Philips Fidelio SoundHub CSS9211/12 - Reviews

Luidsprekersysteem
2.1
Blu-ray speler
3D

Beoordeling op basis van 4 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

st33fie 14-09-2012

Helemaal AF

Heb deze set in de alu kleur want mijn 50PFL7956 is exact de zelfde kleur
en wat is dit een aanvulling het geluid van de tv is anzich al redelijk goed voor platte tv's
maar met deze set heb je echt wat in huis
ik heb de 2.1 en echt ideaal
ik kijk films via usb of stream via de laptop in HD
en blue ray gebruik ik van mijn spelcomputer
dus ik heb niet nog is een extra apparaat nodig
het is echt een mooie strakke set en die heel erg stijlvol is en ook nog goed klinkt
Oorspronkelijk gepost op philips.nl

st33fie 25-08-2012 Product maand in bezit

Heb de set nu een maandje in huis
en hij bevalt echt perfect
Mooie vormgeving
Zeer solide speakers
Voelt allemaal goed aan
ik heb zelf een spelcomputer staan dus heb geen extra apparaat nodig in de vorm van blue ray speler
en had geen trek in kabels en speakers achter
ik moet zeggen dat ik niet verwacht had dat zo'n klein setje zo breed en warm kan klinken
tijdens films is het echt gaaf
en muziek luisteren is ook ideaal door het stereo beeld klinkt de muziek niet vervormd zoals je vaak met 5.1 merkt
ik lees ook over lange opstart tijden ... nou bij mij druk ik hem aan en je hoort hem gelijk
het mooie van dit setje is dat het geluid via optische kabel gaat dus via je tv alles kan lekker blijven zitten en je hoeft niet alles in een receiver of hub te doen
een vriend van mij heeft een JVC versterker en daar alle HDMI apparaten in gedaan en voilla je hebt echt veel vertraging in het geluid (dit is wel bij te stellen maar toch)
en snelle beelden blijven dan hangen bij een blue ray film
Niet ideaal dus
apparatuur moet gewoon via de kortste weg aangesloten worden en niet via een omweg

En via de iphone werkt echt fantastisch
breed geluid ook en kinderlijk eenvoudige bediening

even een grote klacht en gelijk de grootste teleurstelling
ik heb voor 60e de bijbehorende beugels gekocht en die zijn echt compleet waardeloos
wat een flut systeem is dat zeg
ziet echt echt heel mooi uit maar na een dag of 2 hangen je speakers naar voren
het werkt met een kogel gewricht die je met een schroefje vast kan zetten nou zelfs met de accu tol kan je hem niet echt lekker vast zetten dus ik ga daar nog wat op bedenken
ik had ze gekocht omdat de speakers vrij groot zijn(25cm) gewoon een pak dubbel fris ;-)
en dus in het beeld kwamen te staan als ik ze op mijn tv meubel zou zetten
nu hangt het wel naar me zin hoor maar het kan steviger

Barry1000 11-06-2012 Product paar dagen in bezit

Omdat ik niet 5 of meer boxen in de woonkamer wil, en ik al meerdere Philips producten heb, ben ik uiteindelijk op deze set terecht gekomen. Met het EK is er nu ook een 75 euro cash-back actie van Philips.

Deze set heeft geen mogelijkheden voor afspelen van dvd/bluray. Dat was ook precies de bedoeling; scheelt weer een speler op het dressoir. Er kan natuurlijk wel een speler of spelcomputer aangesloten worden. (tulp, spif of optische aansluiting).
Vanaf de boxen gaat er 1 kabel per box naar de subwoofer (actieve) en 1 kabel naar de hub. Dit is een klein kastje, ongeveer een hand groot. De kabels zijn lekker lang (meter of 5). Via een optische kabel van mijn Mac gaat het geluid naar de set.
Hoewel Philips spreekt over 360 geluid kan ik het niet echt waarnemen. Maar goed, het is ook een 2.1 en geen 5.1.
De boxen zijn wel groter dan ik dacht (1.5 ltr pak melk).

De prijs is misschien wat aan de hoge kant, maar door de mooie afwerking van de set die ook stevig aanvoelt en met aluminium is afgewerkt, en de EK actie van 75 euro, heb ik zeker geen spijt van deze set.

Remy14 06-07-2012

Hoi Barry1000, aangezien er weinig reviews zijn geschreven over deze set, en jij zo´n beetje de meest uitgebreide hebt beschreven was ik nog benieuwd naar een puntje:

ik zit er namelijk ook aan te denken om deze set te halen.
- Het geluid, is dat meer dan behoorlijk? vergeleken dan met de standaard boxen van philips, zoals philips ook aangeeft voor wat betreft 360 sound?

hoor graag van je,

groeten
Remy

barry1000 27-08-2012

Hallo Remy,

Het is alweer even geleden, misschien heb je de set inmiddels al gekocht. (laat even weten wat je er van vind)

Betreffende je vraag kan ik zeggen dat het geluid meer dan behoorlijk is. Ik heb het idee dat ik steeds meer hoor. Ik kan het niet vergelijken met andere boxen. Mijn vorige set kwam uit 1998 en staat al zeker 5 jaar op zolder. Ik blijf erbij dat 360 sound niet gelijk is aan 5.1. Maar overal bij mij in de woonkamer (50mm2) hoor ik evenveel geluid. En het lijkt inderdaad (vooral blij hoge kwaliteit muziek/films) van meerdere kanten te komen.

Waarschijnlijk koop je voor minder geld een evengoede 5.1 set; maar lever je dus in op design en makkelijkheid.

Met vriendelijke groet, Barry

martijntjee 09-09-2011

compact, kwaliteit, en gemak.

Deze homecinema een half jaar geleden gekocht (de zwarte versie. Aansluiten van was gemakkelijk (plug&play). Een draadloze verbinding met de achterspeakers is aan te raden. werk super! geen storing of vertraging. Apparaat start wat langzaam op. eenmaal aan is de snelheid goed. Ook de wifi werkt goed, bij elk gebruik moet hij wel opnieuw zoeken en aanmelden bij philips server (beetje onnodig). De kwaliteit en het volume doet mij verbazen door de kleine speakers. In combinatie met mijn 42PFL8664 zorg deze thuis bios voor mooie filmavonden!
Oorspronkelijk gepost op philips.nl