Logitech Surround Sound Speakers Z506 surround set / zwart

Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 16 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Logitech Surround Sound Speakers Z506 surround set / zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Mikadebruijn 08-06-2016

Een goede geluids kwaliteit voor weinig geld

deze 5.1 set is niet duur en dat zie je totaal niet terug in het product. de geluids kwaliteit is heel goed en de speakers zien er heel goed uit.

er zit een losse subwoofer bij die een hele mooie harde maar niet vervelende Bass produceert, er zit wel een volume knop op de achterkant om de Bass iets zachter te zetten als je er last van hebt.

de surround sound op deze set is heel goed. als je een film aan het kijken bent of aan het gamen bent lijkt het net of je er zelf in zit. er zit ook een stereo aansluiting op de achterkant dus als je tv of pc geen 5.1 aansluiting heeft kan je die gebruiken.

en ik beveel dit product daardoor zeker aan door de lage prijs en zeer hoge geluidskwaliteit

Philly888 25-06-2014
Wat een waardeloze apparatuur is dit zeg...
Heb de speaker set nu inmiddels een half jaar in bezit, maar had al na een maand problemen met de apparatuur.

De speaker set zelf ziet er prima uit, de lengte van de kabels is uitstekend en de geluidskwaliteit en bass zijn in principe ook uitstekend.

Na een maand had ik echter al last van een irritante ruis (ik gebruik de speaker set gewoon voor mijn pc en het geluid staat altijd op een normale stand). Als ik de boxen dan een paar keer aan -en uitzette, was de ruis weer verholpen, dus dat maakte me in principe niet zoveel uit.

Echter is het inmiddels zo dat het geluid om de haverklap naar de maximale stand springt. Het geluid van de computer staat inmiddels bijna op 'mute', omdat het geluid van de speakers 9 van de 10 keer weer direct naar het maximale volume springt, zonder dat ik überhaupt in de buurt ben. (Als ik bijvoorbeeld ga avondeten en ik laat de muziek op mijn pc aanstaan, kan ik erop wachten dat de ramen binnen 5 minuten beginnen te trillen omdat het geluid weer naar de maximale stand is gesprongen.)

BD109595 27-02-2015

je bent niet de enigste heb hier ook heel veel last van, of dat hij in eens zo zacht springt dat je hem niet meer hoort, of dat hij het helemaal niet doet.

greyman 17-03-2014
Heb deze set nu een klein jaar in bezit. Heb een icidu geluidskaartje gekocht voor 13 euro en alles aangesloten.
Het geluid is op de pc per box in te stellen. Fantastisch geluid en vooral bij het afspelen van een dvd. Echt een aanrader.

danger89 08-01-2014
Om te beginnen is het een prima boxenset. Ik heb het gekozen voor de 5.1 mogelijkheid, prijs/kwaliteit verhouding en de goede reviews. Het geeft een goede kwaliteit geluid. De bass is misschien iets te wat aanwezig, dit kun je echter wel instellen.

Ik had het alleen fijn gevonden dat de middelste box zachter kan dat hij nu kan. Daarnaast had ik het ook fijn gevonden als de 2 speakers achter juist harder konden. Op deze manier zou ik beter de 5.1 kunnen ervaren.

Ik maak trouwens gebruik van een digitale coax kabel, direct in mijn geluidskaart. Ik krijgt dus digitaal geluid te horen. Werkt verder prima, als je eenmaal weet hoe je dit correct onder Windows instel.

nielsarts6 16-03-2013

Wauw!!! Wat een geluid en wat een bass!!! Ik gebruik ze op mijn slaapkamer voor laptop, iPhone en iPad. Vooral om muziek te luisteren!!! Gister eens lekker wat hardrock geluisterd met volume en bassknop voledig open, en dan presteert deze set veel beter dan je denkt!!! De bass is meer dan voldoende!! De surround is echt geweldig, als je achter in de kamer gaat zitten komt het geluid echt vanalle kanten!! De kabels waren voor mij niet allemaal lang genoeg, dit os simpel op te lossen met een tulp verlengkabel. Zeker bij wat rustigere muziek kruipt het geluid echt onder je huid en wordje bijna geraakt!!!!!

lfz506 09-01-2013
goede geluid set. hij maakt er zelf 5.1 geluid van. jammer van het setje is dat hij niet zo'n lange draden heeft :(. voor de rest is het een goede geluid set.

Jim024z 14-08-2012
Ik ben nu sinds een paar weken in bezit van dit 5.1 logitech setje en erg tevreden.
De geluidskwaliteit hartstikke goed, maar wil je nou een echte goede bass dan zou ik toch een Bose installatie aanbevelen. Met de subwoofer van de logitech op de hoogste bass is het ook nog wel te doen.

- minpunt: de lengte van de kabels, center en voor speakers zijn lang genoeg (nabij de twee meter) maar de twee achter speakers zijn maar rond de 5 meter, wat niet echt heel veel is. Maar het lukt bij mij net.
Voor een 5.1 logitech installatie is de prijs/kwaliteit verhouding hartstikke goed.

Kortom, gewoon doen!

emil74687 02-06-2012
Voor het geld een prima setje, maar ik ben niet onder de indruk van de bass. Even voor de duidelijkheid, dit is NIET te vergelijken met een Bose. Het kastje doet heel erg zijn best, iets teveel eigenlijk waardoor de bass 'trilt' ipv een egale toon voortbrengt. Ik heb ook de vorige versie gehad, de X-530, en vindt deze persoonlijk beter. Wil je een surround setje voor weinig geld, dan zit je goed. wil je wat meer en beter geluid, dan vrees ik dat je net zoals ik nu, iets dieper in de buidel moet tasten.

Maikel_Logitech 22-05-2012
Dacht eerst dat het een simpel speakersetje was maar toen ik de kwaliteit hoorde! De bas die uit de subwoofer komt is te vergelijken met die van een Bose!
Met 1 woord dus TOP! Ik zeg ook kopen.

Maikel_logitech 22-05-2012

Op het bericht hierboven!/'\ Gebruik hem met een Nieuwe Creative soundblaster kaart waardoor de geluidskwalitieit ook al beter is! Kwaliteit prijs verhouding is top. aanrader. Zeer mooi en ruisloos geluid. Met de creative kaart kan ik mijn muziek over 5 speakers luisteren dus nog beter geluid.

Kevin0086 17-04-2012
Goed geluid, mooi vorm gegeven en makkelijk aan te sluiten. En dat alles voor een zeer lage prijs!

Ik heb het setje nu bijna een jaar, ik heb hem aangesloten op mijn Tv (en sluit vervolgens mijn laptop via hdmi weer aan op mijn Tv) in mijn studentenkamer van +/- 18 m2. Hij vult mijn hele kamer met een mooi geluid.

Mocht je (i.v.m. de kosten) twijfelen over de aanschaf van een surround set voor je tv of computer dan raad ik je dit setje zeker aan! Het is een enorme toevoeging bij het kijken van Tv, film of bij het gamen, zeker in vergelijking met het geluid van een platte Tv of laptop. Dit is een zeer goede surroundset en dan ook nog eens erg goedkoop.

De set heeft in mijn ogen maar 2 nadelen:

-Het eerste (grote) nadeel; De kabels zijn (voor mijn kamer)te kort voor bevestiging van de boxen aan het plafond. Daardoor lopen in mijn geval de 2 kabels van de verste boxjes over mijn vloer en kan ik die boxjes niet hoger dan borsthoogte plaatsen.

-Het tweede (kleine)nadeel; de knop om de bass te reguleren zit achter op de subwoofer. Voor de meeste mensen geen probleem denk ik, maar aangezien ik in een redelijk gehorig studenthuis woon moet ik 's avonds laat de bass wat zachter zetten. Aangezien de subwoofer i.v.m. de bekabeling in een kastje onder de tv staat is het bedienen van deze knop vrij lastig. (De volume knop zit op een van de andere boxjes die je naast je tv/computer plaatst en is dus wel makkelijk te bedienen)

Ronald1989 11-12-2011
Ik was al een tijdje op zoek naar een nieuw speakersetje voor mijn PC. Na enig advies en zoekwerk op internet kwam ik uit bij deze set!

Aansluiten/installeren

Het aansluiten van het systeem is eenvoudig en goed te doen met of zonder de handleiding. Zorg er wel voor dat je geluidskaart 5.1 ondersteund. Anders kun je alleen de Stereo-functie gebruiken!

Eenmaal aangesloten

Na het aansluiten alles eens uitgebreid getest. Het resultaat was zeer positief! Prima geluid bij alle soorten muziek, games en films met op de achtergrond de diepe basstonen uit de Subwoofer, die je overgens kunt instellen naar eigen smaak d.m.v. een knop op de achterzijde.
Je kunt ook je spelcomputer aansluiten op deze set. Hiervoor heb je dan wel een extra kabeltje nodig! Dit heb ik nog niet kunnen testen!

Nadelen

- De speakerdraad van de rear speakers was wat te kort voor mijn kamer, maar dit kun je eenvoudig oplossen door een verlengsnoertje.
- De boxjes vallen gemakkelijk om omdat ze bijna geen gewicht hebben.
- De boxjes hebben geen ophangpunten aan de achterzijde, hierdoor is er dus altijd een vlakke ondergrond benodigd! (soms wel eens lastig)

Verder zeer tevreden! Mede door de goede recensies, de relatief lage prijs / hoge kwaliteit vond ik dit product een goede keuze. Een aanrader!

michael82 08-10-2011
ik heb ook deze set vandaag aangeschaft,
er komt meer geluid uit dan je denkt,

had het niet verwacht van deze set,
kwa prijs verhouding zeker een aanrader,

nog geen min punten ontdenkt

DeGroteOpperheerser 23-01-2011
Na de geflopte Logitech LS21 en Philips SPA2360 kwam ik bij de Logitech Z506. In de Mediamarkt hebben ze een flink aantal speakers aangesloten zodat je kunt luisteren welke je het beste vindt. Voor mij was dat de Z506 (op een paar onbetaalbare na).
Ik heb ze besteld bij Bol.com en zoals beloofd kwamen ze de volgende dag aan. Ik heb ze aangesloten en weer vergeleken met mijn oude Creative speakers. De geluidskwaliteit was min of meer hetzelfde en daar ben ik dus erg over te spreken. Sommige tonen klinken niet helemaal zoals ze zouden moeten, maar dit kan ook aan de kwaliteit van het afgespeelde liggen. Op het moment draai ik een cd en dat klinkt fantastisch. Er wordt meer dan genoeg bass geproduceert!

Op de vormgeving heb ik niet veel aan te merken, maar iedereen heeft natuurlijk zijn eigen smaak.

Op duurzaamheid heb ik wel wat aan te merken. De aan/uit-knop zit op de rechter front speaker, maar wanneer je deze indrukt zal de speaker verschuiven omdat die niet erg stabiel staat. Nu vind ik dat geen ramp, maar ik kan me voorstellen dat iemand zich daar aan irriteert.
Wat ik echter wel erg vind, is de ruis/bromtoon. Zodra je de Z506 uit de doos haalt en aansluit, heb je nergens last van. Maar na een tijdje komt er een constante ruis uit alle speakers. Ik dacht dat dit een fabricagefout was en heb het teruggestuurd naar Bol.com. Ik kreeg netjes al mijn geld teruggestort en heb de Z506 daarna opnieuw besteld. Op hoop van zege...
Het mocht niet baten, want deze heeft het ook. Als je de volumeknop helemaal opendraait wordt het echter een stuk minder, en omdat ik het volume dan op mijn laptop zachter kan zetten heb ik een beetje ruis en normaal geluid. Daarom heb ik besloten de Logitech Z506 te houden.
U zult dus voor uzelf een afweging moeten maken. Als u veel muziek draait wordt de ruis overstemt en heeft u er geen last van. Als u zich wil concentreren kunt u het geluid uitzetten zodat u ook dan geen last heeft van de ruis. Luistert u echter graag naar muziek met subtiele, zachte tonen, dan kan die ruis net teveel zijn.

Kevin0086 17-04-2012

Ik heb het setje nu een jaar een geen enkele last van ruis. Soms vergeet ik hem zelfs uit te zetten als ik ga slapen!

DaveZoetermeer 02-01-2011
Prachtig geluid, kabels net lang genoeg voor mijn studeerkamer en een lekker surround geluid in combinatie met mijn 5.1 Soundblaster kaart.

Nog geen minpunten kunnen ontdekken. Geen duitse zenders of zoiets dergelijks....

DaveZoetermeer 20-09-2012

Nog steeds zeer tevreden met deze set. Na een langere tijd nog steeds geen minpunten kunnen ontdekken.