Jamo S 606

Bekijk alle Hifi-speakers

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 52 reviews die zijn achtergelaten voor de Jamo S 606 op Kieskeurig.nl.

Gebruiker1982 14-11-2009

Alle beoordelingen op kieskeurig kloppen! mijn hemel wat een mooi en helder geluid. Laag is gewoon strak aanwezig. Midden is lekker natuurlijk. Hoog is niet te scherp of schel maar gewoon zoals hoor te zijn. Wel is zo dat et laag soms "iets" teveel aanwezig is. Ik probeer nu nog op onderzoek te gaan of de bekende merken speaker kabels van oehlbach of van Den Hul betere uitkomst gaan bieden. Maakt Jamo nu echt een geintje? Dit kan toch niet waar zijn? Deze speakers spelen mijn oudere Infinity Kappa's gewoon weg. Ik snap het werkelijk niet, de Kappa's zijn toch echt wel wat prijziger! De Onkyo (TX-SR606) maakt het met zijn ruim 100 watt wel goed. Maar ik geniet echt elk moment van mijn muziekcollectie opnieuw! Mensen, geloof mij, gewoon halen deze speakers!!!

Keijck 08-04-2013
  • Product jaar of meer in bezit

Deze speakers doen niks onder voor veel (nieuwe)speakers tot 1000 euro. Ik heb er een Onkyo A-5 versterker op staan met een Onkyo T-5000 tuner. Speakers via wehkamp 300 euro + Versterker 50 euro + Tuner 25 euro. Ik blaas menig speakers eruit. Deze speakers zijn naar mijn mening: Sterke middenklasser.
Willem-A 09-04-2013

Tussen "eruit blazen" en een echt goed geluid zit een aanzienlijk verschil. Dat wil niet zeggen dat deze speakers slecht zijn, maar er wordt in de review niets gezegd over de muzikale kwaliteiten en dus vind ik het zelf allemaal vrij summier.

Willem.

aklasse 09-04-2013

Flink blazen kan deze speaker,maar speelt echt niet duurder speakers eruit weet niet waar jij dat mee vergelijkt..Het is een mooie speaker voor het geld en niet meer dan dat.
Echte hifi liefhebbers slaan de jamo over.
Ik heb ze zelf gehad dacht ook dat dit wereld's was totdat ik castle's hoorde totaal geen vergelijking,vele speakers zijn beter vooral in het hoog.maar u ben er tevreden mee en dat is het belangrijkste.

martijn75 05-02-2014

Deze nemen of JBL Studio 190 a 239,- p stuk?

Willem-A 06-02-2014

Tja,

Zelf vergelijken martijn75. Maar lees hier of bij de 608 eens wat door en trek daaruit je conclusies, al kan dat eigenlijk nog niet zonder deze speakers zelf gehoord te hebben.

Gr. Willem.

Tony w 04-12-2016

Perfect!

Geschreven voor: Jamo S 606

Het heeft en geweldig zuiver geluid en bass , ze zien er top uit! Lekker een strakke bass en geweldige hoge tonen ze zijn goed voor films en muziek, jazz , pop , rock , alle soorten muziek

Pluspunten

• Geweldig geluid
  • Zien er geweldig uit
  • Strakke bass

Minpunten

• Bovenkant pianolak krast vrij snel

Claassew 13-08-2013

Gezien de prijs niets op aan te merken. Een verantwoorde koop waar ik erg blij mee ben. Mijn surround set is met deze als front geweldig opgepoetst.De surround verder is overigens ook van JAMO A210 A10 etc...
Claassew 01-12-2013

Beste geinteresseerden. Nu inmiddels, na een aantal maanden gebruik van de luidsprekers hoef ik mijn mening niet te wijzigen. De speakers zijn wat mij betreft TOP, zeker als je de prijs meeneemt.

greenpassenger 01-09-2012

heel mooie speakers voor zijn prijs
moet niet onderdoen voor zijn veel duurdere soortgenoten
heeft wel eventjes nodig om ingespeeld te geraken maar eenmaal hij zijn tijd heeft gehad om in te spelen is de muziek dik in orde, de bass ook, zo erg dat ik ze heb moeten weg doen wegens te zware bass (ik woon in een rijhuis)
aklasse 04-09-2012

Dat is erg vreemd dat u zoveel bass had dat u ze heeft moeten verkopen w.s. ligt het dan toch aan u receiver.Verder zijn het goede speakers maar geen topklasse.Ik heb castle gekocht voor 119,00 per stuk die waren wel in de aanbieding maar dan hoor je het verschil echt wel veel meer diepgang dan de jamo's vooral het hoge is veel zuiverder de bass is ook natuurlijker des ondanks toch goede speakers die nu naar boven gaan.

Jelmer2 29-10-2011

7,3
Een kwalitatief goede speaker.Ik had een beetje moeite had met het plaasten doordat de woofer aan de zijkant is geplaatst. Een warm geluid waarbij de bassen bijna stampend ervaren zijn. Met ietswat scherpe hoge tonen wat het stemgeluid niet begunstigt.
Willem-A 29-10-2011

Halo Jelmer,

Je kan eens experimenteren, door de speakers met de woofers naar elkaar toe gericht, of juist naar buiten te plaatsen. Overigens geven de speakers naar mijn mening geen scherp hoog weer, maar uiteraard speelt hierbij ook de versterking en bron een rol. Na een inspeelperiode wordt het hoog overigens ook vaak wat rustiger. Kijk anders even bij de vragen/reacties voor wat tips.

Willem.

pell26 26-03-2011

Ik heb deze speakers in het wit beluisterd bij een grote zaak in rotterdam. Voor 200 euro een speaker.
Ik heb hiervoor b&W speakers beluisterd, van 800 euro, maar deze jamo speakers zijn net zo goed.Een warm geluid met rustig hoog erin, goede verspreiding geluid.Was aangesloten op een simpele stereo versterker van Yamaha. Prachtig geluid, andere klanten stopten hiervoor om te luisteren.Prachtig design in het wit. Je hebt geen subwoover meer nodig, maar stiekum ga ik dat toch doen.

dvdw1 17-02-2011
  • Product half jaar in bezit

Sinds een half jaar in bezit (kleur Black Ash)en in 1 woord...GEWELDIG!Ik heb dit set aan een receiver van Onkyo TX Sr 508 hangen. Als je eenmaal de goede instellingen voor de speakers hebt gevonden ( voor iedereen verschillend.. ),is het gewoon GENIETEN!

Het is niet alleen een lust voor het oor, maar ook het design is prachtig( hoogglans zwart).
Voor het beluisteren van CD,s staat de receiver op stereo, voor films op surround.
Het laag is zonder subwoofer al bijzonder te noemen, maar met films maakt het gebruik met subwoofer nog dynamischer!

De stereoscheiding is verbluffend goed, hoge tonen kristalhelder, midden tonen goed.

Voor deze prijs krijg je een prachtige luidspreker die voor de duurdere merken niet onder doet.
Prijs/kwaliteit uitstekend.

Een aanrader wie voor een redelijke prijs een uitstekende luidspreker wilt kopen.

Henny PVR 14-02-2011

Sinds een week in huis. Ik was benieuwd hoe deze speakers zich zouden verhouden tot mijn 25 jaar oude B&W speakers. Dat valt redelijk goed uit. De speakers zien er mooi uit. Ze klinken goed en bij de meeste muzieksoorten beter dan mijn oude B&W's. Levendige popmuziek klinkt zeer goed , hoe hoger het volume hoe beter ze klinken. Goede bas en een prettig midden en hoog. Bij goed opgenomen luistermuziek met relatief veel hoog komen ze wat minder tot hun recht. Zonder al te veel laag klinkt het midden en hoog duidelijk minder warm en vol dan mijn oude speakers. Gezien de aanschafprijs een topaankoop. Prijs/kwaliteitsverhouding voor mij een dikke 10.
Ik kon bij de beoordeling niet voor de optie n.v.t. kiezen(dan kwam de melding min. 3 aspecten invullen) dus ben ik maar van een goede duurzaamheid uitgegaan terwijl ik de speakers pas 1 week in bezit heb.

TOM2 04-12-2010
  • Product half jaar in bezit

Prima speakers die doen wat ze beloven: geluid voortbrengen. Dat dit soort speakers voor dit bedrag te krijgen zijn is ongelooflijk, wat mij betreft krijgt de prijs/ kwaliteitverhouding een volle 10! Ik heb ook een 400 watt subwoofer aangesloten op m'n Sony 2400ES maar vraag me nog steeds af of dat nou wel nut heeft. Zeker muziek klinkt prima uit deze speakers, beter dan mét subwoofer. Ik houd die er maar bij voor de films... Kortom: aanrader als je voor relatief weinig geld veel geluid wilt van prima kwaliteit!

rvberkel2009 02-10-2010

---------Update review, 2-10-2010----------
Ik heb mijn speakerset nu bijna 10 maanden en moet zeggen dat het totaal geen miskoop is geweest.
Deze speakers hangen bij mij aan een Denon AVR-1708 en is ''gewoon'' aangesloten,dus niet via bi-wiring / amping. Ik moet zeggen dat de denon flink moet werken voor redelijk wat bas weergaven. op normaal volume (dus bijv TV kijken) moet de bas bij mij zeker op +8 staan voor wat redelijk laag geluid. Naarmate het volume stijgt voel je ook de power die hier achter zit. Deze set staat op een kamer van 6x5 meter en dat is eigelijk al klein de kracht van deze speakers.

Qua degelijkheid kan ik er nog weinig over zeggen,de speakers heb ik toen geplaatst en daar staan ze nu nog, geen opmerkingen hier over.

Wel een aanmerking: plaats de basspeaker (aan de zijkant) wel dat deze naar buiten wijzen,dit scheelt aanzien in geluid.

----------1e review, 17-1-2010-----------
Na enige tijd wachten zijn deze speakers nu toch eindelijk gearriveerd.
Ik heb ze besteld bij Bestekeus.nl, lekker goedkoop en goede levering!
ivm het slechten weer heeft de levering op zich laten wachten van mijn kant, aangezien de wegen hier bijna onbegaanbaar waren.

Ik vind de speakers in 1 woord geweldig !
Het design, de kwaliteit, het vermogen, de klank ..alles.

Het mid en hoog is perfect, de bass heeft wel enig vermogen(!) nodig om van zich te laten horen.
dus hang ze aan van goede kwaliteit versterker/reciever. dus niet aan simpele 80w per kanaal versterkers etc.
Deze speakers vragen om versterkers met hoog vermogen.

Duurzaamheid kan ik nog niet beoordelen, heb ze 3 dagen binnen.

Gerben1987 12-05-2010

Ik heb de Jamo S 606 nu sinds vorig jaar december, en ze bevallen me nogsteeds zeer goed !

wat ik wel jammer vind is dat 1 middentoner (de onderste) aanloopt en daardoor behoorlijk kraakt.
hiermee ga ik terug naar de winkel voor garantie.
(miss een kwaaltje?)

Ben er verder heel erg blij mee en het zijn echt juweeltjes om te zien zo op de spikes en laminaat.

In de toekomst wil ik nog een andere versterker aanschaffen, zit nu een versterker aan die ongeveer 35 jaar oud is :)

Maar ben er zeer tevreden over!!.

Mvg,

Gerben

Wouterb123 25-04-2010

In combinatie met een Marantz PM5003 en bandridge 2,5mm kabel een topgeluid. diepe en strakke bass en daarnaast een helder hoog en midden. stemmen komen over alsof er iemand in je kamer staat. De Marantz 2x40W, wat overigens een erg goede versterker is, levert meer dan voldoende vermogen. Muziek met veel laag vraagt veel van vooral de voeding van de versterker.

Simba226 26-03-2010

7,3
Beste luisteraars,
Ik twijfelde tussen de S606 en de S608. Dus ik ben deze week naar Havoned (importeur van Jamo) gereden. Ik werd daar bijzonder vriendelijk ontvangen en kreeg een eigen luisterstudio waar de 606 en 608 naast elkaar stonden opgesteld. Eigen CD-tje meegenomen en ik kon net zolang en hard draaien als ik maar wilde. En geloof me, het is een wereld van verschil de 606 en 608. Zonder aan de versterker te knoeien, de 606 klinkt vrij schel, hol en koel. De 608 klinkt heel mooi, warm en heeft een hele mooie volle klank. Geloof me!! Natuurlijk, de 608 is dik duurder maar spaar dan maar even door. Ga maar luisteren, jullie zijn van harte welkom bij Havoned!(Ik werk er niet hoor!)
Harrymanagement 03-12-2011

Ik ben afgelopen week bij Havoned geweest. Inderdaad buitengewoon vriendelijk ontvangen. Kreeg aanwijzingen hoe ik de aansturing van de verschillende speakers (426, S506, S606 en S608) kon bedienen en werd verder met rust gelaten. Een paar uur kon ik intensief luisteren, hard en zacht. Mijn bevindingen van de 606 komen overeen met deze reviewer. De S606 is niet slecht, maar de S608 is net iets minder schel (duidelijk te horen bij s-klanken) en geeft een behoorlijk breder en voller klankbeeld.

tjee 04-02-2010

@Hl77: De hoogte van 108 cm is al zonder spikes. Met spikes kom ik op 112 cm afhankelijk van hoever je ze indraait kan dit nog wat verschillen. Volgens mij kun je ook nog de standaard voet verwijderen en dan kom je op ongeveer 105 cm.
Ik heb de speakers net en begrijp niet waarom ik een versterker met veel vermogen nodig zou hebben.
Ik heb een Marantz 7.1 receiver met 50W per kanaal en er komt een dijk van een geluid uit. Ik heb de bas zelfs iets teruggedraaid.
Ik voel(gelukkig) geen enkele behoefte aan een subwoofer.
M'n vrouw vindt ze wel erg groot (vooral diep ivm lage tonen speaker), maar ik vind ze vooral lekker klinken.

bb1986 14-01-2010
  • Product jaar of meer in bezit

Hallo mensen, Ben nu ongeveer een jaar in het bezit van deze jamo's En nog steeds super tevreden. Aangesloten op mn Harman Kardon HK3480. Zowel film als muziek klinken echt heerlijk. De hoge tonen zijn precies goed, niet te schel maar wel goed aanwezig. Ook de middentonen klinken super.En dan nog het laag dat geproduceerd word door de woofers aan de zijkanten. Dit is echt ruim voldoende laag. Al met al geweldige zuilen, die er bovendien geweldig uitzien en dat alles voor een mooie prijs!

woodcount 05-01-2010
  • Product kwartaal in bezit

Heb de luidsprekers nu ruim 2 maanden. Het geluid is voor deze prijs geweldig. Het laag is goed voor films, een subwoofer heb je niet nodig, tenzij je echt een hekel hebt aan je buren, voor de geluidskwaliteit is het niet nodig. Het midden is heel netjes gedetailleerd en ook het hoog is ragfijn en goed doortekend. Voor muziek is de luidspreker ook prima te gebruiken, maar zet 'm dan niet te hard, want dan klinkt het minder goed, reden is niet helemaal duidelijk, want het vervormd zeker niet. Op gemiddeld volume hoor je heel veel, luister maar eens naar Dire Straits of iets klassieks.

Je moet wel een versterker hebben die voldoende vermogen kan leveren, anders haal je niet het optimale uit de luidsprekers. Ook moet je goed opletten met het plaatsen, door de woofers opzij, kan het wel gaan "bonken" als ze te dicht tegen een muur staan.

Ook de afwerking is zondermeer goed. Ze zijn zwaar, 24 kg per stuk, en het fineer en de baffle zijn keurig. Klop er maar eens op, kast is redelijk "dood" en trilt minimaal mee.

Voordelen:
- geweldig geluid, superieure prijs/kwaliteit verhouding (een 11!)
- prachtig afgewerkt en compleet met spikes geleverd.
- Bi-amping is mogelijk. Bi-wire ook, maar dat is onzin, wat verkopers je ook vertellen!

Nadelen; eigenlijk niet voor deze prijs, noem het maar aandachtspunten:
- goede versterker nodig, geen midisetje, ik zou zeggen minimaal 70 watt per kanaal met een dempingsfactor van minimaal 80. Maar dat heeft elke goede luidspreker nodig.
- plaatsing in kleine kamers kan probleem zijn.

geurt 30-12-2009
  • Product kwartaal in bezit

heb deze speakers aangesloten op de harman/kardon hk 980 in combinatie met de hd 990. Ik sta verstelt van de geluidskwaliteit van deze speakers. zeer helder geluid en een prachtig stereo gebied, het geluid staat heerlijk vast tussen de speakers, had eerst de avr 347 receiver van harman/kardon, hield deze boxen toch niet helemaal goed in controle,heb nu de reeds eerder genoemde versterker en die heeft er totaal geen moeite mee, sta elke keer weer verstelt van het geluid. gewoon heerlijk helder. SUPER!!

Michel V. 04-12-2009

Sinds 2 dagen gebruik ik deze set boxen voor het luisteren naar stereo geluid. Het geluid is fantastisch! De hoge tonen zijn duidelijk aanwezig zonder ooit schel te worden. Het midden gebied is zeer sterk en stemmen klinken aangenaam vol en helder. De lage tonen zijn helemaal een genot. Ik heb geen drang naar een subwoofer meer. Alleen voor een DTS geluid ben ik nu nog op zoek naar een setje achterspeakers en een midden speaker. Geluidskwaliteit: 10!

Ik heb de set besteld als een 'Black Ash' uitvoering, maar ik heb de hoogglans zwarte uitvoering gekregen. Het is eigenlijk een combinatie van de zwarte en de bruine uitvoering. Enige verschil met de bruine is dat de bruine gedeeltes hier zwarte houtnerven zijn. Ziet er erg goed uit ivm de de normale en bruine uitvoering. Normaal gesproken is deze uitvoering duurder, maar de site (BeterKeus) bood aan om deze set mee te geven voor dezelfde prijs als de normale uitvoeringen. Top service! Daarom design: 10! Ik heb in het verleden Tannoy en JBl speakers gehad, maar die zagen er lang niet zo goed uit als de afwerking van deze Jamo's. En het geluid is ook nog eens voller aanwezig.

Als ik op duurzaamheid af moet gaan puur door het uiterlijk ook een terrechte 10. Maar de toekomst zal het uitwijzen.

belikeroon 03-12-2009

----------Update review, 3-12-2009----------
Even mijn bevindingen na 1 week ervaring, ik was in mijn eerste review nogal lyrisch over deze boxen en dat ben ik eigenlijk nog steeds. Mijn kritiek dat het geluid niet lekker uit het midden kwam heb ik inmiddels opgelost door de balance van mijn boxen 2 streep naar links te zetten en ik heb mijn kabels vervangen door twee kabels van hoge kwaliteit ( en prijs ). Heb de boxen ook op de A en B poorten aangesloten maar vind het single-wired toch beter klinken. In principe alles dus simple and plain aangesloten gewoon op pro-logic 2. Mooi diep en warm geluid met een lekkere bass. inmiddels ook op de TV aangesloten dus een filmpje op TV kijken is nu ook een genot via deze boxen .... al met al een zeer tevreden klant en blij dat ik voor de aanschaf eerst even op kieskeurig heb gekeken !

----------1e review, 25-11-2009-----------
Vandaag 25 nov. was het voor mij sinterklaas, ik mocht 2 pakjes uitpakken namelijk mijn nieuwe Jamo's S 606 en Ice Age 3 werd bezorgd. Mijn oude TLX43 zuiltjes van JBL waren aan vervanging toe en dus op deze site gekeken naar wat reviews en om de Jamo's kon ik niet heen na zoveel positieve reacties. Dus de boel maar gauw in mekaar gebouwd en aangesloten ( single-wired). En idd, wat een fantastische boxen voor die € 125 per stuk, onvoorstelbaar. Ik miste mijn surround helemaal niet tijdens het kijken naar Ice Age 3 en tijdens het luisteren naar een muziek dvd van fleetwood mac kwamen zowel de zwoele stem van Stevie Nicks als de rauwe stem van lindsey Buckingham zuiver en zonder schel te zijn uit de boxen. Ik houd persoonlijk wel van een beetje bass en het geluid kwam vooral heel warm mijn kamer in. Ook een gewoon muziek cd'tje deed het fantastisch bij mij. Ik moet wel zeggen dat mijn Sony STR-DB780 uit de QS serie zoveel instelmogelijkheden heeft dat ik nog wel even bezig ben om de juiste afstelling te zoeken maar muziek heb ik gewoon stereo en in concert geluisterd en dat klonk al fantastisch. Mijn receiver en deze zuilen vind ik dan ook een prima combinatie voor wie het wil weten. Puntje van "kritiek" is wel dat het geluid niet altijd lekker uit het midden komt dus ik moet nog gaan bi-wiren of beter afstellen of nadenken over een center of ik ben te vroeg met deze kritiek. Maar wat ook belangrijk was en mij heeft overgehaald deze zuilen te bestellen .... wat zijn ze gruwelijk MOOI.