Yamaha YST-SW012 subwoofer / zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 23 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Yamaha YST-SW012 subwoofer / zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

Jeroen 04-02-2018

Prima kleine instap subwoofer

Ik heb deze sub gekocht om de akoestiek in onze huiskamer te verbeteren. Mijn staande frontspeakers produceren helaas nogal wat vervelende staande golven. Deze kleine sub is veel gemakkelijker op een andere plaats te zetten waarmee een aangenamer geluid op de luisterpositie kan worden gecreerd. De low gaat iets verder dan mijn eigen speakers maar niet zo ver als de specs aangeven. De specs zoals ze zijn (in afwijking van wat word geadverteerd): klein model subwoofer van 50W die tot zo'n 32Hz weergeeft. Onderde 35Hz gaat het vrij stijl naar beneden, maar bij de genoemde 28Hz hoor je echt niets meer. Voor mijn doel is het product echter prima geschikt. Wie veel boem in een grotere ruimte wil, heeft mischien behoefte aan iets groters

Pluspunten

• Prijs
  • Formaat

Minpunten

• Handmatige uit knop

Wim 08-02-2017

Niet te groot

Ongelooflijk voor die prijs een super geluid.
Mijn versterker (Yamaha7.2) heeft 2 subwoofer aansluitingen dus heb ik deze subwoofer er bij gekocht.
Mag wel zeggen dat het fantastisch klinkt! echt geweldig!!!!
Goedkoop hoeft niet altijd duurkoop te zijn.

Gerrit 19-11-2015

Een mooie lage weergave perfect .strak bij sommige dvd blue rays moet je het volume aanpassen anders krijg je een bonkerig geluid

Gerrit 19-11-2015

Een prachtig strake basweergave .alleen moet je de volume knop soms bij dvd of br aanpassen anders krijg je bonkend geluid.heel tevreden zeker voor 69 euro

Justcause70 27-10-2015

Na ontvangst van de sub hem meteen aangesloten , ingesteld , tijdje aan bijgesteld( sub en versterker etc ) en toen hevig teleurgesteld losgekoppeld ingepakt en teruggestuurd , de bas is veel te aanwezig en verre van strak , moet wel zeggen dat ik hem als tijdelijke oplossing had gekocht omdat mijn veel duurdere Cambridge audio sub voor reparatie weg is ,ben afgegaan op de reviews en heb daar wezenlijk spijt van , hij was erg goedkoop en misschien voor mini / midisets een goede aanvulling maar zit je in een iets hoger segment dan is het een echte afrader.

PS: Inspelen heeft waarschijnlijk weinig effect

Bert.Jurgens 16-09-2015

Op basis van de goede beoordelingen gekocht. Aangesloten op mijn nieuwe Yamaha 7.1 receiver. Totaal ongeschikt voor klassieke muziek: je zou pauken moeten horen bij bijvoorbeeld Beethovens 9e symphonie, maar je hoort gerommel. Wellicht geschikt voor de TV-kamer bij een speelfilm met treinen en dergelijke.

Justcause70 27-10-2015

Volledig met je eens,niet eens geschikt voor pop of andere genres , zeer teleurstellend geluid , rommelig , niet synchroon met mijn speakers ,mijn goede versterker benadrukt alleen maar de slechte kwaliteit van deze sub, noodgedwongen aangeschaft cambridge sub er de brui aangaf en ik op dit moment geen geld heb voor een degelijke sub , als ik dit had geweten had ik liever de bass even gelaten voor wat hij is en gewacht met kopen.

Justcause70 27-10-2015

PS: waarschijnlijk wel een redelijke aanvulling op een minisetje.

jj_65 13-02-2013

De Sub heb ik in combinatie met Harman Kardon receiver plus DVD/CD en Wharfedale 9.1 front speakers.
Mijn vorige sub (een JBL SC138) had het opgegeven. Over deze was ik al aardig tevreden.
Maar over deze van Yamaha ben ik nog veel beter te spreken.
De lage tonen komen heel goed uit, er is eigenlijk geen overgang te horen tussen de sub en de speakers.
Met mijn vorige sub was dat wel het geval.
Mooi laag en niet van dat "geboink".
Bij verschillende cd's had ik de lage tonen nog niet zo gehoord, met deze sub komen ze wél goed uit.
Bij films is het nog intenser, maar niet overheersend.
Ik heb de sub op bijna half volume ingesteld en via de receiver ook nog wat zachter ingesteld. Anders is het te hard voor mijn woonkamer van ongeveer 25 m2. Dan klinkt het niet mooi meer en krijg ik last met de buren denk ik.
Hij kan dus wel hard, mocht iemand daar nog twijfels over hebben.
Voor duurzaamheid kan ik nog geen goed oordeel geven, ik hoop dat hij het lang blijft doen, dus eerst maar een 8.
Al met al zeer tevreden, zeker voor dit prijsje.

stiw 02-12-2012

Ik heb best een redelijke homecinemaset van JVC. Echter met een passieve subwoofer. Ik was echt verrast van de verbetering met de actieve subwoofer van yamaha (yst-swo12). Ik heb nu een warmere en vollere klank. Groot voordeel is dat je de bass nu ook echt heel goed kunt inregelen zonder dat je gebonk krijgt. Evenals de overige reviews eenprima produkt van yamaha voor een hele nette prijs. De duurzaamheid kan ik uiteraard nog niet geheel beoordelen. En.....Bobshop, weer bedankt. Keurig aan de leverafspraken gehouden. Ik heb nu vier maal iets bij Bobshop gekocht. Twee keer afhalen en tweekeer via de site. Allemaal goed gegaan.

fastrider 01-02-2012

Vorige week deze Yamaha YST-SW012 gekocht bij de mediamarkt (74,- Euro icm de zonder btw actie) en echt de reviews zoals hier op kieskeurig kloppen helemaal want mijn yamaha RX-V371 reciever (ook een super reciever voor die prijs) heeft nu een echte "wauw" factor gekregen.
Echt een super mooie diep donkere bas weergave zonder ook maar overheersend te zijn en dat uit een kastje van 30x30x30 cm.
Nee echt mijn complimenten voor de ontwikkelaars van yamaha want voor deze prijs is het echt helemaal toppie.
Echt als je die diepe donkere bas zoekt bij je reciever dan is deze subwoofer echt een genot voor het gehoor.
Ben meer dan super tevreden.

Ben Aalders 25-04-2011

Na onlangs mijn analoge Sony reciever te hebben vervangen door een digitale Yamaha heb ik deze subwoofer van hetzelfde merk gekocht om mijn Wharfdale speakers in het lage gebied te ondersteunen.
Geen seconde spijt van mijn aankoop van deze ongelooflijk laag geprijsde subwoofer, mooie heldere bas en geen gedreun en verkrijgbaar in exact dezelfde kleur als mijn bestaande speakers en wordt geleverd met een aansluitkabel.

robert1111 06-04-2011

Voor deze belachelijk lage prijs is dit een prima subwoofer. Achter mijn Pioneer vsx-D814 reciever met surround set van Kenwood klinkt ie heerlijk.
Zowel muziek als films (met name dan bv oorlog, submarines) is het een genot met deze subwoofer.

hovannevis 26-10-2010

Ik heb deze sub december 2009 gekocht omdat ik voor bepaalde films een extra boost wil. Aangesloten op een Marantz 6000 nog wat samen met front T+A en midden Tannoy, achter Quadral. En ik ben best tevreden, zeker gezien de prijs. Mijn front T+A hebben al veel diep. Zolang je deze sub gebruikt waarvoor die is bedoeld, namelijk ondersteuning van je totaalbeeld in het geluid, is het een prima ding. Dus voordat je een REL of Magnat koopt probeer dan eerst voor de nauwelijks 100 piek deze eerst. Als je echt van muziek wilt genieten zet dan een Beyerdynamic DT770 op je knar, zie mijn review daar.
Kortom, gezien de kwaliteit/prijsverhouding zeker doen.

frankknopers 07-09-2010

Ik heb deze subwoofer gekocht als tijdelijke oplossing. Mijn 7.1 Creative Gigaworks S750 versterker ging stuk en dus moest ik een nieuwe versterker en subwoofer regelen. Het budget was niet zo ruim dus ik heb deze goedkope subwoofer gekozen. Mijn vergelijkingsmateriaal is de subwoofer die bij de Gigaworks set zat en daar was ik eigenlijk best wel over te spreken.

Deze Yamaha subwoofer voldoet echter niet helemaal aan mijn verwachtingen. Als je de draaiknop achterop de sub meer dan half open draait hoor je bij bepaalde muziek genres of bepaalde film scenes gewoon dat deze subwoofer het vermogen mist. De allerlaagste frequenties komen er amper uit en ook begint het snel bonkerig te klinken als ik het volume van de versterker omhoog draai. Op zich produceert deze subwoofer een flinke hoeveelheid bass, maar het klinkt gewoon niet zo strak naar mijn mening.

Concluderend kan ik stellen dat dit een prima subwoofer is zolang je het volume beperkt houdt, maar als je ook wel eens het geluid verder open wilt draaien klinkt deze subwoofer niet meer zo strak en gecontroleerd vergeleken met de subwoofer van de Gigaworks S750 set zelf. (beide 8 inch woofer)

Ik heb dus besloten om toch wat extra geld vrij te maken en een JBL ES250PW subwoofer in huis te halen.

mediafreak 27-08-2010

super degelijke cabinet. zelfs bij een iets hogere crossover frequentie (200 Hertz) is 'ie niet overheersend, echt strakke bas, geen gebonk. prima aanvulling op mijn B&W monitors, die niet onder 60 Hertz komen. uitstekende prijs/kwaliteit verhouding. aanrader!

VanceX93 06-08-2010

Subwoofer mooi op tijd ontvangen, meteen aangesloten.
Paar vrienden overgebracht.
Hun reactie was dat het net klonk of ze in de bioscoop zaten.
Ik denk dat hij goed is gekeurd.
Ziet er mooi uit met de "hout look".
Het bereik is groot en voor deze prijs echt waanzinnig... (28 Hz is écht laag, de meeste "huishoudelijke" speakers beginnen bij 40Hz dus deze is zeker goed voor het gevoel in je buik.
Geluid blijft goed helder alleen als je hem te hard zet kán het een beetje oversturen, maar dat kan ook een kwestie zijn van even laten inspelen en klaar!
Ik zou niet twijfelen, als je 100 euro over hebt moet je deze sub zeker kopen!

Mr Corne 11-06-2009

Ik heb deze subwoofer gekocht mede op basis van de goede recensies, de lage prijs en om het feit dat hij mooi precies onder een klein tafeltje past. Voor een huiskamer is dit meer dan voldoende bass-geluid en het maakt je hele dolby surround set perfect af. Overigens in combinatie met twee gewone speakers in stereo geluid en een Marantz versterker die de lage tonen daarover verdeelt is het echt genieten.

erik1980 07-04-2009

Gisteren deze sub binnengekregen. Ik moet zeggen dat het geluid echt heel goed is voor dit geld.
Echt een aanrader als je voor niet al te veel geld een goede Sub zoekt.

jg43 23-08-2008

Sub afgesteld met `t album New Gold Dream vd Simple Minds. Dit album klinkt erg bombastisch en op `t hele album wordt constant gebruik gemaakt vd basedrum. Heb de meegeleverde subw.kabel vervangen door 1 van Vivanco omdat de meegeleverde kabel niet veel voorsteld.Sub gekocht om mijn JBL`s Northeridge E20 die spelen vanaf 68Hz te ondersteunen en dat lukt uitstekend. `T is al eerder aangehaald en ik benadruk `t nog maar eens: onvoorstelbaar dat Yamaha voor zo weinig geld deze sub kan maken. De sub is perfect afgewerkt en maakt in stille passages geen bijgeluiden. Ook bij in en uit schakelen geen plof of plop geluiden. Helaas geen instelmogelijkheden voor cut of freq. Je kunt alleen `t volume instellen maar das al lastig genoeg. De sub mag niet overheersen en je hebt `m goed afgesteld als je `m nagenoeg niet hoort maar als je `m uitzet dat je toch wat mist. Ik ben zeer tevreden over het geluid, de stille werking en de afwerking. Idd niet twijfelen en kopen dat ding!

bosh 18-04-2008

Ik heb deze subwoofer toegevoegd aan een JVC set EX-A1. Eerst goed ingeregeld op een test CD. Geeft werkelijk een nieuwe dimensie aan de JVC set. Ook met een test CD bij een dergelijke miniset, werkelijk heel goed.

Michiel2008 24-01-2008

Ik heb deze subwoofer een paar dagen in huis. Aangesloten op een Pioneer versterken en in combinatie met 2 kleine Tannoy speakers. De bas die uit de Tannoy speaker kwam voldeet na een tijd toch niet meer aan mijn wensen. Vooral bij het luister van The Prodigy werd de bass een overheersend gezoem in je oor. De stemmen werden verdrukt door de zoem-bass.
Een compleet nieuw systeem aanschaffen leekt mij ook weer te radicaal dus hoopte ik door er een mooie subwoofer er bij te doen de bas te krijgen die ik zocht.
En jawel! De Yamaha geeft een mooie diepe bas-laag zonder dat het TE overheersend word. Bij de prodigy weet je neit wat je meemaakt zoveel kracht er uit deze toch vrij goedkope subwoofer komt. Dan moet ik er wel bij zeggen dat ik een vrij kleine ruimte heb staan ik zou niet weten hoe die klinkt in een grote op ruimte waar ik denk dat hij dan nog zeker voldoet!

Al met al een top subwoofer voor een zeer mooie prijs!

ouwie 26-10-2007

Deze subwoofer voornamelijk gekocht voor films en playstation 3. Is een goed basic actieve subwoofer van een goed merk. Goede prijs/kwaliteitverhouding als je hem via internet aangeschaft.

Ivo.V 24-08-2007

Hoe beoordeel je een produkt? Heb onlangs de crx E-410 van Yamaha gekocht (Pianocraft) en op advies van PMbreda in zijn E-810 deze subwoofer erbij genomen. In het verleden had ik de kist met melkpakjes van Bose. Nu heb ik sinds kort Yamaha. Voor mij nog iedere dag onbegrijpelijk dat een fabriek voor zo weinig geld zoveel kwaliteit kan bieden. Inclusief deze subwoofer, is het geluid op kwart voor 7 op een oppervlak subliem. In het miden en hoog buitengewoon transparant en de subwoofer zorgt voor een diepe zeer ronde bas. A night at the Opera van Queen was altijd al een meesterwerk, nu klinkt het nog meer British. Het andante uit orgelconcert op7 nr. 1 van Händel laat pas echt horen wat deze SW012 kan. De diepe regeister van het orgel en de orkestklank wordt fenomenaal weergegeven. Je bent werkelijk in de ruimte waar het orgel staat. Diep in je midderif resoneert het laag. Maar vooral rond mensen en niet bonkig. Had vroeger de ES serie van Sony en de eerder genoemde Bose. Zo\ls eerder gezegd, hoe beoordeel je een prodkt? Zo: Yamaha hulde voor deze prestatie en voor de aarzelaar kopen dat ding!!!