PowerPeak FBS8329P Speed Bike - Reviews

Miss Mireille 14-01-2013 Product paar dagen in bezit

5,5
Sinds enkele dagen deze Speed Bike in bezit, maar ben er niet heel enthousiast over.

Het stuur is niet echt stabiel en de trappers hebben een vervelende klik, die je steeds blijft horen. Daarbij heb ik een probleem met het instellen van het wattage, de weerstand. Zodra je gaat staan en dus het wattage hoog zet, dan corrigeert hij zichzelf, waardoor je ineens doortrapt. Best gevaarlijk dus.

Over het stuur en de trappers heb ik contact opgenomen met de verkoper en daarbij ook de problemen met het wattage doorgegeven. Ben benieuwd of er een oplossing voor is. Mocht ik nog de keuze hebben, dan zou ik altijd kiezen voor een draaiknop om de weerstand aan te passen en niet meer via een schermpje.

Rosita Det. 10-01-2013 Product paar weken in bezit

Mijn bevindingen van deze speedbike:Belangrijk is dat je hem juist insteld zodat je comfortabel kan fietsen.Anders ga je last krijgen van je rug door de slechte houding.Het racezadel is zowel horizontaal als verticaal verstelbaar en tevens kan je het stuur ook aanpassen.Ook handig is het computerke waarbij je al je gegevens kan ingeven.Hij weegt alles samen zo een 45 kg.Je voeten kan je vastmaken met de bandjes of je kan gebruik maken van het kliksysteem.Mijn voorkeur gaat uit naar het kliksysteem dan kan je veel beter kracht zetten.Wel moet je daar speciale schoenen voor bij kopen.Om hard genoeg en maximaal te kunnen trappen moet je je voet op de juiste manier plaatsen op de pedalen.Er staat een 10kg vliegwiel vrijloop op dus alleen te gebruiken voor speed en niet voor spin.Vrijloop is veel beter voor je knieen.Jammer genoeg is het display niet in te stellen in het nederlands dus daar gebruik ik engels voor.Natuurlijk ben je niet afhankelijk van het weer om je conditie op peil te houden./Zelf fiets ik bijna elke dag meestal een half tot soms een gans uur.