Samsung VL350 - Reviews

Kleur(en)
zwart
Soort speaker
boekenplankspeaker

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 2 reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung VL350 op Kieskeurig.nl.

Henk Braggaar 16-07-2018

Top design!

Geschreven voor: Samsung VL351

Bij het ontvangen van het pakket viel de doos direct op. Compact en degelijk verpakt.

In de doos zat de Samsung box met het product.

De VL3 was in lagen verpakt in de box.

De eerste laag betrof de “puck” en de boekjes. De “puck” wordt ook wel de controller genoemd.

Onder de eerste laag was de eigenlijke VL3 verpakt. Netjes in beschermende folie.

Hier onder was de netadapter verpakt. Wat me bij de netadapter opviel was het netsnoer. In ouderwetse stijl welke je vaak bij strijkijzers ziet.

Wat verder opvallend aan de netadapter was, was de connector. Persoonlijk ben ik deze nog nooit eerder tegengekomen.

De complete speaker, compact met een geweldig “oldskool” design.

Aansluiten:

Na het uitpakken volgt natuurlijk het aansluiten. Er zijn diverse aansluitmogelijkheden.
Bedraad, via wifi of via bluetooth.
Het aansluiten is werkelijk appeltje eitje. Via een bluetooth verbinding met de Apple Macbook Pro was het eenvoudig muziek afspelen. Lekker via mp3-bestanden, de hoogwaardige FLAC-bestanden of via YouTube. Makkelijker kan bijna niet. Uiteraard is het ook eenvoudig om een bluetooth verbinding te maken met de smartphone. In mijn geval via een Huawei P9. Helaas werkte de SmartThings app niet op mijn Huawei.
Middels een Samsung J5 2017 ging dit bijna als vanzelf.

Bediening:

De bediening van de VL3 is eenvoudig met de “puck” te doen. Verbinding maken met het device naar keuze, muziek uitkiezen en afspelen. De “puck” is eenvoudig te bedienen door middel van draaien. Je kan de “puck” hierbij op de speaker laten zitten of meenemen naar de plek waar je gaat zitten. Het bereik tussen de VL3 en de “puck” is groot genoeg om deze, in mijn flat althans, te bedienen.

Het geluid:

Het geluid viel me in eerste instantie tegen. Met de wetenschap dat speakers altijd een uur of 100 moeten inspelen wist ik dat het even zou duren eer de speaker ‘loskomt’.
Uit de tijd dat ik dure merken in huis had liet ik de speakers altijd geruime tijd inspelen.
Nu, een week later, met zo’n 40 uren muziek luisteren merk ik al een verschil met het begin.
Het geluid wordt wat voller en meer naar mijn smaak. In gedachten houdend dat het een compacte speaker is geeft de VL3 een behoorlijk geluid. Al moet je niet te veel bass verwachten. Jammer genoeg heeft de VL3 altijd een netsnoer nodig zodat je redelijk beperkt bent in de mobiliteit.

Pluspunten

• Anasluitingen

Minpunten

• Niet oplaadbaar
  • SmartThings app werkt niet op alle smartphones.

Ben Koster 13-07-2018

Designvolle geluidsinstallatie

Geschreven voor: Samsung VL351

Deze strakke geluidsinstallatie voldoet eigenlijk vrijwel aan alle verwachtingen. Het geluid is mooi en helder. De afneembare volumeknop is echt een leuke functie. Vooral als je lekker aan het koken bent en de muziek aan hebt staan. De magnetische knop plak je gewoon op de koelkast.

Het lukte niet om verbinding te maken via Bluetooth. Via WiFi werkte alles prima. Ook merkte ik dat het niet mogelijk was om de gratis Spotify functie te koppelen.

Al met al wel een fijn product!

Pluspunten

• Strakke vormgeving
  • Helder geluid

Minpunten

• Lukt niet om via Bluetooth verbinding te maken
  • Spotify werkt alleen met een Premium account

Anoniem 29-06-2018

Leuk model speaker met mooi geluid

Geschreven voor: Samsung VL350

Vorige maand heb ik deze speaker in huis gehaald.
Het was even wat werk om de speaker te installeren zowel via WiFi als Bluetooth maar wanneer dit eenmaal werkt heb je er flink plezier van.
Het design is top! Ik hou wel van deze vierkante vorm.
Het geluid, waar het uiteindelijk on draait, is top! De treble en bass zijn aan te passen in de app.
Het geluid is daarom super.
De volume kan best hard! Soms is het lekker om deze voluit te kunnen zetten.....(niet voor de buren).
De afstandsbediening welke erbij zit is wel handig maar ik gebruik deze niet zo veel omdat ik mijn telefoon hiervoor gebruik. Misschien dat je het jezelf aan moet wennen....
in elk geval... vind ik het een top apparaat maar ben er nog niet over uit of ik het apparaat het geld ook echt waard vind.
Oorspronkelijk gepost op samsung.com

Nebnebki 22-06-2018

Designvolle geluidsinstallatie

Geschreven voor: Samsung VL350

Deze compacte geluidsinstallatie met smaakvolle design, is echt een aanwinst. Vanzelfsprekend hebben wij voor de witte variant gekozen omdat deze beter past bij ons interieur. Het apparaat is eenvoudig aan te sluiten. Hierbij stuitte ik echter wel op het probleem dat ik geen Bluetooth verbinding tot stand kon krijgen. In principe maakt het niet uit, want je kunt de speaker ook met WiFi koppelen of door gewoon de internet stekker erin te pluggen. Ik luister mijn muziek via verschillende aanbieders. Met Deezers kreeg ik direct verbinding, alleen bij Spotify heb je wel een Premium account nodig. Het geluids is werkelijk fantastisch, zowel de hoge als lage tonen klinken perfect. Ondanks de kleine minpuntjes, is dit wel een super aankoop. De prijs en kwaliteit liggen zeker in verhouding met elkaar. En de afneembare knop is natuurlijk een uitkomst!
Oorspronkelijk gepost op samsung.com