LG HRT403DA

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG HRT403DA op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

rensvld 12-12-2012
Geschreven voor: LG HRT403DA

ik vind het een erg goed systeem, heb over het geluid niks te klagen, beetje jammer dat ik niet mijn digitenne kan kijken op het apparaat, vandaar de 8 voor mogelijkheden.
helaas is mijn DVD speler wel kapot gegaan (naja hij werkt niet meer iniedergeval)

Mackey 18-01-2010
Geschreven voor: LG HRT403DA

Heb deze set in combinatie met de LG 32LF2500 LCD TV. Prima combi.
Wel heb ik enige modificaties doorgevoerd bij de HCS.

Ik heb de audiokabels vervangen voor dikkere, dit is echt een verbetering van het geluid. (Kabel gekocht bij de Harense Smit en de stekkertjes bij de B&O dealer). Daarnaast Profigold kabels gehaald te weten:
- SCART, daarmee het probleem van de verschillende door elkaar lopende zenders opgelost;
- HDMI, super kabel en geen enkele vertraging;
- Optische kabel, de verbinding met de subwoofer gemaakt.

Overall ben ik zeer tevreden met de combi. Wel is het wat uitzoek werk om het geluid optimaal in te stellen, maar dat is mij denk ik nu gelukt, zeker met de modificaties die ik heb doorgevoerd dmv de audiokabels.

Nu alleen nog een Humax 9200c ter vervanging van mijn huidige Digitale ontvanger en ik ben klaar. Dit omdat op dit moment ik niet kan opnemen en naar een andere zender kan kijken met de huidige configuratie.

Reactie verneem ik graag.

piet1975 17-01-2010
Geschreven voor: LG HRT403DA

Het is een mooie set het geluid is mooi en zeker voor het geld heb je veel mogelijkheden. Er is echter 1 groot nadeel, en dat is dat hij veel gekopieerde dvd's niet af kan spelen, en daar had ik hem wel voor gekocht.

Jan O 05-05-2009
Geschreven voor: LG HRT403DA

Geluid is niet goed vergelijkbaar met 5.1 surround. Benaderd het zelfs niet echt. Verder een erg sterke bas die niet mooi instelbaar is. Misschien doe ik verder iets niet geod, maar ik kan bij het instellen van de opnametimer, niet de naam van het op te nemen programma meegeven. Dat kan pas achteraf ingevoerd. M.i. een gebrek.
Set valt mij erg tegen en ga snel aan het sparen een andere te kopen.

Rob vd Horst 04-03-2009
Geschreven voor: LG HRT403DA

Na onze verhuizing konden we moeilijk een 5.1 systeem kwijt in onze woonkamer. Ik zocht naar een 2.1 of 3.1 systeem en wilde de gok wagen met deze LG.

En ik moet eerlijk zeggen. Ik ben er heel content mee. Het opnemen met de HDD werkt echt heel simpel. Ik neem op via het analoge kanaal. Kan iemand mij vertellen hoe ik dit digitaal kan doen? Is dat alleen een kwestie van een scart-kabel tussen de digitale ontvanger en de LG-recorder?

Verder is het geluid heel mooi. Ik heb hiervoor een 5.1 van Sony gehad, wat wel net iets mooier was als dit systeem. Maar ik ben een leek en heb er dus geen last van.

De vormgeving is ook mooi, maar wel gek dat een gedeelte van de center-speaker een dummy is.

Miro 02-03-2009
Geschreven voor: LG HRT403DA

Hmm, het geluid... ik weet het niet. De bass is m.i. erg aanwezig, zelfs op -10 (lager kan niet). Het geluid uit de 3 boxjes vind ik een beetje schel, niet zo vol. Ik heb niet gevonden in de instellingen hoe ik dit kan oplossen.
Ziet er verder prima uit. Alleen de onderkant van de linker en rechterbox oogt wat goedkoop. De subwoofer is vrij groot (net iets hoger dan 40 cm). En de digital audio cable is te kort (in mijn situatie).
Het zou een ideaal apparaat kunnen zijn, met alles in één, ware het niet dat ik het geluid wat vind tegenvallen.
En er is inderdaad geen koptelefoon aansluiting.

Hyl1981 18-02-2009
Geschreven voor: LG HRT403DA

Ik heb deze set gekocht. Gekozen voor een 3.1 set aangezien we door de opzet van onze woonkamer geen surroundspeakers kwijt kunnen/willen.

De HDD-Recorder gebruiken we in de slaapkamer om daar programma's op te nemen en te bekijken. Het programmeren en bewerken van opnames is werkelijk een piece of cake. Ook het afspelen van DIVX werkt erg goed! Wel raad ik aan om eerst de divx naar de HDD te kopieeren, zodat je niet de hele tijd een knipperende usb-stick in het zicht hebt.

Voor wat betreft het geluid:
Dit is mij 100% meegevallen. Het afspelen van muziek / radio is mooier dan bij de gemiddelde 5.1 set. De front en center speakers geven duidelijk en krachtig geluid af en de subwoofer doet zijn werk boven verwachting! Eerst vond ik de subwoofer wel iets te veel aanwezig, maar na het aanpassen van de levels heb ik dit prima kunnen aanpassen. Het kijken van films is werkelijk een genot. Wat een geluid komt er uit deze set. Persoonlijk mis ik de achter-surround-speakers absoluut niet. Ik vind namelijk dat het geluid uit de richting van de tv moet komen. Daar gebeurd immers het gene dat je hoord!

Ik heb mijn PS3 en mijn digitale tv ontvanger van Ziggo op deze set aangesloten via optische kabels en dat werkt perfect. Enige nadeel is dat er slechts 1 optische ingang op de subwoofer zit, zodat je een optische splitter (prijzig) moet aanschaffen om meerdere apparaten aan te kunnen sluiten.

De vormgeving is echt super. De speakers zijn erg stijlvol afgewerkt en de subwoofer heeft een prettig display en handige toetsen om het volume, virtual surround en de geluidsbron in te stellen.

Al met al ben ik erg tevreden met deze set. Dus ben je op zoek naar een betaalbare 3.1 surroundset die er niet alleen erg mooi uitziet, maar ook een bovengemiddeld geluid produceerd? Dan is dit een zeer goede keuze!

RolandvR 05-10-2008
Geschreven voor: LG HRT403DA

Ik ben redelijk tevreden over deze LG. Maar daarbij hou ik wel sterk rekening met de relatief lage prijs.
Enkele nadelen die ik ondervonden heb:
- Het display dat weergeeft welke radiozender je gekozen hebt is verwerkt in de subwoofer (waar ook de tuner in zit). Het nadeel is dat je de subwoofer dus niet uit het zicht kan plaatsen, want dan weet je niet welke radiozender je aanzet. (er zijn ook redelijk wat kabels naar en van de subwoofer die niet allen erg lang zijn: de 3 andere boxjes, digitale audio van de set en de afstandsbediening)
- De set kan niet erg zacht. Als ik hem als achtergrondmuziek aan wil zetten, is 1 nét niet té hard, maar zachter kan dus niet.
- Ook als de set uit staat maakt hij soms een zoemend geluid. Ik heb hem al op wat rubberen pootjes gezet, maar erg veel helpt het niet.
- Het is erg handig dat je een usb-stick in het apparaat kan zetten om van daaraf foto's en films te bekijken. Maar kopieëren naar de HDD is vervelend aangezien hij slechts usb 1.1 ondersteund (wat dus véél trager is als usb 2.0)
- Simplink met mijn Sony lcd tv werkt niet (in de gebruikshandleiding wordt ook gesproken over combinaties met alleen LG tv's)

Verder zit er wel alles op dit systeem dat je zou willen, wat niet bij andere systemen zo te vinden is. Met name de combinatie met weinig boxen (3.1), tuner, hdd-recorder, hdmi en dvd-speler is tot op heden uniek.

ps Ik kijk tv met een losse digitale ontvanger via de LG. Opnemen van deze bron kan ik dus alleen doen van hetzelfde kanaal als waar ik naar kijk. Ik kan natuurlijk altijd kiezen om via de coax op te nemen en digitaal zelf te kijken (of andersom).

Mooseman 19-08-2008
Geschreven voor: LG HRT403DA

Erg fijne DVD/HDDrecorder/home cinema set. Zeer compleet met hardisk en DVD brander. Versterker weggewerkt in subwoofer. Slechts 4 speakers, L/R/center/sub. Redlijk goed cinema geluid, zuivere toonweergave en redelijk muziek geluid. Voor zover je dit van een home cinema set mag verwachten.
Afspelen en opnemen op USB geen probleem, time shift, HDD opname en schijfopname werken goed.
Nog geen enkel probleem ervaren. Werkt ook prima samen met de 32LG5000 LCD tv via simplink (vereist HDMI kabel).
Makkelijk aan te sluiten en redelijk duidelijke hanleiding (muv van gedeelte over instellen geluidsterkte per speaker, gebruik daarvoor pijltjes radio...).
Erg tevreden, vooral prijs kwaliteit erg goed!