De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Logitech S150 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,3

Ajax_4ever 31-12-2009
Geschreven voor: Logitech S150

Ik heb deze boxjes gekocht omdat ik niet tevreden was over het geluid van mijn laptop. Als ik een (gedownloadde) film keek was het maximale volume niet genoeg om het te kunnen verstaan. Daarom wilde ik een goedkoop speakersetje, om wat meer volume te krijgen. Het betere geluid was dan mooi meegenomen. Ook wilde ik graag USB boxjes, zodat ik niet weer een extra stekker in het stopcontact hoefde. Toen kwam ik bij dit setje uit.

Ik ben er erg tevreden over. Nadat ik hem had aangesloten werk hij meteen door Windows gevonden en heb ik hem als standaardapparaat ingesteld. In eerste instantie deed hij het niet met internet, maar dat kwam doordat ik internet eerst opnieuw moest opstarten. Ook Windows Mediaplayer speelde niet meteen via de nieuwe speakers af, maar dat kwam doordat je in dit programma zelf ook het audioapparaat op USB speakers moest zetten. Na dit allemaal uitgevogeld te hebben werkte het allemaal perfect.

Het geluid is erg mooi vergeleken met de laptopspeakers, ik heb spijt dat ik ze niet eerder heb gekocht. Films kijken wordt zo een heel andere belevenis. Natuurlijk is het geluid niet perfect, maar ik ben er erg tevreden mee. Er komt een flink volume uit en ook nog een aardige bas.

De speakers zien er ook goed uit en voelen stevig aan. Ook de afmetingen zijn goed (ik schat 16 cm hoog), niet te groot waardoor ze weinig ruimte innemen op je bureau.

Er zijn twee "minpuntjes":
- Het volume wordt aangepast d.m.v. drukknopjes, een draaiknop was handiger geweest. Dit nadeel doet er echter niet zozeer toe, want het is ook mogelijk om het volume met je computer aan te passen. In de praktijk gebruik ik altijd mijn laptop om het volume aan te passen, ook als er een draaiknop op de speakers had gezeten.
- Het geluid is op de een op andere manier een beetje monotoon. Het is niet prettig om lang naar harde muziek te luisteren. Maar als je dat van plan bent is het sowieso verstandiger om wat duurdere boxjes te kopen. Voor normaal gebruik zijn deze speakers gewoon goed.

Ik ben geen geluidspecialist, maar ik ben erg tevreden met deze simpele speakertjes. Ik kan ze natuurlijk niet vergelijken met anders speakers uit deze prijsklasse, maar ik vind deze speakers ideaal en ik raad ze zeker aan.