Joy Sport HT-Excellent

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Joy Sport HT-Excellent op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

Troopske 21-03-2014
Geschreven voor: Joy Sport HT-Excellent

Ik heb deze hometrainer dankzij de positieve reviews alhier en na een lang verhaal van de verkoper (fitness-import) gekocht.

Hiervoor heb ik een EF-2 van DKN gehad (5 jaar geleden gekocht voor 290 euro). Als ik deze hometrainer vergelijk met mijn vorige ben ik erg teleurgesteld.
Na 3 trainingen op deze hometrainer viel me een aantal zaken op:

1. Caloriemeting klopt echt helemaal niks van. Na een 1 uur fietsen op m'n gemak zou ik 1200 calorieën verbrand hebben?!?! Ik heb veel ervaring al met hometrainers(thuis én op sportschool), maar dit is toch wel érg "optimisctisch". En zo goed is mijn conditie écht niet.

2. Na 1 keer fietsen merk ik al een irritante "klik" op bij elke omwenteling. Geprobeerd om alle moeren van de pedalen aan te draaien, maar klik blijft!

3. De pedalen raken los na iedere training en moet dan weer aangedraaid worden. Hoe hard ik de moeren ook aandraai, het blijft losraken!

4. Net zo als de pedalen raakt de zadel iedere keer los na een half uur fietsen en moet ik telkens de knop aandraaien.

5. Als ik deze fiets vergelijk met mijn vorige de fiets (de DKN ef-2) die óók een vliegwiel heeft van 11-12 kg, dan is de weerstand zelfs op de hoogste niveau naar mijn mening erg licht in vergelijking met de ef-2. Dit is op zich niet echt een minpunt, gezien mensen met een minder goede conditie ook prima overweg kan met deze hometrainer. Voor mensen die echter intensief willen trainen, raad ik toch een model aan met een hogere weerstand.

Al met al erg teleurgesteld met deze hometrainer. Voor de duurzaamheid geef ik deze fiets dan ook een 1 gezien de vele problemen al na 3 trainingen!

Na welgeteld 4 dagen deze hometrainer in bezit te hebben gehad, deze dan ook teruggebracht en omgeruild tegen een ander en duurder model (een DKN am-6i, voor mij in ieder geval een bekend merk, binnenkort uitgebreid review hierover). Wel compliment voor de verkoper, deze is gelijk akkoord gegaan met de omruil en is de nieuwe fiets zelf bij mij thuis komen langsbrengen!

Gezien de vele genoemde mankementen die ik zelf heb bemerkt aan deze hometrainer wil ik mensen toch afraden om voor dit product te gaan. Het zal echter best wel kunnen dat de genoemde mankementen alleen voor de geleverde exemplaar geldt.

L. Jakobs 20-03-2014
Geschreven voor: Joy Sport HT-Excellent

Eerst in de winkel uitgetest daarna gelijk meegenomen voordelen: Nederlands merk, neutrale kleurstelling, lage instap zodat ik ondanks mijn knieoperatie gewoon veilig kan op en af stappen, goed instelbaar, geschikt voor grote mensen (202cm) wat bij alle andere hometrainers in deze prijsklasse niet het geval is. Omdat het zadel niet hoog genoeg kan. Magneetaandrijving maakt daarom geen geluid. De joy execelent wordt nog steeds bijna elke dag gebruikt en ben optimaal tevreden!

naamloos563 22-04-2011
Geschreven voor: Joy Sport HT-Excellent

Deze hometrainer is dus niet stil. Geluidsniveau van de motor na meting met db meter rond de 50-55db op een halve meter afstand bij trappen. En dat is echt herrie!

Na levering mis ik een bout in de verpakking, die nog nagezonden moet worden.

Zadel/constructie die daar aan vast zit is fragiel. Bij een beetje inspanning en dus niet meer 100% stabiel zitten, voel je en hoor je de constructie meebewegen en klikken.

Teleurgesteld. Ik neem contact op met de winkel voor verdere feedback. Leuke mogelijkheden en programma's, maar slechte afwerking. Absoluut geen apparaat waar je 325 euro aan uitgeeft.

fario20 19-01-2011
Geschreven voor: Joy Sport HT-Excellent

Sinds een jaar heb ik deze Hometrainer bij mij thuis staan, mede door reviews toch maar eens gaan uitproberen in een winkel en direct aangeschaft.
Heeft een gemmakelijk lage instap mooi display met veel mogelijkheden en een heel goed zadel wat ik zelf belangrijk vind omdat ik toch wel een uur per training fiets er is maar een woord van toepassing "uitsetkend"

Dick195 08-04-2010
Geschreven voor: Joy Sport HT-Excellent

Prima stevig apparaat met een gunstige aanschafprijs. Hij is makkelijk in elkaar te zetten.
Ik ben met name erg tevreden over de vele goede trainingsprogramma's die erop zitten. Ook mooi weergegeven op de fietscomputer.
Na ruim een half jaar is het apparaat nog altijd in zeer goede staat terwijl ik er toch intensief gebruik van maak.

Customer1 17-10-2009
Geschreven voor: Joy Sport HT-Excellent

Ik heb deze hometrainer nu ong. een jaar in bezit en ik moet zeggen dat hij goed bevalt, de constructie is degelijk en alles werkt zoals het moet.
Wel maakt ie af en toe wat bijgeluidjes, maar daar is weinig aan te doen.

Of ik de volgende keer weer zo eentje zou kopen durf ik niet te zeggen, maar de kwaliteit is zeker niet slecht.

laurentc 17-01-2009
Geschreven voor: Joy Sport HT-Excellent

Ik heb dit toestel slechts enkele dagen, maar merk al wel dat dit toestel erg stevig gebouwd is.
De programma's draaien probleemloos af en het toestel trapt soepel en geruisloos rond.
Wat levensduur betreft kan ik niog niets zeggen maar van de rest ben ik in ieder geval al dik tevreden.
Een gelijkaardig toestel met dezelfde functies van Kettler betaal je gewoon het dubbele.

Familie v. A 26-10-2008
Geschreven voor: Joy Sport HT-Excellent

Wij hebben deze ergo-hometrainer nu ruim een jaar en we zijn er nog steeds heel positief over. Het is een solide apparaat en de zithouding is perfect in te stellen. Het mooie kleurendisplay heeft alle mogelijke instellingen, wij hebben er afgelopen jaar veel mee kunnen experimenteren.

Wij zijn zeer tevreden over deze Joy-Sport hometrainer!

ACW 10-07-2008
Geschreven voor: Joy Sport HT-Excellent

Eenvoudig in elkaar te zetten, hoewel plastic bescharmkapje onder het stuur bij mij niet goed pasten. Zithouding en dergelijke prima in te stellen en programma's ook eenvoudig in te stellen. Helaas begaf de omputer het binnen een week, tijdens fietsen ineens storing, weerstand van de pedalen en niet meer goed te krijgen (hele scherm licht op) Gaat nu dus (deels misschien) retour.

Chantal35 28-11-2007
Geschreven voor: Joy Sport HT-Excellent

Wij zijn goed te spreken over deze hometrainer excelent. Na zes maanden nog steeds goed gemotiveerd om te trainen. Mooie automatische ergo programma's o.a. berg op en af, afvallen, conditie verbeteren. Trapt heel geruisloos en gelijkmatig (vliegwiel 11 kilo). Als extra optie heb ik ook een draadloze hartslag borstband erbij gekocht. Zeer tevreden over de makkelijke instap.