Philips HTS9140/12 zwart, grijs

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 20 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips HTS9140/12 zwart, grijs op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,7

Philips soundbar HTS9140 17-06-2021

Philips HTS9140

Een fantastische soundbar met blue ray speler,maar als er iets stuk gaat dan heb je pech.
Want er zijn geen onderdelen te krijgen. Mijn eerste soundbar was binnen twee jaar defect,moest van mijn aankoop afzien. Ik kreeg wel gedeeltelijk mijn aankoop bedrag terug . Mijn tweede soundbar is binnen 4 jaar stuk gegaan ik heb dus op marktplaats een defecte HTS9140 gekocht voor €30,00 voor onderdelen.Hopelijk gaat het nu nog 4jaar mee.

Pluspunten

• mooi design
  • mooi geluid bij films

Minpunten

• kan geen onderdelen meer krijgen
  • gaat snel stuk

JeroenWal 26-05-2014

Ik heb dit apparaat sinds oktober 2011 in mijn bezit.
Heb er destijds 1199 euro voor betaald.

Mijn keuze op deze soundbar is gekomen doordat ik de soundbar mooi vond vormgegeven en hij mooi paste onder mijn Philips 40PFL7605H/12 tv.
De soundbar heeft voldoende aansluitingen en weinig kabels.
Het geluid is bij films uitstekend, maar bij een cd of radio vind ik het matig.

3 weken na installatie deed de soundbar al niks meer.
Het BD Board was kapot en dit is netjes via Philips gratis gerepareerd.

Nu ruim 2 jaar later doet het apparaat het opnieuw niet meer.
Via het Philips reparatiecentrum kreeg ik melding dat opnieuw het BD Board kapot was.
Nu was dit board niet meer leverbaar en kon mijn soundbar dus niet meer worden gemaakt.

Voorstel van Philips
Er kan een nieuwe HTB9150/12 bekomen worden mits bijbetaling van 599 Euro
Dit apparaat is op het internet al te koop voor 699 euro dus mijn sounbar is na 2,5 jaar nog maar 100 euro waard.
Dat is een afschrijving van 1100 euro in 2,5 jaar !!!!!
Tevens staan er op internet ook niet al te beste reviews over de HTB9150/12 dus dit apparaat wil ik niet mits ze hem gratis geven en opnieuw 2 jaar garantie geven.

Ik dacht met deze soundbar een degelijk apparaat te hebben gekocht, maar dat is dus niet het geval.
Van een apparaat van 1199 euro verwacht ik toch een iets langere levensduur van 2,5 jaar

Ik voel me aardig bekocht door Philips en als ze niet met een goed voorstel komen, komt er hier geen Philips apparaat meer in huis!!!!

Martin vd B 01-10-2013

Mooi apparaat, maar gebruik valt erg tegen. Geen extra luidsprekers aansluitbaar en koppeling TV werkt niet goed.

***Maar nog veel erger: het apparaat weigert plotsklaps dienst. Na contact met Philips naar de technische dienst "E-care" in Arnhem. Na lange tijd het sein 'gerepareerd', maar ze hebben alleen een reset uitgevoerd. Onacceptabel: probleem zal zeker terugkeren...
En ja hoor, exact hetzelfde probleem is terug. Philips geeft aan dat de garantie nu verlopen is, of ik wil betalen voor de reparatie...
ONACCEPTABEL!!! Zie andere reviews: probleem apparaat en heel slechte service van Philips!
NIET KOPEN.

Martin vd B 11-10-2013

Philips servicemedewerkers waren het blijkbaar met mij eens, maar werden blijkbaar teruggefloten door een andere afdeling. Uit mijn chat met Philips:

"Joe: OK, mijn collega heeft het inderdaad doorgestuurd en uw oplossing voorgedragen. Onze commerciële afdeling is hier niet mee akkoord"

Oordeelt u zelf...

Tot zo ver kon deze Philips medewerker daar zelf niets aan doen, maar hij vervolgens de chat verbrak, zeg maar "de hoorn op de haak gooide" was ook hier het vertrouwen snel verdwenen.

Ik zou zeggen Philips: Wake Up!!!

Martin vd B 11-10-2013

Aanvullend: Ik had op de productsite van Philips mijn review ingediend... Wat denk je, krijg ik de volgende reactie;

Beste,
Hartelijk dank voor het schrijven van een review over Philips SoundBar home cinema HTS9140. Uw mening is voor ons zeer belangrijk en helpt andere consumenten het juiste product te kiezen.

Helaas voldoet uw commentaar niet aan alle richtlijnen die we hebben opgesteld voor het plaatsen van een review.
Wij verzoeken u deze richtlijnen opnieuw te bekijken en uw commentaar op Philips SoundBar home cinema HTS9140daarna nogmaals in te dienen.
Het Philips team

Kortom: kritische reviews voldoen niet aan de Philips richtlijnen. Zou Philips maar eens nadenken over richtlijnen voor productkwaliteit, klantenservice, klanttevredenheid, klachtenproces, reparatiekwaliteit... Het is maar een suggestie natuurlijk...

Bultema 22-07-2013

Sinds oktober 2010 in het bezit van deze soundbar. Hard voor gespaard. Na bijna twee jaar speelde het geen DVD;s en Blue Ray's meer af. Naar de winkel, onder garantie gerepareerd, Nieuwe spelers er in. Helaas nog geen resultaat, nieuwe lasers er in. Toen nog een keer terug voor de juiste software en ja hoor, het heeft weer 5 maanden gefunctioneerd. Daarna weer dezelfde problemen. Philips gebeld. Garantie is verlopen sinds een half jaar. Klacht zou in behandeling worden genomen binnen een week. Helaas, een maand later kwam ik er achter dat ze het emailadres niet goed hadden genoteerd. Weer gebeld. Ik moet nu reparatiebonnen overleggen. Gedaan, heb echter alleen verzend- en ontvangst bewijzen en geen reparatiebonnen. Nu kan Philips niets doen en krijg ik ineens nergens meer reactie op. Mooie service voor een apparaat van € 1299,-

Bultema 10-11-2013

De oude soundbar bleek na de zoveelste inspectie een rookapparaat te zijn. Ik heb een nieuwe ontvangen met een kleine bijbetaling. De HTB9150 en wat blijkt...... na een maand speelt het al geen blue ray DVD's af. Maar weer terug naar de winkel. Ik heb genoeg van dit product van Philips.

mkr12047 30-03-2013

In 2010 supertrots de HTS9140 en de TV 52PFL6805H gekocht.

In het begin werkte alles naar behoren. Mooi design, goed geluid en speelde alles af. Maar net voor de 2 jaar begonnen de problemen en functioneert niet meer zoals het hoort. Problemen voorgelegd aan Philips. Na veel telefontjes ging het toestel naar Ecare, maar die kon het niet oplossen. Dus zit ik thuis met een prachtig apparaat die niet goed functioneert. CD lopen vast, usb loopt vast, computer werkt traag terwijl alle updates erop staan. Ik raadt daarom niemand dit prachtige apparaat aan, je kunt er namelijk maar 1.5 jaar plezier van hebben.

rulob7 03-02-2013

Sinds 2010 in mijn bezit, gekocht om zijn mooie vormgeving en super mooi passend bij mijn Ambi-light 200hz tv. Toestel werkt echt niet naar behoren, na 1,5 jaar laser defect, speelde wel cd,s maar geen dvd's en blu-ray discs meer af. De HTS9140 schakelt soms de radio gewoon op standby, uit dus, maakt vervelend knakkende geluiden als deze in standby staat. Als de HTS9140 ingeschakeld is maakt deze een storend brommend geluid, waarschijnlijk de voeding? Kortom, super veel spijt van deze aankoop. De mensen bij de Philips helpdesk (super slecht! reageren niet op mails, bellen niet terug na telefonische bevestigingen etc etc)geven toe dat er veel problemen met dit toestel zijn, kortom, geen aanrader.

Officiele reactie van Philips Nederland 06-02-2013

Beste rulob7,

Bedankt voor het plaatsen van uw review. Jammer te horen dat u niet tevreden bent over de werking van het product. Ook buiten de garantie kan de HTS9140 nog gerepareerd worden door onze reparatiedienst. Mocht u deze mogelijkheid willen doorspreken met ons, wil ik u vragen uw e-mailadres aan ons door te geven. Dit kan via een privebericht op Facebook. Als u dan het referentienummer 50-1207130108 opgeeft, kunnen we u direct helpen. Natuurlijk kunt u ook telefonisch contact opnemen, onze collega’s zullen uw gegevens dan opnemen en dit doorzetten naar de Webcare afdeling.

Philips Webcare

Overige contactgegevens kunt u vinden op: http://www.support.philips.com/support/contact/contact_page.jsp?userLanguage=nl&userCountry=nl

undersscore 06-11-2011

Begin dit jaar na lang twijfelen een soundbar gekocht. Dacht voor bijna 1000 euro een mooi all in one systeem te kopen dat door de easylink ook nogeens goed aan zou sluiten op onze Philips LED tv. Niets bleek minder waar, kwaliteit afspelen dvd's niet naar behoren. Veel cd's kon het apparaat niet lezen (waren gewoon gekochte cd's in de winkel), blue ray kwaliteit was wel redelijk. Tot overmaat van ramp werkte de easylink ook totaal niet! Nog steeds in de weer met allemaal verschillende afstandbedieningen. Het enige dat wel echt mooi is aan het apparaat is de vormgeving, prachtig! Maar mij gaat het toch meer om de kwaliteit van afspelen/ gebruiksgemak.
We hebben het apparaat teruggestuurd naar de winkel en ik ben voor losse componenten gegaan: pioneer vsx 920, met pioneer blue ray speler en Cambridge audio minx speakers, top!

hermann 1947 01-10-2011

donderdag 29sept binnen gekregen opgesteld maar kon geen goed beeld krijgen wat voor aansluiting ik ook gebruikte ook bij het afspelen van een cd begon deze met een heel klein stukje spelen een hik en dan ging hij weer verder het geheel terug gestuurd wacht nu op een andere maar afwachten hoe deze het doet

Favoriet 15-06-2011

Nadat een eerste exemplaar niet aan de praat te krijgen bleek, had het 2e exemplaar problemen met de geluidssynchronisatie (instellingen worden niet behouden. Derhalve ter reparatie aangeboden. Drie weken later weer op kunnen halen. Resultaat: klachtvoor 100% hetzelfde!. De 2e soundbar dus nu voor de 2e keer ter reparatie aangeboden. Na ca 3 maanden nog weinig plezier aan dit tob-model beleefd.
Qua geluid vallen vooral de hoge tonen - beter gezegd het ontbreken ervan- tegen.

robkram01 23-05-2011

Fraai apparaat, vrij eenvoudige installatie, streamen van foto's en mp3's vanaf laptop lukte ook meteen. Prima geluid, ben alleen nog niet zo tevreden over de beeldkwaliteit bij het afspelen van DVD's. Ik zie een soort ruis op het scherm met vooral bij bewegende beelden relatief veel digitale artefacten. Heb nog geen gelegenheid gehad om een blueray disc te kopen en uit te proberen. Kan het zijn dat ik een betere kwaliteit HDMI-kabel moet gebruiken? Bij mijn vorige DVD-speler (JVC, ongeveer 10 jaar oud) had ik naar mijn mening een beter beeld. Ik gebruik mijn soundbar in combinatie met een Philips LCD TV 42PFL7403D/10 en een Cisco HD-receiver van Ziggo.

frajo2010 18-01-2011

Sinds oktober 2010 in bezit van de HTS 9140/12. Via de winkel tot 2 keer toe vervangen omdat de aluminium voorstrip scheef cq los zat. Uiteindelijk in huis, echter na een paar weken gebruik kreeg ik steeds meer te maken dat dvd's niet werden herkend of dat ik continue het bericht kreeg "laden" zonder dat er werd doorgestart naar het afspelen. ook gebeurt het dat tijdens het afspelen het systeem vast slaat. Je kan dan van alles proberen maar dan is niet mogelijk om de disc er weer uit te halen. Op advies van Philips de soundbar in november ter reparatie aangeboden. Na 2 weken weer dezelfde klachten vervolgens weer ter reparatie aangeboden. 23 december weer opgehaald. Nu 18 januari wederom met dezelfde klacht ter reparatie aangeboden. Je denkt door een Philips product te kopen dat je kwaliteit in huis haalt echter gezien bovenstaande twijfel ik sterk aan de kwaliteit van dit product. Op basis van hetgeen (klant reacties) ik op internet lees concludeer ik dat mijn klachten niet een op zich zelf staand probleem is. Het product HTS 9140/12 is vanaf fabriek qua werking niet goed getest en is absoluut niet betrouwbaar

thijs7819 05-01-2011

Na een tip op dit forum deze soundbar met de ING Rentepunten aangeschaft voor € 599 excl. de -vrij hoge- verzendkosten.

Na ontvangst heb ik het apparaat snel en gemakkelijk aan kunnen sluiten op de tv, de harddiskrecorder en de digitale ontvanger. De installatieprocedure van de soundbar was duidelijk en eveneens zo geregeld. De radiozenders zocht en sloeg het apparaat zelf op! Plug and play zou ik zeggen. Hierna het geluid uitgetest en dat viel zeker niet tegen. Voor de doorsnee consument is het gewoon uitstekend geluid, waarbij "ambisound" bij films erg echt aanvoelt. Voor de echte "audiofielen" onder ons zal er vast iets aan te merken zijn op het geluid, maar ik ben er erg tevreden over. Enige minpuntje tot nu toe is het feit dat het opstarten wat seconden langer duurt dan bij mijn oude set.

Kortom, een mooi en compact apparaat met goed geluid. Wat mij betreft een aanrader!

mwjagt 12-12-2010

Mooi apparaat met goed geluid en mogelijkheden. Wordt gebruik in combinatie met de Philips 9705.
Let even op bij het bestellen van de WUB. Mogelijke fout bij verpakking. Ik kreeg de PTA01 voor de Tv met de WUB1110 stickers/verpakking. Wordt opgelost.

Peter Pan 02-12-2010

heb deze HTS9140/12 nu een half jaar en ben er zeer tevreden mee heb hem op de philips 47 PFL 9732/10D het beeld bij afspelen van dvd of bleu-ray is geweldig mooi het geluid is ook super je moet hem alleen goed plaatsen en instellen heb ook nog de HTS 8100 maar dit is toch wel heel wat beter gewoon een
super mooi apparaat die HTS 9140 .

stadhuis 28-08-2010

Heb soundbar gekocht bij "Discount-on-line" in Tienen, aan de heel voordelige prijs van 822 Euro, alles inbegrepen.
Heb 2 maand geduld moeten oefenen maar dat wordt door de prijs goedgemaakt. Was al in het bezit van een HTS6100 maar dit toestel overtreft die toch zowel qua uitzicht, gebruiksgemak, mogelijkheden en klank.
Ben hierover uiterst tevreden en kan het alleen maar aanbevelen>.

PeterH1959 27-07-2010

Wat betreft geluid is dit een prima apparaat. In combinatie met m'n Philips beeldscherm geeft het - zeker bij een Ambisound instelling - een overweldigende ervaring. Bluray werkt prima; films of muziek afspelen van je PC gaat prima, er worden meer video bestandsformaten ondersteund dan door mijn Philips 8404 TV.
De bediening is echter dramatisch. De audio-synchronisatie wordt niet " onthouden" zodat je bij elke keer opnieuw gebruiken het beeld weer synchroon moet krijgen met het geluid. En dat is geen sinecure. de bediening is uitermate omslachtig en traag. Ter illustratie: voor je de "treble" een stapje omhoog krijgt ben je ongeveer 8 seconden en 6 toetsen op de afstandsbediening verder.

Danny74 12-07-2010

Heb sinds een paar dagen geleden deze soundbar in bezit en ik ben zeer tevreden met het product.
Sommige dingen kunnen wel iets beter zoals het langzame opstarten en wat al eerder werd gezegd dat de geluidssynchonisatie niet onthouden wordt, maar hopelijk kan dit middels een nieuwe firmware update verbeterd worden.

Beeldkwaliteit van de Blu-ray is zeer goed en het geluid is ook een dikke voldoende.
Gebruiksgemak is even wennen maar als je er aan gewend ben is het makkelijk werken.
Net-tv is alleen te gebruiken als je hem via draad aansluit op je netwerk en dat geldt ook voor de streamming opties.
Draadloos kan wel maar heb je wel een aparte adapter voor nodig á € 60,00.

Enig minpuntje dat ik storend vindt is de afstandsbediening, die is namelijk van een gladde en glimmende onderkant die nogal besmettelijk is voor vingerafdrukken en dat had van mij wel anders gemogen.

De prijs van € 1200,00 is best hoog als je hem in de winkel koopt maar ik heb hem via Bestekeus.nl besteld en dan is ie ineens nog "maar" € 1030,00.
Scheelt toch weer een paar centen.
Voor kleine kamers of als je niet je hele kamer vol met boxen wil hebben dan raad ik toch deze soundbar aan vanwege het goede beeld, het bedieningsgemak en het redelijk goede volume dat het apparaat produceert.

In mijn ogen weer een topproduct van philips!!

rene5150 10-07-2010

ik heb deze soudbar gekocht maar daar heb ik behoorlijk spijt van ik heb er nu twee gehad alle twee zijn binnen enkele dagen stuk gegaan.
philips gebeld die hebben daar een afdeling waar je vragen kan stelen nou het enige wat ze daar weten is u moet naar de winkel terug gaan waar u hem heeft gekocht. ik zij meneer dit is een nieuw aperaat van 1200.euro ik heb er nog geen minuut naar kunnen luisteren en het is een fout van philips nou moet ik dat zelf opknapen met dat ding onder mijn arm naar de winkel. heb die soundbar 29 mei gekocht het is nu 10 juli en zit thuis nog met een kapote soundbar 1200 euro weg!!! nou is die soundbar uit de winkel opgestuurd naar philips en als die terug is krijg ik die?? maar voor hoelang!!!

Hampie76 22-03-2012

Hoekun je zulke lage cijfers geven als je nog geen seconde hebt geluisterd. Ik snap dat je teleurgesteld bent.

htv30 06-08-2012

Ik kan je gerust stellen. Je bent niet de enige! Ik heb 2 van deze apparaten aangeschaft en ze zijn alle 2 al 2 x gemaakt(althans dat beweert philips), ik kan er alleen nog steeds geen 3D meekijken! Dit speelt al een half jaar en ik weet inmiddels niet meer wat ik moet doen...Ik wens jou ook veel succes!

tovari 26-06-2010

----------Update review, 26-6-2010----------
Eindelijk in huis, maar het was het wachten waard.
Wat een strakke machine en wat een mogelijkheden. Aangesloten op mijn 37” 9603 Philips TV is dit een mooie combinatie. Het geluid is ronduit goed te noemen. Ook de radio scoort hoog, goede verdeling van de hoge, midden en lage tonen. Maar natuurlijk is elke instelling handmatig aan te passen. Net TV is een leuke aanvulling op het normale internetgebeuren.
Nu enkele weken in gebruik en vallen toch wat mindere zaken op;
Display is nauwelijks zichtbaar bij daglicht,
Bediening reageert traag,
Instelling van de beeld/geluid synchronisatie blijft niet behouden,
Bij zacht volume is het geluid donker.

----------1e review, 8-6-2010-----------
Eindelijk in huis, maar het was het wachten meer dan waard.
Kortom, het ziet er niet alleen goed uit maar het klinkt ook nog eens beregoed.

JPO1963 24-06-2010

De Philips HTS 9140 aangeschaft na het lezen van onder andere de eerste review, welke zeer positief was. Blueray speler en tuner in het apparaat dus hoopte de rest van mijn stereo- installatie door deze soundbar te kunnen vervangen. Was ook al in het bezit van een soundbar van Yamaha (de YSP-800)met losse aktieve woofer, maar zonder cd/dvd/blueray speler. Dus dacht dat deze ook overbodig zou worden. Helaassssss : vond het geluid zwaar tegenvallen en de HTS 9140 beschikt weliswaar ook over een woofer maar geen actieve !
De Yamaha YSP 800 geeft in het geluid veel meer dynamiek en is geheel automatische voor surround weergave af te stellen op je (huis)kamer. De Yamaha YSP 800 ooit met woofer (is extra)aangeschaft voor totaal 950 euro. De Philips HTS 9140 kost rond de 1200 euro. Het design is mooi, de blueray speler is mooi meegenomen maar voor mij is het geluid het belangrijkste en dat vond ik behoorlijk tegenvallen !