Bauknecht KMT 9145 IXL - Reviews

Type
espresso machine

AJ 15-01-2018

Reparatie op reparatie

Apparaat gekocht bij onze nieuwe keuken in een set met allerlei Bauknecht apparatuur. Mooi apparaat met best wat mogelijkheden. Koffie is goed in te stellen op maling, hoeveelheid en temperatuur. Heet water is niet qua hoeveelheid te programmeren. Was een tegenvaller.

Na een paar maanden het eerste issue met de melkkan. Geen cappuccino meer. We kregen een nieuwe kan opgestuurd (prima service). Verhielp het probleen alleen niet. Daarna diverse monteurs langs geweest. Spuitkop voor heet water is nu 5 keer vervangen en ook regelaar voor temperatuur nu inmiddels 3 keer (vanwege Algemeen Alarm storing) en ik weet niet hoeveel onderdelen nog meer. Apparaat is inmiddels 3 jaar oud en de monteur kennen we inmiddels goed.

Het was beter geweest als de watertuit simpel en degelijk was gehouden. Het plastic vervormt kennelijk waardoor hij er mee op houdt. Een stoompijp van degelijk materiaal was beter geweest. Melkkan klinkt handig, maar het is een dramaproduct.

Tip: koop een ander apparaat als het even kan.

Pluspunten

• Mogelijkheden
  • Vormgeving

Minpunten

• Duurzaamheid
  • Verlichting knoppen ontbreekt

Dick 02-01-2017

Heerlijk apparaat

Prachtig uiterlijk en doet waar die voor gemaakt is; heerlijke koffie maken. Veel instelmogelijkheden, heldere menustructuur en makkelijk schoon te maken.
Display zou iets helderder mogen

Pluspunten

• Uiterlijk
  • kwaliteit koffie
  • gebruik