Solis Gelateria Pro 850

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Solis Gelateria Pro 850 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Robvanzwet53 23-07-2014

Beste Wijnfan,
Ik gebruik ook de keep cool functie niet meer. Het werkt gewoon niet.
Het verbaast me wel dat jou ijs niet lukt. De bereidingstijden zijn wel lang (meestal rond een drie kwartier) maar het lukt wel. Graag zou ik met je in contact komen om ervaringen uit te wisselen of heb je de ijsmachine weer terug gebracht?

Mocht je contact willen: rtmvz3061@live.nl

Wijnfan 21-07-2014
Geschreven voor: Solis Gelateria Pro 850

Op advies Kookpunt (beste machine die er is!)gekocht. Echter, apparaat deugde niet. Na 1 1/2 uur draaien nog steeds geen ijs (frozen yoghurt) en ook de keep cool functie werkt niet. Sterker nog lijkt wel of deze functie de ijsbereiding verstoort. Bovendien is er geen degelijke afwerking, omdat na indrukken tiptoetsen deze niet meer terug springen (made in China?). Ook laat de productondersteuning door Solis Nederland, afschuiven op Il Caffe die vervolgens niet reageert, te wensen over! Dus, zeker geen aanbeveling om te kopen!

Robvanzwet53 09-07-2014
Geschreven voor: Solis Gelateria Pro 850

Ik heb vele ijsmachines bekeken en veel reviews gelezen. Ik was eerst van plan de magimix od Gelato Chef 2000 te kiezen. Deze Solis was echter zo nieuw dat er nog geen reviews van waren. Echter gezien de mogelijkheden, het feit dat de Solis ter introductie bij Het Kookpunt werd aangeboden voor €399,- en het advies van de verkoper, koos ik voor de Solis.
Ik heb de machine nu ruim een half jaar en ik heb er het nodige ijs in gemaakt. Voorheen had ik een Philips met een koel element dat eerst in de vriezer moest maar die maakte nooit goed ijs. Ik was dan ook blij verrast met het eerste resultaat van de Solis. Prachtig ijs, als uit een goede ijszaak. Heerlijk!
Nu ik vaker en verschillende soorten ijs heb gemaakt, blijf ik over het resultaat zeer tevreden. Ik heb daarbij wel gemerkt dat het recept van grote invloed is. En dat je je "vla" (ijsmengsel) zelf moet beoordelen. Veel doen is het devies. Want al doende leert men. Ook moet je zelf inschatten welke stand voor het gewenste resultaat zal zorgen.
Pluspunten:
De vele standen van de machine. Hiermee kun je precies de door jouw gewenste hardheid maken.
De bediening is heel eenvoudig en duidelijk dankzij een goed display
Het resultaat stelt vrijwel nooit teleur (als je recept maar goed is)
Makkelijk schoonmaken (nooit in de vaatwasser, ook de plastic delen niet).
Minpunten:
De werking van de "keep cool"-functie is mij nog altijd niet duidelijk, het werkt niet, het ijs smelt!
De machine is tamelijk luidruchtig
De schraper laat een laagje van ca. 3 mm ijs zitten tegen de wand van de ijsemmer. Dat wordt dan hard. Je kunt het wel min of meer voorkomen door regelmatig even met bijgeleverde 'lepel' even het ijs van de wand te halen. Maar doordat te doen duurt het ijs maken wel langer
De emmer kan vastvriezen in de machine. TIP van de verkoper (Kookpunt Rotterdam) giet een klein laagje drank met een zo oog mogelijk alcoholpercentage in de machine en zet dan de emmer erin. Ik doe het met brandewijn (28%). WEL na elke keer verversen want de alcohol verdampt natuurlijk! Gebruik ca. 1 dopje want anders stroomt de alcohol over in je ijsmengsel! Het werkt dan prima en de ijsemmer vriest niet vast. Op internet adviseren ze water met zout, maar aangezien de ijsemmer van een aluminiumsoort is gemaakt, ben ik bang dat het zout het aluminium gaat aantasten.

Ik ben zeer tevreden over de Solis. Eigen gemaakt ijs is nu puur genieten.