Bose Lifestyle 550

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bose Lifestyle 550 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,1

Unisys 17-10-2018

Mooie set, maar zijn geld niet helemaal waard

Geschreven voor: Bose Lifestyle 550

Ik heb een 9 jaar oude Philips Home Cinema set. Met het in huis halen van de Bose set had ik echt het idee een enorm stap voorwaarts te gaan maken. Helaas is dit maar deels waar.

Waar de techniek echt vooruit is gegaan en wat feilloos werkt is de soundtouch app. Een mooie toevoeging waardoor ik makkelijker de set kan inzetten om muziek te luisteren. Ook het gemak waarmee de afstandsbediening gebruikt kan worden voor zowel tv als home cinema is een hele stap voorwaarts.

Sommige mensen vinden het minimalistische design mooi. Ik vind dat het voor dit geld meer uitstraling mag hebben. Verder had ik 9 jaar geleden al draadloze speakers achter en voor Bose moet hier helaas voor bijbetalen. Dan voelt het bij elkaar niet helemaal alsof ik waar voor mijn geld.

Het geluid is goed, de kleine speakers produceren een helder geluid en de subwoofer een diepe bass. Ook hier geldt dat ik het vergeleken heb met mijn andere set. Ook hier moet ik helaas concluderen dat het verschil te klein is voor de investering die ik moet maken.

Pluspunten

• Afstandsbediening en koppeling met tv
  • Soundtouch app
  • Bass van de subwoofer

Minpunten

• Prijs
  • Bedrade speakers

Niek Luinge 12-10-2018

Goed geluid, design, compact, fijne bediening, maar zo duur!

Geschreven voor: Bose Lifestyle 550

Ik ben nu twee weken in het bezit van dit Bose Lifstyle 550 systeem. Ik ben er grotendeels erg tevreden over. Het plezier begon al bij het uitpakken, alles zit echt voortreffelijk ingepakt. Degelijk en stevig, er kan niets kapot gaan onderweg. Na het uitpakken moet er natuurlijk geïnstalleerd worden, ook dat is een eitje. Bose levert keurig een boekje mee waarmee alles prima lukt. Verder is er ook een on-screen uitleg over het aansluiten van de kabels. Deze zag ik echter pas toen ik alles al had aangesloten.
Het aansluiten is dus een eitje, maar het is niet alleen maar positief. Ik vind persoonlijk het systeem van Bose niet heel goed, omdat ze gebruikmaken van hun eigen plugjes. Je kunt de speakertjes aansluiten met de meegeleverde kabels en plugjes, dat werkt prima, maar het is totaal niet modulair. Je zult dus nooit achteraf kunnen upgraden naar grotere speakers, of juist de speakers gebruiken op een andere set. Alles kan alleen maar in één keer. Maar dat is waarschijnlijk ook de beoogde doelgroep; mensen die één keer willen aansluiten en meer niet. De subwoofer is al in de fabriek gekoppeld aan de set, die verbond direct na aansluiten. Top!
De speakers zijn echt minuscuul, dat is heel praktisch in je woonkamer. Je kunt ze echt overal wegwerken en ook al doe je dat niet, dan vallen ze nog niet op. Heel interieurvriendelijk.
Na het aansluiten van alle kabels ging ik aan de slag met het systeem. Of althans, dat hoopte ik. Ik kreeg met geen mogelijkheid beeld op tv. Ik las op internet (niet in het boekje!) dat de set bij de eerste keer opstarten verbonden moet zijn met internet om te kunnen booten. Heel jammer. Wat nog jammerder is dat de set over WiFi beschikt, maar dat je deze pas uit het menu kunt installeren. Datzelfde menu waar je dus niet in kunt zonder internet de eerste keer. Ik moest dus een lan-kabel pakken, deze met de router verbinden, om te booten en vervolgens de wifi in te stellen. In mijn geval ging dat wel want de router staat 2 meter verderop, maar als je je router in de meterkast hebt moet je dus een internetkabel van 20 meter ofzo gaan kopen die je maar liefst een halve minuut nodig hebt… Niet netjes van Bose, het zou beter zijn als het WiFi-menu vóór het booten komt. Na deze tegenvaller ging alles echter vlekkeloos, het menu is heel helder, overzichtelijk en laat zich soepel bedienen. De afstandsbediening werkt ook goed, deze is lekker zwaar en degelijk. Wel zijn sommige knopjes erg klein en liggen ze erg dicht bij elkaar. Het systeem is erg mooi en misstaat niet in de woonkamer. Er zitten geen zichtbare knopjes op het apparaat en ook geen scherm dus het stoort nooit.
Maar het oor wil ook wat! Ook daarin stelt deze set niet teleur vond ik. Het geluid wat uit deze piepkleine speakertjes komt verbaasde me echt, ik had verwacht dat er een heel klein blikkerig geluidje uit kwam maar dat was absoluut niet het geval. De hoge tonen klinken kraakhelder, ook op achterlijk hoog volume, de middentonen klinken ook meer dan goed. Niet echt perfect maar dat is ook onmogelijk met dit formaat. Ik was ook positief verrast over de subwoofer. Deze geeft een heel strak laag weer, strak, nauwkeurig, snel en ook erg diep. Hij duikt echt helemaal naar beneden door zonder vervorming en zonder wollig te klinken. Niets meer aan doen Bose!
Bij het eerste gebruik wilde ik even mijn telefoon koppelen via Bluetooth en ik las dat dat kon via NFC. Zodra ik mijn telefoon nog maar een halve seconde op het apparaat had gelegd was hij verbonden. Just like that! In no time werkt het perfect, super!
Het systeem kun je kalibreren met een microfoon, welke je met een hoofdbeugel op je hoofd plaatst. Dat systeem werkt goed en eenvoudig, dus dat is ook echt een fijne toevoeging.
Pas zodra ik een dag later even terug ging luisteren naar mijn ‘oude’ systeem in een andere kamer merkte ik de tekortkomingen van het Bose-systeem. Mijn oude systeem klinkt veel voller en ruimtelijker, de individuele geluiden kun je veel beter lokaliseren in de ruimte, en het geheel klinkt wel echt beter. Maar dat zijn ook speakers waar de kleine Bose’tjes tien keer of meer in passen.
Dan komen nu een aantal aanbevelingen. Ben jij iemand die echt het beste geluid wil, neem dan vooral geen Bose. Zo, dat is eruit. Voor het beste geluid zul je toch moeten geloven aan grote speakers die je woonkamer domineren. Simpele natuurkunde, daar kan niemand omheen, zelfs Bose niet.
Als je niet het allerbeste geluid wilt, maar wel gewoon erg goed geluid en je wilt liever geen grote speakers, dan is Bose wel degelijk heel geschikt voor je. Het gebruiksgemak, formaat van de speakers, mooie design, alles spreekt voor Bose.
Het laatste en in mijn ogen allerbelangrijkste minpunt van deze Bose-set is de prijs. Voor deze exorbitant hoge prijs koop je een behoorlijke AV-receiver met vijf grote speakers, zelfs met twee vloerstaanders, met meer uitbreidingsmogelijkheden, een veel beter geluid en waarschijnlijk houdt je zelfs nog geld over. Het moet toch even gezegd worden.

Pluspunten

• Superkleine speakers
  • Voor het formaat echt zeer goed geluid
  • Fantastische subwoofer
  • Staat mooi in de woonkamer
  • Bediening en interface zijn goed

Minpunten

• Afschuwelijk duur!!!
  • Voor minder geld kun je veel beter geluid krijgen
  • Wifi pas beschikbaar na bekabeld opstarten...

Marlayne 08-10-2018

Mooi systeem, maar niet spectaculair zoals verwacht!

Geschreven voor: Bose Lifestyle 550

Heb deze Bose lifestyle 550 nu een paar weken in bezit, maar is helaas niet wat ik ervan verwacht had! Het uitpakken van de zeer zware doos was al een uitdaging op zich, en vraag me af of ik hem ooit nog zo ingepakt krijg bij retourneren. Ik was toe aan een nieuwe set, aangezien mijn vorige al bijna 20 jaar oud was, maar kan niet zeggen dat deze meer toevoegt. Het geluid is weliswaar subliem ook op vol volume, daarvoor zeker een waardig compliment. Maar het installeren en zelf met schroevedraaier in de weer om de bekabelde boxen aan te sluiten vond ik zeker een min-punt, het is zeker wel gelukt, maar had mijns inzien makkelijker gekund zoals mijn oude systeem, ff inklikken en klaar. Ook de dikke zwarte kabels van de helaas niet draadloze boxen vind ik erg jammer, ze zeggen is beter dan draadloos, maar het oog wilt ook wat. Nadat ik alles klaar had, kabels zoveel mogelijk weggewerkt kon het testen beginnen... Verbonden met de hdmi-kabel maar moest mijn tv toch iedere keer weer, bij het aanzetten, toestemming geven om te verbinden!!? Dus die heb ik maar weer verwijderd. Ook een min-punt vond ik dat als ik de tv even pauzeerde, het Bose-systeem vanzelf uitschakelde en dan was het vaak nog een heel gedoe om het weer aan te krijgen, niet erg ontspannend op de late avond... Streamen van oa Spotify ging wèl heel makkelijk, maar nadat ik mijn premium abonnement had opgezegd, moest ik via Bluetooth verbinding maken, terwijl het mèt premium onderaan scherm maar op "Bose 550" hoefde te klikken. Gebruik van de app Soundlink van Bose ging dit gelukkig wel steeds goed. Ook moest ik steeds oppassen als ik bv het Bose systeem voor mijn tv had gebruikt en daarna voor streamen muziek hij bv op 50 stond, wat bij tv normaal was, maar bij bv Spotify KEIHARD bleek, denk dat de buren er niet blij mee waren... Al met Al een redelijk systeem, maar maakt voor de prijs niet waard wat ik ervan verwacht had, en hou het voorlopig nog maar bij mijn oude systeem, werkt nog steeds naar behoren en doorzichtige kabels vallen niet zo in het zicht!

• Prima uitstekend geluid

Minpunten

• Dikke zwarte kabels boxen
  • Volume bij overschakelen vaak te hard
  • Steeds opnieuw verbinding moeten maken

Wilbert1976 08-10-2018

Mooi design, geluid overtuigt nog niet.

Geschreven voor: Bose Lifestyle 550

Ik ben in de gelegenheid gesteld om dit product voor een aantal weken te testen. Ik verheugde me om te ervaren hoever de ontwikkeling is te opzichte van mijn, toch al 10 jaar, oude systeem. Om alvast de beoordeling te verklappen, dit viel me tegen. Hierover later meer.

De doos is thuisbezorgd en het gewicht beloofde veel goeds. Mijn vrouw heeft hem niet aan kunnen pakken van de bezorger. De set is in lagen ingepakt en via een beknopte handleiding makkelijk uit te pakken en te controleren op volledigheid. Wat opviel bij het uitpakken is het gewicht van de, toch kleine, boxen en het gewicht van de bass box, dit belooft kwaliteit.

Het installeren is, na het aansluiten van de hoofdunit op de tv, een makkie. Alles gaat via een stappenplan en door deze te volgen gaat alles als vanzelf. De boxen zijn bedraad maar dat vindt ik zelf een voordeel. In onze gemiddelde woonkamer had ik ruim voldoende draad dus ik denk dat dit voor een grotere kamer ook voldoet. Wel moet er dus rekening gehouden worden met het wegwerken van de draden. Het monteren is niet ingewikkeld.

Als de boxen zijn geïnstalleerd moeten alle apparaten aangesloten worden aan het hoofdapparaat. Ook dit gaat via het stappenplan en erg makkelijk. Tijdens de installatie krijg je de keuze om de originele afstandsbediening of de Bose afstandsbediening te gebruiken. Het is dus mogelijk om alleen de Bose afstandsbediening te gebruiken. Wat hierbij opvalt is dat de bediening van de geselecteerde apparaten erg goed werkt. Echter de functie waarbij alle apparaten tegelijk uit gaan hapert regelmatig, de apparatuur gaat dan uit maar ook gelijk weer aan. Hierdoor ging mijn tv in een updatemodes waar hij niet vanzelf uit kwam. Dit was vrij frustrerend.

Een van de laatst stappen in de installatie is het configureren van het geluid. DIt door het Adaptiq systeem. Door op 5 verschillende plekken in de kamer te gaan zitten wordt de akoestiek getest en de geluidsinstellingen aangepast aan de ruimte.

Bij het in gebruik nemen zijn mij goede en minder goede dingen opgevallen. Het geluid is mooi maar niet opvallend. Zowel bij tv als films is het geluid kwalitatief goed maar niet opvallend. Geen wauw factor wat je voor die prijs wel zou verwachten. Het geluid van de Netflix app, op tv en tv ontvanger, werkt niet op 5.1, wel op stereo. Ik ben nog op zoek waar dit aan kan liggen. Bij vooral hoger volume komt het geluid goed tot zijn recht. Ik ben er ook nog niet achter hoe ik de instellingen van het geluid individueel kan aanpassen. Als ik dit wel uitvindt dan volgt er een update.

Pluspunten

• Nog maar 1 afstandsbediening nodig.
  • Makkelijke installate
  • Kleine boxen

Minpunten

• Prijs/geluidskwaliteitverhouding
  • Niet alles werkt vlekkeloos

Wilco70 08-10-2018

Goiede kwaliteit uit fijne kleine speakers

Geschreven voor: Bose Lifestyle 550

Ik kende de Bose sets wel van een kennis maar nu ik hem zelf heb gebruikt ben ik heel erg tevreden, Je kunt er veel andere zaken op aansluiten, ook via BT. Het instellen duurde heel even in het begin maar met behulp van de helpdesk was dat binnen no-time opgelost.
Ik wilde dit product graag hebben vanwege de kleine speaker die je overal makkelijk neer kan zetten. Met behulp van de extra BT receiver voor de surround speaker kun je deze ook draadloos gebruiken. Zodoende heb je aan de achterkant geen last meer van lange kabels die in de weg liggen.
Verder is het geluid vol ook van de draadloze Bassbox die omdat hij draadloos is mooi weg gezet kan worden. Al met al ben ik enorm tevreden met de set. De prijs is wat aan de hoge kant maar als je ziet wat je er voor terug krijgt is dat een goede prijs/kwaliteit verhouding.

Pluspunten

• Kwaliteit
  • formaat speakers
  • surround speakers draadloos te maken
  • aansluit mogelijkheden
  • Geluid

Minpunten

• Prijs iets aan de hoge kant

JLG 08-10-2018

Uiterlijk prachtig, prestaties enigszins teleurstellend.

Geschreven voor: Bose Lifestyle 550

In mijn nopjes, ik mocht een test doen voor dit veelbelovende product.

Daar was 'ie dan, de koerier tilde zich een breuk bij het bezorgen. Arme kerel..
Maar dat beloofde wat! Het was in elk geval geen waaibomenhout, dus...Kwaliteit?

Het uitpakken is (voor mij in ieder geval) een waar feestje! Prachtig verpakt, alles in zijn eigen doosje. Het ene na het andere kadootje kwam uit de grote omdoos.

Erg mooi, die minuscule speakertjes. Hoogglans met een metalen front roostertje ervoor, met het welbekende Bose logo. De head-unit even zo mooi. Ook hoogglans, zonder zichtbare bedieningsknoppen. Minimalistisch, daar hou ik van!
Ook de subwoofer is een pareltje evenals de afstandsbediening. Dit kan toch niet lang zo positief blijven?

Ik had mijn twijfels over de prestaties van de kleine luidsprekers, waar er 5 stuks van zijn; R+L voor, R+L achter en een center speaker.
Dan het aansluiten. Het "pamflet" dat in de doos zit, roept: "1,2,3".. Kan het zo simpel zijn? We zullen zien. Na een beetje verder speuren in de doosjes, komt er stiekem toch een "echte" handleiding naar boven. Een “In de ban van de ring” boek formaatje...

Laat ik gewoon de flyer-stappen gaan doornemen. Warempel.. Het is écht eenvoudig. Head unit voorzien van power cable en HDMI, HDMI naar TV, power cable in; je raadt het, het: Stopcontact. Dan is de volgende stap het aansluiten van de speakers.
Dit gaat d.m.v. kleine aansluitblokjes, waar de bijgeleverde speakerkabel in moet worden gemonteerd waarvoor Bose een mini schroevendraaier heeft meegeleverd. Dit gaat.. Lastig/prutsen, maar het gaat.

Eigenlijk had ik, voor een prijs van 2500 euro en in deze tijd (met bijvoorbeeld Sonos die qua prijs kan concurreren) verwacht dat de speakers gedeeltelijk draadloos zouden zijn. In ieder geval de achterste speakers.
In een ruime woonkamer (de voor en achter speakers staan hier op een meter of 6 uit elkaar en van de head-unit) komt de lengte van de speakerkabel voor de achterste luidsprekers simpelweg te kort. Resultaat is een draad over de vloer. Wegwerken in een plint is wellicht mogelijk, maar voor hier is de kabel te kort en we hebben een erker, dus geen plint op de vloer aldaar. Jammer toch, want een van de voornaamste redenen voor het kiezen voor deze set was de bekende "doorn in het oog" van (kleine) zuil luidsprekers in de woonkamer.

Soit, aansluiten en gáán. Alle speakers worden aangesloten door een stap voor stap menu op je display waarop de head-unit is aangesloten. Eenvoudig dus, iedereen kan dit!
Het aansluiten van de randapparatuur gaat volgens eenzelfde principe.

Eenmaal alles aangesloten kan het leukste deel beginnen, ik wil me verbazen over de prestaties.

Helaas is dit uiteindelijk (nog) niet echt gelukt. De set blijft gewoonweg achter bij wat ik gewend ben. Films en spectaculaire series komen het best uit de verf. De set leunt overduidelijk op de subwoofer. Deze klinkt erg (te) bassig. Wellicht nog wat te finetunen, maar de set heeft een kallibratie modus waarmee deze zichzelf helemaal zou moeten aanpassen aan de ruimte waarin deze zich bevindt. Zou toch voor het grootste gedeelte goed moeten gaan lijkt me.
Zoals gezegd; series en films, liefst met veel actie en explosies. Dan is de set een plezier.

Maar ik wil ook graag een goed stukje muziek luisteren. En hier schiet de set echt te kort naar mijn mening. Ik ben een neutraal geluid gewend. Ik draai geen bassen of hoge tonen omhoog. Muziek moet geluisterd worden zoals het is gemaakt.
De Bose bemoeit zich teveel met de uitvoer zodra het door de head unit wordt uitgestuurd. overstuurde bassen en tekort in midden en hoog. Flets, zonder gevoel. En een bijna resonerende bass af en toe.
Het stelt me teleur, al had ik een donkerbruin vermoeden. Bose staat niet echt te boek als makers van zeer audiofiele geluidsapparatuur. innovatief, dat wel, maar daar in mijn ogen weer een gemiste kans door het gebruik van kabels.
En ja, ook een oplossing; een draadloze module is voor zover mij bekend beschikbaar. Moet je wel nog even 250 euro neertellen. Jammer..

Al met al; ik zal mijn huidige opstelling nog even houden, de set heeft mij niet weten te overtuigen.
Voor in de slaapkamer, een toffe film op de zondagavond als je een uurtje of 2 eerder naar bed gaat, daar zou ik m graag voor willen hebben, maar daar is ie me nét even te duur voor..

• Formaat luidsprekers

Minpunten

• Prestaties qua muziek
  • Samenwerking met aangesloten randapparatuur

kbabaei 08-10-2018

Prijs/kwaliteit voldoet niet aan mijn verwachtingen

Intro:
Ik heb de privilege om de Bose Lifestyle 550 voor 4 weken te testen.
Na een week testen ben ik er achter gekomen dat het systeem niet aan mijn behoeftes voldoet.

Verpakking en design:
Het systeem is prachtig ingepakt, en alle onderdelen zitten in aparte dozen. De handleiding is duidelijk, en al met al is het design strak. De subwoofer is erg mooi en mag best gezien worden in de woonkamer. De speakers zijn niet vernieuwend qua design, maar zijn wel lekker klein. Heel onzichtbaar zijn ze niet i.v.m. witte interieur. Helaas ben ik ook niet blij met de vele kabels die je moet aansluiten. Het liefst zou ik een volledig draadloos systeem willen voor de achter surround speakers zodat je die alleen in het stopcontact hoeft te stoppen. Alsnog erg fijn dat de subwoofer draadloos werkt.

Geluidskwaliteit:
Voor een systeem in deze prijsklasse vind ik het geluid tegenvallen. Vooral als het geluid zacht staat vind ik het onvoldoende klinken. Persoonlijk vind ik de bass teveel aanwezig, maar dat kan naar wens worden ingesteld.

Mogelijkheden:
Draadloos streamen via bluetooth is fijn, en werkt sneller dan over WiFi (Airplay)

• Draadloze subwoofer

Minpunten

• Geluidskwaliteit
  • Veel kabels
  • prijs/kwaliteit

Edwin76 07-10-2018

Vette sound maar of ie z’n geld waard is...

Geschreven voor: Bose Lifestyle 550

Ik heb deze set nu 3 weken. In het begin was de WoW factor nog volop aanwezig maar naarmate ik hem langer gebruik denk ik. Dit zou ik ook gehad hebben als ik JBL of Sonos had gekocht. Ik zie de meerwaarde niet echt meer er in terug. Oké laten er voorop stellen dat Bose enorm zn best heeft gedaan op verpakking, zowel transport verpakking als de materialen die zijn gebruikt voor de speakers, de subwoofer en het console. De doos was bijna niet te tillen. Het unboxing was een ervaring opzich. Het aansluiten een fluitje van een cent. Daarna de juiste opstelling van de speakers zoeken en kijken of je alle snoeren kunt wegwerken onder plinten en in kabelgootjes. Dan de test waarbij je een headset op zet en op 5 verschillende posities gaat zitten en de afstand tot de speakers gemeten wordt. Daarna is het apparaat klaar. Randapparatuur zoals een settop box, ps4, tv en mediaspeler vindt hij zelf dmv HDMI en ARC. Kwaliteit geluid is goed te noemen. Ook bij zacht geluid in mijn geval. Liedjes die je hard hoort te horen werden natuurlijk als eerste getest. En het geluid was formidabel. Maar... deed niet onder als de eerdere merken die ik benoemde. Het is echt een heel mooi geluid hoor en als je kleine melkpak speakertjes wilt hebben en een draadloze subwoofer en er 2500 euro voor over hebt moet je het zeker doen, maar weet dat er sets zijn die naar mijn bescheiden mening net zo goed zijn voor minder geld.

Pluspunten

• Klein
  • Robuust
  • Mooi geluid

Minpunten

• Duur
  • Bekabeld
  • Groot console

Riez 05-10-2018

Geluid perfect op elke positie

Geschreven voor: Bose Lifestyle 550

Vandaag deze BOSE set gekocht omdat we onze filmervaring naar een nieuw niveau wilde tillen.
En met een kleine 30 kilo voor de inhoud van de doos, was dit letterlijk ook zo. het begon met
het uitpakken en daarna de installatie. Alles zit in verschillende dozen en je ziet meteen wat daar in zit. In de eerste doos zit de versterker en die sluit je aan op de televisie met de bijgeleverde hdmi-kabel. Zet de tv aan en start de versterker op. Je wordt door het installatie programma geleid op het scherm. Dat is echt heel erg simpel. Stap voor stap wordt de hele installatie uitgelegd. Sluit de kabels aan zoals aangegeven op je televise, en test het geluid. Hierna kun je met de adaptieve aq…het geluid instellen voor een vijftal zit-posities. Dit doe je door middel van een bijgeleverde bedrade headset.
Er worden per positie geluiden afgespeeld. En aan de hand van je positie wordt de set ingesteld op de perfecte geluidservaring. Het geluid hierna is perfect op elke positie. Tijdens films heb je het idee dat je er midden in zit. En bij games is de ervaring nog mooier dan met alleen de speakers van de televisie, volgens onze zoons. Al met al een professionele set die in ieder huis goed tot zijn recht komt.

• Geluid
  • app op mobiel

Minpunten

• Grote afstandsbediening

Arno Vervest 04-10-2018

Hoge prijs maakt hoge verwachting niet waar!

Geschreven voor: Bose Lifestyle 550

Ik ben in de gelegenheid om deze set voor 4 weken te testen. De verwachtingen waren hoog, maar kwamen niet uit. Bose heeft veel moeite gestopt in het verpakken van deze set en daar zijn ze goed in geslaagd, complimenten hiervoor. Er verschijnen 5 zeer kleine speakers, een console die in eerste instantie lijkt op een soundbar en een degelijke, solide en mooi ogende bas module.
De kleine speakertjes moet je aansluiten met kabels, dat vind ik echt een minpunt. Op een console die verder niet veel extra toevoegt als centraal aansluitpunt voor alles.
Dan de geluidstest, niets spectaculairs, vooral niet als het zacht staat. Met harde volumes klinkt het allemaal een stuk overtuigender maar zeker niet beter als de vintage set (45 jaar oud) die ik nu heb staan. Ik had het Bose "WOW" effect verwacht maar dat bleef uit.
Verder is de set gemakkelijk in te stellen via een aangesloten TV, omdat de console geen display heeft. Het is allemaal erg spartaans, vooral de audio instellingen.
Ik ben blij dat ik de set kon testen en hij gaat daarna ook weer retour. Voor het bedrag dat je neer moet tellen kan je beter een andere compacte modulaire draadloze set kopen.

Pluspunten

• Afwerking
  • Verpakking
  • Gemakkelijke instelling

Minpunten

• Speakers niet draadloos
  • Grote saaie console
  • Weinig audio instellingen
  • Niet modulair