Samsung HT-C5500

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung HT-C5500 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

cedric12 14-04-2011
Geschreven voor: Samsung HT-C5500

In het begin was ik wat bang dat de set niet ging voldoen aan mijn eisen.

Was totaal niet nodig! Echt een top apparaat!
Alles is zeer makkelijk aan te sluiten.
Speakers hebben gaten in de achterkant om ze op te hangen.
Mooi design van speakers en speler.

De subwoofer oogt klein maar de bass eruit is echt ongelooflijk goed voor zo'n kleine versie.

In het algemeen leveren de speakers echt een ongelooflijk helder geluid. Ze gaan ook zeer luid(wat voor mij een must was) en blijven daarbij ook helder.

Ook de functie's van de speler zijn super!
Je kan echt alles afspelen! MKV was voor mij een must!
Ook InternetTV is een zeer mooie toevoeging (youtube, vimeo, enz...)
De menu's zijn zeer overzichtelijk.

Voor de prijs kan je dit echt niet laten!
Zo'n systeem kan je gewoon niet meer missen zodra je het hebt!

HansH68 09-03-2011
Geschreven voor: Samsung HT-C5500

Prima setje voor niet al teveel geld. Er zijn er vast beter maar ik wil gewoon een film kijken en dan Blu ray en mooi 5.1 geluid. Beeld is superstrak. Film geluid is dik in orde. Front ingesteld op +2, surround staan op 0 en de sub op -2
Radio en cd geluid is wel aardig maar niet top.
Aangesloten op internet en zo heb je wat features die je op de tv kunt kijken zoals buienradar en youtube.
Werkt wel erg traag maar oke ik heb dit niet hiervoor gekocht.
Twee kabels bij gekocht zodat ook hdtv via de speler geluid brengt. Mooi.
Kan een film downloaden met usb stick samen met ondertiteling. De speler combineert vanzelf de film met de ondertiteling. Beide bestanden dezelfde naam geven en het werkt automatisch.
Kabels zijn kort, veel te kort. Heb bijna alles moeten verlengen.

Marco den Otter 27-01-2011
Geschreven voor: Samsung HT-C5500

Ben sinds kort in het bezit van deze set en ben zeker te spreken over het beeld geluid en verdere mogelijkheden. Altijd handig zijn de 2 hdmi inputs waardoor ik mijn popcorn hour en upc media box op deze set kan aansluiten. Ook de aansluiting van de ipod is mooi alleen de interface met de ipod kan nog wel wat verbetering gebruiken. Nog geen gebruik gemaakt van pc-share functionaliteit, maar dat komt omdat ik al een popcorn hour heb. De internet at tv functionaliteit werkt goed en is redelijk snel (als het werkt).

Toch zijn er nog wel wat eigenaardigheden.

1. Anynet feature, zodra je een andere source selecteerd bijv HDMI 1, dan gaat de set de anynet verbinding met de samsung tv verbreken en schiet de tv weer naar zijn default kanaal.

2. Wifi dongle moet je apart kopen, kan de dure samsung kopen maar er zijn alternatieven die een stuk goedkoper zijn (amazon.de/Hama MiMO Wlan USB2.0 Adapter mit zwei eingebauten Antennen und WPA2-Verschlüsselung )

3. Internet at tv gaat soms widgets updaten maar er is totaal geen indicatie hoe lang dit gaat duren. Na een half uur wachten uitgezet en gereset nog een keer proberen en toen werkte het wel snel.

4. De kabels van de achterluidsprekers zijn niet super lang, maar ik denk dat samsung probeert je te overtuigen om de wireless speakers aan te schaffen.

5. Ook de DVD lade maakt nogal wat geluid bij het verspringen naar een volgend hoofdstuk. Voor de rest is het apparaat wel stil had hiervoor een phillips receiver en daar hoorde je continu de fan aan de achterkant.

Maar tot nu toe verder heel tevreden

arjanbe 04-01-2011
Geschreven voor: Samsung HT-C5500

Op zich een geweldig apparaat, maar er zijn een paar issues die voor ons groot ongemak geven.

1 - Als je de spreakers netjes hebt afgesteld (via de instellingen of via het automatische afstelling systeem) en de stroom gaat van het systeem af (zoals wij elke dag doen van alle apparatuur) zijn deze instellingen daarna weg. Het apparaat moet continu aan de 220v hangen!

2 - Als je radio wilt luisteren zet het apparaat ook (onbedoeld) onze samsung tv aan (anylink feature) om er vervolgens geen beeld op te tonen.

3 – DLNA is met de bijgeleverde software van samsung echt waardeloos. Als je meer dan een paar video bronnen hebt dan slaat de software vast / reageert niet meer. Na een paar uur geen reactie het proces via de taskmanager moeten verwijderen. Er is andere software, maar de betere moet flink voor betaald worden. In de trail periode een paar geprobeerd, maar allemaal geven ze zware belasting voor je PC (= Quad core AMD). DLNA op zijspoor gezet en maar een aparte mini pc gekocht om video te spelen via XBMC.

4 – Apparaat is een magneet voor stof. Wij stoffen normaal ca 2x per week alles af, maar bij dit apparaat kan je aan de slag blijven. Het apparaat lijkt wel statisch geladen.

senner31 24-12-2010
Geschreven voor: Samsung HT-C5500

Deze HT-set gekocht in combinatie met onze Samsung LCD/LED-tv, type UE 40C6740. Een uitstekende combinatie, die naadloos op elkaar aansluit. Het geluid van de tv gaat via de 5 boxen van deze HT-set; perfekt. Nogmaals: een aanrader deze HT-set. Hulde aan de mannen van de leverancier BCC, die alles punktueel monteerden en alle tijd namen om het volledige systeem te testen en uit te leggen. Onze harddiskrecoder van Philips, die wij al enkele jaren hebben, type 730H, is eveneens aangesloten op het syteem. Analoge opname is algemeen bekend.