Klipsch RF-52 vloerspeaker / zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Klipsch RF-52 vloerspeaker / zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,3

nick1334290 16-06-2012

Was op zoek naar speakers rond deze prijsklasse en kwam eigenlijk na een hoop internet reviews op deze set uit.

Heb deze geluisterd en Rotterdam en dit was overtuigend genoeg om ze mee te nemen. De vraag is natuurlijk altijd hoe ze thuis klinken.

In het begin uiteraard nogal schel. Daarna minder maar klonken de speakers nogal dof. Eigenlijk een vervelend geluid. Maar na een goede 2 weken inspelen en knoeien met de isntellingen van de versterker (Technics versterker van 18 jaar oud) moet ik mijn mening helemaal bijstellen.

Wat een heerlijk geluid, lekker vol en heel veel detail. De opmerkingen die je vaak terug vind op het internet is dat het een schel geluid geeft. Ik denk dat dit toch puur aan je instellingen ligt. Het kan idd snel hoog worden maar als je de instellingen eenmaal goed echt een aanrader.

Verder het design. Speakers zien er dynamisch uit en de kleur van de 2 woofers staat heel netjes. Was eerst bang dat de rubberen steunen er goedkoop uit zouden zien maar dit is zeker niet het geval.

Duurzaamheid durf ik nog niks over te zeggen, maar neem aan dit wel goed zit. We zullen het zien.

Voor deze prijsklasse zeker een aanrader.

McSushi 29-01-2012

Aankoop
Na jaren geluisterd te hebben naar een jamo boekenplank setje, de E410, was het tijd voor iets anders met meer kaliber. De eis was dat ze helder en transparant klonken en dat ze genoeg laag kunnen weergeven zonder dat een sub nodig is. Op mijn lijstje stonden meerdere luidsprekers waaronder, Focal 716v, Jamo s606 en Klipsch RF-52. De focals vielen eigenlijks meteen af vanwege de prijs. Bij hifi corner in groningen hadden ze een setje RF-52 staan en heb deze samen met mijn vriendin beluisterd. Waar haar reactie eerst was van "wat een grootte dingen en ik weet niet of ik dat wel zo mooi vind" was het tijd om ze eens te gaan luisteren.

Geluid
Nadat de eerste klanken uit de RF-52 speakers kwamen waren we meteen verkocht. Wat een helderheid wat een open karakter. Als referentie toch nog even de jamo s606 aangeloten, waar je meteen merkte dat de yamaha versterker waar ze opaangesloten zaten behoorlijk moest werken om bij de jamo's de muzikale klanken te produceren. Dit komt doordat de Klipsch een hoog rendement hebben van 96db en de jamo's maar 89db. Bij de jamo's was het laag bonkerig en bij de Klipsch was dat kort krachtig en soepel. Door de tractrixhorn van de Klipsch was het hoog helder en erg goed gedetaileerd.
Het midden is iets wat ondervertegenwoordigt bij de Klipsch, maar ik mis het tot nu toe nog niet. Mischien was het midden juist te veel aanwezig bij mijn vorige speakers.
Door het hooge rendement zullen de Klipsch ook op een versterker met minder vermogen erg goed presteren.

Design
Qua design kan ik kort zijn. Dit is per persoon verschillend. Ik zelf vind ze een strak en tijdloos design hebben, al vond ik dat de RF-52 II een mooier en strakker design heeft. Maar een meerprijs van € 100 per speakers vond ik toch te veel van het goede. Ze zijn mooi smal wat wel weer resulteerd in de diepte. 95cm hoog, 17cm breed en 36cm diep.
De frontjes zitten met magneetvoetjes vast. Dus geen klik systeempje wat kan afbreken.

Aansluitingen en achterkant
De Klipsch hebben de mogelijkheid voor bi-wiring. zelf gebruik ik het niet en kan je daar verder ook niks over vertellen. Aan de achterkant bevind zich ook de bass-reflex poort. houd er dus rekening mee dat de Klipsch een eindje van de muur af moet staan voor de bevordering van je lage tonen.
Ook worden er spikes meegeleverd met de Klipsch die je er onder kan schroeven ter behordering van je geluid.

Bij mij zijn de klipsch aangeloten op een Denon PMA-210 stereo versterker uit '96. deze levert 2x100watt op 4Ohm en heeft totaal geen moeite om de Klipsch aan te sturen.

S van Geest 06-01-2012

Deze speakers een paar dagen in het bezit,
Wat een geweldige luidspreker,na een hoop google'n uitgekomen op klipsch
Nooit van gehoord maar de reviews gaven mij goede hoop,dus een telefoontje gepleegd met Correct die stond qua prijs boven in de lijst op kieskeurig ,gesproken met medewerker en toen besteld via de website de volgende werkdag bezorgd .
Prachtig hoog en strak laag .

Met de spike's die meegeleverd worden geplaatst prachtig !
Klipsch tevreden !

pmv 01-08-2010

ik heb deze speakers nu een paar dagen en heb er al flink wat uurtjes naar zitten luisteren, maar toch wordt elke keer weer verrast als ik ze aan zet want zo`n kamervullend geluid, zo`n strak laag en zo`n helder hoog had ik niet verwacht in deze prijsklasse. Ik wou eerst jamo s606`s kopen maar uiteindelijk toch deze gekocht... gelukkig. Ik heb ze trouwens gekocht in combinatie met de yamaha rx797B receiver. echt een aanrader

habemi 28-09-2009

Deze front speakers een aantal dagen in bezit.

Zeer goed geluid. Zowel aan de hoge tonen als in de lage tonen.

De speakers maken deel uit van een 5.1 opstelling als front speakers. Zowel in HT setting als in stereo voor puur muziek een mooi rond geluid.

In combinatie met mijn DENON AVR1910 een goede investering.

Zoek je een goede opstelling?
Kies voor de Klipsch serie, ik ben zeer tevreden!