Nilfisk C 120.2-6 PA

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nilfisk C 120.2-6 PA op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,5

Bartve 01-08-2011
Geschreven voor: Nilfisk C 120.2-6 PA

Ook ik dacht na alle negatieve Kärcher verhalen beter af te zijn met een Nilfisk en heb deze reiniger ruim een jaar geleden aangeschaft. Bij de de derde of vierde keer gebruik begon de automatische afslag te haperen en hield er na een tijdje mee op.
Dat was nog ruim binnen de garantietermijn maar omdat ik de reiniger bij een goedkope internetwinkel had gekocht zag ik op tegen de garantieprocedure en de kosten van het heen en weer zenden van zo'n groot apparaat en besloot zelf het ding te repareren.
Dat betekent dat ik bij alles wat ik hier schrijf een groot voorbehoud moet maken: ik heb de leverancier en Nilfisk niet de kans gegeven service en garantie te leveren (maar afgaande op andere reviews stelt dat niet al te veel voor, maar eerlijk is eerlijk).
Ik heb het apparaat dus opengeschroefd en schrok van wat ik zag: de motor ziet er vrij degelijk uit maar de rest (en dan echt alles) is gammele, goedkope, plastic troep. Het beetje electronica dat er in zit ziet er uit alsof het in de jaren zetig door een tiener met een Philips hobby doos in elkaar is geknutseld. Leidingen en koppelingen zien er niet uit alsof ze bestand zijn tegen hoge druk. Het ultieme voorbeeld is wel die automatische afslag schakelaar: een van dun plastic in elkaar geperst dingetje met gammele koppelingen, geheel niet berekend op de druk die in zo'n apparaat wordt opgebouwd. Ik heb het ding eruit gesloopt en vervangen door een aan/uit schakelaar aan een lang snoer, die ik aan m'n riem hang als ik aan het spuiten ben. Daarmee was dat probleem (provisorisch) opgelost, maar er bleef genoeg ellende over. De sproeikoppen van de terrasreiniger zijn om de haverklap verstopt. Nu kun je ze met een bijgeleverde naald wel doorprikken, maar dan duw je het vuil alleen maar terug en even later zit het er weer. Ik moet dus regelmatig de sproeikoppen demonteren, wat een tijdrovend klusje is. Verder zitten er in de lans op kritieke plaatsen bij de aansluitingen voor de spuitkoppen O-ringen, maar die zijn veel te dun en van slechte kwaliteit, ook weer niet berekend op druk en de krachten die er op worden uitgeoefend. Gevolg de machine zelf lekt nogal wat water en uit de lans spuiten ook allerlei stralen water zijwaarts. Dat gaat natuurlijk ten koste van de opgebouwde druk, dus de prestaties gaan zienderogen achteruit. Kortom: ik ben hevig teleurgesteld.

henk0455 27-08-2010
Geschreven voor: Nilfisk C 120.2-6 PA

heb de hogedruk nu 17 maand en nu lekt de hogedruk en wil niet meer opdruk 5jaar garantie geven ze heb hem op gestuurt en krijg bericht kapot gegaan door vorst zeggen ze geen garantie wil je het gemaakt hebben 90 euro.
heb de reiniger in april gebruikt niks aan de hand mei juni en pak hem july door vorst stuk . weg hogedruk heb mail naar nilfisk gestuurt nog geen bericht rommel is het zo kan ik ook 5 jaar garantie geven.

henk oostland

lexter 10-08-2009
Geschreven voor: Nilfisk C 120.2-6 PA

Na alle negative berichten over Karcher gelezen te hebben op deze site, besloten om deze Nilfisk hogedruk reiniger aan te schaffen, compleet met de patioreiniger en autowasborstel.
Hij oogt robuust en zit degelijk in elkaar. Het geluid van deze reiniger is erg acceptabel. Ik heb de patioreiniger geprobeerd en vindt dit wat tegenvallen, maar ik heb geen vergelijkingsmateriaal, dus ik ga er eens een keer serieus mee aan de slag!
Hij is erg compleet ik heb er wel een haakse spuitkop bij gepraat, voor het schoonmaken onder de auto, en bv dakgoten.
De verbindingen werken perfect, één klik en het zit waterdicht vast. In het verleden heb ik een Karcher rioolreinigingsslang aangeschaft, en nu zoek ik een verleng of passtuk zodat ik deze ook op de Nilfisk kan aansluiten. Mochten eventuele lezers op deze site een idee hebben, laat even een reactie achter!