Creative GigaWorks T20

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 34 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Creative GigaWorks T20 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

TinekeW 24-11-2010
Geschreven voor: Creative GigaWorks T20

Ik ben op zoek gegaan naar speakers voor bij mijn nieuwe Eizo-monitor. Eizo maakt monitoren die grafisch uitstekend zijn (voor foto- en videografen en de grafische industie) maar besteedt geen aandacht aan de geluidskwaliteit. Ik zocht een goede set speakers waarmee ik mp3-tjes kan luisteren en goed geluid heb bij b.v. youtube. Een 2.0 set is voor mij goed genoeg dus. Ik ging aanvankelijk op de Bose Companion 2 af (na kieskeurig uitgepluisd te hebben) omdat ik de vormgeving ook wel erg belangrijk vind. Heb ze in een winkel beluisterd en werd niet erg enthousiast (wel van de 2.1 sets, wow!). De prijs/kwaliteitverhouding van de Companion 2 is gewoon niet goed. Vervolgens ben ik naar de bekende de rood/zwarte winkel gegaan -ik ben immers niet van Lotje getikt- en heb ik meerdere setjes kunnen beluisteren (ik trof hulpvaardige en deskundige medewerker). Ik was vooral benieuwd naar de speakers van Creative. De Creative Inspire T10 vond ik ook behoorlijk goed klinken maar toch wat minder sprankelend dan de T20, die ik dus uiteindelijk ook gekocht heb. Ondanks dat het uiterlijk me eerst tegenstond, met name de glimmende plastic knopjes, ben ik er toch voor gezwicht omdat:
- het scheidend vermogen erg goed is
- het geluid erg vol is en niet zoals bij de T10 door een lap stof lijkt te komen
- bass en treble regelbaar zijn
- je ze met de volumeknop uit kunt zetten
- er aansluitingen voor een headphone en een mp3 speler op zitten
- ze meer kwaliteit en mogelijkheden bieden dan de Bose, en dat voor minder geld.

Ach, en nu ze eenmaal op mijn buro staan naast mijn zwarte monitor ben ik ook wel tevreden over hun uiterlijk.

Palomar 16-02-2010
Geschreven voor: Creative GigaWorks T20

Na een aantal Logitech x.1-sets (met subwoofer dus) te hebben gehad die last hadden van het wellicht niet onbekende 'plopjesprobleem' en allerlei andere vreemde bijgeluiden (radio-ontvangst, constante bromtoon, ruis) had ik het wel gehad met Logitech. Omdat ik eigenlijk niet veel geld wilde uitgeven voor een qua geluidskwaliteit vergelijkbare set (ik had de Z560 en later de Z2300, de topmodellen dus) zocht ik in eerste instantie naar een erg goedkoop 2.0-setje voor erbij, die ik constant aan kon laten staan voor simpele internet/msn/mail-geluidjes. Dan hoefde ik de ploppende Logitech-set alleen aan te zetten tijdens games of muziek (dan vallen de bijgeluiden niet zo op).
Om een nu al te lang off-topicverhaal kort te maken kwam ik uiteindelijk deze Creative GigaWorks T20 tegen. Een compact setje waar volgens de weinige reviews die ik kon vinden toch zeer goed geluid uit kwam. De set is wel wat duurder dan het 'goedkope setje' waar ik oorspronkelijk naar op zoek was (99 euro bij Dynabyte, online 2 tientjes goedkoper), maar wellicht kon deze mn subwooferset wel vervangen en dan is die prijs niet slecht. Ik heb nog even getwijfeld of ik voor dat geld niet toch weer een subwoofer-setje kon kopen, maar dan zou ik bij de budget-speakers uitkomen met te bonkende subwoofers en weinig hoge tonen. Het werd dus de Creative T20

Geluidskwaliteit
Na de set te hebben aangesloten was ik natuurlijk meteen benieuwd naar de geluidskwaliteit, omdat ik dit voor aankoop niet goed heb kunnen beoordelen. De eerste indruk was in ieder geval zeer goed De hoge en middentonen komen er veel duidelijker uit dan met mn vorige subwoofersetje. Ook is het geluid veel meer één geheel, omdat het geluid alleen uit de twee speakertjes komt en niet gedeeltelijk uit een losse woofer die op de grond staat.
De basweergave van dit setje is ook zeer in orde. Je zou verwachten dat er uit zulke relatief kleine speakertjes weinig bas kan komen, maar het tegendeel blijkt. Natuurlijk is het niet een diepe bas die je met een goede subwoofer kan produceren, maar als ik het volume ong. half open zet kan het hele huis meegenieten van deze kleine speakertjes. Bovenop de behuizing zit een bass-poort war je ook daadwerkelijk een hoop lucht uit voelt blazen als je het volume wat opendraait. Er zit in ieder geval genoeg basweergave in om muziek lekker te laten klinken. Ik heb verschillende genres muziek geluisterd en vooral rockmuziek (live-optredens) komt er erg goed uit. Ook trance en R&B klinkt naar volle tevredenheid.
Samenvattend zijn de hoge, midden en lage tonen goed in balans. Ook niet onbelangrijk: hij vertoont geen enkel plopje, ruis of radio-ontvangst. Iets waar ik een beetje bang voor was, omdat ik nogal wat electrische apparatuur in de buurt heb (studentenhuis met een paar koelkasten, magnetrons etc.) waar Logitech niet meer overweg kan....

Features
De set wordt dmv. een adapter op het stopcontact aangesloten. Aan de voorkant zitten de regelaars voor bass, treble en volume, waarbij de laatstgenoemde ook fungeert als aan/uit-knop. Verder zitten er nog een koptelefoonaansluiting en een 'aux in'-aansluiting op. Met de aux kun je bijvoorbeeld een MP3-speler via de voorkant op de set aansluiten.
Qua kabels worden er een aansluitkabel voor de PC, een aansluitkabel voor de aux-in en een verloopje van mini-jack naar 2 tulps om bijv. de TV op de set aan te sluiten. Ook zitten er standaard twee demonteerbare stofkapjes voor de speakers, maar die heb ik eraf gehaald (vind het mooier en heb het idee dat ze hoge tonen kunnen filteren).

Afwerking
De speakers voelen solide aan. De voorkant is van een mat-spiegelend kunststof gemaakt en de de rest is vrij dik kunststof wat niet hol klinkt als je er tegenaan tikt
In de rechter speaker zitten de versterker en aansluitingen. De linker speaker wordt aangesloten met een tulp-plug. Enige nadeel is dat de kabel aan de linker speaker vastzit. Ik had liever dat dit een losse kabel was, zodat je er evt. een langere tussen kan zetten (de huidige kun je overigens ook wel verlengen met een tulp-verlengkabel).
Verder is het blauwe ledje aan de voorkant wel iets aan de felle kant, maar daar ga ik geen negatief punt van maken... Maar over het algemeen zien de speakers er zeer stijlvol uit. Vooral met de stofkapjes eraf.

Conclusie
De set voldoet aan al mijn verwachtingen. In tegenstelling tot mijn vorige Logitech subwoofersets vertoont deze Creative-set geen enkel plopje of ander vreemd bijgeluid. De geluidskwaliteit is gewoon zeer goed en doet voor mij niet onder voor een goede subwooferset. Alleen als je erg van doordringende bassen houdt schiet dit setje logischerwijs tekort en moet je gewoon een goede subwooferset kopen. Toen ik de set kocht was het nog mijn plan om mijn Logitech subwooferset ernaast te behouden voor games en films, maar eigenlijk mis ik die extreme bassen helemaal niet en voldoet deze Creative T20 ook prima. Daarom gaat de Logitech waarschijnlijk helemaal weg

kritisch bekeken 27-12-2009
Geschreven voor: Creative GigaWorks T20

Ik ben zelf in het bezit van een Altec FX4021. Deze geeft een fantastisch geluid voor zijn geld. Hij is nu volgens mij niet meer te koop anders echt een aanrader.
Mijn ex kocht deze Creative T20. Wat valt het geluid tegen. Ik had echt veel meer verwacht van deze set voor zoveel geld. De set ziet er erg mooi uit maar het blauwe led schijnt veel te fel, echt irritant. Al met al vind ik het geen aanrader. De set komt erg degelijk over. Toch moeten voor dit geld betere setjes te koop zijn.

ErikV. 14-11-2009
Geschreven voor: Creative GigaWorks T20

Heb deze speakers (series II, de zwarte uitvoering) nu een paar dagen op mijn computer aangesloten en ben zeer te spreken over het geluid. Ben geen audiofiel, maar wil gewoon een lekker geluid voor film, muziek, TV via internet etc. Vind de bass zeker niet hinderlijk overheersend, en is prima in te stellen met de knop aan de voorzijde van de rechter speaker. Felle blauwe LED waar over gesproken wordt is bij deze uitvoering vervangen door een bescheiden blauwe ring rond de volumeknop. PC staat in de woonkamer, en ook om de woonkamer te vullen met geluid voldoen deze speakers. Natuurlijk is mijn 5.1 Home Cinema Set beter, maar die was dan ook wat duurder... Vormgeving is prima, vind de speakers zeker niet instabiel. Als er dan toch een kritisch puntje moet worden opgeschreven: de volume-, bass- en trebleknop zijn glad, en niet gekarteld, waarmee de verstelling wat minder makkelijk gaat (puntje minder voor de vormgeving). Qua duurzaamheid nog even afwachten, maar op basis van mijn ervaringen met dit merk zal het wel goed zitten. Daarnaast zien de speakers er goed en degelijk uit en voelen de speakers goed aan (wegen ook "lekker zwaar"). Al met al zeer te spreken over deze speakers, vind ze zeker het geld waard!

Megasponsor15 27-09-2009
Geschreven voor: Creative GigaWorks T20

Nadat mijn dure Altec Lansing 2.1 systeem kapot was gegaan, wilde ik het liefst iets zonder subwoofer(lastig zo'n kast).

Verschillende sets gaan luisteren maar dit setje sprong er voor mij bovenuit. De bas is werkelijk ongeloofelijk voor zo'n kleine kastjes. Standaard staat de bas dan ook helemaal uit bij mij(of ik moet er voor in de mood zijn en de buren weg). Je kunt het behoorlijk afzwakken door de baspoortjes helemaal of gedeeltelijk af te plakken, mocht je het nog te veel vinden. Het midden van deze luidsprekers is wel minder, dan valt het geluidsbeeld wat terug. Een tip: als je de frontjes van de luidsprekers afhaalt wordt de stereospreiding en diepte lichtjes beter.Wat wel een enorme invloed heeft is met welke afspeelkwaliteit je iets afspeeld. Zo klinken de nieuwe mp4 filmpjes van You tube of muziek helemaal geweldig.

Overal kan ik deze luidsprekertjes iedereen aanraden die geen 2.1 systeem wilt. De geluidskwaliteit is gewoon heel goed voor deze prijs(klasse). Natuurlijk zal het nooit aan echte hifi luidsprekers kunnen tippen, die illusie moet je niet hebben, daar is de prijs ook niet naar, ook de meeste dure pc sets niet.

moeders123 19-06-2009
Geschreven voor: Creative GigaWorks T20

Praktisch puntje, deze speakers staan niet zo stabiel dus in een gezin, drie grotere kinderen, vallen deze speakers bij de minste geringste beweging om. Zijn nu dus hierdoor stuk. Geluid was ik wel tervreden over maar wordt nu dus toch andere speaker die wat robuuster staat.

RvB2 24-02-2009
Geschreven voor: Creative GigaWorks T20

Deze speakertjes heb ik aangeschaft voor gebruik bij videomontage, filmpjes op het internet en het luisteren naar buitenlandse radio (praatprogramma's). Ze zien er goed verzorgd uit en eigenlijk heb ik ze vooral op uiterlijk gekocht. Ik geloof niet zo erg in de combinatie PC en muziek, maar op de doos staan allerlei veelbelovende kreten die dit mogelijk zouden moeten maken. Ik heb er uit nieuwsgierigheid wat muziek van CD op geprobeerd. Daarvoor blijken ze absoluut ongeschikt. Laat dit maar aan de oude vertrouwde hifi installatie over! Het (te) zwaar aangezette laag kan enigzins in toom worden gehouden door de poortjes aan de bovenkant dicht te maken (beter), want zelfs als de bas helemaal wordt terug gedraaid komt het anders niet goed. Maar dan nog klaagt mijn vrouw dat de radio (praten) maar matig kan horen en dat de oude 11 jaar oude spreakers beter klonken. Dit is dan weer opgelost door het midden een beetje op te pompen. Kortom, het uiterlijk zegt in dit geval niet zoveel over het innerlijk. De waardering voor het geluid heeft betrekking op niet-muziek toepassingen.

Flatmo 16-10-2008
Geschreven voor: Creative GigaWorks T20

Ik heb mijn 2.1 setje van vroeger van de hand gedaan (I-trigue eerste model) en me een degelijke 2.0 set aangeschaft.

Dit is beter, véél beter! Minder kabels, geluidskwaliteit is wel indrukwekkend voor zo'n klein paar luidsprekertjes. Vooral voor popmuziek (elektronische muziek).

De felle LED is wel irritant.
Het nieuwe model zou geen LED meer hebben.

slempie 20-09-2008
Geschreven voor: Creative GigaWorks T20

Heb deze set pas gekocht en zie hier een hele rits reacties staan waarin de geluidskwaliteit wordt geroemd.
Ik vraag me toch werkelijk af naar welke muziek die mensen geluisterd hebben, want bij de eerste cd viel die set bij mij al zwaar door de mand.
Betreffende cd is een klassieke met Bach/Handel arias.
De zangstem klinkt onaangenaam scherp, het orkest idem dito. Volgens mij zit er in het middengebied behoorlijk wat vervorming. Voor dit soort muziek dus nooit kopen; draai je alleen maar rampestamp, dan maakt het niet uit.
Wil je écht goeie weergave? Pak dan een ouwe versterker met een paar echte boxen, niet te overtreffen!

JanDeMonitorMan 08-09-2008
Geschreven voor: Creative GigaWorks T20

Zoals bijna alle pc onderdelen die je los koopt zijn ook deze luidsprekers vooral gericht op jongeren die de pc ook als spelcomputer gebruiken. Uitstekende hoge tonen en bassen dus. De bassen zijn soms bijna té goed, ik zet ze standaard op minimum.
Het gebrek aan middentonen maakt de luidsprekers wel minder aantrekkelijk als je b.v. graag naar klassiek luistert, tenzij je over een goede geluidskaart (of geluidschip) beschikt, en wat kunt bijregelen via de equalizer.
De helblauwe LED heb ik afgeplakt omdat ik de luidsprekers naast de tv heb staan, en het lampje dus eerder storend vind. Maar sommigen vinden dit cool.
De constructie is zéér degelijk. Ook de kwaliteit van de ingebouwde versterker valt mee voor zo'n goedkope set, er is weinig ruis of gebrom.
De uitgang voor de bassen bevindt zich aan de bovenkant. Geluidstechnisch is dat een slimme oplossing, maar ik ben er nog niet uit hoe ik kan voorkomen dat die uitgang op de lange termijn een stofvanger wordt. Vermoedelijk zal ik moeten wachten tot de garantie verstreken is, en de luidsprekers dan af en toe openschroeven om ze stofvrij te houden. Ofwel een gaas plakken op de bovenkant.
Het feit dat de bassen zo goed zijn maakt een extra kast overbodig. Dat is zéér handig in veel situaties.
Ook op esthetisch gebied zijn deze luidsprekers een voltreffer. Wil je een discrete opstelling, dan laat je de zwarte bescherming (voorkant) zitten, wil je de mooie goudgele conussen tonen, dan neem je de bescherming er eenvoudig af. Er is duidelijk aan alles gedacht.
Voor de schamele prijs die ik voor deze set betaald heb ben ik dik tevreden, en durf ik ze aanraden.
Verwacht uiteraard geen mirakels, dat kan niet voor zo'n prijs. Maar je zal niet gauw spijt krijgen van je aankoop.

bigf 30-07-2008
Geschreven voor: Creative GigaWorks T20

ik heb deze boxen voor een prikkie gekocht en ben er erg tevreden over. ik heb de speakers aangesloten op mijn pc en ze klinken erg goed voor het formaat. Ook de mogelijkheid om er een mp3-spler op aan te sluiten op de voorzijde spreekt mij erg aan.
minpuntjes vind ik de gladde knoppen, zoals de volumeknop waar je de speaker mee aanzet en het vreselijk heldere blauwe lampje.

Peter Ververis 27-04-2008
Geschreven voor: Creative GigaWorks T20

Net de T20 (98 euro) aangesloten op m'nlaptop.
Naast de X230 van Logitech (49 euro)

Wat betreft luisteren naar you tube filmpjes;
de X230 is gewoon weg veel vetter!!!

De T20 is welswaar wat rustiger wat betreft cd-tjes;
Maar ik zou zeggen; is je budget rond de 50 euro, pak
dan de Logitech X230!!

By the way; Ik heb geen aandelen in Lotigitech ;)

Groet, Peter

KingDanny 16-02-2008

Hallo!

In juli deze speakers gekocht, gelijk met me laptop en muis.
Prim boxen, schitterend muziek komt eruit.
Alleen +/- 5 februari begon het een beetje te kraken als ik de boxen aan zet en aan de volume zit.
Verder geen last als ik muziek beluister ofzo.

Dus heb waarschijnlijk 1 box opgeblazen, die ene box waar ook de volume knopjes aan zitten.

Wat dus echt handig is, dat ik bijvoorbeeld op vakantie gaat, maar 1 box hoeft mee te nemen, dus ik kan kiezen;
1 speaker mee of 2.

Dat kon bij me andere speakers die ik eerst had niet!

Verders komt er helder muziek uit en een prima bass.
Ik stond ervan te kijken wat er dus uit die kleine speakers komt!

Groetjes,
Danny

Ed_ned 12-01-2008
Geschreven voor: Creative GigaWorks T20

Zeer duidelijk en zuiver geluid (hoog, midden en laag)
om muziek te spelen /bewerken. Geluid is niet erg hard in te stellen, maar de kwaliteit is beter dan de goedkopere
2.0 monitoren tbv muziek.
Speel zelf gitaar via/met de PC (cakewalk, BIAB), en dit setje is een uitkomst.

JWL-2 13-12-2007
Geschreven voor: Creative GigaWorks T20

Mijn Primax boxen begonnen na jaren wat kuren te vertonen en ik moest op zoek naar een nieuw setje boxen. Het moesten 2.0 zijn want voor een basmodule heb ik geen plaats.
De Creative T20 stond bij de zaak waar ik ze uiteindelijk kocht naast de T40 en nog wat andere systemen zodanig opgesteld dat je alle boxen goed individueel op hun merites kon beoordelen.
Ik vond de T20 voller van geluid dan de bijna twee keer zo dure T40 vooral de hoge tonen waren minder schel. Ik vindt de vorm en afwerking van de boxen mooi en degelijk, alleen het in de nadere reviews gemeldde te fel blauwe ledje is een minpunt.

tbeest 08-12-2007
Geschreven voor: Creative GigaWorks T20

Fijne speakerset. Mooi. Beetje te fel blauw powerlampje wat mij betreft. Boxen klinken een klein beetje schel, ook afhankelijk van welk soort muziek of nummer je opzet, en dat is niet heel makkelijk bij te regelen. Maar het stoort niet. Zal ook wel afhangen van opstelling boxen, geluidskaart, etc Weet ik niet. Genoeg detail wat wel belangrijk is, fijne heldere hoge tonen en redelijk goede bas vergeleken met een 2.1

SuperWouter21 07-12-2007
Geschreven voor: Creative GigaWorks T20

Ik had eerst het x230 setje van logitech waar ik ook een review over heb geschreven op deze site.
Na een tijdje begon ik me echter enorm te irriteren aan de bas die niet goed in te stellen was.
Ik heb een paar dagen geleden deze gekocht en het is echt een stuk beter. Het is een goed allround setje wat misschien wel enigszinds moet onderdoen voor sommige 2.1 setjes op het vlak van bas maar overall is ie enorm goed en je hoeft zoals eerder opgemerkt niet zoveel bij te stellen zoals je bij 2.1 setjes wel vaker moet doen.

Ik ben r voor dit geld zeer tevrede mee.
En ik ben best kritisch qua geluid maar ik heb geen 2000 euro over voor mn droomset helaas:p

alex7580 19-10-2007
Geschreven voor: Creative GigaWorks T20

Dit ding geeft echt goed geluid. Ik heb zelf mijn home cinema set de deur uit gedaan en heb er deze voor in de plaats staan. Zit ook een plakkertje bij om over het ledje te plakken.

Ik had er eigenlijk nog wel een afstandbediening en extra ingangen op willen hebben, maar voor dit geld hoor je mij niet klagen.

Jan E 07-09-2007
Geschreven voor: Creative GigaWorks T20

Prima luidsprekers. Je kunt deze kleintjes natuurlijk niet vergelijken met mijn B&W DM602 HIFI luidsprekers maar als computer luidsprekers
op pakweg 75 afstand voldoen ze goed. Ik luister voornamelijk naar muziek gemaakt op echte instrumenten opgenomen met microfoons (klassiek, folk singer/songwriter e.d.). Dat stelt eisen aan de natuurgetrouwheid van de weergave. Dat doen deze luidsprekers uitstekend. Het hoog is goed en het laag is allerzinds acceptable, weinig kastgeluiden. Naar mijn gevoel veel beter dan wat ik zo in de gemiddelde media winkel hoor als ik daar eens rondloop.

JaapWillem 05-08-2007
Geschreven voor: Creative GigaWorks T20

Na alle lovende recensies hier heb ik de T20 aangeschaft.
Nadat ik ze binnen had heb ik ze snel even in de huiskamer aangesloten op mijn synthesizer, wat een teleurstelling! De speakertjes klonken schel en zonder dynamiek of doortekening.

Hierna heb ik ze aangesloten op mijn computer boven en ze dichter bij de muren en een hoek opgesteld. Dit klonk al beter, maar ik vond het nog niet het perfecte geluid. Ik heb ze eerst maar is een paar uur laten spelen op een gemiddeld hoog volume. Hierna waren de speakers duidelijk wat losser en klonken ze minder schel. Hierna heb ik nog wat met de opstelling gespeeld, hier was zeker winst te halen, doordat de baspoort aan de bovenkant zit en schuin naar achteren zit kan je de speakers laten reflecteren tegen de muur, dit kan zeker nog een verbetering geven.
Het hoog klinkt nu nog steeds redelijk fel, maar het is ook goed doortekend. Het middenbereik voeldoet, soms lijkt het wat aan de speakertjes te kleven in plaats van de ruimte in te komen. Het laag is prima, niet overdreven aangezet, maar het bonkt wel zeer licht rondom de 300 Hz. Wat ook te verwachten is met een klein speakertje met een baspoort ontwerp. Het verslaat het vaak veel te dik aangezet laag van een goedkoop subwoofersetje makkelijk. Maar voor gedefineerde strakke bassen heb je toch simpelweg gewoon meer luchtverplaatsing en dus een groter conusoppervlak nodig.
Voor een speaker van dit formaat is de geluidskwaliteit meer dan toereikend en misschien zelfs bovengemiddeld. In verhouding met de prijs presteren ze redelijk, maar er zijn ook bijvoorbeeld kleine actieve monitor setjes beschikbaar voor minder geld die beter klinken en minder gevoelig zijn voor plaatsing. Ik denk wel dat dit speakersetje een absolute verbetering is op de gemiddelde 2.1 of 5.1 subwooferset.

De vormgeving van de speakers is goed, het is een slank strak ontwerp met mooie grijstinten. En ook het gele glasvezel woofertje lijkt er leuk op zon speakertje. Het geeft een lichte knipoog naar de series van B&W met hun kevlar conussen. De knopjes zijn mooi afgewerkt en nergens zitten rare kieren of giet foutjes.
De voeding is goed afgeschermd en zwaar uitgevoerd, hij levert ruim voldoende voeding voor dit setje. Zelfs met een halogeenlamp in dezelfde stroomverdeeldoos is er geen irritante typische 50Hz brom te horen. De koptelefoon versterkers is ook prima.

Dan komen we op de duurzaamheid. Zoals eerder aangegeven zijn de speakers van goed gegoten plastic en klinken ze niet hol waardoor de eigen resonantie tot een minimum beperkt zou moeten zijn. Bij mij kwam er uit de linker speaker helaas een meetrillend geluid. Na er even mee geschud te hebben was dit over, misschien een meetrillend kabeltje of iets dergelijks?
Bij het afnemen van het frontje blijven de rubbertjes waar het frontje inprikt niet altijd even goed zitten en trek je de rubbertjes mee. Deze zijn niet goed vastgezet, maar het geeft verder ook niet echt veel omdat je ze zo terug kan drukken. De kabel na het linker speakertje zit vast, waardoor je hem aan die kant niet kan afnemen. Hierdoor kan je hem niet makkelijk vervangen mocht er een breukje in komen. De kabels zelf zijn van een prima kwaliteit.

Eindconclusie:
Prima speakertjes voor de gemiddelde consument, voor computergebruik krijgen ze een ruim voldoende. Ik ben erg te spreken over de meegeleverde verloopjes en de aux in aansluiting op de voorkant. Deze geven een prima combinatie van uitgebreide aansluitmogelijkheden.
Alles afgewogen en bijelkaar opgeteld hebben de speakers een redelijke prijs/kwaliteitsverhouding.

wim19a46 29-07-2007
Geschreven voor: Creative GigaWorks T20

Goede prijs/kwaliteit. Ik ben zuiver afgegaan op de goede referenties op deze site. Werkelijk goed geluid wat deze speakers weergeven. Voldoende volume, regeling van treble en bass. Ben ook zeer tevreden over het uiterlijk. Het felle blauwe lampje heb ik wat difuser gemaakt door met een perforator een adresetiket te doorboren en het aldus verkregen rondje te plakken op het lampje. Succes verzekerd!

henk 23 16-06-2007
Geschreven voor: Creative GigaWorks T20

Weinig toe te voegen aan voorgaande beoordelingen, ben onder de indruk van het geluid wat uit 2 zulke kleine speakers kan komen.
Ook ik vind het felle blauwe licht van het ledje te fel.
Fijn dat ik mijn mp3 speler er op kan aansluiten, en dat de kabeltjes hiervoor worden bijgeleverd.
Het geluid via de aan te sluiten hoofdtelefoon kan bij mij niet hard genoeg, wel veiliger voor mijn oren natuurlijk.

Huubrs2 09-06-2007
Geschreven voor: Creative GigaWorks T20

Heb vanalles al in huis gehad!

van Mission tot Bose noem maar op,m,n vorige speakers waren de Z-10 van Logitech en die klonken al helder en een redelijke bas. Nu heb ik de T-20 en het is gewoon ongelooflijk! wat een gedetailleerd geluid komen uit die kleine kunst-stoffen kastjes.
had mensen over de vloer,en ze zochten naar de subwoofer en waren stom verbaasd dat er geen bij zat.
voor mij geen ander meer,en het scheelt heel wat ruimte.

waltt 30-05-2007
Geschreven voor: Creative GigaWorks T20

Ja, prachtig geluid, mooi gezicht. goede bediening, makkelijk aansluiten.

1 'minpuntje', het geluid komt pas echt goed tot z'n recht bij wat meer volume: warmer, voller, completer geluid. dus achtergrondgeluid ervaar ik als normale geluidskwaliteit.

Cake 26-05-2007
Geschreven voor: Creative GigaWorks T20

Bijna niets toe te voegen aan eerdere reviews. Uitgeprobeerd met allerlei soorten muziek en voor pc speakers komt er zelfs een heel behoorlijk geluid uit wanneer ze in m'n huiskamer staan. Maar in een kleinere ruimte komen ze beter tot hun recht. Ik was op zoek naar een 2.0 setje omdat ik geen basmodule wilde. Uit alle info op internet bleken dit setje en een setje van Klipsch (Promedia) dan aanraders. Deze aangeschaft en zeer tevreden. Mooi vol geluid dat niet onder doet voor een goede 2.1 set. De vormgeving past mijns inziens ook bij de geboden kwaliteit.