Monitor Audio RX6 vloerspeaker / bruin

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Monitor Audio RX6 vloerspeaker / bruin op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Hifi999999 20-04-2013

Op het eerste gehoor klinkt deze luidspreker erg goed, maar na verloop van tijd begon de ontzettend overheersende bas vermoeiend te worden. De speakers klinken goed als ze ver van de muur en/of in een goed gedempte ruimte staan. Dit was in de winkel het geval (Snijders Rotterdam, waar zelfs vloerbedekking tegen de muur zit, wie heeft dat nu thuis?). Bij ons thuis (gladde muren, grote ramen, laminaat, maar wel dikke gordijnen) overheerste de bas ten opzichte van het middengebied en dit had bij sommige cd's zelfs gedreun tot gevolg. Speakers van bijv. PMC, Elac, Dali en Dynaudio deden het, zo ontdekte ik later, wat dat betreft een stuk beter. Ik heb ze daarom na een jaar ingeruild. Voor wat betreft de looks; ik vind de speakers zelf mooi ( had de zwart hoogglans versie), maar de voet waar ze op staan (geverfd hout) ziet er erg goedkoop uit en ontsiert het geheel. Kortom, test speakers altijd eerst thuis, bij een goede winkel is dit altijd mogelijk.

muziek 52 21-04-2013

Beste Hifi999999 ,op wat voor een versterker waren de rx6 speakers aangesloten?

Rtheo 03-02-2015

Plaatsing met afstand van de wand en foampluggen erin zorgt voor veel betere basweergave.

Hifi999999 22-04-2013

@muziek 52: Eerst op een oudere Sony ES stereo versterker en later op een Creek Evo versterker en cd-speler.

Timoet 30-12-2012

Prijs kwaliteit zijn dit de beste speakers die je kan kopen. Heb er wel nog een rel t7 bij staan voor dat laatste beetje je laag.

acmaassen 15-10-2011

Ik kocht deze speakers 2e hands voor een mooie prijs. Eigenlijk bedoelt voor op de slaapkamer, maar na een test in de woonkamer, op m'n Marantz SR8500, blies hij m'n KEF iQ9 speakers weg. Vooral het laag is indrukwekkend. Heel dynamisch, punchy en mooi gedefinieerd. Het midden en hoog is eveneens indrukwekkend, al scoorde m'n iQ9 hier ook erg goed op. Het verschil zit 'm vooral in de soundstage die veel ruimtelijker is, en dat de RX6 veel muzikaler en intiemer klinkt. Het komt meer naar je toe, waar de iQ9 wat ingetogen blijft, wel met suspense, maar komt niet zo mooi los als de RX6.

Het enige nadeel bij mij is toch nog de bass. Die is geweldig mooi, maar soms iets te aanwezig. In Direct mode krijg ik 't nog niet helemaal optimaal. In andere modus kun je natuurlijk de bass wat terug schroeven, alleen klinkt 't dan net wat minder mooi als in direct modus. Dit is geen nadeel van de speaker (die speelt retestrak), maar meer van m'n akoestiek.

Kortom, een geweldige speaker die zich echt kan meten met het high-end segment en notabene m'n duurdere KEF's met gemak weg speelt. Ik geef hem alleen geen 10 omdat er vast wel speakers zijn die 2x of meer kosten en beter zullen klinken.

Muziekinderimboe 29-08-2011

Ik heb deze RX6 nu een jaar in huis. Ze zijn prachtig afgewerkt en heel stevig, bovendien niet overdreven groot.
Lange tijd was ik er niet helemaal gelukkig mee, vooral het laag viel tegen. Nu is de combinatie met mijn Onkyo A9355 geen gelukkige, ik had wat meer geld moeten uitgeven aan een wat mildere en warmere Marantz, maar tja. Waren er nog maar Sansui’s 317…
Na een jaar is de luidspreker ingespeeld – speel dus niet zo veel – en ik ben nu veel gelukkiger mee, het laag is veel beter en het geluid meer open, klassieke muziek komt goed tot zijn recht.
Houd er rekening mee als je gaat luisteren, dat de speakers echt een inloopperiode nodig hebben !
De versterker blijft een probleem, dus hoe goed ze helemaal zouden kunnen zijn weet ik niet.

‘Helaas’ heb ik ook Spendor boxen en daarmee vallen veel boxen in het niet, maar dit is wel appels en peren vergelijken.
Voor het geld is deze box een absolute aanrader.

KeesF55 15-12-2009

De RX6 speaker hebben mijn 30 jaar oude DM5's (30 jaar) vervangen. Ik heb de RX6 vergeleken veel als belangrijkste kanshebbers de B&W 683/684, Mordaunt Short Mezzo 6 en Dali Ikon 6. De Dali had lang mijn voorkeur vanwege zijn gedetailleerde hoog weergave. Is echter afgevallen omdat de kast erg fors is voor mijn huiskamer en omdat het gedetailleerde hoog op lange duur vermoeiend kan worden. De RX6 is gedetailleerd in het hoog en heeft een prachtige bas. Bovendien heeft de RX6 bescheiden afmetingen en is de afwerking subliem. Ik heb de RX6 nu een maand in huis. Ze gaan steeds beter klinken. De andere componenten van mijn installatie zijn: Sansui AU-217 (30 jaar oud) en Denon DCD 735.