Panasonic SC-BT100EG-K

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 20 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Panasonic SC-BT100EG-K op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Mark de Greef 23-10-2013
Geschreven voor: Panasonic SC-BT100EG-K

In 2009 heb ik deze Panasonic sc bt100 aangeschaft als cinemaset bij mijn televisie voor iets meer dan €800,-. Al snel bleek dat het gebrek aan mogelijkheden bij mij wat irritaties opwekte. Ik ga je vertellen waarom. Aan de achterzijde van het apparaat zit geen normale aansluiting voor luidsprekerkabel. Je bent dus gedwongen op ten alle tijden de bijbehorende luidsprekerkabel te gebruiken. Irritant maar begrijp de keuze van Panasonic om dit op deze wijze op te lossen. Ook vervelend vind ik het gebrek aan mogelijkheden om een mediabox van UPC er op aan te sluiten. Ik had graag het geluid digitaal willen doorsturen. Helaas alleen mono en analoog mogelijk. Ik heb geprobeerd om aan de hand de gebruikershandleiding stereo mogelijk te maken, maar helaas geen mogelijkheid gevonden. Wel was het mogelijk om het mono signaal wide weer te geven. M.a.w. het signaal wordt over de drie speakers verdeeld. Het geluid werd daardoor erg vlak met een overheersend laag door de subwoofer. Ik ben van mening dat een cinemaset met een dergelijk prijskaartje meer mogelijkheden zou mogen bieden als het gaat om aansluitmogelijkheden van randapparatuur.

Tijdens het afspelen van een blu-ray disc blijft het geluid bedroevend. Laag overheerst en is lastig te beïnvloeden. Tevens is het wijzigen van geluidsweergave erg lastig. Surroundgeluid is belabberd. Totaal geen geluidsbeeld te herkennen. Bij een goed geluidsbeeld is het niet mogelijk om op het gehoor de speakers aan te wijzen. Jammer, maar had ook niet anders verwacht eerlijk gezegd.

Beeldweergave is perfect en zoals het hoort.

Pascal62 28-08-2010
Geschreven voor: Panasonic SC-BT100EG-K

In begin 2009 gekocht omdat we een oude hifi set wilde vervangen en een defecte DVD speler.
Blue-ray beeld perfect, dolby surround lijkt redelijk te zijn. Al vind ik altijd dat je bij Dolby Surround voor de gek wordt gehouden met die effecten. En natuurgetrouw geluid is soms ver te zoeken. Een CD afspelen kan je beter niet doen. Wat een slecht geluid, dof en weinig dynamiek.
Niet te vergelijken met mijn oudere hifi set.
Oordeel koop een losse set, met betere boxen. Of hou Hifi gescheiden van je TV set.

Noknok 05-04-2010
Geschreven voor: Panasonic SC-BT100EG-K

Super systeem. Handige instelling op tv gevonden die automatich de bediening overneemt van de set. Al met al een aanrader (na doorlezen van de gebruiksaanwijzing).

Dopster 23-11-2009
Geschreven voor: Panasonic SC-BT100EG-K

Het duurt echt een minuut voordat het apparaat iets doet nadat het is aangezet. Als de DVD in het laatje is gelegd, wederom een minuut nadenken wat hij ermee moet doen.
De bassbox gaat al snel klapperen als er iets meer dan minimale bass wordt aangezet. Noodgedwongen dus alle bass maar op 0 gezet.
Ook irritant is dat bij het afspelen van een CD de tv wordt aangezet om de play-list te tonen. Zet je de tv uit, dan gaat ook de set uit.
Al met al: miskoop! Blu-ray is mooi hoor, maar het geeft me erg veel irritatie.

Roel80 18-11-2009
Geschreven voor: Panasonic SC-BT100EG-K

Sinds een ruim half jaar in bezit. Tevreden. Beeld en geluid zijn echt top. Vooral Blu-Ray is adembenemend icm met de Philips 42PFL9703 waarop hij is aangesloten per hdmi. Ook de HD-zenders via de Humax HD-ontvanger (en hdmi) zijn geweldig scherp en natuurlijk. Met verbazing naar programma's gekeken, prachtig. Geluid is krachtig, helder, diep, vol en de centerspeaker is een pluspunt ten opzichte van 2.1 sets die je nu meer ziet. Het opstarten van het systeem vind ik veel te lang duren. Voordat de dvd-sleuf open gaat nadat je op 'open' hebt gedrukt soms, dat is irritant. Ook als je het systeem aan zet, dan duurt het echt tientallen seconden voor je de sleuf eens open krijgt.
Mijn iPhone erop aansluiten gaat even goed, maar al snel gaat het mis, een pijnlijke 'knap' door de boxen en het systeem schakelt zichzelf uit. Wellicht dat een iPod wel werkt, ik weet het niet.
Al met al een top beeld en geluid, maar qua gebruiksgemak kan er heel veel verbeterd worden....wellicht doorgevoerd op de BT200...?

moartn82 03-06-2009
Geschreven voor: Panasonic SC-BT100EG-K

Ik heb deze set nu ongeveer 2 maanden in huis.
Ik heb de uitbreiding (draadloze speakersysteem) er ook bij gekocht.

Ik heb er reuze tevreden over.
DVD's worden super afgespeeld, heb alleen nog geen blu-ray geprobeerd.

Verder is de bediening vrij makkelijk en de geluidskwaliteit bijzonder goed.

Voor een echte goede surround geluid zou ik die uitbreidingsset er zeker bijnemen.

Al met zeker de moeite waard!

vincent1978 09-03-2009

Deze set net in huis.
Ik zocht specifiek een 3.1 set met een aansluiting voor een Ipod.
Voor mij is deze set perfect, lekker geluid bij zowel muziek als film, bediening is makkelijk en alles is goed terug te vinden in de handleiding.
Ipod connectie vind ik geweldig en helemaal niet langzaam.
Ik kan deze set, zolang die nog verkrijgbaar is van harte aanraden

joeri77 04-03-2009
Geschreven voor: Panasonic SC-BT100EG-K

Apparaat inmiddels een ruime maand in huis in de standaard setup met 3 speakers. Absoluut erg mooi en goed beeld en geluid. Tot nu toe zeker geen spijt. De Bass vind ik toch wel goed regelbaar, itt andere berichten hier, maar dat is ook smaak.
Het (virtual) surround geluid is niet echt schokkend met een 3 speaker setup. Wellicht ooit nog de achterspeakers erbij.
Het stereo geluid van CD's/ MP3/Ipod/films is wel erg goed.
Upscaling van normale DVD's is ook zeer mooi.
Het IPOD docking station is super handig natuurlijk. De Ipod bediening daarentegen vind ik echt tekort schieten. Het bladeren is erg langzaam, je kunt geen directe play doen op een playlist of album, de interface is gewoon te mager.
Wat echt een grote meerwaarde had kunnen zijn op dit systeem, is een netwerkaansluiting met de mogelijkheid om audio/video vanaf je netwerk te streamen. Dat is eigenlijk de enige optie die ik een beetje mis. Maar goed, dat wist ik ook van te voren.
Nog even kort op een rijtje waarvan ik de pluspunten en minpunten vind zitten.

+ Geluid
+ Beeldkwaliteit/upscaling
+ Algemene bediening

- Trage IPOD interface
- Surround niet echt aanwezig bij 3 speakers
- Ingang selectie is traag (selector)

chimiel1 04-01-2009
Geschreven voor: Panasonic SC-BT100EG-K

Sinds een paar weken in huis. Prima geluid, wel zware bass (!). Niet hinderlijk voor mij. Bluray is echt een aanrader voor elke filmliefhebber! Aangesloten op Panasonic 37PV70 via goedkope HDMI kabel en Earth afgespeeld. Het spat werkelijk van je scherm af, en daarbij het goede geluid!
Helaas geen MP3 afspeelmogelijkheid op SD of USB, alleen via CD of DVD.

johan1977 02-01-2009
Geschreven voor: Panasonic SC-BT100EG-K

sinds een maand in huis.
nooit iets van surround gehad.
en dan dit.
eerst geen beeld alleen geluid.
maar het apparaat gaf aan dat de hdmi kabel kapot was !!
hoe het kan ik weet het niet maar het klopte.
toen gewoon een nieuw hdmi kabeltje van 16 euro opgehaald.
toen de film the prince of caspian gekeken op bluray.
mensen wat een genot ik kan me nu eindelijk eens voorstellen dat mensen dvd's kijken als hobby hebben !!
tuner,surround alles werkt perfect.
digitale input aangesloten via mijn ziggo decoder voor de radio en ook een super geluid
ik type dit als leek op dit gebied maar ik vind het gewoon een fantastisch systeem.
mijn tv is ook een panasonic de tx32lx70.

roel6 28-12-2008
Geschreven voor: Panasonic SC-BT100EG-K

Ik heb deze set nu een week in huis en ik heb inmiddels de afstelling van het geluid helemaal in orde. De fabrieksinstellingen geven een voor mij veel te zware bas dreun. Gelukkig is alles prima te corrigeren, het geluid is nu geweldig. Gisteravond hebben we de DVD registratie van Lionel Richie beluisterd. fabelachtig mooi. Ik had hiervoor grote Dali speakers op een Marantz set, maar ik mis ze niet! Ik kan nog even geen nadelen bedenken van deze set. Er zit overigens geen USB of netwerkaansluiting op dus je moet wel even wat media gebruiken om films of muziek af te spelen. Binnenkort wil ik er nog een TV bijkopen om van het gemak van de vierra link te gaan genieten. Bedankt voor alle goede suggesties op deze site!

Axxpanasonic 01-12-2008
Geschreven voor: Panasonic SC-BT100EG-K

Gister deze set gekocht. In combinatie met een Panasonic plasma werkt het echt voortreffelijk. Jammer dat de subwoofer niet afzonderlijk te regelen is. Deze geeft namelijk een zeer zware bass, wat hinderlijk kan zijn. Nu alleen te regelen via de voorgeprogrammeerde instellingen. De 2 front en center speaker geven echt een mooi strak geluid ook op radio. Helaas het effect van surround blijft beperkt.

marcozonol 15-11-2008

Hallo daar.
Heb vd week deze set gekocht en ben bijna de deur niet meer uitgeweest.
Als filmliefhebber moet je dit gezien hebben.
Aangesloten op me 50 inch panasonic full hd plasma zou ik dit zelfs een openbaring durfen noemen.
Geluid is ook te gek.
Kortom; erg goed!!!
Uitbreidingsset komt volgens panasonic in december op de markt(iets waar ik al weer naar uitkijk).
Prettig weekend,ik ga snel blu-ray's huren.
Bij vragen hoor ik't wel.

freter 09-11-2008

Beste 15Dennis15

Ik kan jou wel zeggen dat het geluid van de SC-BT100 met de wireless SH-FX67 met de bijbehorende speakers SB-HS100A geweldig is.
Ik heb de Bluray DVD Earth opgezet en toen de zandstorm in beeld kwam en een beetje volume, nou dat was echt genieten, net of je er helemaal in zit.
Zeker een aanrader.
Ik had al eerder een vraag gesteld hoe ik deze aan moest sluiten maar dat is inmiddels opgelost.
Perfect geluid en beeld
Groetjes
Louis

Sjoriske 18-10-2008
Geschreven voor: Panasonic SC-BT100EG-K

Ik heb het product 4 dagen in huis inclusief achterluidsprekers en zender....werkt zeer goed en perfect geluid!
het is een toppertje...

de achterluidsprekers en zender heb ik in breda gekocht, dus ze zijn gewoon in nederland verkrijgbaar ondanks dat er op internet staat dat dat niet kan.....

Thijsj1 15-10-2008
Geschreven voor: Panasonic SC-BT100EG-K

Gisteren eindelijk na lang wachten thuis gekregen.

Zeer gemakkelijk aan te sluiten zit alleen nog even te kijken hoe ik, wanneer ik 'normaal' tv zit te kijken, geluid via de bt100 kan krijgen. Maar komt vast goed.

Verder kwaliteit is meer dan prima! Vooral wanneer die subwoover even zijn best doen voel je de trillingen in huis...

Ik ga overigens nog wel voor de achter speakers. Ben op internet al beetje aan het rondkijken en heb ze al ergens op voorraad gezien. Zullen zoals ik hieronder lees wel niet uit Nederland komen, maar ik ga even bellen met hun of ze compatible zijn met mijn setje.

Overigens ook zonder de achterspeakers echt een puike set!

KeesenCo 19-09-2008
Geschreven voor: Panasonic SC-BT100EG-K

Gisteren eenSC-BT 100 aangeschaft, Duits product.
Er zit standaard Nederlandse handleiding bij en het apparaat is in te stellen in de Nederlandse taal.
Uitstekend geluid en makkelijk te bedienen.
Voor muziek is 3.1 uitstekend , maar voor films mis ik waarschijnlijk wel de achter speakers. Ik denk dat ik ze binnenkort aanschaf in Duitsland.

panadapt 09-09-2008
Geschreven voor: Panasonic SC-BT100EG-K

Systeem gekocht, maar na enkele dagen weer teruggebracht. Reden: systeem onthoudt niet waar je bij de blu-ray gebleven bent! Dus even switchen van DVD of Blu-ray naar TV, radio, etc of als je geen tijd hebt om de film uit te kijken en... je kunt weer van voren af beginnen!! Inclusief de niet-te-skippen copyright boodschappen. En vindt dan nog maar eens waar je gebleven bent.. Voor mij zo irritant dat de hele set al weer terug is.
Zelfs mijn 6 jaar supergoedkope oude LG setje dat ik heb liggen heeft deze functie nog. Jammer, want ik heb een zeer goede Plasma TV van Panasonic. Rest lijkt ok (heb het te kort gehad om een goed beeld te krijgen). Dus mocht je deze set willen kopen, hou hier rekening mee, want anders krijg je spijt

arnoud1976 28-07-2008
Geschreven voor: Panasonic SC-BT100EG-K

Indrukwekkend geluid en blu ray is echt ongelooflijk scherp.

Installatie is duidelijk en eenvoudig (nadat je wat extra kabels hebt gekocht). In combinatie met 42PFL9603 en samsung hd set top box leverde dit geen problemen op.

Achtergrond:
Ik ben iemand die duidelijk geen zin had in samenstellen van setje met versterker, uitzoeken speakers en kopen van separate blu ray speler. De blu ray BD30 speler van panasonic is momenteel al niet meer de allernieuwste, maar Live functies vind ik persoonlijk onbelangrijk.
Verder heb ik goede ervaringen met home cinema set van Panasonic, ben met name altijd ERG te spreken geweest van geluidskwaliteit als je gewoon radio luistert. Veel andere setjes klinken bij dvd goed, maar via tuner blikkerig, dat heeft Panasonic absoluut niet.

Geluid:
Blu Ray: ECHT indrukwekkend! Bass heeft serieuze POWERRRRR!!!!!!!!
DVD: TOP
CD: ook helemaal goed
Tuner: prima de luxe!

De standaard instellingen voldoen prima alhoewel ik wel graag de mogelijkheid had gezien om de subwoofer bij de Blu Ray films nog wat verder te kunnen dempen...
de bass is meer dan indrukwekkend voor een dergelijke set, maar ik denk dat menige buurman/vrouw hier niet altijd van onder de indruk zal zijn :-)
Dit heeft overigens duidelijk te maken met de info die op de schijfjes staat want andere muziek dvd's en cd's hadden de mega bass niet.

Beeld:
Blu Ray: je weet niet wat je ziet. Dacht met HD beeld tijdens EK al aardig wat gezien te hebben, maar Planet Earth slaat werkelijk alles. Open mond werk, serieus!
DVD: upscalen verloopt probleemloos
Kopie: geen enkel probleem.

Inlezen blu ray duurt redelijk lang, maar heeft mij totaal niet gestoord.

Lipsynch kan tot 140ms ingesteld worden (kan nodig zijn als alle beeldbewerkingtechnieken van TV aan staan).

Overall:
geweldig apparaat, vormgeving OK, boxen zien er ook prima uit, beeld+geluid meer dan ik had durven verwachten!

Negatieve kanttekening:
Ik vind dat we in Europa genadeloos te grazen worden genomen door Panasonic door de minimale 3.1 versie te hier alleen te koop is. In Amerika heb je de 5.1 versie INCL speakerset en INCL wireless unti (fx-67) voor USD800. Typisch geval van MEER voor MINDER. Maar ja, verzendkosten, invoerrecht, BTW, inklaringskosten en je hebt een serieuze omvormer nodig...dus dat loont de moeite ook weer niet. Het feit dat je in Europa naw. euro 150 voor de wireless unit kwijt bent en nog eens 100 voor de speakers....dat tikt lekker aan. Maar is geloof ik nog maar de vraag of deze in Nederland wel te verkrijgen zullen zijn...zucht.

Maar daar maak ik me niet meer kwaad om / zorgen over, het is GENIETEN met de bt-100!

don2008 26-07-2008
Geschreven voor: Panasonic SC-BT100EG-K

gisteren deze set aangeschaft voor mijn ouders (meegeweest om advies te geven), Mijn ouders waren op zoek naar een 3.1 set zo klein mogelijk en dan versterker, tuner, cd, dvd alles in een. dat is in dit apparaat bovendien dus ook blu ray ! sd kaart reader ingebouwd en ipod docking station ingebouwd op een ipod draadloos te koppelen !!! alles was erg amkkelijk te installeren, geluid van zowel tuner als cd en dvd is goed, met genoeg laag erin ! achterspeakers zitten er niet standaard bijgeleverd, zijn bovendien draadloos ...dus mijn ouders willen deze er nu ook bij om er een 5.1 set van te maken. duurzaamheid kan nog niets over gemeld worden, want 2 dagen in bezit.

als iemand weet waar de achterspeakers te krijgen zijn dan hoor ik dit graag !