Nilfisk C 130.2-8 PAD

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nilfisk C 130.2-8 PAD op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Themitchinator 08-04-2016

De beste machine voor mij

Geschreven voor: Nilfisk C 130.2-8 PAD

Bijna 2 weken in het bezit van deze blauwe krachtpatser. Wat een verschil met mijn oude machines. Machine is snel en makkelijk aan te sluiten, vooral het snel wisselen van de spuitkoppen is erg prettig. Alles in de tuin weer netjes op orde, de terras reiniger was even wennen, maar werkt prima. Machine is snel te gebruiken, werkt prettig en staat zo weer in de schuur. Met de 8meter hd slang kon ik overal makkelijk komen. Prettige slang, niet te zwaar. Machine zelf maakt minder herrie dan verwacht. Al met al is dit voor ons kleine huisje echt een top machine!

dionbok 29-03-2016

Solide reiniger, patio cleaner ondermaats

Geschreven voor: Nilfisk C 130.2-8 PAD

De hogedrukreiniger gekocht vanwege een nieuwer model. Hiervoor een Kärcher gehad, goedkoper model wat vooral veel lawaai maakte. Wat dat betreft vind ik het huidige model een stuk stiller. Als je reiniger niet gebruikt, dan slaat de reiniger automatisch af. Wat allemaal wel en niet wordt geleverd, kun je ook nalezen op de website van Nilfisk en herhaal ik hier niet.

In het gebruik valt mij op dat de tornadonozzle zeer goed zijn werk doet. Groene aanslag vliegt letterlijk van het straatwerk, een houten tuinset kun je haast tot de houtnerf schoonspuiten. Advies is om dat niet te doen met de tornadonozzle, de 'gewone' nozzle kun je instellen op kracht. Ik gebruik de gewone nozzle na het zware werk van de tornadonozzle, omdat je met de gewone nozzle het vuil beter kunt wegspuiten.

De lange slagn is zeer handig, ook al je bijvoorbeeld een dakgoot via een trap wilt schoonspuiten. Daartegenover staat dat het meegeleverde elektriciteitssnoer aan de korte kant is, een haspel of verlengsnoer is dus noodzakelijk. Klein detail: de reiniger is 130 bar, op de bijgeleverde lans staat max 125 bar?

De bijgeleverde patio cleaner (model 2015) voegt voor mij niets toe. Je ziet niet precies wat je allemaal op het straatwerk hebt schoon gespoten. Ook maakt hij slechter schoon. Voor precisiewerk adviseer ik de tornadonozzle, als je twijfelt over je een reiniger koopt met/zonder patio cleaner: kies zonder de patio cleaner, rommel krijg je toch.

Vanwege de degelijkheid, bijgeleverde accessoires en krachtige reiniger adviseer ik de Nilfisk zeker aan.

djerooontje 20-03-2016

Prima hogedrukreiniger

Geschreven voor: Nilfisk C 130.2-8 PAD

De nilfisk hogedrukreiniger met 130 bar is een prima apparaat om o.a. je terras me te reinigen.. Dat kan zonder opspattend vuil met de patoi reiniger.. Echter voor mijn gevoel is met het gewone spuitpistool de klus sneller te klaren maar daarna kun je ook meteen je ramen lappen....
Ook handig is de rioolslang! Daarmee kun je nu ook in het voorjaar ff snel je afvoer van je dak mee doorspoelen! Zo zorgen opgehoopte bladeren die mogelijk in je hemelwater afvoer niet de boel niet verstopt.

130 bar lijkt veel maar het zorgt zoals gezegd er wel voor dat alles vlot schoongeraakt!
Gebruik je de hogedrukreiniger niet? Hang je alles makkelijk weg aan de unit zelf!

De pomp is van aluminium dus miet een ruime tijd mee kunnen (en anders heb je 5 jaar garantie!) oh ja vorstvrij wegzetten!!

Vergeet ik bijna de auto borstel en een speciale zeepunit die je er tussenklikt te melden zodat je direct je auto met zeep kan wassen!

Handig die Nilfisk!