KEF LSX Blauw Wireless Speaker (per paar) blauw

Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de KEF LSX Blauw Wireless Speaker (per paar) blauw op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

Jasper 09-02-2021

Superieur geluid, slechte WiFi mogelijkheden

De Kef lsx speakers klinken fantastisch. Ze werkend krijgen via WiFi lukt wel, maar is storingsgevoelig. Ze kunnen in ieder geval niet overweg met mij Ziggo modem (2.4 en 5g) over wifi. Tijdens Spotify connect sessies klapt de verbinding er vroeg of laat uit, en duurt het minuten voordat de Kef app en Spotify de speakers weer zien. Zeer irritant. Uiteindelijk heb ik de boel maar aan een netwerkkabel gehangen, en nu werkt het perfect. Maar als je die mogelijkheid niet hebt, en alleen met WiFi kunt werken, zou ik ze niet aanraden.

Wel voor het geluid! Ze klinken zeer dynamisch, vooral gezien het kleine formaat. Ze dienen ook als soundbar voor mijn tv via de optical aansluiting en dat werkt ook prima. Na veel trial and error lukte het om de Ziggo remote het volume te laten regelen. Aan een uit moet je wel met de kef remote doen, en de input selectie ook.

Uiterlijk zijn ze ook prachtig om te zien - ik heb de groene.

De kef steam app is weinig imposant en kun je negeren als je Spotify gebruikt. De kef control app is redelijk intuïtief.

Kortom, geweldig klinkende speakers die het op een netwerkkabel heel goed doen, middelmatige bijgeleverde software.

Pluspunten

• Geluidskwaliteit geweldig
  • Mooi compact design
  • Goed alls stereo en als soundbar vervanger

Minpunten

• WiFi instellen bleek onmogelijk
  • Bijgeleverde apps matig

Frenk 11-04-2019

Krachtig en zuiver geluid uit een compacte speaker!

Deze prachtige KEF LSX speakers voldoen precies aan mijn verwachtingen, ik heb de speakers in huis gehaald omdat ik opzoek was naar een compactere set speakers i.v.m. te weinig ruimte voor een grote versterker en dit is de ideale oplossing. De Kef speakers hebben voldoende aansluit mogelijkheden waardoor ze makkelijk aan te sluiten zijn op je tv of console. Met de afstandsbediening kan je makkelijk overschakelen naar een andere input, echter voelt de bijgeleverde afstandsbediening wel een beetje goedkoop aan. Het geluid dat de speakers produceren klinkt echt loepzuiver en bevat ook genoeg bass voor het kijken van films en het luisteren van muziek maar wil je toch wat meer bass dan is er de mogelijkheid om een actieve subwoofer aan te sluiten wat je net wat meer oempfh geeft om zo maar te zeggen. Het installeren van de speakers ging erg gemakkelijk en had ik in 10 minuten klaar wat echter nog wel een beetje wennen was is dat je het volume vanaf je telefoon of vanaf de afstandsbediening moet regelen.

Pluspunten

• Super ontwerp
  • Loepzuiver geluid
  • Vele aansluit mogelijkheden

Minpunten

• Goedkope afstandbediening

martijn432 10-04-2019

goed geluid voor een kleine speaker

Aangezien het een kleine speaker set is had ik verwacht dat het een minder goed geluid zou hebben maar daar is niets van waar het is zelfs een uitstekend geluid voor een compacte speaker set. En het is ook nog een snel te installeren product in minder dan 5 stappen hebt je je KEF speakers op volle toeren draaien en kun je genieten van je favoriete muziek. Door middel van aux, bluetooth of wifi streaming heb je de maximalen optie op je speakers en met de handige afstandsbediening kun je alles in een handomdraai regelen. Helaas is het wel een duur product maar voor het gene wat het levert is het zeker geen weggegooid geld maar de moeite waard om het product te kopen. Voor de rest vult het geluid van deze set je hele huis. Dus is het zeker een aanrader.

Pluspunten

• veel opties
  • goed helder geluid
  • compact
  • snelle installatie

Minpunten

• beetje duur

Yvonne 29-03-2019

Mooi krachtig geluid in een mooi compact jasje

De keff LSX binnen gekregen en ik was heel benieuwd. Mn eerste top boxen die ik ooit kocht waren de keff q6 serie en die waren top! Dus vol verwachting pakte ik de keff uit.
Mooie vorm, en mooi formaat! Hoort meer bij deze tijd. Helaas geen Nederlandse handleiding maar het was best duidelijk hoe je ze moest aansluiten. App downloaden en koppelen met bv je smartfoon.
Mooi vol geluid! Ook op vol volume is het geluid echt mooi! Ter vergelijking mn bose systeem om en om met de keff aan gezet. En eerlijk gezegd zou ik voor nu niet echt kunnen kiezen. De bose heeft een mooi helder stabiel geluid, en de keff een mooi vol en krachtig geluid.

De keff LSX nu 3 weken in huis. En goed kunnen uittesten. Ik heb zelf de bose soundbar 700 zonder de bass module. En de Harmen kardon citation. Ik heb ze alle drie met elkaar vergeleken door ze om en om te gebruiken. Ik denk dat het echt ook wel met smaak te maken heeft.
De bose heeft een mooi helder en rustig geluid. De keff klinkt heel krachtig. Maar qua gebruiksgemak vind ik de keff niet echt voldoen. De speakers moeten beide apart met een kabel aangesloten worden in het stopcontact, maar moeten ook doormiddel van nog een kabel aan elkaar aangesloten worden.
Je kunt het volume regelen met de bijgeleverde afstandbediening maar wat opvalt is dat als je het volume harder of zachter wil je het volume knopje niet ingedrukt kan houden, je moet blijven klikken tot de gewenste volume. Mijn tv kon ik niet koppelen met Bluetooth maar moest met een optische kabel. Weer een kabel erbij dus. Al met al...mooie boxen om te zien, mooi vol krachtig geluid. Goede app waar je de boxen mee kunt regelen. Geen Nederlandse handleiding, en een afstandbediening waar nog het een en ander aan te verbeteren valt.
Geen mogelijkheden om met bv Spotify te koppelen

Pluspunten

• Mooi klein design
  • Mooi vol geluid

Minpunten

• Bedrading
  • Hoge prijs

Stefan goossens 28-03-2019

Strak en netjes design

Deze speakers vind ik zo mooi en makkelijk in gebruik dat ik ze zeker aanraad. Het zijn speakers met een ontzettend mooi geluid en een grote keuze in kleuren.

Dit is ook echt een speaker die je echt graag in huis hebt, omdat het een speaker is die echt wat toevoegd aan het interieur. Verder klinken ze ook nog eens heerlijk in elke ruimte. Het enige wat ik mis is dat er niet een hele sterke bass aanwezig is. Maar de bass is zeker niet niks voor dit voor maat speaker. Is het niet naar wens kan je een actieve speaker aansluiten.

Het installeren van deze speaker is ook makkelijk je moet alleen wel geduld hebben en zeker weten dat je alles goed hebt aangesloten.

• Geluid

Minpunten

• Weinig bass
  • Installatie

Chris 19-03-2019

Geweldig geluid uit zo'n kleine box!

Inmiddels staan de KEF LSX speakers ruim twee weken in onze woonkamer en kan ik zeggen dat het onze verwachtingen ruim heeft overtroffen. Terughoudendheid in kwaliteit en vermogen van de boxen heeft plaatsgemaakt voor tevredenheid. Want wát een fantastisch apparaat. Het geluid wat de speakers produceren is niet te vergelijken met de boxen die we hiervoor hadden. Warm, zeer helder en vol geluid, zowel bij de middentonen als bij de lage en hoge tonen, vult nu onze woonkamer. De scepsis vooraf werd vooral veroorzaakt door de grootte van de speaker: onze oude speakers waren ongeveer een meter lang, dit apparaat is met een kleine 25 cm een stuk kleiner. We vroeg ons dus af of een dergelijk kleine box in staat zou kunnen zijn om een geluid te creëren waar we naar op zoek waren. Maar dat doet het zeker.
Installatie begint met het installeren van twee apps. Daar heb je meteen het grootste minpunt van deze speakers te pakken overigens: ik begrijp niet waarom KEF er niet voor kan zorgen dat deze twee apps samengevoegd kunnen worden tot 1 app. Veel makkelijker, en vooral overzichtelijker, denk ik. De ene app, de zogeheten KEF Control, wordt gebruikt voor het daadwerkelijk set uppen van de speakers. Het heeft interessante functionaliteiten: zo kun je het geluid optimaliseren door in de app in te stellen hoe groot de ruimte is waar het apparaat in moet staan en kun je bijvoorbeeld aangeven wat de ruimte is tussen speaker en dichtstbijzijnde muur. Je hoort bij veranderen van deze instellingen ook dat het de kwaliteit van het geluid in positieve zin verandert.
Speakers kun je op elke gewenste plek plaatsen, wel moet er een stopcontact zijn voor de stroomkabel. Dat is dan ook de enige kabel die het apparaat echt nodig heeft, want streamen gaat draadloos. Hier streamen we via Spotify en het werkt erg prettig en goed. Streamen gebeurt met de de andere app van KEF, de KEF Stream.
Onder het mom “het oog wil ook wat”: KEF heeft zijn best gedaan op het design. Hoogwaardige afwerking, van zowel plastic als stof. Stof zit rondom het apparaat, dus aan de bovenkant, onderkant en zijkanten en geeft de speaker een stoere, classy style. Hier de zwarte speakers in huis en ze passen perfect bij de industriële uitstraling die ons interieur heeft.
De prijs van het apparaat is een tweede minpunt, het is zeker niet heel goedkoop. Echter, als ik me bedenk dat onze oude speakers ongeveer de helft hebben gekost tien jaar geleden en dat afzet tegen het geluid wat eruit kwam, is de hogere prijs voor deze KEF’s het zeker waard. Geluid is zo helder, goed en warm dat ik daar graag wat meer voor betaal. Al met al denk ik dat het een apparaat is waar we hopelijk nog lang plezier van kunnen gaan hebben, en vooral een apparaat is wat past binnen onze wensen in deze tijd: goed geluid, makkelijk te streamen en weinig ruimte innemend.

Pluspunten

• Werkt goed samen met Spotify
  • Volle, warme klank
  • Goed geluid, ook op een hoger volume
  • Snelle installatie
  • Fraai design

Minpunten

• Prijs is aan de hoge kant
  • Speakers werken met 2 apps ipv 1

Herman Boersma 16-03-2019

Top geluid en design

Ontwerp is erg goed gelukt, de stof zorgt voor een mooie stoere uitstraling, wel wat zware speaker set maar je hoeft er ook niet mee aan de wandel.
Het geluid klinkt zowel low mid en high erg goed en dit voor een boekenplankset, Basis geluidsinstelling is al erg goed maar is ook aan te passen naar een eigen profiel.
Connectiviteit is grandioos voor een boekenplankset o.a. Bluetooth 4.2, TOSLINK, ethernet en zelfs een subwoofer uitgang.
Het verbinden van de set ging niet direct probleemloos maar na het resetten was het zo gebeurt, let wel dat je daarna vervolgens wel weer de firmware bijwerkt vanuit de app.

Al met al een top apparaat met een mooi helder geluid welke qua prijs wel wat aan de stevige kant is

Pluspunten

• Geluid
  • Connectiviteit
  • KEF Control app

Minpunten

• prijs

ML Schoonbeek 10-02-2019

Stereo op wifi... top product!

Stereo luisteren anno 2019. Groot Hifi en KEF fan maar wel (op verzoek van rest van het gezin) op zoek naar streaming en spotify mogelijkheden... En dan kom je snel hier op uit. Nu 2 weken in bezit van witte variant en hier zeer over te spreken. Heel helder geluid en ongelofelijk hoeveel volume er uit die kleine boxjes komt.

Pluspunten

• groots helder geluid
  • design, past in de woonkamer
  • werkt met spotify en de bekende apps

Minpunten

• nog geen ontdekt (prijs wellicht)