De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 26 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bissell Icon Pet 25V op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,6

Stouterd 08-01-2020

Makkelijk l, snel, onhandig

Geschreven voor: Bissell Icon Pet 25V

Ik test de stofzuiger nu ongeveer ee week of 4 en heb een aantal positieve en negatieve aspecten die me opvallen.

Allereerst wil ik wel zeggen; ik ben veel sneller geneigd om even snel een kamer of kleed te zuigen, omdat je hem gemakkelijk even pakt en weer terug hangt aan de muur.

Voornamelijk ben ik heel positief. De stofzuiger heeft een krachtig zuig vermogen en met het scheerlicht zie je gemakkelijk waar het vuil ligt. De flexibele zuigkap komt gemakkelijk onder bijv. lage kasten, waar je met een normale stofzuiger allerlei trucs mee moet uithalen. Hij weegt veel minder dan normale stofzuigers en ligt fijn in de hand. Door het opzetstuk kun je hem ook gebruiken als kruimeldief door de steel er tussen uit te klikken.

Een aantal minpunten zijn; hij kan best onhandig zijn door de grote zuigkap die niet in hoeken en naden komt, het bijgeleverde opzetstuk verhelpt dit probleem enigzins. Op vol vermogen (stand 3 van 3) gaat de accu nog geen 40 minuten mee. De stofzuiger kun je bekabeld niet gebruiken, dus zul je moeten wachten tot hij is opgeladen na 3 a 4 uur.

Pluspunten

• LED scheerlicht
  • Draadloos
  • Flexibele zuigkap

Minpunten

• Korte accu duur
  • Niet bekabeld te gebruiken

Laurinaberkeveld 07-01-2020

‘Top stofzuiger

Geschreven voor: Bissell Icon Pet 25V

Sinds ruim een weekje heerlijk stofzuigen met de Bissell. Keuze tussen een stekker en een accu was even een dingetje, oude Miele 15 jaar en nog van mijn ouders echt niet meer goed🤣
We hebben een hond en eerlijk het tapijt is jarenlang niet zo schoon geweest en het beestje heeft ook geen angst meer voor de stofzuiger dat is ook heel wat waard!!!
Voor de gladde vloer volstaat de 1ste stand zelfs en voor het kleed de hoogste, gaat dan ongeveer een half uurtje mee.
De hoekjes en gaatjes is een dingetje maar met kleine borstel even rondgang en ook schoon.
Wel redelijk zwaar voor ouderen, ben zelf bijna zeventig en voel het wel in de schouders.
Als kruimelzuiger vind ik hem slecht presteren omdat er geen borstel bijzit die ongeveer een kleine halve grote is die de auto goed kan reinigen, de grote is te groot ende kleine te klein.
Maar de auto stofzuigen in de wasstraat geen probleem, ben enorm blij met mijn keuze en geniet van deze stofzuiger zonder snoer, hoop er heel lang plezier van te hebben🤗

Pluspunten

• Zuigt heel goed tapijt met hondenharen
  • Lage stand voldoende voor gladde vloer
  • Kleine zuigmond perfect voor hoekjes

Minpunten

• Redelijk zwaar
  • Kruimeldief functie onvoldoende

Kim Ngo 07-01-2020

Mooie fijne stofzuiger

Geschreven voor: Bissell Icon Pet 25V

Ik heb de stofzuiger nu voor 3 weken en ben er erg tevreden over. De stofzuiger heeft een mooi design. Ik heb eerder een steelstofzuiger gehad en irriteerde mij mateloos aan het haar wat vast bleef zitten in de kop. Bij deze bissel stodzuiger heb ik daar gelukkig geen last van. Ook had ik bij mijn vorige steelstofzuiger last van kruimels die naar beneden vallen vanuit de stofzuiger, wanneer je deze aan de muur heb bevestigd. De stofzuiger fijn over verschillende soorten vloeren heen (pvc, laminaat, tapijt) en is het opzetstuk om de trap mee te zuigen ook fijn. de stofzuiger kan je gemakkelijk aan de muur bevestigen en daardoor ligt de stofzuiger niet in de weg.
Nadeel van de stofzuiger is dat hij niet alles langs de muren meezuigt. Hierdoor worden randjes vergeten. En moet je deze handmatige nog stofzuigen met het andere opzet stukje. Ook gaat de batterij redelijk snel leeg, 1 rondje om het huis en hij moet opgeladen worden. Gelukkig red ik het rondje door het huis (95m2) + de trap. Voor mij is het dus geen nadeel.
Kortom, ik ben blij met mijn stofzuiger en hoop nog vele vierkante meters ermee schoon te kunnen maken.

• rolt fijn

Minpunten

• komt niet in alle hoekjes
  • grote kop

chrisreijke 06-01-2020

Steelstofzuiger teleurstelling

Geschreven voor: Bissell Icon Pet 25V

Ik was een van de gelukkigen die dit product mocht testen. Althans, ik had mijzelf gelukkiger verwacht. Toen hij binnen was ik ontzettend enthousiast, ik wilde maar wat graag gaan stofzuigen! Wie had dat ooit gedacht, blij om te stofzuigen. Echter werd mijn enthousiasme snel minder toen ik de handleiding las. Een lange oplaadtijd en weinig zuigtijd. Eigenlijk was het net een afstandsbestuurbaar helikoptertje.

Daarbij komt kijken dat hij aan de vrije zware kant is. Het is een kleine workout als je met 1 arm blijft stofzuigen. Aan de hand van het gewicht zou je denken dat hij best lang mee gaat, maar dat is niet het geval. Ook de zuigkracht vond ik behoorlijk tegenvallen. Dit was ook het geval met de ''kruimeldief''. Het bijgeleverde mondstuk vond ik ook geen toevoeging en ik moest het praktisch opscheppen wilde het effectief zijn.

De lampjes die erin verwerkt zijn vond ik wel een toevoeging. Deze zit zowel op het grote mondstuk als op de ''kruimeldief''.

• Lampjes op het mondstuk

Minpunten

• Slechte accuduur
  • Aan de zware kant
  • Weinig zuigkracht

Ucido 03-01-2020

Bissell Icon Pet

Geschreven voor: Bissell Icon Pet 25V

Ik heb met mijn gezin de Icon Pet mogen testen. Het is een super handig formaat stofzuiger met een goede zuigkracht.
Ons gezin bestaat uit 4 personen die waaronder 2 kinderen. Ook hebben wij 2 huisdieren. In ons huis hebben wij verschillende vloeren, hierdoor konden wij de stofzuiger goed testen.
In eerste instantie moest ik even wennen, omdat ik geen steelstofzuiger gewend was. Maar al snel viel op hoe wendbaar hij is. Het licht in de zuigkop toont al het vuil/haren op de vloer, je kan daardoor zowel overdag als in de avond goed stofzuigen. Doordat het apparaat draadloos is, kan je met gemak je hele huis door! Nooit meer last van draden of zoeken naar stopcontacten.
Je moet niet te snel willen met deze stofzuiger maar door rustig aan over de vloer te gaan, krijgt hij al het vuil weg.
Tapijten en kleden worden brandschoon!! Zonder enig probleem haalt de stofzuiger alle dierenharen eruit! Echt geweldig!
De opzetstukken zijn ook heel fijn. Ongelukjes worden snel mogelijk en gemakkelijk opgeruimd. En de trap wordt ook met gemak aangepakt en daar is geen haar meer op de vinden als je klaar bent!

Pluspunten

• Led verlichting in zuigkop
  • Wendbaar
  • Draadloos

Laura Ekkelboom 03-01-2020

Goede tweede stofzuiger

Geschreven voor: Bissell Icon Pet 25V

Het is een fijne stofzuiger om even gauw te pakken. Even snel door de woonkamer heen, maar om alle hoeken, randjes en bv onder de bank te zuigen is hij niet heel handig omdat je steeds van hulpstuk moet wisselen. Ik ben daar te gemakkelijk in en doe dat dan niet waardoor het blijft liggen. Dat soort srofzuigwerk is makkelijker met een gewone stofzuiger waar je even gauw de stang afhaalt en weer terugzet. Ik ben op zich wel blij met het draadloze stofzuigen enig nadeel is dat de accu toch redelijk snel leeg is. Ik ga graag door en dat kan met deze niet. Een half uurtje op vol vermogen en dan weer laden. Daarnaast maakt de stofzuiger een behoorlijk geluid waar de poezen flink van onder de indruk zijn. Ze vluchten voor het geluid van de stofzuiger, waar ze dat bij de andere niet doen. Al met al een fijn apparaat om naast een standaard stofzuiger te gebruiken!

Pluspunten

• Snoerloos
  • Led-lichtjes in de stofzuigerkop
  • Allerlei accessoires

Minpunten

• Zwaar
  • Accuduur
  • Geluid

Henkie20 29-12-2019

Krachtig, met name op de zwaarste stand

Geschreven voor: Bissell Icon Pet 25V

Ik pak de IconPet er gemakkelijk even bij. De accu gaat vrij lang mee. Ik moet echter wel een keertje opladen als ik net even wat grondiger stofzuig. Daar moet ik dus even rekening mee houden. Een uitkomst is het feit dat er geen snoer aan zit, dat hij wendbaar is en dat de verlichting aan de voorkeur helpt om het écht schoon te krijgen. Tot nu toe echt een uitkomst en heel handig!

Pluspunten

• Ledverlichting
  • Wendbaar
  • Krachtig op de hardste stand

Minpunten

• Lawaai
  • Accu snel leeg

nlny1985 22-12-2019

Verlengde kruimeldief

Geschreven voor: Bissell Icon Pet 25V

Strak design en ook het licht op de borstelkop maakt goed duidelijk waar je zuigt en welke stukken vergeten zijn ( oeps). De stofzuiger is alleen vrij zwaar voor lang gebruik. Dit had overigens niet alleen met mijn spierkracht te maken, maar ook met de accuduur. Ik red het net om de gehele benedenverdieping te zuigen, daarna moest deze helaas weer aan de lader. Na het zuigen van die benedenverdieping voel je dat wel gelijk in je polsen.
Ook lijkt het of de stofzuiger niet op 100 procent zuigkracht komt. Dit lijkt te liggen aan de roterende borsteltjes, deze schuift het vuil als het ware naar binnen. Over kleine dingetjes zoals stofjes en kruimeltjes moet soms wel 3 keer heen gezogen worden. Deze extra handelingen wegen uiteraard ook weer door in tijd/ accuduur.
De stofzuiger is wel goed vormgegeven om onder kasten ,( hoge ) banken en kiertjes te komen. Dat is wel wat het voordeel is tussen een echte stofzuiger en een draadloze , geen gesjor met een lang snoer achter je. Daarnaast is deze goed uit elkaar te halen en schoon te maken. Over vloerbedekking lijken de prestaties overigens veel beter. Ik gebruik de stofzuiger daarom nu vooraal in de slaapkamers .

Pluspunten

• design
  • goed schoon te maken
  • lampen
  • snel van start

Minpunten

• gewicht
  • accuduur
  • zuigkracht

Flick 21-12-2019

Matige zuigkwaliteit met veel lawaai

Geschreven voor: Bissell Icon Pet 25V

Ik heb de Bissel steelstofzuiger nu een paar weken in huis. De dag dat ik hem ophaalde, was ook de dag dat we een kerstboom in huis haalden. Gelijk een goede test of hij een beetje krachtig is. Helaas was het resultaat niet bepaald goed. Naalden worden amper opgezogen. 1 naaldje hier en daar lukt nog net, maar als het er 3 bij elkaar zijn gaat het al mis. Hij "smijt" ze zelfs achter de zuigmond eruit en verspreidt ze over een groter oppervlak dan waarin ze lagen toen ik ze wilde opzuigen. Als je mazzel hebt, veegt hij de naalden wel bij elkaar, m aar zodra je de stofzuiger uitzet, ligt er een hoopje naalden op de grond. Er wordt niets opgezogen. Hij maakt, ondanks de matige zuigkracht ook nog eens heel veel lawaai. Ook is de stofzuiger erg zwaar in gebruik. We hebben 3 katten, dus ieder dag stofzuigen is echt een must. De katten zijn al geen fan van de stofzuiger, maar van deze schrikken ze zo hard, dat ze alle kanten op sprinten. Haren en wat zand is geen probleem voor de stofzuiger, daarvoor is hij dus erg geschikt. De zuigmond is ook erg wendbaar, waardoor het makkelijk is om overal tussen te komen of omheen te gaan. Wat ook handig is, zijn de verschillende opzetstukken. Er zitten 3 standen op. Doordat de zuigkracht zo matig is, heb ik tot nu toe bijna alleen de maximale stand gebruikt. Met minder zuigt hij echt amper wat op. Doordat ik alleen op de maximale stand kan stofzuigen gaat de accu ook niet heel lang mee. Ik kan mijn woonkamer en keuken ermee stofzuigen en dan moet hij weer laden. Ik raad deze stofzuiger dan ook absoluut niet aan. Ik pak liever mijn oude vertrouwde stofzuiger met een snoer, hoe ondhandig dat snoer ook is.

Pluspunten

• Wendbaar
  • Snoerloos
  • Handige accessoires

Minpunten

• Matige zuigkracht
  • maakt veel lawaai

NoFearzz 20-12-2019

Super handig

Geschreven voor: Bissell Icon Pet 25V

Deze draadloze stofzuiger is ideaal voor een huishouden met huisdieren en zeker met dieren die verharen. Met de roterende borstel en de ingebouwde led-verlichting zie je echt heel goed dat er vuil ligt. (ow my god) Maar... ga je er vervolgens nog een keer overheen dan is het ook daadwerkelijk weg.
De stofzuiger is ook te gebruiker als een soort kruimeldief / handstofzuiger wat natuurlijk erg ideaal is voor het reinigingen van een trap met vloerbedekking. De gebruiksduur van de stofzuiger is genoeg om even vlug door het huis te stofzuigen. Voor een grondige beurt moet hij toch tussendoor een keer laden. De stofzuiger ligt lekker in de hand, is gemakkelijk te bedienen en heeft een doorzichtige opvangbak die met gemak te legen is. Verwisselen van steel en/of borstel gaat vrij gemakkelijk via het degelijke kliksysteem.
Het geluidsniveau is wat aan de hoge kant en hij is topzwaar waardoor je hem echt moet neerleggen als je tussendoor iets anders moet doen anders valt hij waarschijnlijk om.

Pluspunten

• Draadloos
  • Verlichting - vuil zie je nu echt goed
  • Zuigkracht
  • Degelijk

Minpunten

• Prijs
  • Geluidsniveau

RonvM 19-12-2019

Fijn gebruiksgemak

Geschreven voor: Bissell Icon Pet 25V

Sinds 3 weken testen wij de Bissel Icon 25V. Wat een genot om zo'n apparaat in huis te hebben tegenover de oude klassieke stofzuiger. Aangezien wij momenteel een dreumes hebben die probeert zelfstandig te eten hebben we de stofzuiger vaak nodig. Waar je voorheen de stofzuiger moest pakken en alleen al 10 minuten bezig was om de snoer terug in de stofzuiger te krijgen is het gemak van deze stofzuiger een genot. Is er iets gevallen dan pak je zo even de stofzuiger om het snel op te ruimen waardoor je tijd over houdt voor andere dingen. De led lamp voor op de kop van de stofzuiger zorgt dat je niks overslaat tijdens het stofzuigen en is echt een gemak. Het gebruiksgemak m.b.t. het legen van de stofbak en het bewegen van de stofzuiger is zeer fijn. Wanneer je echter langer bezig bent met stofzuigen dan kan hij nog wel eens zwaar worden. Ander minpuntje is dat hij zuigkracht verliest op het moment dat de batterij leger raakt, wij stofzuigen echter zo weinig dat we hier minimaal last van hebben.

Pluspunten

• Led lamp
  • Wendbaarheid
  • Gebruiksgemak

Minpunten

• Verliest zuigkracht wanneer batterij leeg raakt.

Henriett 19-12-2019

Prachtige stofzuiger voor de korte schoonmaak

Geschreven voor: Bissell Icon Pet 25V

Ik heb deze stofzuiger nu een aantal weken mogen testen. Het is een mooi apparaat, mooi design, prachtig vormgegeven. De doos en de inhoud zijn een plaatje, alles makkelijk te identificeren door alles apart verpakt te hebben. Aangezien ik dit artikel alleen test heb ik het muurstukje waar je de stofzuiger kunt ophangen, niet geïnstalleerd. Door de rol geïnstalleerd in de zuigknop en de flexibele kop is het helaas niet mogelijk om de stofzuiger ergens staand op te bergen, zonder dat ie weg rolt. Of je moet hem tegen obstakels plaatsen, zodat ie niet valt. Daardoor bewaren we nu de stofzuiger liggend onder de eettafel, niet ideaal.
Deze steelstofzuiger is van goede kwaliteit. Er zit ook een ingebouwde lamp in het kopstuk, waardoor je het vuil heel snel ziet – en natuurlijk ook ziet of de plek wel of niet goed schoon genoeg is.
De stofzuiger is helaas niet geschikt voor het in een keer stofzuigen van een benedenverdieping (hal, keuken en woonkamer) op de hoogste stand. Volgens de beschrijving zou 4 uur opladen 50 minuten stofzuigerplezier betekenen, maar de accu is veel sneller leeg.
Er zitten aparte voorstukjes bij geschikt voor stofzuigen van smallere ruimtes. Deze hulpstukken zijn ook apart verpakt in de doos. Ze zijn ook makkelijk te bevestigen aan het kruimeldief gedeelte: met een klik haal je de stofzuiger uit elkaar.
De zuigkracht is makkelijk te regelen met één hand, waarin je ook de stofzuiger houdt. Alles is binnen handbereik. Ook is de zuigkracht makkelijk aan te passen
Helaas valt de zuigkracht tegen. Ik wilde deze stofzuiger testen (en later eventueel zelf aanschaffen) door de aangekondigde zuigkracht. We hebben drie katten en een baby thuis, waardoor er vaak gestofzuigd wordt. Helaas is deze stofzuiger, die alleen zuigt als ie voorwaarts wordt geduwd, een tegenvaller wat het ophalen van kattenhaar van de laminaatvloer betreft. Een strookje moet meerder keren gestofzuigd te worden om het schoon te krijgen.
Ik beveel dit product aan als tweede stofzuiger voor het zuigen van kruimeltjes of korte schoonmaak.

Pluspunten

• makkelijk wendbaar
  • prachtig design
  • makkelijk met een hand te bedienen
  • makkelijk te legen

Minpunten

• matige zuigkracht
  • zwaar

IreneLucas 16-12-2019

Makkelijk in gebruik

Geschreven voor: Bissell Icon Pet 25V

Heb bij steelstofzuiger naast de pluspunten toch ook wat minpuntjes gevonden.
Naast een strak design en de compacte uitvoering heeft deze steelstofzuiger ook ledlampjes op de voet waardoor het zuigen onder kasten een stuk makkelijker is.
Zonder de steel is het een handige kruimelzuiger die krachtig genoeg is om de bank totaal kattenharen vrij te krijgen.

Door de accu is hij wat topzwaar waardoor even langs het plafond gaan toch wat spierkracht kost.
Als je hem op de sterkste stand gebruikt red de accu de beloofde 50 minuten niet, maar als je het huis eenmaal een x goed onder handen hebt genomen, is stand 2 zeker voldoende om de boel goed te onderhouden.

Het stoffilter is makkelijk te reinigen en het reservoir is handig te legen.

Al met al een steelstofzuiger zeer geschikt voor een appartement of als 2e stofzuiger voor een eengezinswoning

• Compact
  • Ophangsysteem met ingebouwde waterpas
  • Alle hulpstukken passen in het ophangsysteem
  • Kruimeldief

Minpunten

• Topzwaar door accu
  • Heeft moeite langs plinten

Willempie1975 16-12-2019

Bissell 2602D

Geschreven voor: Bissell Icon Pet 25V

Ik heb dit product in 2 weken in huis en ik moet zeggen dat ik er met de dag minder tevreden over word.
ik vinden zuigkracht van de stofzuiger beneden maat het mondje wat erbij zit vind ik niet handig om een trap te stofzuigen of om ronde te stofzuigen.
Ik merk ook dat de stofzuiger wel haren opzuigt maar als het een blaadje wordt dan heeft hij daar al moeite mee en ook wat zwaardere zoals steentjes worden vaak niet goed opgezogen.
Ik zou dit product alleen aanraden als je alleen vlakken oppervlakte wil stofzuigen met een klein beetje zand in Haren in mijn mening is deze stofzuiger alleen daarvoor geschikt

Pluspunten

• Wendbaar
  • Geen snoer

Minpunten

• Weinig zuigkracht
  • Maakt veel geluid
  • Het bijgeleverde mondstuk is niet handig

Anne23 16-12-2019

Niet wat wij zoeken in een steelstofzuiger

Geschreven voor: Bissell Icon Pet 25V

Deze stofzuiger is net niet wat wij zoeken. De eerste ervaringen waren erg positief: de stofzuiger ziet er heel mooi uit, voelt stevig aan en de verschillende onderdelen klikken goed aan elkaar. Leuk dat er lampjes op zitten, dan kan je goed worden geconfronteerd met hoeveel stof er ligt. Dit heeft overigens ook een nadeel, want door het felle licht dat recht vooruit schijnt zie je weer minder goed de vloer daar links en rechts van. In het gebruik zijn wij wel teleurgesteld. De zuigmond is dik waardoor je niet overal goed bij kunt. Dan moet je de stang verwisselen voor de kruimeldief functie om langs de randjes te gaan en onder lage oppervlakten. De stofzuiger is ook in de eerste week al een keer verstopt geraakt en de draaibeweging van de borstels is gestopt met werken (wellicht kunnen we in de handleiding nog vinden hoe we dit kunnen oplossen). Ook heeft de stofzuiger soms moeite met opstarten, dan komt de motor niet direct op gang. Ik heb een keer drie keer op de aanknop moeten klikken voordat de stofzuiger daadwerkelijk aanging. Een steelstofzuiger werkt heel makkelijk, maar ik denk dat er betere op de markt zijn en wij gaan nog even verder zoeken.

Pluspunten

• Mooi ontwerp

Minpunten

• Dik
  • Gaat niet makkelijk aan
  • Raakt verstopt

MaartHB 13-12-2019

Grote wendbaarheid, matige zuigkracht

Geschreven voor: Bissell Icon Pet 25V

Ik had van te voren hoge verwachtingen van de steelstofzuiger van Bissell. Met een hond en 2 kinderen in een huis met een gietvloer valt er heel wat te stofzuigen, dus gebruiksgemak gaat boven alles. Bij het uitpakken valt het mooie direct design op. Je zet de stofzuiger makkelijk en snel in elkaar en hij komt met een handig hang/oplaadsysteem. Echter miste ik gelijk de mogelijkheid om de stofzuiger rechtop neer te kunnen zetten. Er zit geen kliksysteem in de voet, dus neerleggen is de enige optie. Behalve dat het even iets zwaarder is als je nog niet eerder met een steelfstofzuiger gewerkt hebt, is de stofzuiger zeer gebruiksvriendelijk. Hij heeft een enorm grote draaicapaciteit, waardoor de kleinste en lastigste hoekjes gemakkelijk bereikbaar worden. Door het ledlampje in zowel de brede zuigerkop als in de smalle kop, is het te zuigen vloeroppervlak nog beter zichtbaar. Wel steeds even schrikken dat de vloer nog viezer was dan in vermoedde ;)
Groot nadeel vind ik dat de stofzuiger alleen op de heenweg zuigt, en bij een teruggaande beweging de rommel niet opzuigt. Hierdoor moet je veel nodeloze extra bewegingen maken. De kleine kruimeldief heeft een geweldige zuigkracht, maar de grote stofzuiger laat het absoluut af weten op dit vlak. Dennennaalden en veel vervelender nog glasscherfjes spuugt hij zelfs weer uit zodra je de kop op tilt. In die situatie was ik heel blij dat ik nog en 2e stofzuiger in huis had; als glas overal versplinterd ligt wil je dit niet met een mini zuigerkopje op moeten zuigen. De allergrootste teleurstelling was voor mij echter het feit dat de stofzuigerbatterijvele malen minder lang meegaat dan de aangegeven 50 minuten. Hij komt daardoor zelfs minder ver dan het oppervlak wat ik met mijn snoerstofzuiger bereik voordat ik moet overstappen naar een ander stopcontact. Voor mij was het niet meer steeds hoeven wisselen van stopcontact de grootste reden om voor een snoerloze stofzuiger te kiezen, dus in dit geval absoluut een aanfluiting; kunnen switchen naar een ander stopcontact is toch heel wat sneller dan moeten wachten tot de stofzuiger weer is opgeladen!

Pluspunten

• Grote wendbaarheid
  • Makkelijk op te tillen en mee te nemen
  • Ledlampjes in zuigerkoppen voor goed zicht
  • Kruimeldief heeft grote zuigkracht

Minpunten

• Matige zuigkracht van stofzuiger
  • Korte batterijduur

Marijke 13-12-2019

Snoerloze steelstofzuiger

Geschreven voor: Bissell Icon Pet 25V

Ik heb 4 jack russells in huis.elke dag moet ik stofzuigen.nu met deze steelstofzuiger een fluitje van een cent. Geen gezeur met een snoer. Met de 50 minuten die de opgeladen baterij geef ben ik precies het huis rond. Hij is snel weer opgeladen.
De lampjes zorgen dat ik alle haren goed zie liggen. Het is een degelijk apparaat. Goede stevige kwaliteit.

Pluspunten

• Ledlampjes
  • Makkelijk in gebruik

WoutHuib 13-12-2019

Design en gemak

Geschreven voor: Bissell Icon Pet 25V

Wij hebben de stofzuiger nu een week in huis. Het eerste dat opvalt is "de look" , de stofzuiger is strak en praktisch qua design. Het mondstuk voor de kruimeldief functie zit handig aan het oplaadstation bevestigd. De stofzuiger is gemakkelijk te demonteren. Het reservoir waarin stof en haren worden opgevangen is relatief klein maar dit is logisch omdat het een handstofzuiger betreft. De ingebouwde verlichting is ideaal, je ziet echt al het vuil goed liggen. De stofzuiger voelt wat zwaar aan in de hand maar de enorme wendbaarheid en zuigkracht maken dit meer dan goed! Wij hebben de stofzuiger specifiek om de haren van onze huisdieren uit de deurmat, van de bank en de vloer te zuigen. Door de roterende borstels haalt hij alles heel goed weg.

De stofzuiger moet opgehangen worden dichtbij een stopcontact in verband met het laadpunt. Hij neemt relatief weinig ruimte in maar een geschikt punt vinden was even een uitdaging. Hij hangt nu achter het gordijn vlakbij het stopcontact.

• Gemak
  • Zuigkracht

Minpunten

• zwaar

Miniona 13-12-2019

Zonde van de accuduur

Geschreven voor: Bissell Icon Pet 25V

Dat de stofzuiger van goede kwaliteit is, merk je zodra je het apparaat uit de verpakking haalt. Een strak design met stevig materiaal. Het gebruik wijst zichzelf want zonder gebruiksaanwijzing te raadplegen zet je de stofzuiger zo in en uit elkaar. Je hebt geen zak meer nodig en na opladen van de accu kun je draadloos stofzuigen. Superfijn dat je geen last hebt van een draad dat in de weg zit of dat je tijdens het stofzuigen van stopcontact moet wisselen. Door het meegeleverde opzetstuk is de stofzuiger ook als kruimeldief te gebruiken, erg handig.

De ledverlichting op de stofzuiger is superfijn. Je ziet geen stofje over het hoofd en ik schrok in eerste instantie van het vuil op onze vloer. De steel is goed wendbaar en je zuigt hiermee met gemak en 1 hand onder de bank en kastjes. Top!

Al met al lijkt het dus een fototoestel, maar helaas valt de accuduur enorm tegen. In plaats van de beloofde 50 minuten komen wij niet aan 10 toe. De woonkamer in 1 keer stofzuigen zonder oplaadbeurt is niet mogelijk. Een enorme tegenvaller! Daar komt bij dat je de stofzuiger niet kunt gebruiken als deze opgeladen wordt, dus even stofzuigen vlak voor de visite komt is er niet meer bij. Zonde! Ik hoop van harte dat BISSELL dit punt weet aan te pakken, dan hebben ze een topproduct in handen.

Pluspunten

• Kwaliteit
  • Gebruiksgemak
  • Ledverlichting
  • Zakloos
  • Draadloos

Minpunten

• Enorm slechte accuduur
  • Niet te gebruiken met stroom

ronkna 13-12-2019

Draadloos vrijheid!

Geschreven voor: Bissell Icon Pet 25V

Draadloos stofzuigen is een verademing, geen gedoe met snoeren en karretjes die omvallen of je plinten/muren beschadigen. De zuigkracht in combinatie met de roterende borstel is heel erg goed, de deurmat is nog nooit zo schoon geweest. Dankzij de LED verlichting kun je (soms helaas) erg goed zien hoeveel vuil erop de grond ligt.

Het opzetstuk met de borstel is praktisch het schuifsysteem klikt vast waardoor het niet per ongeluk los schiet. Ook de toevoeging van een led verlichting maakt dat het goed te zien is waar je moet zijn. De zuigkracht is in een aantal stappen in te stellen maar eigenlijk hebben we standaard gewoon vol vermogen aan staan.

De roterende borstel pakt vrijwel alles op en dat is goed te zien dankzij de LED verlichting. Het grootste voordeel is dat er geen haren in de roterende borstel vast komen te zitten. Ik was er wat sceptisch over maar het werkt super! Over een (deur)mat moet ik wel een aantal keer heengaan wil het echt goed schoon worden. Het leegmaken van de vuilbak gaat redelijk maar je moet er wel rekening mee houden dat er nog een beetje vuil uit kan vallen. Maar boven een prullenbak gaat dit prima. Het tijdelijk even neerzetten, om bijvoorbeeld iets te verschuiven is lastig omdat het gewicht aan de bovenkant zit moet je dit bedachtzaam doen. Ook het geluidsniveau is vrij hoog.

Verder is de laadtijd vrij lang maar goed, "elk nadeel heb zijn voordeel". Het handvat zorgt ervoor dat de stofzuiger goed vast te houden is.

Pluspunten

• Haarvrije roterende borstel
  • Hulpstukken
  • Leeggooien van de vuilbak
  • LED verlichting

Minpunten

• Geluidsniveau

Jannetvw 11-12-2019

Niet optimaal

Geschreven voor: Bissell Icon Pet 25V

Doordat de stofzuiger draadloos is heb je geen gedoe met omvallende units of te korte snoeren. Ook het lampje aan de voorkant van de borstel is echt heel fijn. Hierdoor kan je in alle ruimtes goed zien wat er nog ligt. Helaas maakt dat ook zichtbaar dat de stofzuiger niet alles de eerste keer lijkt op te nemen. Ook doordat de grote borstel maar één stand heeft, je kan niet wisselen tussen borstel en vlak, lijkt hij niet alles op alle oppervlaktes meteen op te nemen. Doordat de grote borstel ook relatief groot is, en de zuigkracht niet echt sterk, kan je ook niet goed langs opstaande randen, hoekjes en kleinere plekken komen.

Het bijgeleverde opzetstuk kan hierbij wel ondersteunen, maar is relatief onhandig. Het is een twee in een element, waarbij je de borstel omhoog kan halen voor een platte zuigkop. Het borsteltje ‘duw’ je snel in en het platte element is maar heel kort en geeft weinig ruimte om in hoekjes en gaatjes te komen omdat je de borstel eroverheen schuift. Onder en tussen de kachel kan ik er niet mee komen.

Daarnaast vind ik de stofzuiger ook niet geschikt voor andere oppervlaktes dan de vloer of het tapijt. Doordat ik hem relatief zwaar en lomp vind zijn de opstaande tegel randen lastig, evenals het plafond. Waar ik ook niet bij stil had gestaan is dat je met een draadloze stofzuiger ook de mogelijkheid verliest om hem voor je auto te gebruiken, het uitzuigen van lades, boekenplanken, vacuüm zakken of aan te sluiten aan de schuurmachine.

Ten slotte vind ik de accu duur beperkt. Ik heb een relatief klein appartement, maar als ik alles stofzuig is aan het einde van de rit de accu leeg. Als ik hem tussendoor gebruik gaat hij wel een paar keer mee, maar dan stofzuig ik maar een beperkt oppervlakte.
Opladen gaat echter wel weer snel, binnen een paar uur zit hij weer helemaal vol.

Pluspunten

• Draadloos
  • Ingebouwde verlichting
  • Zakloos

Minpunten

• Formaat
  • Wendbaarheid
  • Zuigvermogen

CarolineDLJ 09-12-2019

Fijne steelstofzuiger!

Geschreven voor: Bissell Icon Pet 25V

Ik vind de Bissel een erg fijne stofzuiger. De voordelen zoals ik ze ervaar: draadloos, dus geen gedoe met snoeren; lichtjes in de stofzuigermond waardoor je al het vuil goed ziet; makkelijk te legen opvangbak; geen gedoe met stofzuigerzakken; makkelijk om te bouwen naar kruimeldief. Natuurlijk zijn er ook wel nadelen op te noemen: de verpakking belooft een accuduur van 50 minuten, dit zijn er (in de hoogste stand) hoogstens 30. Daarnaast duurt het ruim 2 uur voordat de stofzuiger weer vol is. In de hoogste stand maakt het apparaat ook redelijk wat herrie. Desalniettemin vind ik het zeker een aanrader. Ik pak de stofzuiger nu dagelijks, zeker na het eten om even de kruimels op te zuigen. Nu de kerstboom staat kan ik ook dagelijks alle naalden opzuigen zonder veel gedoe. De zuigkracht is in de hoogste stand prima, alle stof en kattenharen worden moeiteloos opgezogen. Ook een hoogpolig tapijtje wordt moeiteloos schoongezogen.

Pluspunten

• Makkelijk te legen opvangbak
  • Werkt op alle ondergronden
  • Draadloos

Minpunten

• Korte accuduur, max. 30 minuten.

Moedersss 09-12-2019

Design stofzuiger maar matige kwaliteit

Geschreven voor: Bissell Icon Pet 25V

Een design stofzuiger maar de kwaliteit is matig. Geen gedoe meer met een vervelend snoer. Vond het echt fijn dat je draadloos kon stofzuigen. Nadeel vond ik wel de herrie die hij maakt, maar dat begint wel te wennen. Ik had wel verwacht dat hij dan ook goed zou zuigen, helaas valt dat erg tegen. Hij laat regelmatig dingen liggen. Ook de accuduur is kort. Ik had verwacht met een volle accu het hele huis in 1 keer te kunnen stofzukgen, helaas is dat niet mogelijk. Er zit een ideale opvangbak bij. Als je iets kwijtraakt of iets kleins per ongeluk opzuigt, kun je het zo weer terug vinden. De bovenkant van de steel vind ik wel erg zwaar. Topzwaar en ook echt zwaar in de hand. Ik had verwacht met 1 hand te kunnen stofzuigen, maar krijg wel een wat vermoeide arm als ik hem alleen met 1 hand bedien. De ledstrip in de borstelkop is wel en echte plus

Pluspunten

• Licht in bostelkop
  • Draadloos
  • Ziet er mooi uit
  • Fijne opvangbak

Minpunten

• Zwaar in de hand
  • Luidruchtig
  • Zuigt matig
  • Matige accu

Donna456 08-12-2019

Prachtig apparaat

Geschreven voor: Bissell Icon Pet 25V

Wat een geweldige ervaring, deze bissell stofzuiger. Wat meteen opvalt is dat de stofzuiger stevig aanvoelt, een prachtige design heeft en een handig ophang systeem voor aan de muur.
Verrast door de ledlampjes in de voet en de zuigkracht heb ik mijn eerste malen deze stofzuiger gebruikt. De meerwaarde van de led lampjes wordt dan ook meteen duidelijk. Je kunt het vuil goed zien liggen waardoor je gerichter kunt stofzuigen. De zuigkracht stelt niet teleur, hij zuigt ook met gemak vuil op uit het kleed.
De stofzuiger is makkelijk te hanteren, groot voordee is dat hij helemaal plat kan zuigen, vooral onder de bank/kinderbox heeft dit een grote meerwaarde. Doordat het apparaat snoerloos is, kan je hem er makkelijk snel bij pakken als dit nodig is. Zo gebruik je hem meerdere momenten per dag even kort. Ideaal als de kinderen een cracker hebben gegeten of even binnenlopen met vieze zand schoenen. De stofzuiger is ook prima te hanteren voor mijn 6 jarige dochter.
Het stof/vuilbakje is makkelijk te legen. De accu duur is voldoende. De bijgeleverde borstel prettig.
Met de voet krijg je de hoekjes niet goed schoon, met de voet eraf of koppelstukje erop is dit probleem opgelost.
Ja, ik beveel dit apparaat zeer aan!

Pluspunten

• Accu duur
  • Makkelijk hanteerbaar
  • Snoerloos
  • Led lampjes in de voet

Minpunten

• Hoekjes neemt hij niet mee
  • Topzwaar

zonnetje15 08-12-2019

Erge tegenvaller

Geschreven voor: Bissell Icon Pet 25V

Dit product doet absoluut niet wat het belooft. De stofzuiger heeft een mooi design en een handige lamp waardoor je veel stof ziet wat je normaal over het hoofd zou zien. Echter kwalitatief valt de stofzuiger heel erg tegen. De stofzuiger heeft twee opzetstukken. Het voetstuk, heeft brede randen waardoor je als je langs de muur wilt stofzuigen er een deel niet wordt opgezogen. Je moet dan weer wisselen van stuk als je deze stukken wilt meepakken. Alleen het voetstuk eraf halen werkt niet, dan zuigt de stofzuiger helemaal niet. De stofzuiger heeft geen zuigkracht en rolt als het ware het stof naar binnen. Dit heeft tot gevolg dat de stofzuiger alleen werkt als je deze van je af duwt, wanneer je deze naar je toe trekt wordt er vrijwel niets opgezogen. Ook wordt gezegd dat de stofzuiger niet verstopt raakt door haren tot 20 centimeter. Helaas zat de rol na gebruik vol met haren. Ook is het gewicht zwaar, logisch door de ingebouwde accu. Opzich is dit geen punt, alleen als je de rand van het plafond wilt stofzuigen is dit heel zwaar. Deze accu belooft 50 minuten mee te gaan, bij ons werd dit een krap kwartier op de hoogste stand, dit vind ik toch echt heel snel. De laadtijd bedraagt 4 uur, dit is heel lang en niet in verhouding. Je moet dus 4 uur wachten voordat je weer even 10 minuten kunt schoonmaken. De opvangbak daarentegen is wel heel handig, het is erg gemakkelijk te legen en de opzetstukken zijn ook gemakkelijk te verwisselen. Het is een mooie stofzuiger, met een handig lampje maar hij doet absoluut niet wat hij belooft. Ik zou deze stofzuiger niet aanbevelen en zeker niet voor dit geld.

Pluspunten

• Opvangbak
  • Lamp

Minpunten

• Zuigt niet
  • Brede rand opzetstuk
  • Gewicht
  • Haren raken verstopt
  • Accu (duur en laadtijd)