Jamo C 607 vloerspeaker / hout

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Jamo C 607 vloerspeaker / hout op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

paladin1 24-09-2014

Ook ik ben in het bezit van deze fantastische speakers maar ben het niet eens met andere reviewers. De speakers klinken niet zo goed bij (hard)rock als anderen beweren. Het is dan ook een concert luidspreker. Klassieke muziek, zangers (John Legend, Michael Buble) en zangeressen (Adele, Katie Melua)klinken uitstekend, net als jazz, blues en country. Ook pop zoals Eagles, Roxy Music, Pink Floyd, Supertramp etc. klinkt fantastisch. Maar Bruce Springsteen, the Killers, Kings of Leon ed. klinken wat minder, om maar niet te spreken over hardrock.

bahady30 20-02-2011

Zo,nu dat ik de Jamo's C607 in bezit heb kan ik eindelijk mijn bevindingen op kieskeurig zetten. Van het design moet je houden maar ik vind ze erg mooi. Ik heb ze via spikes op een dikke granieten tegel staan die via wasmachine-rubbers ontkoppeld zijn met de vloer en dat komt de basweergave ten goede,strakker. Ik heb een houten vloer vandaar deze oplossing.
Mijn stereo versterker is een Denon PMA-1500ae en deze combinatie blijkt een goede match te zijn. Sprankelend hoog,duidelijk midden, en een terughoudende maar aanwezige basweergave doen mij beseffen dat deze speakers heel veel waar voor hun geld biedt.Je hebt het idee dat de muziek, in mijn geval rock,hardrock,blues,symfonisch,pop, op een adequate manier wordt weergegeven. De beleving is enorm.Het stereo-beeld is geweldig. Als ik dan toch een puntje van kritiek moet geven is dat de basweergave heel beschaafd is. Het is niet "in your face" zoals de engelsen het omschrijven. Misschien is het zo dat dit nog wel veranderd als de speakers ingespeeld zijn, maar het stoort me niet, maar het valt me wel op. Een beetje meer bas bijdraaien op de versterker lost dit overigens voor een deel wel op.Dit is persoonlijk mensen want deze eigenschap kan voor veel mensen een pluspunt zijn.Via mijn Onkyo surround receiver TR-SR608 blijven de bovengenoemde opmerkingen van kracht al is het stereo-beeld minder dan op de Denon versterker. In combinatie met de Jamo C603 en de Jamo C60 center speakers krijg ik het gevoel dat ik bij het concert aanwezig ben. Het een en ander ligt natuurlijk wel aan de op de DVD aanwezige audiotrack.Conclusie: Eenieder die een speakers te willen kopen en niet meteen de hoofdprijs wil betalen zijn deze speakers een uitstekende keuze. Ze kunnen zeker de concurrentie aan met Monitor Audio,Keff, Klipsch,etc die veel duurder zijn. Jamo staat bekend voor zijn goeie prijs-kwaliteits verhouding en maakt deze naam ook waar. Kortom een aanrader !!

pjotter74 15-02-2010

Deze speakers nu ongeveer 3 weken in huis.Ik kan je zeggen ik ben overdonderd. Ik had een set in huis met boekenplankluidsprekers samen met een sub-woofer. Constant bleef ik aan de sub-woofer draaien om de bas te regelen. Dus toch maar besloten dat ik weer grote vloerluidsprekers wou. Nu was ik altijd al gecharmeerd van Jamo. Eerst gekeken naar de goekopere S608, maar omdat deze tov van de 608 eigenlijk maar 80 euries duurder waren, toch maar voor de C607 gekozen.
Wat een overdonderend geluid komt er uit deze speakers.. Jamo heeft zichzelf echt overtroffen m.b.t. de prijs/kwaliteitverhouding. Je zult echt veel dieper in de buidel moeten tasten wil je betere speakers in huis halen. De weergave van laag is gewoon subliem (hierin is jamo onovertroffen!!) Het middengebied is mooi helder en duidelijk en het hoog sprankelijkend helder. Ik heb heel mijn collectie ff weer opnieuw geluisterd echt super genieten!!
Mijn 5.1 installatie gebruik ik voor muziek niet meer! Deze speakers geven een super stereo beeld. Aangezien ik een grote liefhebber ben van popconcerten worden iedere keer mijn oren weer gestreeld!
Ik moet wel zeggen dat de speakers het best tot zijn recht komen bij pop en rockmuziek.
Zoals gezegd een perfecte speaker qua prijs/kwaliteit. Dus als je twijfelt ga ze luisteren het is de moeite waard!!

pietekepuntnl 03-11-2009

na 24 jaar met een set Jamo Power 330s (ex discotheek speakers) gedaan te hebben, was ik op zoek naar goede speakers.
Dus internet afstruinen op zoek naar recensies en dus ook langs kieskeurig.nl Na een hoop kijken en vergelijken kwam ik bij de Jamo 606S veel recensies tegen en deze stuk voor stuk gelezen. Prijs & kwaliteit kwamen goed uit de bus dus mijn interesse was gewekt. Ook een hifi recensie op internet had me gewezen op de geluidskwaliteit van de Jamo's.
Maar ik wil altijd de lat iets hoger leggen dus ik wilde beter.
Ik op de Jamo site rondgeneusd en kom daar de diverse speaker series tegen. Ik zie dat ze ook een concert serie hebben (de C serie) dus ik geinteresseerd. Na diverse prijs vergelijkingen (ja ik ben nederlander) een hele home cinema set samengesteld naar aanleiding van de C serie.
Ik heb de C607 zuilen, C603 surround, C60 center,en Sub 200 bij elkaar gezocht.
De speakers hangen aan een Yamaha RX-V757 Naturalsound Receiver deze heeft 7 uitgangen met max 100W per kanaal. De speakers hebben een balastbaar vermogen van 150W met 220W piek. Ik luister naar symfonische rock, hard rock en metal. zoals: marillion,clannad,metallica,acdc enzovoorts.
ik luister gemiddeld 3 uur per dag dus mag je gerust investeren in een stukje audiokwaliteit.
Na installatie van de C607 de cd speler aangezet (rest nog niet aangesloten) en met verbazing op de bank geploft.

Goeie genade zeg wat heb ik die andere 24 jaar dan zitten luisteren??? ( niet rëel natuurlijk want we hebben nu 24jaar technische ontwikkeling erbij) Het is verbazingwekkend hoeveel detail er in muziek kan zitten zoals ademhaling van de artiest of fingersliding over een snaar. Het geluid is warm maar niet te zwaar en o zo compleet zeker in het midden gebied.

Na het bijkomen van de schrik?? moest ik natuurlijk de rest eens aan gaan sluiten.
oei... ik heb nog oud speakersnoer liggen maar dat is te dun naar mijn zin. Het is belangrijk goed speakersnoer te gebruiken, maar dat wil niet zeggen dat je superduur snoer moet kopen.
Ik heb op internet gegoogled op "luidsprekerkabel" en ben een heleboel wijzer geworden.

duur koper of goedkoop koper maakt zeer weinig uit. belangrijk is de diameter van je aders in mm2. ik kwam een berekening tegen van een specialist die aangeeft wat de snoerdikte moet zijn.

lengte snoer gedeeld door ohm van de speakers maal 1,4
dus als voorbeeld (bij mij thuis) 8 meter : 6 ohm x 1,4 = (8:6)x1,4= 1,86mm2
afronden naar boven voor de kabel kwam ik op 2,5mm2.

op zoek naar kabel kwam ik de mooiste en duurste omschrijvingen van kabels tegen maar als ik wat moest bestellen zou ik het pas een dag later in huis hebben en ik wilde nu kabel hebben.
ik op zoek en kwam bij Gamma 2,5 mm2 kabel tegen die nog goedkoper en mooier (transparant zilver/koperkleur) was dan wat dan ook op internet.
DUS gauw de rest aangesloten om te zien hoe de rest van het systeem zich zou gedragen.

ik heb een concert dvd aangezet en deze 3 keer (ja echt waar) achter elkaar zitten kijken wat een geluid zeg.
ik weet wel ik ga voorlopig mijn hele verzameling muziek opnieuw beleven.

ik geef hierbij ook een beoordeling aan duurzaamheid naar aanleiding van mijn vorige jamo speakers(24 jaar oud)