Nilfisk C 130.1-6 PAD X-TRA - Reviews

Wateropbrengst
440 liter/uur
Lengte hogedrukslang
6 m

Beoordeling op basis van 1 review geschreven op Kieskeurig.nl.

Paul 18-03-2017

Nilfisk C 130.1-6 PAD X-TRA

Vandaag binnen gekregen en gebruikt de Nilfisk C 130.1-6 PAD X-TRA voorzien van accessoires, borstel, patiocleaner, slanghaspel, vuilfrees, schuimunit en een rioolslang van 15 meter. (meegeleverd meestal 8 meter)

Machine aangekocht ter vervanging van een 20 jaar intensief gebruikt geel merk (100 bar).
Deze Nilfisk C130.1 heeft een hogedrukslang van 6 meter, is voldoende. Haspel wordt meegeleverd echter alleen handig om lengte die je normaal niet gebruikt deels op te te rollen. Haspel niet te gebruiken om slang volledig op te rollen zonder deze eerst los te maken van het apparaat.

Rioolslang werkt goed, verstopping afvoerputten snel opgelost. Vraag voor mij was ook hoe ver je nu kunt komen met zo'n slang en of je er ook haakse bochten mee door kunt en hoeveel ?
Vanmiddag geprobeerd op klein rioolstelsel, buis rond 70mm. Rechtdoor is geen probleem, kwam na 6 meter nog twee 90 graden bochten probleemloos door, de derde bocht lukte niet meer. De verstopping was er toen al uit dus zeer tevreden over het resultaat. Rioolslang is er voor zo'n 13 meter in gegaan, ging vrij gemakkelijk, scheelde uiteindelijk weer een hoop graafwerk.

Machine ziet er voor deze prijsklasse netjes afgewerkt uit, Machine/motor gedeelte voelt ook degelijk en zwaarder aan dan de vorige. Een stuk stiller dan de vorige en levert meer druk en wateropbrengt, klussen zoals een straatje algvrij maken gaan veel sneller dan voorheen.

Patiocleaner zal ik waarschijnlijk niet gebruiken maar zat nu eenmaal bij de aanbieding van VVS-online. Vuilfrees werkt sneller.

Deze eerste dag zeer tevreden met deze machine, nog geen long-term review.