werkt weer. Leegmaken en water bijvullen doen wij standaard elke morgen als wij koffie drinken. Wordt er bezoek verwacht dan zorgen we ervoor dat alles gevuld en geleegd is . Gewoon een kwestie van routine. Went snel!
Wij zijn heel erg tevreden maar waren alleen maar een simpele pad machine gewend.
mlvdbos

mlvdbos 26-12-2013
Geschreven voor: Miele CM 6100

Na jarenlang aangerommeld te hebben met allerlei pad machines met een korte levensduur en met een "saaie" koffiesmaak hebben we voor deze machine gekozen.
Het is een hele investering maar het is een sieraad op je aanrecht. De mogelijkheden om je favoriete koffie te maken zijn heel erg groot. Vanwege al die mogelijkheden is het in het begin wel even moeilijk om je favoriete smaak in te stelen en vooral ook welke koffiebonen je moet gebruiken.
Je moet ook even wennen aan het vele schoonmaken maar bij deze machine is het heel eenvoudig.
Het apparaat is vrij groot maar de aparte espresso machine met de zeer prijzige cups kan nu weg en dat scheelt weer ruimte.
Wat de duurzaamheid betreft kun je nog niets zeggen maar wij hebben de ervaring dat Miele voor kwaliteit staat en hopen dat we van dit apparaat lang plezier mogen hebben.