Sony DAV-TZ140

LG LHA825W

LG LHA825W

Yamaha BD-Pack 1810

Yamaha BD-Pack 1810

Beoordeling op basis van 1 review

6,8

jackypee 23-03-2013 Product maand in bezit

6,8
Ik heb de DAT-TZ140 gekocht voor de huiskamer omdat ik zijn voorganger (DAT-TZ135) in gebruik heb op onze slaapkamer en daar erg tevreden over ben.
Deze valt een beetje tegen wat betreft de geluidskwaliteit. Op zich is de kwaliteit wel goed maar de subwoofer is wat boemerig. Na een aantal keren de luidspreker instellingen en de opstelling in de kamer te hebben aangepast bleef de subwoofer overheersen . Dus besloot ik de aansluitkabel door te knippen en de luidspreker verder te verzwakken/dempen met twee weerstanden. Nu is de balans wel goed maar de subwoofer klingt nog steeds een beetje wollig. De DAT-TZ135 gaf ook een overheersend basgeluid maar deze was goed in te stellen en klinkt strakker. Mijn eigen klankvoorkeur zal hierin ook zeker een rol spelen. Ik heb de indruk dat de fabrikanten bij deze goedkopere home cinema sets de klant bij een demonstratie tot koop over willen halen door een “indrukwekkend” basgeluid. Begrijp ik wel, maar toch jammer vanwege de ellende thuis.
Bij mijn TV (Panasonic plasma) zit er een klein tijdsverschil in het geluid zodat je moet kiezen tussen of TV, of cinema-set om een echo effect te vermijden. Dit tijdverschil in het geluid is te klein om een zichtbaar verschil met de beeldhandelingen waar te nemen, dus dit is geen probleem.
De luidspreker stekkers met kleurcode zijn handig . De klanksausjes zijn beperkt en TV-instelling bevalt mij het beste. De beeldkwaliteit (via HDMI) is erg goed en de bedieningsmogelijkheden voldoende voor normaal gebruik.
De USB ingang en FM tuner heb ik niet geprobeerd omdat ik deze niet ga gebruiken. Het afspelen van CDs werkt goed.
Al met al is het setje OK.