Miele CVA 6405

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 12 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Miele CVA 6405 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Ronald 13-01-2024

Zeer goede koffiemachine met veel mogelijkheden

Geweldig apparaat!
Wij, twee personen huishouding, hebben dit koffieapparaat inmiddels 6 jaar in gebruik, de vele voorgeprogrammeerde typen koffie maken het uiterst gemakkelijk in de bediening. Hiervoor hadden wij de CVA 5065. In tegenstelling tot de glazen melkhouder van de CVA 6405 had de CVA 5065 een metalen melkhouder. De kwaliteit van de melk(schuim) is in de CVA 6405 stukken beter omdat de glazen houder niet warm kan worden.
Wel is van belang dat je het apparaat goed onderhoud maar de aanwijzingen in de handleiding zijn m.i. zwaar overdreven, 1x groot onderhoud p/m is meer dan genoeg en bij de melkreiniging hoef je echt niet elke keer het reinigingsproduct te gebruiken, 1x p/m is afdoende en voor de rest gewoon reinigen met warm water.
Een klein nadeel is dat het apparaat al 50 kopjes van te voren begint te waarschuwen dat er ontkalkt moet worden, elke keer moet je de mededeling wegdrukken; 5x van te voren is m.i. afdoende. Fijner zou zijn als je dit via de Miele@Home-app in zou kunnen stellen.

Pluspunten

• Hoge kwaliteit
  • Veel voorgeprogrammeerde koffietypen
  • Profielen kunnen aanmaken
  • Miele@Home

Minpunten

• Niet instelbaar zijn van waarschuwingen

Sari 24-11-2022

Teleurstellende kwaliteit

Geschreven voor: Miele CVA 6405

We hebben deze gekocht omdat wij een luxere koffiemachine/-automaat wilden. Deze ziet er ook mooi en strak uit in onze keuken. Opzich is deze ook een fijne koffieautomaat geweest - ik heb mijn cafe latte en cappuccino kunnen maken en mijn man zijn espresso.. Grote nadeel is wel, waarom ik maar cijfer vijf voor heb gegeven is dat deze maar 5 a 6 mee gaat. Deze is een dure apparaat ....maar blijkbaar niet echt duurzaam. Onze koffieautomaat is nu, na 6 jaar kapot is en daar wordt nu dan ook geen oplossing voor aangeboden - erg teleurstellend aangezien dat ik Miele als een merk met hoge kwaliteit beschouwde. Als ik had geweten dat deze, ondanks zuinig gebruik, zo kort mee zou gaan had ik hem nooit gekocht!:(

Pluspunten

• Strak en design
  • Veel koffieopties

Minpunten

• Gaat maar kort mee
  • Schoonmaken redelijk veel werk en lastig

t******@q********** 30-09-2022

Miskoop

Geschreven voor: Miele CVA 6405

Allerslechtste machine ever constant aan het ontkalken en storing na storing. Om gek van te worden. Spijt

Pluspunten

• Lekkere koffie

Minpunten

• Ontkalken en ontvetten

Marianne 08-09-2021

Veel werk/geld voor goede koffie.

Geschreven voor: Miele CVA 6405

Prima koffiemachine, wel veel (schoonmaak)onderhoud. Lekkere koffie.
Jammer dat de melkkan zo vreselijk duur is en alleen met dop te bestellen is. Er zijn al 2 glazen potten gebroken en ik moet nu weer een nieuwe bestellen (€ 99,95). Waarom verkoopt Miele niet alleen de glazen pot zonder deksel? Liever heb ik de pot van onbreekbaar rvs.

Pluspunten

• Goede koffie
  • Goed melkschuim

Minpunten

• Vaak schoonmaken
  • Dure ondedelen
  • Melkkan van glas (€ 99,95)

Trudy Hoek 25-09-2020

Bedroevend slechte koffiemachine

Geschreven voor: Miele CVA 6405

We kochten deze machine als derde in het rijtje inbouwapparatuur in onze nieuwe keuken. Wat een spijt! Al minstens 20 keer een servicemonteur over de vloer gehad maar altijd weer wat aan de hand. De klantenservice van Miele laat na mailen en bellen gewoon niets van zich horen.
De machine is verder traag, lawaaierig en intensief en duur in onderhoud. Schoonmaken is ook niet makkelijk door alle hoekjes in de reservoirs. Een enorme wanprestatie van Miele .

Pluspunten

• goede koffie

Minpunten

• Zeer storingsgevoelig
  • Vergt veel moeizaam en duur onderhoud
  • Service net zo belabberd als de machine

mariette 18-10-2019

koffiezet apparaat

Geschreven voor: Miele CVA 6405

Ik heb achteraf spijt dat ik deze heb aangeschaft, vooral met het maken van cappuccino veel problemen met melk opschuimen.
Vraagt veel onderhoud, meestal moet je eerst weer een handeling uitvoeren als je net zin hebt in een kopje koffie.
Geeft veel irritatie en wat ook irritant is dat er veel koffie verloren gaat als je weer eens problemen hebt. Echt spijt van deze aankoop verwacht je niet voor zo'n prijs.

Monique 30-08-2019

Koffiemachine

Geschreven voor: Miele CVA 6405

Heel lekkere koffie. Apparaat is in te stellen op verschillende sterkte en alle soorten koffie. Goed en makkelijk schoon te houden. Voor onderhoud krijg je meldingen. De koffieschuimer is erg makkelijk en maakt goed schuim

Pluspunten

• Makkelijk in onderhoud
  • Heerlijke koffie.
  • Goed in te stellen

Minpunten

• Melkleiding moet vaak worden gereinigd

Teddy 19-03-2019

Tja, wat je al niet over hebt voor een lekker kopje koffie

Geschreven voor: Miele CVA 6405

Flink af gezien van vorig koffie apparaat van Miele, erg veel reparatiekosten. Maar het gehele rijtje apparatuur was al Miele, dus maar weer een Miele ertussen gezet. Apparaat heeft heel onduidelijke display, je moet er echt een lamp op zetten anders zie je niet wat voor koffie je zet. Ook is het apparaat er niet mooier op geworden, plaat waar kopje op staat krast heel erg, was vroeger anders en voorkant lijkt vuil door materiaal wat er gebruikt is. Ook bij laatste kopjes koffie voor schoonmaak, moet je nu steeds eerst op ok drukken voor dat je koffie kunt zetten. Al met al, weinig vooruit gang in de 10 jaar, het is juist achteruit gegaan in mijn ogen.

Pluspunten

• Lekkere koffie

Minpunten

• duur in onderhoud
  • zeer onduidelijk display

Teddy 29-11-2018

oogt goed

Geschreven voor: Miele CVA 6405

Gekocht zonder garantie van 10 jaar en eigenlijk altijd ellende gehad. Monteur toch minimaal
15 keer langs geweest. Het reinigen is heel gedoe, maar dat heb ik wel over voor een lekker kopje koffie, want de koffie is heerlijk. Maar als je bekijkt met de aankoopprijs en de reparaties wat een kopje koffie kost......., schandalig veel, veel te veel.

Teunis 16-08-2018

Mooi design verder waardeloos

Geschreven voor: Miele CVA 6405

Meest slechte koffieapparaat wat we ooit gehad hebben. Je bent continu aan schoonmaken. Even een bakkie koffie nemen is er niet bij. Minimaal 10 minuten onderhoud per dag. Ingewikkelde demontage en allerlei meldingen wat gewoon niet klopt.

Pluspunten

Minpunten

• Duurt lang voor je cappuccino hebt
  • Veel onderhoud
  • Langzame werking
  • Slechte voorlichting bij aankoop

FenE 20-01-2018

Ontevreden gebruiker

Geschreven voor: Miele CVA 6405

Apparaat aangeschaft, omdat we in ons vorige huis ook een Miele koffiemachine met vaste wateraansluiting hadden en dit ontzettend makkelijk was. Inmiddels heeft Miele enkele aanpassingen aan het app. uitgevoerd, waaardoor je het app. meer schoon moet maken en onderdelen moet demonteren. Bovendien zijn er geen RVS schroeven gebruikt, zodat roestvorming al zichtbaar is. Beslist geen verbeteringen, ten opzichte van de meerprijs als ik dit nu vergelijk met de koffiemachine van bv Siemens, die vrienden hebben.

Pluspunten

• Vaste wateraansluiting

Minpunten

• Vaak schoonmaken/ontkalken
  • Uitloop elke dag demonteren en schoonmaken
  • Geeft RVS schroeven gebruikt

FenE 11-04-2018

Nadat Miele op 7 maart een modificatie heeft uitgevoerd, zijn wij weer tevreden gebruikers en voldoet dit apparaat weer aan onze wensen.

J.J. Voornhout 29-04-2017

Goed bedienbare en schoonhoudend koffie apparaat!

Geschreven voor: Miele CVA 6405

Aangesloten op het waternet, je eigen sterkte onder je eigen naam.
Eenvoudig te bedienen, mooie machine!

M. Van Dam 17-01-2017

CVA 6405

Geschreven voor: Miele CVA 6405

Miele CVA 6405 is een prima koffiemachine met goede koffie, cappuccino, latte en espresso. Hij geeft zelf aan welk onderhoud nodig is en dit is goed uit te voeren. Nadeel is de glazen melkkan. Wanneer deze glazen pot is gebroken, kost een nieuwe pot € 99.90! Belachelijke prijs!! (Een vergelijkbare pot kost elders tussen de € 2,- en € 5,-.
Wie weet een goede vervanging?

Pluspunten

• Prima koffie
  • Gebruiksgemak

Minpunten

• Glazen pot
  • Vrij veel meldingen op display
  • afdekplaat afvoerbak is niet van rvs