Miele CVA 6401 - Reviews

gemalen koffie, koffiebonen
Aantal kopjes per keer
Type
espresso machine

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 7 reviews die zijn achtergelaten voor de Miele CVA 6401 op Kieskeurig.nl.

5,1

Berry 29-12-2016

Mooi apparaat, lekkere koffie.

Geschreven voor: Miele CVA 6401

We wilden een nieuwe koffiemachine die met bonen werkt, van degelijke kwaliteit is en bijpassend is bij onze andere apparatuur. We hebben getwijfeld tussen deze machine en de duurdere 6600 variant, omdat die een sensor heeft voor automatische detectie van de hoogte van de schenktuit. We vonden het prijsverschil daarvoor echter toch te groot en hebben daarom deze machine gekozen. We zien niets in wifi toepassingen, aangezien je toch bij de machine je koffie moet halen, alles gevuld moet zijn en je geen overstroming wilt van lekbakken etc. De toegevoegde waarde van wifi vinden we daarom te beperkt.

Het ziet er niet alleen mooi uit, ook de bediening is eenvoudig en toch biedt het apparaat uitgebreide mogelijkheden. De koffie smaakt uitstekend en het apparaat is lekker stil, vergeleken met onze vorige machine. Inbouw was een fluitje van een cent en het onderhoud stelt niet heel veel voor. Het reinigen gebeurt ook vrij geruisloos en de door te lopen stappen wijzen zichzelf, dankzij de instructies op het display. We hebben de machine nog niet zo lang, dus over duurzaamheid kunnen we nu nog niet zoveel zeggen.

Pluspunten

• Vormgeving
  • Degelijkheid
  • Bediening
  • Echte bonen

Iris 13-08-2018

Hallo, Ik lees van anderen dat het apparaat lastig is met schoonmaken en snel roestvorming vertoont binnenin. Kunt u dit bevestigen?

Berry 14-08-2018

Hallo, roestvorming hebben wij niet. Schoonmaken vinden wij erg meevallen. Alleen de melkleiding en bijbehorende onderdelen reinigen is wat meer werk. Maar wij doen zelden iets met melk, dus in ons geval speelt het niet. Enig minpunt dat wij hebben ervaren is dat de bedieningsknoppen (soft touch) niet worden verlicht. In donkere omgeving dus niet te doen, moet keukenverlichting aan

Berry 14-08-2018

Miskoop 29-09-2018

Grootste miskoop ooit

Geschreven voor: Miele CVA 6401

Waardeloze machine. Vergt heel veel onderhoud en constant is hij kapot. Met name het melkgedeelte. Apparaat is nu 4 jaar oud en meer dan 30x ter reperatie aangeboden. Gevraagd om een nieuw maar miele geeft geeneens antwoord op je klachten.

Frans van den Berg 16-10-2017

fantastische koffie

Geschreven voor: Miele CVA 6401

Al ruim 10 jaar genieten we dagelijks van ons prachtige en uiterst gebruiksvriendelijke Miele inbouw koffieapparaat. Het zet niet alleen prima koffie, maar is ook een fraai apparaat om te zien en de warmhoud lade eronder is de ideale plek voor kopjes en mokken en biedt zo nog meer gemak. Onderhoud is eenvoudig en niet overdreven vaak. Bovendien wordt er tijdig gewaarschuwd zodat je niet voor een voldongen feit van een niet-werkend apparaat wordt geplaatst.

Pluspunten

• bedieningsgemak
  • constante kwaliteit
  • eenvoudig onderhoud

Henk 31-10-2020

Dure miskoop, Miele onwaardige slechte kwaliteit

Geschreven voor: Miele CVA 6401

Al binnen 2 maanden na aanschaf de eerste reparatie onder garantie. Vooral de melkopschuimer functioneert slecht. Ondanks voortdurend schoonmaken en reinigen is elk kopje cappuccino weer een lot uit de loterij. Als die het doet, dan heerlijke cappuccino, maar te vaak komt er warme melk uit en mislukt de cappuccino. Bij nieuwe reparatie zijn vele onderdelen in de binnenkant vervangen maar na 2 weken weer dezelfde problemen, ondanks dat ik de vele verplichte schoonmaakprogramma’s regelmatig draai. Het gebruik van dit apparaat leidt tot vele frustraties. NIET KOPEN!

Pluspunten

• Goed voor gewone koffie

Minpunten

• Niet betrouwbaar
  • Slechte cappuccino
  • Veel te duur voor slechte kwaliteit

E.V. 28-10-2020

Slecht apparaat, vooral de melkopschuimer

Geschreven voor: Miele CVA 6401

Als het koffiezetapparaat het doet maakt hij lekkere koffie, maar mn de melkopschuimer is om de haverklap stuk.
Na 2/3 maanden de eerste reparatie gehad, daarna zeker nog 3 keer. Inmiddels een hele nieuwe binnenkant en nog steeds doet de melkopschuimer het slecht. Je bent een kwartier bezig voor je een keer koffie hebt. Drink je geen cappuccino is het een goed apparaat, anders niet aanschaffen!!!

Loo wiel 10-06-2018

Zeer slechte kwaliteit, service na 3 maanden

Geschreven voor: Miele CVA 6401

Mieke koffie apparaat gekocht, niet goedkoop, maar loos voor kwaliteit. Snel kapot Miele service gebeld, ja meneer over 3 maanden kunnen we langskomen... uhh... niet meer te repareren koop Nasr nieuwe, Danke daag......
Tja Miele er zijn Zeker betere.

Minpunten

• Snel kapot , slechte kwaliteit
  • Niet meer te repareren
  • Slechte service Miele 2 maanden wachten op afspr

Toon de Laat 08-12-2017

Geweldig koffie apparaat CVA6401

Geschreven voor: Miele CVA 6401

Heb de machine nu 2 jaar geweldige apparaat kan diversen soorten koffie kiezen goed instelbaar
geen problemen.
Destijds een zeer goede keus kan hem niet meer missen, snel een koffie bereiden bij bezoek is geweldig.

Pluspunten

• kan diversen soorten koffie kiezen
  • snel
  • de juiste sterkte eenvoudig instelbaar