Tannoy MERCURY V1i boekenplankspeaker

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tannoy MERCURY V1i boekenplankspeaker op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,9

boudewijnn 15-03-2012

Deze speakers een paar dagen staan in onze winkel.
Klein compact, dus makkelijk te plaatsen.
En overtroffen door de geluidskwaliteit.
Echt heel mooi helder met toch nog een aardige bas.
Gebruik met Marantz receiver.

Karel2010 14-08-2011

Wegens ruimtegebrek moest ik afscheid nemen van mijn ruim 27 jaar oude Philips 3-weg luidsprekers. Luidsprekers uit een tijdperk dat Philips (naar mijn gevoel) estetisch minder maar wel kwalitatief goede produkten maakte. Gezien de ruimte ging mijn keuze uit naar 2-weg speakers, waarbij ik op basis van recensies mijn short list kon beperken tot de Tannoy Mercury V1 en de Q Acoustics 2010. De laatste zijn m.b.t. design duidelijk de mooiste, maar gezien het vermogen van mijn Technics Receiver (2 x 80 Watt bij 8 Ohm) heb ik uiteindelijk gekozen voor Tannoy. Besteld bij een internetwinkel en binnen een dag afgeleverd.

Mijn keuze is goed geweest. Ik was angstig dat ik teveel op de kwaliteit van het geluid zou moeten inleveren t.o.v. mijn oude Philips 3-weg speakers, met name bij de lage frequenties. Gelukkig was mijn angst onterecht. De Tannoys doen hun werk prima en geven een uitstekend en zuiver geluid. Ik luister met name Pop, Metal en Dance. De bassen zijn goed aanwezig. Zelfs zoveel dat ik deze iets moet verminderen op mijn Receiver om de buren niet boos te maken. Wel is het noodzakelijk de speakers vrij op te stellen, dus bij voorkeur niet in een krappe kast. Anders wordt de bass te nadrukkelijk t.o.v. de hogere tonen. Het is dan ook absoluut aan te bevelen zoveel mogelijk de (engelstalige) handleiding hierbij te volgen met betrekking tot de aanbevelingen over hoe deze speakers op te stellen.

Qua design komen de Tannoys rond de middelmaat uit (ik heb de donkere versie), maar ze zijn netjes en goed afgewerkt, met goede aansluitschroeven. Liever had ik de luidsprekers in hoogglans zwart, maar je kunt niet alles hebben voor deze prijs: de kwaliteit van het geluid heeft absoluut mijn prioriteit en daarin blinken ze naar mijn idee uit.

Kortom: op basis van de lage prijs van deze luidsprekers krijg je als consument absoluut waar voor je geld. Wil je binnen dit budget een goede luidspreker hebben, dan kan ik deze Tannoys absoluut aanbevelen.

(ik heb bij duurzaamheid een 9 ingevuld, omdat ik iets in moest vullen; de duurzaamheid kan ik na enkele dagen natuurlijk nog niet beoordelen)

Frank0010 22-06-2011

Na het 'overlijden' van ons home cinema setje werd het tijd voor wat nieuws.
Eerst goed georiënteerd en ons via verschillende hifi-sites laten overtuigen voor een duurdere hifi set met losse componenten. Hier moesten uiteraard speakers bij en we hebben ons laten voorlichten bij Olie en Olie in Den Haag. Allereerst geweldige service en het was gelijk duidelijk dat deze mensen echt kennis van zaken hebben. Alle verschillende specificaties werden ons haarfijn uitgelegd en alle tijd werd genomen om ons wat te vertellen over speakers e.d. Na verschillende speakers gehoord te hebben werden we 'getipt' voor Tannoy speakers. Deze waren vrij nieuw maar zouden volgens de verkoper goed beoordeeld gaan worden. (Later na de aankoop bleek dat gerenommeerde hifi sites waaronder What hifi? de Tannoy speakers zeer hoog waardeerde. De verkoper van Olie en Olie had hierin dus zijn gelijk gekregen. De beoordelingen stonden overigens op het moment van aankoop nog nergens op de internet sites.)
Thuis de speakers opgezet en eerlijk gezegd werkelijk geweldig! Speakers hebben een warm en vol geluid. Blijkt een typische Engelse speaker-eigenschap te zijn. In de 5.1 opstelling met de V4 voor, de V1 achter en de VC als center werkelijk een genot om te horen. Zeer gedetailleerd en zowel lage als hoge tonen geeft hij verbluffend weer. Het aansluiten is overigens super makkelijk.
Vooral samen met Marantz een 'gouden duo'. Sluit de speakers aan op een goede cd-speler (Marantz CD6003) en je mond valt open. Wat een geluid. Na een tijdje inspelen klinken de speakers steeds soepeler. Sla in je zoektocht naar speakers zeker deze Tannoy speakers niet over. Natuurlijk; ieder zijn eigen smaak. Iets wat ze bij Olie en Olie ook gelijk aangaven. Maar ga vooral luisteren en kom erachter dat het geweldige speakers zijn en ook zeer betaalbaar.

Rudolfus 04-02-2011

In deze prijsklasse absoluut de top kwa geluid. Klassiek, jazz, zang, pop en rock; deze speakers blijven in alle genres overeind; en dat is een groot compliment want alle genres goed weergeven is wat normaal de duurdere van de goedkopere luidspreker onderscheid. Het geluid is mooi evenwichting; geen scherpe randjes in het hoog, het midden is aanwezig en zelfs het laag is strak binnen de beperkingen van een kleinere luidspreker. De afwerking van het kastje is sober, netjes en degelijk maar als design niet opzienbarend; gewoon rechtoe rechtaan; het gaat hier om de kwaliteit.

petervrooland 21-01-2011

Geweldig geluid. Prijs/kwaliteitverhouding = 10.
Ik heb de luidspreker gekozen omdat hij zo goed uit de vakbladentest is gekomen; zie: http://www.besteproduct.nl/Tannoy_Mercury_V1/test_deskundigen.html
Zware kwaliteit kast. Zoek niet langer, dit is top.