Samsung HT-BD1250R

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 14 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung HT-BD1250R op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

dbaard 08-09-2011
Geschreven voor: Samsung HT-BD1250R

erg fijn systeem, goed geluid.
alleen ook bij ons sinds kort dat de boxen uitvallen.
kabeltjes lijken dan geen goed contact te maken achter in het systeem, heb nog wel garantie dus ga er mee terug.

Justin1990 16-03-2011
Geschreven voor: Samsung HT-BD1250R

Over het algemeen ben ik hier wel tevreden over. Echter, sinds kort doet de linker speaker voor het niet helemaal meer. Af en toe wel, af en toe niet. Ik heb al geprobeert de draadjes wat vaster te zetten maar dit hielp niet. Jammer.

Ed 02-04-2010
Geschreven voor: Samsung HT-BD1250R

Ik ben zeer tevreden over deze set. Mijn Harman Kardon HS100 ging defect daarom besloot ik deze te vervangen voor een set met BluRay-speler. In de winkel klonk deze n.l. erg goed. Thuis heb ik toch de speakers (m.u.v. de subwoofer) vervangen door de speakers van Harman Kardon omdat deze net even wat helderder klonken. Het geluid is nu nagenoeg perfect, beter kun en mag je ook niet verwachten voor een set in deze prijsklasse. In tegenstelling tot eerdere berichtgevingen ben ik wel tevreden over de subwoofer. Al met al na wat spelen met de vele instellingsmogelijkheden heb ik nu een beter geluid.
Het beeld is middels hdmi superieur! Blu-ray is natuurlijk perfect maar ook dvd's worden gestoken scherp weergegeven.
USB werkt ook goed, leuk om zo je mp3 en andere videobestanden af te spelen.
Draadloos heb ik nog niet geprobeerd.

butch30 22-03-2010
Geschreven voor: Samsung HT-BD1250R

Heb dit apparaat nu enkele maanden in mijn bezit...
Hoor hier al1 pos. reactie's..
Enige positieve vind ik de vormgeving!
De ventilator maakt overdreven veel en storend lawaai,bij elke originele audio cd die ik in het apparaat stop begint ie aan het einde van de cd te haperen, maar hersteld zich dan uiteindelijk, en de subwoofer is van zo'n slechte kwaliteit dat ie als het ware krakend door mijn huiskamer danst, omdat ie de bass niet aan kan.
Ik heb een USB-stick (cruzer) erin gestopt...deze weet ie ook niet te traceren.
Surround sound...heb ik nog niet mogen ervaren.
Morgen gaat ie in de doos en retour naar de mediamarkt!
Heb nog nooit zo'n slecht apparaat aangeschaft, destijds nog 599 betaald!

Gebruik de set in combi met de LED 6000 serie van Samsung.

crunchy 02-02-2010
Geschreven voor: Samsung HT-BD1250R

Na ruim drie maanden het aparaat in bezit te hebben kan ik het e.e.a. goed beoordelen.

Voor diegene die dit apparaat gebruiken puur en alleen voor het afspelen van BRD's en DVD's zal naast een goede weergave ook een fantastisch geluid te horen krijgen. En een ander voordeel is dat de DVD's zelfs scherper worden weergegeven.

Maar voor diegene, waaronder ikzelf, het apparaat hebben aangeschaft voor streaming media moeten de nodige obstakels overwinnen.
Het grootste obstakel is gebruikersvriendelijkheid.....

Want het begon al naar het zoeken van het netwerk. Voordat ik in de gaten had dat ik op het rode knopje moest drukken......
Nadat ik het gevonden had begon de ellende. M.a.w. het werd een heel gedoe de boel aan de praat te krijgen. Hieronder een aantal stappen om de boel te kunnen streamen.

1) Zorg ervoor dat je moet aanloggen op je PC, met gebruikersnaam en wachtwoord. Als je PC zonder dit alles opstart gaat het streamen niet werken.

2) Zorg ervoor dat de map gedeeld is (als dit zo is veranderd de "folder" pictogram in een folder met een handje)
Dit staat op deze site al ergens uitgelegd hoe dit moet worden gedaan

3) Ik heb mijn computers, tv en Blu Ray Speler (BRS) aan een netwerk hangen. De computers zijn draadloos verbonden en de tv en BRS met draad aan mijn router. Ik maak daarbij gebruik van een variabel IP adres.
Van belang is dat je noteert wat het IP adres is van je PC.

4) Op je BRS ga je naar netwerkverbindingen (= rode knop)en selecteer je handmatige instelling.
- Nu tik je het IP adres in
en druk op OK.
- Vervolgens moet je de bestandsmapnaam invoeren. dit is de naam van de map die je in stap 2) heb gedeeld en klik op de blauwe knop (=opslaan)
- In het volgende scherm vul je je gebruikersnaam in en ook hier klik je weer op de blauwe knop.
- In het laatste scherm moet je je wachtwoord invullen. Let op wel goed doen want er verschijnt alleen sterretjes en klik op de blauwe knop.

Als alles goed gaat krijg je nu je map overzicht te zien.

Ik moet zeggen de weergave van de films zijn zeer goed te noemen en ik zie geen verschil met dvd of tv uitzendingen.
Heb je een film (AVI of MKV) met een losse ondertitel bestand (SRT) dan wordt dit netjes samengevoegd, mits de namen hetzelfde zijn bijv.
film.avi
film.srt

Zelf ben ik er nog niet want ik heb ook een NAS waar ik nog geen toegang toe heb. Automatisch wordt de NAS wel gevonden maar de mappen worden niet getoond.

Wat ik daarnaast vervelend vind is dat er geen mogelijkheden zijn om het beeld uit te zetten indien er muziek wordt afgespeeld (wat wel het geval is indien de tuner aanstaat). Na een aantal minuten verschijnt er wel een "screen saver" maar ik zou het liefst het beeld op zwart hebben staan.

Doordat ik ook in het bezit ben van een Samsung TV nemen de afstandsbedieningen het signaal van elkaar over, maw met de TV afstandsbediening kan ik de Blu ray speler bedienen en visa versa. Dit kan heel irritant zijn omdat niet alle functies op de afstandbediening staan.

Ondanks de minpunten heb ik geen spijt, integendeel ben ik zeer content met de aanschaf van deze blu-ray speler

John Toet 23-10-2009
Geschreven voor: Samsung HT-BD1250R

heb nu z'n twee dagen de home cinema set ht-bd 1250 in mijn bezit maar ben er niet kapot van, ten eerste de optische ingang functioneerd niet ( geluid van de normale tv is niet te verkrijgen over de set, in het begin wel, daarna ging hij haperen, en daarna totaal geen geluid meer te krijgen, kabel laat gewoon licht door )

En het valt me op dat hij op een 'blue-ray' cker in het begin korrel structuur c.q. kleine storingkjes door het beeld heen gaan, en heb nu 2 'blue-ray's' gekeken en tot nu toe bij beide vastgelopen, darana wel opnieuw afgespeeld tot dat punt en dan liep hij eroverheen, na een kwartier a 20 minuten lijkt het iets te verbeteren, verdwijnen doet het cker niet, minder wordt het wel......ik ga er cker mee terug morgen.....

Wereldreiziger 12-10-2009
Geschreven voor: Samsung HT-BD1250R

Geluid is goed, beeld is ook zeer goed.

Installatie verging soepeltjes. Alleen moet je niet vergeten een HDMI kabel aan te schaffen, die zit er niet bij. In mij geval (ik heb een Samsung 7-series LCD tv, moest ik ook een optical cable tussen tv en cinemaset aansluiten om tv-geluid over de cinemaset te krijgen.

Door Anynet (Samsung feature) worden TV en cinema set tegelijkertijd bediend. Dat werkt perfect.

Alleen de ventilator vind ik ietwat luidruchtig. Als er geluid is, dan hoor je em niet. Maar als het stil is, dan hoor je em een beetje zoeven.

phbverhoeven 23-09-2009
Geschreven voor: Samsung HT-BD1250R

Set aangeschaft, past wat betreft ontwerp en kleur perfect bij de 32 inch tv uit de 650 serie. Handig is dat nu zowel tv als Home cinema met 1 afstandbediening is te bedienen. Blu-ray kwaliteit is goed te noemen, DVD upscaling is ook uitstekend (maar niet beter dan de upscaling van de x-box). Aanlsuiten en instaleren is eenvoudig het enige wat ik mis is een calibratieprogramma, alles moet manueel ingesteld worden (ben ik dus nog even zoet mee.)De fan is bij mijn set nauwelijks hoorbaar, gelukkig maar... Prima (budget) set voor de gewone film en tv genieter.Enige minpunt op dit moment is de bedrading naar de rear sprakers, maar ben benieuwd hoe de ervaringen zijn met de draadloze verbindingsset.

satwave 22-08-2009
Geschreven voor: Samsung HT-BD1250R

Deze set in mei 2009 aangeschaft en valt eerlijk gezegd een beetje tegen. Met name het geluid is niet wat ik ervan had verwacht. Ik mis met name de warme bas geluiden. Verder viel mij na het aanzetten op dat de koelventilator een irritant blaas geluid produceert wat zelfs zo hard is dat wanneer het volume wat lager staat de ventilator goed is te horen. Ik vermoedt dat de ventilator defect is omdat hij op een gegeven moment zelfs begon te ratelen na het aanzetten. Inmiddels een RMA aangevraagd en hoop dat hij weer geruisloos terug komt. Ik heb tevens een LCD UE40B7000 van Samsung wat goed samen werkt met de set. Bij deze set kun je ook optioneel de achter speakers wireless aansluiten. Ik heb deze wireless set onlangs aangeschaft en heb hem nog niet goed kunnen testen. Wat mij bij deze wireless set opviel was dat er regelmatig een controle plaatsvindt tussen de player en de wireless zender. Het geluid viel tijdens deze controle hinderlijk vaak weg en heb de zender daarop iets verplaatst en was dit de oorzaak. Voor de beoordeling van de duurzaamheid heb ik niet een hoge score gegeven omdat een ventilator mij inziens te snel defect is.

Jack Pot 10-08-2009
Geschreven voor: Samsung HT-BD1250R

Ik heb deze Home Theater Set gekocht in combinatie met de UE40B6000.

De installatie was zeer eenvoudig en in een paar minuten gepiept.

De speakers zijn mooi compact en produceren een zeer mooi geluid, ook op hogere geluidsniveaus. De bass is goed instelbaar en prettig aanwezig.

Wat mij erg aanspreekt is het grote aantal mogelijkheden met verschillende mediafiles.

Naast het verbluffende beeld van de Blu-Ray heb ik me ook verbaasd over de mooie beeldkwaliteit van mijn oude DVD-tjes in deze set.

Ten slotte was het voor mij zeer belangrijk om mijn I-Pod direct in een cradle te kunnen pluggen. Ook dit is prima in orde met deze set.

Ik ben er zeer blij mee!

joop557 03-08-2009
Geschreven voor: Samsung HT-BD1250R

Ik heb deze installatie nu ruim een week en ben best heel tevreden. In het begin wat uitgeprobeerd met de instellingen, maar nu staat die zoals ik hem wil hebben. Komt gewoon heel goed geluid uit die kleine speakertjes. Lijkt ook alsof die een paar dagen moet inspelen, want het geluid wordt volgens mij nog steeds beter. Is heel goed geïntegreerd met mijn Samsung led tv, de UE40B7020, waardoor de bediening heel eenvoudig is geworden. Heb er nu al mijn apparaten op aangesloten, twee optisch dus. Alleen jammer dat de USB wat te weinig mogelijkheden heeft, in vergelijking met de TV (geen NTFS en geen disks groter dat 150 GB). De blueray is uitstekend, geweldig beeld en upscaling gaat ook prima. Hij speelt ook DIVX gewoon af.

theo232 28-07-2009
Geschreven voor: Samsung HT-BD1250R

ik heb deze homecinema terug gestuurd vanwege het slecht of niet afspelen van mijn opgenomen DVD schijven. wat betreft het geluid is die gemiddeld goed, mooi zwaar bas geluid. deze is goed instelbaar. mooi geluid mits het opgenomen is in 5.1 digitale geluid of 2.1 digital. ik hoop dat het kan repareren of voorzien van een nieuwe firmware zoniet dan wil ik mijn geld terug

XL2000 20-07-2009
Geschreven voor: Samsung HT-BD1250R

Prachtige set! We hebben hem ingeruild voor de Sony HTP-BD35SS. De Sony heeft iets beter geluid dan deze set, maar deze set ondersteund alle nieuwste standaarden.

Geluid is Dolby True HD / DTS HD, oftewel, Full HD geluid, werkelijk prachtig.
Ik kijk liever thuis naar een bluray met deze set dan dat ik naar de bios ga.

Het geluid is iets donkerder (meer bas) dan andere merken, maar dat vind ik wel prettig. Installatie en afstellen is echt een fluitje van een cent, super simpel.

Ik had hoge verwachtigen van deze set, maar ben werkelijk verbluft door het resultaat.

chrisscross 08-07-2009
Geschreven voor: Samsung HT-BD1250R

Ik heb de set via deze site gekocht na een bezoekje te hebben gebracht aan de mediamarkt en andere zaken. Deze set sprong er voor mij uit qua geluid in deze prijscategorie. Ook het strakke design sprak mij aan. Omdat ik ook een samsucg TV heb kan ik bijna alles via 1 asb bedienen met uitzondering van specefieke instellingen. Aansluitmogelijkheden zijn er teveel om op te noemen. Ik ben nog aan het uitzoeken hoe ik het TV geluid over de cinemaspeakers kan laten gaan. Volgensmij moet ik hiervoor een extra audio kabel aanschaffen. Omdat je zoveel mogelijkheden hebt is de afstandsbediening even wennen maar als je de basis functies weet is het vrij simpel. De subwover doet het super, ik heb hem nog niet op vol vermogen getest omdat ik dan bang ben dat mn ruiten knappen ;) Wat een geluid! De satalietspeakers zijn mooi klein en makkelijk op te hangen. Tot nu toe een goede koop. Vanavond mijn eerste blu-ray film kijken Ik ben benieuwd naar het kwaliteitsverschil.