Bauknecht KMT 9145 IXL - Reviews

Type
espresso machine

AJ 15-01-2018

Reparatie op reparatie

Apparaat gekocht bij onze nieuwe keuken in een set met allerlei Bauknecht apparatuur. Mooi apparaat met best wat mogelijkheden. Koffie is goed in te stellen op maling, hoeveelheid en temperatuur. Heet water is niet qua hoeveelheid te programmeren. Was een tegenvaller.

Na een paar maanden het eerste issue met de melkkan. Geen cappuccino meer. We kregen een nieuwe kan opgestuurd (prima service). Verhielp het probleen alleen niet. Daarna diverse monteurs langs geweest. Spuitkop voor heet water is nu 5 keer vervangen en ook regelaar voor temperatuur nu inmiddels 3 keer (vanwege Algemeen Alarm storing) en ik weet niet hoeveel onderdelen nog meer. Apparaat is inmiddels 3 jaar oud en de monteur kennen we inmiddels goed.

Het was beter geweest als de watertuit simpel en degelijk was gehouden. Het plastic vervormt kennelijk waardoor hij er mee op houdt. Een stoompijp van degelijk materiaal was beter geweest. Melkkan klinkt handig, maar het is een dramaproduct.

Tip: koop een ander apparaat als het even kan.

Pluspunten

• Mogelijkheden
  • Vormgeving

Minpunten

• Duurzaamheid
  • Verlichting knoppen ontbreekt
Geschreven voor: Bauknecht KMT 9145 IXL

m.k.62 19-05-2018

Wij hebben de koffie machine nu 4 jaar. In november is er een nieuwe koppeling geplaatst (het pijpje waar je de melkkan aan koppelt) omdat wij al een half jaar geen schuim meer hadden. Dit duurde zo lang omdat wij met onderhandeling van de verkoper, geen voorrij kosten wilden betalen omdat het al voor de 3 jaar garantie defect was. Hierna deed hij het weer.
Eind april gaf hij weer geen schuim. Nu, half juni weer een monteur erbij gehad ( nu een andere).
Deze heeft de sensor van de termostaat vervangen omdat deze te warm zou kunnen geweest en hierdoor de melkafzetting erger zou kunnen zijn. En een klein gaatje met een klein tuitenragertje schoon gemaakt aan de onderkant van de koppeling. Hierna doet hij het af en toe weer redelijk maar geeft meestal erg weinig schuim. Nu heb ik zelf tanden ragertjes gekocht om dit zelf regelmatig te kunnen schoon borstelen. Toch blijft het sputteren en is het niet zo als dat het geweest is. Dus ga ik maar weer contact opnemen.
De monteur heeft wel de instelling van de inhoud van de koffiekoppen ingesteld, wat niet in de gebruiksaanwijzing staat.

m.k.62 07-06-2018

Vandaag weer de monteur over de vloer. Deze keer weer de koppeling voor de melkan/wateruitloop vervangen. Er zat toch wat witte melkaanslag aan, maar wel achter het front. Hier kun je dus normaal niet bij met schoonmaken. De monteur heeft zelf ook deze machine maar gebruikt hem met een losse melkopschuimer van €60 Maar daar hebben wij dit dure apparaat niet voor gekocht. Dan hadden we net zo goed ons gewone koffiezetapparaat kunnen houden met een losse melkopschuimer. Had veel geld en ergenissen gescheelt. Ben benieuwd hoelang we deze keer lekkere cappucino kunnen drinken.
De volgende keer zouden we ook €60 voorrijkosten moeten betalen omdat de eerste 3 jaar van de garantie om zijn (hij is 4 jaar) Tot nu toe hebben wij dit niet hoeven betalen door toedoen van Grando, waar we onze keuken hebben gekocht. Maar als dat koppelstuk steeds verstopt zit met melkrestjes, achter het voorfront (en waar je dus zelf niet bij kan), vrees ik dat het hierna ook maar een losse melkopschuimer moet worden. Anders wordt het dure koffiemachine een onbetaalbaar koffiemachine!!!

Dick 02-01-2017

Heerlijk apparaat

Prachtig uiterlijk en doet waar die voor gemaakt is; heerlijke koffie maken. Veel instelmogelijkheden, heldere menustructuur en makkelijk schoon te maken.
Display zou iets helderder mogen

Pluspunten

• Uiterlijk
  • kwaliteit koffie
  • gebruik
Geschreven voor: Bauknecht KMT 9145 IXL