DALI IKON 1 MK2 boekenplankspeaker / wit

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de DALI IKON 1 MK2 boekenplankspeaker / wit op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,3

Jol49 07-01-2014

Mooie slanke speaker met een bijna audiofiel gedetailleerd geluid. Voor dit formaat een enorm geluidsveld. En voor deze prijs is er weinig beters, wellicht Monitor Audio en Q-Acoustics. De laatst genoemde zijn iets mooier vormgegeven naar mijn mening. En voordeel bij deze speakers: ze zijn te bestellen met witte speakergrill.

Enorme stevige kast, zeker vergeleken met de Dali Zensor.

Ik wilde eerst voor de Ikon 5 gaan, maar die zijn a)prijzig en b) groot. Dus wat ingeleverd op de lage tonen, maar dit heb ik gecompenseerd met nauwkeurige subwoofer.

VW411 15-08-2011

Omdat ik al Dali speakers had (5 sateliet speakers + 1 bas box), kwam ik al snel bij deze speakers terecht.
Hoewel de sateliet speakers het prima doen is dit toch een duidelijk niveau hoger.
Wat een ontzettend fraai en strak geluid. Pas als het volume flink omhoog gaat is de basbox nodig, voor film en achtergrond muziek eigenlijk niet.

Om hetzelfde geluid uit een speaker van een ander merk te halen, kom je in een andere prijsklasse terecht.

Hoe het met de duurzaamheid zit, kan ik nu nog niet zeggen, maar de andere speakers gaan al 10 jaar mee, dus dat zit denk ik wel goed.

Karinjansen1970 10-07-2011

We hadden een paar maanden terug een set bose 301 gekocht maar na een paar maanden luisteren misten we heel veel detail en zuiverheid.
Daarom gingen we op zoek naar een boekenplankset die ons wel tevreden kon stellen.
We zijn voor deze dali ikon 1 mk2 set gegaan.
De set heeft veel detail en zuiverheid.
De lage tonen zijn strak en niet overheersend.
In onze ogen een zeer goede boekenplank set die van alle markten thuis is.
Het design is natuurlijk persoonlijk maar wij vinden het design top.