Harman Kardon BDS 485S

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Harman Kardon BDS 485S op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,8

Joost 20-12-2019

Harman Kardon BDS 485S

Geschreven voor: Harman Kardon BDS 485S

Ik heb gezocht naar een home cinema set met top geluid, blu-ray en AirDrop. Ik weet dat me dat iets meer kost en zo kwam ik uit bij de Harman Kardon BDS 485S. Ik heb deze maart 2016 gekocht, het is nu december 2019. Gebruiksgemak vond ik hem niet geweldig, doordat het menu traag is en niet logisch werkt. Geluid top, geen andere woorden voor.
Begin deze maand viel hij uit en bleek de voeding defect te zijn. Een reparatie van €300 en een nieuwe €350. Veel gebruikt heb ik hem ook niet. Harman Kardon komt hier niks in tegemoet. Voedingsproblemen blijkt veel voor te komen.
Ik beveel Harman Kardon dus niet aan om hun garantie regeling.

Pluspunten

• Geluid
  • Vormgeving
  • AirDrop, maar ja dat is Apple gemak

Minpunten

• Levensduur bij normaal gebruik
  • Gebruiksgemak
  • Automatisch geluid instellen
  • Garantie regeling

Clemens 30-10-2019

slecht apparaat

Geschreven voor: Harman Kardon BDS 485S

Als je het apparaat uit zet met afstandsbediening gaat ie na een paar minuten uit zich zelf weer aan. Kan 'm alleen nog maar uitzetten door de schakelaar aan de achterzijde. Bovendien worden muziek Dvd's en blue ray's afgespeeld met een schokkerig beeld.

ERIK 28-05-2017

Zeer goed geluid, software kan beter

Geschreven voor: Harman Kardon BDS 485S

Mooi apparaat met heel mooi en zuiver geluid.
Installeren vergt wat tijd en zou met een betere installatiewizard veel makkelijker moeten kunnen. Maar het is te doen en het meeste wijst zich redelijk vanzelf als je de handleiding erbij houdt.

Eerste exemplaar terug kunnen sturen wegens extreem hard spingeluid bij afspelen van disk. Netjes nieuw exemplaar gekregen (goede service van ing rentepunten), en deze heeft het probleem niet. Wel hoor je de diskspeler geluid maken bij afspelen, hoewel het zacht is, vind ik dit persoonlijk niet kunnen voor een speler in deze prijsklasse. Ik heb de indruk dat op de disk speler te veel bezuinigd is en dat het niet de allerbeste kwaliteit hardware is.
Als je het apparaat aanzet duurt het vrij lang (15 sec) voor het iets doet.
De mogelijkheden zijn uitgebreid en werken allemaal goed, o.a. Blue tooth en air play. Goede afstandbediening

Pluspunten

• Geluidskwaliteit (zowel zacht als hard)
  • Aansluitingsmogelijkheden
  • Aparte "volumeknop" op woofer
  • Afstandbediening duidelijk en goede kwaliteit

Minpunten

• Opstarten duurt ontzettend lang
  • afstandbediening mist volumeknop voor woofer
  • Instellen zou eenvoudiger kunnen
  • mechanisch geluid bij afspelen disk

Willem de Zwijger 23-07-2016

Van alles d'r op en d'r an

Geschreven voor: Harman Kardon BDS 485S

Mijn oude Harman K BDS 300 ging na 5 jaar al stuk, kreeg ik magere coulance (30% kortingvoucher op hun webshop, maar mocht ik niet combineren met bv de ING rentepuntenvoucher) en besloot toen deze maar in de Rentepuntenwinkel te kopen (48% korting op de HKwebshop prijs). Ik wilde eigenlijk liever een ander merk omdat de vorige zo snel stuk ging, maar kon niks vergelijkbaars vinden. Installeren was een beetje een drama, ik koos voor een firmware update maar dat duurde uren, ging ook nog een keer mis, in handleiding moet gewaarschuwd worden hoe lang dat ongeveer kan duren. Toen de automatische equalizer, ik had blijkbaar de subwoofer niet goed aangesloten, dan concludeert hij dat die er niet is, sluit dat kanaal af, en zoekt er de volgende keer niet meer naar ook al zit hij dan wel goed aangesloten. Hij moet dan handmatig weer aangezet worden, kostte me heel wat gezoek om uit te vinden. Verder speelt hij nu als een tierelier, Airplay werkt mooi, met het TV knopje nu direct TV geluid via HDMI-ARC (moest bij de vorige via een AUX kanaal), gaat de goede kant op. Nu duimen dat de duurzaamheid meevalt....

Henk 02-07-2016

Prima set met goed geluid

Geschreven voor: Harman Kardon BDS 485S

In vergelijking met de vorige homecinemaset die ik had is de geluidskwaliteit vele malen mooier. In het begin wat problemen met het aansluiten.
Toen dit eenmaal was opgelost. PRIMA

Willem de Zwijger 23-07-2016

Ter lering en vermaak (en allicht dat HK dit ook leest en de volgende generatie kan verbeteren): welke aansluitproblemen had jij?