Teufel Impaq 7000

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Teufel Impaq 7000 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

G.A. de Geus 29-09-2016

Teufel impaq 7000 prima apparaat en exellente service

Geschreven voor: Teufel Impaq 7000

Had al ooit een Teufel 2.1 installatie en wilde graag een 5.1 blueray hebben.
Natuurlijk gezocht op het net naar apparatuur,maar kwam telkens weer bij Teufel uit.Toen dacht ik,waarom ook niet en besloot bij de Teufel familie te blijven en deze Impaq 7000 te kopen.
Na de aanschaf van het apparaat kan iedereen zelfs de leek de set probleemloos aansluiten.
Het resultaat is een prima geluid (zowel rock,folk als klassiek) de kleine boxen toveren een geluid in je woonkamer dat je in deze prijsklasse niet gewend bent Ook de bediening van de afstandsbediening is overzichtelijk en eenvoudig.
Nu even een woordje over de service van Teufel.
Helaas ging het apparaat na een half jaar kapot,Teufel gebeld,werd vriendelijk geholpen en een week later had ik al een nieuwe set in mijn huiskamer staan.
Dit is de zogenaamde nononsense service,die je tegenwoordig zelden meer meeemaakt.
Ik kan dus Teufel en service alleen maar aanbevelen.

Pluspunten

• prijs/kwaliteit
  • fantastisch geluid

d.vaniersel 10-06-2014
Geschreven voor: Teufel Impaq 7000

Zeer goede service van Teuffel, het apparaat wat ik binnenkreeg functioneerde niet goed. Ik heb toen de klantenservice gebeld en binnen 2 dagen kwam UPC met een nieuwe blu-ray speler en kon ik de niet goed functionerende speler gelijk mee teruggeven.

De koppeling tussen speakers en draden vind ik voor een high-end apparaat niet fantastisch, ziet er goedkoop uit. Daarentegen zitten er wel alle draden bij zodat je gelijk aan de slag kunt.

Het gebruiksgemak is zeer goed, overzichtelijke menu's en de originele instelling zijn zeer goed. Maar voor de fine-tuning kun je je ook alles zo instellen dat je het beste geluid krijgt. Wat het geluid betreft, heb ik geen vervormingen bemerkt. Ik heb klassiek tot dance afgespeeld. Ook heeft het een zeer vol geluid in de boxen zitten. Wanneer je een 3D blu-ray afspeelt dan word je helemaal met de film meegenomen. Ik was erg verrast met de geluidskwaliteit. Ook de subwoofer heeft een mooie zware bas, die je echt voelt tijdens de film.

De vormgeving is mooi strak en minimalistisch. Mooie organische vormen, geen scherpe hoeken. De glansende bovenkant heeft dezelfde afwerking als de subwoofer, erg mooi. De touchsensitive knoppen werken erg goed. De speakers zijn alle 5 even groot en mooi vormgegeven, eveneens geen scherpe hoeken. Hoogwaardig kwaliteit kunststof is gebruikt en zitten goed in elkaar.

Ik heb de set nu standaard aangesloten op mijn TV via de ACR-poort. Geen problemen met vertraging van het geluid in vergelijking tot het beeld, alles loopt mooi synchroon.

Ik ben erg tevreden over deze set. Ik denk dat hij wel thuis hoort bij de high-end homecinema sets.

Chriz86 03-06-2014
Geschreven voor: Teufel Impaq 7000

Een aantal weken geleden ontving ik de Teufelset via UPS.
De spullen zijn erg netjes verpakt. Je weet gelijk dat het goed spul is als je het uitpakt. Het ziet er allemaal fantastisch mooi uit natuurlijk. Alles voelt erg degelijk en hoogwaardig aan; er zijn goede materialen gebruikt en het is bijzonder mooi afgewerkt allemaal.

Alles zit erbij incl. korte handleiding, maar eigenlijk wijst het zichzelf wel. De bediening met knoppen en afstandsbediening is simpel en duidelijk, geen instructie nodig hiervoor. Aansluiten was zo gepiept, dus gelijk het geluid aan.

Ik had hiervoor een hoogwaardige set van Panasonic. Deze was erg mooi en destijds ongeveer even duur, maar inmiddels 7 jaar oud. Dan levert deze set toch zeer duidelijk betere prestaties.
Ik heb getest met Blu-Ray, geluid vanaf tv (glasvezel van Telfort, aangesloten via Toslink op de Teufelset), mijn mediaspeler die ik via coaxiaal heb aangesloten op de Teufel, Audio-CD's en de FM-radio; die overigens ook heel goed werkt, ook bij mij thuis waar de ontvangst wat mager is.
Het geluid is mooi vol en diep, niet dat doffe of 'goedkope schelle', zoals je mag verwachten van Teufel ook natuurlijk. Je kunt spelen met de instellingen van bass en treble, maar ook het volume per speaker; handig als je zoals ik een speaker hebt die rechts wat verder moet staan dan links.

Het ziet er echt heel erg fraai uit allemaal. De subwoofer is zeker het bekijken waard; mooi matzwart met glanszwarte bovenkant, en die mooie Teufel-lettertjes er op :)

Wat ik minder fraai vindt is dat als je de set aansluit en je het 'home screen' op je tv ziet. Dit is een grijs scherm met knoppen onderin, en groot het Teufellogo in het midden. Dit komt wat goedkoop over vind ikzelf, maar goed; niet zo boeiend verder. na de 1e keer stoort het niet meer en ben ik er aan gewend; lelijk is het ook niet.
Wat vreemd dat de audio-instelling std. op 7.1 staat, terwijl de set een 5.1 is; maar begrijpelijk aangezien de software wellicht dezelfde is; en het maakt ook niet uit.

Wat me verder opvalt is dat je qua media-mogelijkheden wat beperkt bent met de software in de Teufelset.
Je kan er muziek mee luisteren vanaf een schijfje of USB. Wat ook kan is muziek vanaf een andere bron streamen, middels de ethernetpoort die er in zit. Maar er zit bijvoorbeeld geen speellijstoptie of shuffle-optie op. Zoeken op een externe server is ook wat lastig, je hebt ook geen app om de set te bedienen bijvoorbeeld.
Muziek per mapje gewoon afspelen gaat echter prima, is simpel en het geluid is werkelijk prachtig, en daar gaat het uiteindelijk wel om bij zo'n set.

Er zijn geen mogelijkheden om online dingen te doen. Andere soortgelijke apparaten staan je bijvoorbeeld toe YouTube, Facebook of Muziek-apps te gebruiken, of Buienradar of gewoon te browsen op internet. Dit gaat niet met de Teufel.
Enerzijds simpele software wat dat betreft. Aan de andere kant; alles wat je nodig hebt doet hij helemaal prima, foutloos, logisch en alles wat je verwacht doet hij; werkt prima allemaal!

Kortom:
+ Mooi, diep vol geluid
+ Vormgeving
+ Makkelijk in installatie en gebruik

- Software erg simpel voor wat betreft onlinemogelijkheden en muziekgebruik
- Geen Wifi (wel kabel voor internettoegang), maar mij stoort dit niet.

ronalddekker 29-05-2014
Geschreven voor: Teufel Impaq 7000

heb sinds paar weken de home cinema in gebruik, en het bevalt me prima. ziet er moooi en degelijk uit en het aansluiten is zo gebeurd, en het gebruik ervan is ook makkelijk. iedereen die op zoek is naar een home ciname set dan raad ik aan om deze home cinema set aan te schaffen

Patricksv 28-05-2014
Geschreven voor: Teufel Impaq 7000

Sinds enkele weken in het bezit van deze Home cinema set. Netjes en stevig verpakt binnengekregen via UPS. Bij het openen krijg je meteen het gevoel dat je iets moois hebt gekregen voor het geld wat je betaald.

Aansluiten is heel eenvoudig. Door de makkelijke luidspeaker aansluitpluggen aan de achterzijde moet dit voor iedereen een koud kunstje zijn.

De bediening is ff wennen, maar dat is met alles wat net nieuw is. Handleiding is niet in het Nederlands, maar in het Engels en in het Duits. Maar niet echt een groot probleem omdat het allemaal vrij duidelijk is. In het begin is het even zoeken naar de juiste toepassing zoals schakelen tussen AUX CD USB en de HDMI functie, omdat deze via verschillende knoppen op de afstandsbediening te bedienen zijn, maar ook dat went snel.

Als je alles een beetje ingesteld hebt kun je genieten van deze set. De eerste indruk is geweldig. Mooi helder, vol en krachtig geluid. Echt geweldig. Makkelijk te schakelen tussen 2.1 en home cinema geluid. De subwoofer heeft geen extra stroom nodig, dus die werkt gewoon via de luidspeakerkabel. Deze is tevens op de afstandsbediening makkelijk zachter of harder te zetten.

Geweldige aanschaf!