Flow Fitness Perform B3i Hometrainer - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Flow Fitness Perform B3i Hometrainer op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

e*******@p******** 24-05-2022

Slechte start

Betreft de B2i; Mijn tweede Flowfitness hometrainer in 2 weken. De eerste (en beste uit hun assortiment) arriveerde met een defect aan het vliegwiel (de B5i) en ging retour. (Met overigens goede hulp en support vanuit Fitwinkel Zoetermeer) geruild voor een ander model B2i die telkens middenin een training met Kinomap uitvalt. Slechte start so far. Nu in gesprek met Flow Fitness support die de standaard zinnetjes uit hun Faq nog maar eens sturen. Nou ja sturen. Je moet in hun portal kijken (die dan weer niet werkt op een iphone browser) waar af en toe een reactie verschijnt (zonder verdere notificatie in de mail). Gedoe...

Pluspunten

• Als ie het doet werkt hij fijn

Minpunten

• Meestal doet ie het niet

Henk 15-04-2021

Perform B2i is een topper

Na 15 jaar dagelijks gebruik van onze hometrainer lag de lat tijdens het kiezen van een nieuwe hoog. Uiteraard heeft de tijd in techniek ook niet stilgestaan en ook dat was wennen. Na diverse fietsen geprobeerd te hebben vonden wij de Perform B2i het best bij ons (60+ en 70+) passen.
Montage: Vooraf werd keurig vermeld dat in verband met Covid-19 montage niet mogelijk was, heel begrijpelijk voor ons maar wilde de aankoop toch niet nog langer uitstellen.

Met knikkende knieën de doos uitpakken. Dan al blijkt hoe degelijk de onderdelen zijn. Handleiding erbij gepakt en dan maar gewoon beginnen. Het gaat vanzelf....... geen enkel probleem. Alleen was het even opletten bij de schroeven aan de kopse voorkant van de fiets met de gebogen ringen. Dit is niet zo goed te zien in de handleiding. Maar ja.... wanneer je 2 schroeven overhoudt op dat onderdeel, kijk je een keer extra en...... Bingo.... gevonden.
Toen het technische gedeelte. Goed de stekkertjes bekeken. Lijkt op plug en play. Het kan nl maar op 1 manier. De afdekkap tussen buis en electronisch gedeelte bij het stuur had is mooier aan mogen sluiten of bv een rubberen ring ertussen plaatsen.
Fietsen: Wat een feestje! Aanzetten, instellen en......... gaan met die banaan....... eventueel begeleid met een online fietsprogramma . Overgang verloopt vlekkeloos. Geen aanzwengel gevoel wat bij goedkopere fietsen soms het geval is.

Toch hoop ik dat er een keuze komt in zadels want deze is wat klein voor ons. Maar ook dat zal wennen.
Al met al zijn wij enorm blij met onze nieuwe hometrainer die weer dagelijks gekoesterd gaat worden.

Pluspunten

• heel fijn fietsen
  • veel verschillende weerstanden
  • compatible met iPone/iPad
  • bedieningsgemak van het display
  • rank maar heel stabiel

Minpunten

• nog niet gevonden

Ed 20-05-2020

Mooi sterk apparaat en makkelijke training schema's

Heel goed apparaat duidelijke montage instructies werkt erg goed met kino maps via bluetooth, heel goed verstelbaar.
Ik ben erg tevreden met de service hart band werkte niet, maar volgende dag kreeg ik een nieuwe gestuurd.

Pluspunten

• makkelijke montage
  • goede training programma's

Minpunten

• nog geen kunnen ontdekken

beko 18-02-2020

degelijke fiets

naar aanleiding van "kieskeurig" om nieuwe reactie te schrijven. na vele malen contact met firma en ook 3 x technieker langs geweest om probleem van computer op te lossen.
nog altijd zelfde fout = klok loopt niet juist en heb twijfels over andere metingen. laatste contact met firma: "ligt aan de software, als er nieuwe update komt nemen we terug contact op. tot hiertoe niks meer gehoord.

Pluspunten

• degelijk
  • stevig

Minpunten

• metingen niet betrouwbaar

beko 31-10-2019

kwalitatief toestel met slechte computer

eenvoudig in elkaar te steken en werkt geruisloos.
enkel de computer werkt niet naar behoren = waarden (snelheid, wattage, ...) vallen geregeld uit en het meest vervelende is dat de klok op een uurtje fietsen soms 2 minuten achterloopt. = melding moet ik nog maken naar het verkooppunt, maar dit zou toch niet mogen voor zo'n dure fiets

Pluspunten

• handig
  • geruisloos
  • alles is instelbaar

Minpunten

• stuur niet perfect in te stellen
  • computer werkt niet correct