Nilfisk C120.6-6 PCAD X-TRA

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 54 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nilfisk C120.6-6 PCAD X-TRA op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

Bart 30-12-2016

Compact & Krachtig

Geschreven voor: Nilfisk C120.6-6 PCAD X-TRA

Enorm tevreden over deze aankoop. We gebruiken hem voor heel veel dingen. Gevelreiniging doet hij geweldig. Ook het schoonspuiten van het terras is een fluitje van een cent. Zijn afmetingen zorgen ervoor dat hij makkelijk te verplaatsen is. Krachtig, compact en de accessoires maken hem echt een geweldige hulp!

Pluspunten

• Krachtig
  • Compact
  • Accessoires
  • Eind Resultaat

doornink 30-06-2014
Geschreven voor: Nilfisk C120.6-6 PCAD X-TRA

Nadat mijn huidige hogedruk reiniger van de "gele" concurrent aan het lekken was gegaan ben ik op zoek gegaan naar een opvolger. Deze heb ik uiteindelijk gevonden in deze Nilfisk C 120.6-6 PCAD X-TRA.

Redenen voor aanschaf waren de 120 bar werkdruk, de wateropbrengst van 440 liter per uur en de vele accessoires welke standaard bijgeleverd werden. Ook heeft deze Nilfisk een aluminium pomp welke slijtvaster is dan de polyamide (kunstof) pompen welke normaliter in deze prijsklasse geleverd worden. Tel daarbij de standaard 5 jaar garantie bij op, en een aankoop word al snel moeilijk te weerstaan.

Bij het in gebruik nemen van de Nilfisk moeten alleen de wielen erop geklikt te worden en de boven en onder beugel erop geplaatst te worden. Deze maak je vervolgens vast met 4 schroeven en het bijgeleverde imbus sleuteltje.
Hierna is het nog een kwestie van het aansluiten van de tuinslang en de spuitlans op het apparaat, stekker in het stopcontact steken, en men is klaar voor de grote schoonmaak. Redelijk recht toe recht aan, dus al met al zeer goed te doen dus.

In de praktijk levert de Nilfisk in combinatie met de regelbare Powerspeed nozzle genoeg kracht om verontreinigde oppervlakken van mijn terras en tuintafel goed schoon te krijgen. Ook de wateropbrengst is prima en het vuil vliegt werkelijk er van af. Echter zijn er toch soms plekken welke lastiger te behandelen zijn, dan is er gelukkig nog de Tornado-vario nozzle (vuilvrees) voor een extra krachtige reiniging, deze zorgt echt dat de meest vervuilde plekken schoon werden.

Dankzij het click&clean systeem zijn deze spuitmonden en accessoires snel en makkelijk te wisselen op het spuitpistool. Wat ook handig is, is het feit dat de spuitmonden, zeepdispenser, en de spuitlans zelf in het apparaat opgeborgen kunnen worden, ook is er een kunststof haak waar aan het elektriciteitssnoer en de hogedrukslang aan opgehangen kunnen worden. De grote plastic wielen zorgen ervoor dat het apparaat makkelijk te verplaatsen is.

Het elektriciteitssnoer is ongeveer 5 meter en de hogedrukslang zo'n 6 meter, het totale bereik van het apparaat is dus bij elkaar zo'n 11 meter, het gebruik van een haspel voor het snoer is dus aan te bevelen, indien je een groot oppervlak moet bestrijken.
Verder heb ik gemerkt dat er best wel snel een knik in de hogedrukslang komt, je kunt dus wat vraagtekens zetten bij de duurzaamheid van deze slang.

Fijne bijkomstigheid is het start stop systeem, waarbij het apparaat dus ook daadwerkelijk stopt en start op het moment dat de hendel van het spuitpistool word ingedrukt of losgelaten.

Met de bijgeleverde terrasreiniger heb ik mijn volledige terras in bijna de helft van de tijd kunnen doen met minder last van opspattend water. De terras reiniger is ook verticaal tegen de wanden te gebruiken.

De rioolreiniger heb ik gebruikt om mijn dakgoot en regenpijp grondig door te spoelen, deze werkt echt prima, binnen no-time was al het opgehoopte vuil eruit gespoten.

Al met al ben ik zeer tevreden met de aankoop van deze Nilfisk C 120.6-6 PCAD X-TRA en de bijgeleverde accessoires. En kan ik deze van harte aanbevelen voor de normale huis tuin en keuken klussen, hiervoor voldoet deze Nilfisk bij mij in ieder geval boven verwachting.
De professionele gebruiker zal ik toch een model uit de hogere serie aanraden, puur gelet op de duurzaamheid van de gebruikte aansluit materialen zoals de slangen en de spuitlans.

vdPE 25-06-2014
Geschreven voor: Nilfisk C120.6-6 PCAD X-TRA

Prima hogedrukreiniger. Handzaam, leuke accessoires en niet heel veel lawaai. Hij slaat alleen aan als je hem gebruikt. Hij doet zijn werk prima en niet al te duur. Als je een hogedrukreiniger zoekt voor niet al te veel geld voor "huis tuin en keuken gebruik" dan is dit een prima aankoop.

newcomer10 25-06-2014
Geschreven voor: Nilfisk C120.6-6 PCAD X-TRA

This is for people who doesn't understand dutch well.
The "Nilfisk C 120.6-6 PCAD X-TRA" is very handy and compact. The accessories are actually more handy than my expectations. The accessory for floor cleaning is very useful. The pressure is sufficient to get most of the stain off the tiles and wall, but I can imagine sometime more pressure would do an even better job. I'm not complaining, it's pretty good already. It easily removes the grass from the gap of the tiles and made winder cleaning a pleasure. All in all, it's a very good purchase. I can imagine hiring some one to do could cost much more than this item itself and it's actually fun to play with it (at least for me). The only issues so far is that the nozzle is difficult to take off after use. The small blue trigger is very difficult to press in order to take the nozzle off. I'm not sure it only applies to me. But I would suggest you always take it off after use. Otherwise it's getting more difficult to remove later.
I would highly recommend "Nilfisk C 120.6-6 PCAD X-TRA". The high pressure cleaner and its accessories are of very good value.

Lex Hartgring 24-06-2014
Geschreven voor: Nilfisk C120.6-6 PCAD X-TRA

De eerste testklus zit erop. Staand op de ladder de zijkant van de dakkapel schoongespoten. Had ik met mijn oude Nilfisk Alto niet moeten proberen. Dat grote/zware apparaat staat al enige tijd bij mijn zoon - die er maar geen afscheid van kon nemen.
De iBood aanbieding betrof dan wel een veel lichtere uitvoering, maar gezien de specs (tot 120 mBar) leek dat geen bezwaar. En dat is het ook zeker niet. Ik zette 'm met behulp van een Ikea imbussleutel binnen vijf minuten in elkaar en even later kon ik testen op de grindtegels van de oprit: minstens zo goed of misschien beter dan de oude. Wat me nog het meest opviel was het geluid. Zó beschaafd en rustig; je staat niet meteen de buren te irriteren. De extra borstel was overigens ideaal voor reinigen van het kunststof (kwetsbare) afdak; prachtig ding dus.

mijke_vanhelden 24-06-2014
Geschreven voor: Nilfisk C120.6-6 PCAD X-TRA

Super apparaat. Eerst even getwijfeld tussen nilfisk en Karcher. Maar zijn erg blij met de nilfisk. Erg handige tools die erbij zitten! De tool voor het riool schoon te maken > Ideaal.
Handig opbergen. Het apparaat is niet te groot. Wielen maken het helemaal fijn. Duurzaamheid kan ik weinig over zeggen, hebben hem pas enkele dagen,, maar wel al veel functies geprobeerd..

demoulin 24-06-2014
Geschreven voor: Nilfisk C120.6-6 PCAD X-TRA

Zeer fijne en complete hogedrukreiniger. Door de de patio borstel zien de tuintegels er weer als nieuw uit. Met twee andere opzetstukken heb ik de hardhouten tafel en stoelen ontdaan van vuil en groen. Het geluid wat het apparaat maakt is acceptabel. Snoer en waterkabel zijn goed qua lengte. De 120 bar druk is tot nu toe voldoende gebleken. Al met al een set die ik kan aanbevelen.

Paul666 21-06-2014
Geschreven voor: Nilfisk C120.6-6 PCAD X-TRA

Hogedrukreiniger gekocht voor de terrasreiniger. Resultaat is super. Terras mooi schoon zonder rondspattend vuil. Dit blijft mooi onder de terrasreiniger. Daarna terras in minder harder straal schoongespoten.

Hogedrukreiniger is mooi compact en makkelijk op te bergen. Zeer tevreden over het apparaat.
Apparaat via ibood gekocht.

bbartje 09-04-2014
Geschreven voor: Nilfisk C120.6-6 PCAD X-TRA

Sinds enkele weken in bezit.
Zocht een simpele goedkope hogedrukspuit voor de auto's, fiets en tuinmeubels af te spuiten.
Hierbij voldoet de hogedrukspuit aan alle verwachtingen, het is een goedkope machine dus de lat lag niet zo hoog.
Schuimpistool schuimt niet echt hard (zoals je in video's op internet ziet) maar wellicht moet ik andere autoshampoo gebruiken voor een beter resultaat.
Patiocleaner heb ik nog niet gebruikt, die zal ik een dezer dagen ook eens proberen.
De rioolontstopper gelukkig ook nog niet nodig gehad, maar altijd handig om die zelf in huis te hebben.
Een haspeltje voor het stroomsnoer en de hogedrukslang zou heel welkom zijn, maar de modellen die dit hebben zijn fors duurder en daar had ik het geld niet voor over.

Duurzaamheid is lastig te beoordelen nu na een paar weken, maar aangezien er 5 jaar garantie op zit gaat hij zeker 5 jaar mee. :o)

jurriaanmaassen 08-04-2014
Geschreven voor: Nilfisk C120.6-6 PCAD X-TRA

mooie compacte hoge drukreiniger.maakt weinig geluid en doet wat er beloofd wordt.de terrasreiniger werkt goed echter de borstel zit geklemt tussen kunstof palletjes en die zijn breekbaar. (bij mij dus al afgebroken helaas)

germaklaassen 02-04-2014
Geschreven voor: Nilfisk C120.6-6 PCAD X-TRA

Wij hebben hiervoor een hogedrukspuit gehad, die vrij gauw kapot was. In vergelijk met die hogedrukspuit is de Nilfisk wel duurder maar zo veel beter, robuuster, degelijker en goed afgewerkt dat wij heel blij zijn met onze aankoop. Wat betreft de duurzaamheid, dat is moeilijk in te vullen omdat hij pas een paar weken in ons bezit is, maar het vertrouwen hebben we zeker dat de Nilfisk hogedrukspuit een veel langer leven zal hebben als onze oude. Wij worden hier blij van!

MeneerKoning 02-04-2014
Geschreven voor: Nilfisk C120.6-6 PCAD X-TRA

Mijn gevoel bij dit apparaat is een stuk beter dan een (qua prijs vergelijkbare) Kärcher die ik eerder heb gehad. De verschillende nozzles doen prima wat ze moeten doen.
Afgelopen weekend bij mijn ouders het terras gereinigd en dat ging heel makkelijk.
De druk van de pomp is niet instelbaar, dus de auto zal ik er niet mee gaan wassen, maar de GFT-bak was heel snel schoon. :)

Enige nadeel is dat hij redelijk veel lawaai maakt, maar dat komt door de soort pomp/motor die wordt gebruikt. Duurdere versies hebben een andere pomp/motor, welke een stuk stiller is.

deefdavedeef 02-04-2014
Geschreven voor: Nilfisk C120.6-6 PCAD X-TRA

Ik heb vorig jaar een huis gekocht en was op zoek naar een hoge drukreiniger met patio reiniger. Ik heb deze Nilfisk gekocht omdat deze een aluminium pompbehuizing heeft en er nog vele accessoires bij zitten.

Nadat ik de hoge druk reiniger op een zaterdag had ontvangen ben ik meteen aan de slag gegaan. Warempel de grijs/groene oprit bleek met rode stenen te zijn bestraat. Het vuil wat op de stenen zat was zo los.Ik heb de patioreininger gebruikt om de stenen schoon te maken en vervolgens de spuit om het vuil richting de afvoer te spuiten. Dit ging erg goed, het is wel een keer gebeurd dat het spuitmondje van de patio reiniger verstopt is geraakt, hiervoor zit er een pinnetje bij. Ik neem aan dat dit ook bij een ander merk had kunnen gebeuren.
Nadat ik klaar was met het terras heb ik ook nog de luifel van de onderkant afgespoten, er zat een laag donker vuil op en op sommige plaatsen zelfs mos. Dit ging er makkelijk vanaf, de Nilfisk levert hiervoor genoeg kracht.

Resultaat, mogelijkheden en gebruiksgemak zijn zeer goed. Ik kan nog geen uitspraken doen over de duurzaamheid, ik heb deze vooralsnog een 8 gegeven.

Jon1601 01-04-2014
Geschreven voor: Nilfisk C120.6-6 PCAD X-TRA

Handgreep kan iets soepeler maar verder een prima apparaat. Uit de doos in 5 min in elkaar en aan de slag.....

bjorndepoot 01-04-2014
Geschreven voor: Nilfisk C120.6-6 PCAD X-TRA

Ik kreeg vandaag zin om het terras eens flink schoon te maken zodat de tuinset weer naar buiten kan. hogedruk reiniger gepakt en in elkaar gezet. hij heeft veel druk, en maakt niet te veel lawaai. mooie set voor niet al te veel geld.

moniquevandeneijkhof 31-03-2014
Geschreven voor: Nilfisk C120.6-6 PCAD X-TRA

Ik heb al een aantal hogedrukreinigers gehad en wat dan altijd het ergste was, was als je de knop op het handvat uitzetten, je hele hand tintelde en je daar nog tijden last van had. Vandaag heb ik de hele dag met deze geweldige machine gewerkt en nergens last van hij is echt super kan hem iedereen aanraden.

Freelancer85 31-03-2014
Geschreven voor: Nilfisk C120.6-6 PCAD X-TRA

Een aanrader, als hovenier gebruik ik de Nilfisk om bestrating, zo ook tuinsets en schuttingen te reinigen. De 120 bar is ruim voldoende voor een goed resultaat. Hij is handzaam en de lengte van "de slang" vanaf het apparaat is lang genoeg om zonder problemen een groot deel van de bestrating te behandelen. De hogedrukreiniger maakt weinig geluid en schakelt zichzelf uit, als er niet wordt gereinigd. Al met al zeer tevreden!

suvabe 31-03-2014
Geschreven voor: Nilfisk C120.6-6 PCAD X-TRA

We hebben afgelopen weekeind deze hogedrukreiniger voor het eerst gebruik om de algen achter het huis te verwijderen. Vorig jaar deden we bijna een dag over deze klus. Dit keer waren we in minder dan twee uur klaar. De terrasborstel maakte het een heel simpel klusje. Daarnaast is de reiniger lekker licht waardoor je hem makkelijk verplaats. Voor klusjes in en om het huis is hij echt ideaal.

schapen 31-03-2014
Geschreven voor: Nilfisk C120.6-6 PCAD X-TRA

Deze Nilfisk, is zelfs voor mij met m'n twee linker handen, makkelijk in elkaar te zetten. De bijgevoegde handleiding is adequaat en functioneel. Hij weegt nagenoeg niks, blijft tijdens het in bedrijf zijn, goed staan, maakt zeer weinig geluid (prettig voor de buren)en...werkt uitstekend!
De nadelen voor ons; jammer genoeg is de meegeleverde slang, niet op het apparaat zelf op te rollen en het handpistool is niet vast te zetten tijdens het gebruik.

renetettero 31-03-2014
Geschreven voor: Nilfisk C120.6-6 PCAD X-TRA

Nu ook een Nilfisk hogedrukreiniger c 120 aangeschaft.!
Haha dat gaat lekker....Mjn tuin al gedaan,
Tegels met de terras hulpstuk-tegelreiniger eindelijk zonder dat ik mijn broek hoef uit te wringen.!
Met de zachte borstel de caravan reinigen gaat super.!!
Maar als klap op vuurpijl bij mijn dochter de afvoer van de keuken gemaakt.{hier zat vet/rotzooi in}.vorig jaar nog voor 120 euro kosten aan gehad , nu zelf gedaan.

TheMusketeer 31-03-2014
Geschreven voor: Nilfisk C120.6-6 PCAD X-TRA

Heb deze nu een paar jaar en 2e voor familie gekocht via ibood. Terrasreiniger werkt erg goed, ook voor caravan tapijt geschikt. De tegels worden aanzienlijk schoner. Verder gebruikt voor ketting/tandwielen van blubberfiets schoon te maken. Werkt ook goed. Ook de caravan mee schoon gespoten en de auto. Niet te dicht erop want de krachten zijn dan te groot. Al met al goed apparaat en niet duur.

Laurens mening 31-03-2014
Geschreven voor: Nilfisk C120.6-6 PCAD X-TRA

Prima voor om het huis. niet extreem krachtig, maar gewoon goed. Maakt niet zoveel herrie, als die wat meer geluid begint te maken even laten afkoelen, dit had ik na een half uurtje

made in nl 31-03-2014
Geschreven voor: Nilfisk C120.6-6 PCAD X-TRA

Werkt simpel en effectief.
de terasreiniger moet je zonder drukken zijn werk laten doen en dan gaat het super.
als je iets druk is het resultaat een stuk minder
alles simpel in elkaar te zetten
maakt in vergelijking met mijn oude karcher een stuk minder geluid
het enige nadeel wat ik kan vinden is dat bij assesoires wisselen op de spuitlans het quick resease systeem wel eens moeite heeft met los en vast klikken. je moet het systeem goed afspoelen voor je wisseld
voor de rest TOP!!!

Hans Coolen 31-03-2014
Geschreven voor: Nilfisk C120.6-6 PCAD X-TRA

Gekozen voor deze reiniger omdat ik met een eenvoudige en goedkope machine de dagelijkse reiniging van mijn melkrobotruimte wil kunnen uitvoeren. De Nilfisk is zo'n reiniger die met voldoende accessoires deze taak kan vervullen! Lichtgewicht en makkelijk op te bergen. Hij zal het wel niet zolang volhouden als mijn grote professionele reiniger (>25jaar) maar de prijs-kwaliteit verhouding maakt dat dubbel en dwars goed.

A. Kers 31-03-2014
Geschreven voor: Nilfisk C120.6-6 PCAD X-TRA

Het resultaat van de nilfisk vinden wij uitstekend.
De terrasreiniger maakten mijn tegels keurig schoon, hierdoor is mijn vrouw weer blij met de tegels die er nu liggen en hoef ik geen nieuw terras aan te leggen.

De hoge drukspuit spoot mijn muurtje met mos in een mum van tijd weer schoon.

Ook de rioolslang die er bij zit werkt prima. Ik had namelijk nog een verstopt putje en dat loopt nu weer prima weg.

Het apparaat is makkelijk ingebruik en niet zwaar. De hulpstukken zijn zeer makkelijk te bevestigen en schoon te maken.
Ook is de nilfisk met hulpstukken makkelijk weg te zetten, zonder dat hij veel ruimte in beslag neemt.

Al met al een prima apparaat die doet wat hij moet doen.