DALI Zensor 3 vloerspeaker / zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de DALI Zensor 3 vloerspeaker / zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

Cobus 24-03-2017

Spijt, spijt en nog eens spijt

In de winkel bij Hifi Klubben mij laten overtuigen tot deze aanschaf. Samen met Denon Piccolo N4 gekocht ter vervanging van mijn oude sony home cinemaset. Ontzettend veel spijt. Krijg het geluid absoluut niet helder, doffe ellende letterlijk en figuurlijk. Instellingen op de Denon zijn beperkt, ik krijg het niet naar mijn zin. Loop me nu 3 maanden te ergeren, ga de boel te koop zetten denk ik. Best veel geld voor een groet teleurstelling.

Minpunten

• zeer slecht dof geluid
  • hoge prijs voor slechte speaker

Frank 04-03-2017

Zuiver en vol geluid

Heb deze speakers geluisterd bij Hifi-klubben icm Marantz M-CR611, en deze set aangeschaft.
Thuis viel het geluid wat tegen, maar door wat te experimenteren met plaatsing ervan, nu zeer tevreden. Nu zelfs mooier geluid dan in de winkel!
Geluid mooi zuiver, van laag tot (zeer) hoog.
Combinatie met receiver uitstekend, voldoende vermogen om 'goed hard' te zetten...

Pluspunten

• Zuiver geluid
  • Mooie hoge tonen

Koffie Herman 30-10-2016

Kleintje dat groots presteerd

Ik heb de Zensor 3 luidsprekers inmiddels enkele weken in combinatie met de Marantz M CR 611 thuis. De afgelopen tijd heb ik diverse muziek genres afgespeeld en beluisterd en mijn bevindingen zijn méér dan positief.
Het geluid is zeer transparant met een prima weergave van hoog tot laag. Bij goede opnamen (uiteraard) komen de muziek en met name de vocalen boven verwachting echt goed lós van de speakers. Wat mij betreft een geweldige luidspreker, zeker ook voor de kritische muziekliefhebber en, beslist niet onbelangrijk, voor een bijzonder vriendelijke prijs. Deze speakers kunnen op overtuigende wijze de strijd aan met duurdere en grotere broers. Als je na aanschaf van deze speakers spijt krijgt ligt het absoluut niet aan de Dali Zensor 3...... Dus een echte aanrader!

Pluspunten

• Gehele klankbeeld
  • Uitvoering
  • Gunstige prijsstelling

ich 25-12-2015

Onlangs onze (zeer) oude stereoapparatuur vervangen door de Denon Ceol RCD N9 in combinatie met deze speakers. Deze combinatie gezien en gehoord bij Hifi-Klubben in Utrecht. Behalve deze speakers ook de Dali-1 en de B&W 685S2 gehoord. De Dali Zensor 1 klonk me veel te iel, de B&W was gaf het geluid ook goed weer maar was wat mij betreft te kil in zijn klank.
Deze Zensor-3 klinkt erg warm. De plaatsing van instrumenten is prima. Vooraf was ik er wat bang voor dat deze speakers mogelijk te licht waren om een woonkamer van ca. 30 m2 te vullen. De door ons aangeschafte combinatie zorgt echter voor meer dan voldoende volume voor onze woonkamer.
De notenhouten versie ziet er mooi uit. Ze staan op de mooie Dali E600 staanders.
Ik kan deze speakers dus aanbevelen.

RobArens 11-12-2015

Voor mijn audio set op zoek gegaan naar een nieuwe speaker. Gekeken naar diverse merken. Maar of je moest een topprijs betalen. Of volgens diverse testen en reviews flink inleveren op kwaliteit. Uiteindelijk diverse testen gevonden in eerste instantie van de Zensor1. Maar later de testen gelezen van de opvolger de Zersor3 van DALI. Deze speaker via AV-trader besteld. Was de goedkoopste op dit moment.
Bij het plaatsen van de bestelling stond erbij dat er ook demo exemplaren zouden worden verkocht. Op mijn mail reactie kreeg ik als antwoord. Dat de demo exemplaren waren gereserveerd. Maar ik kon een korting krijgen indien ik geintresseerd was.
Op hun website de speakers besteld met de kortingscode. Deze werden keurig netjes afgeleverd. De vorige dag een mail gehad van AV-trader met een track en trace code. En inderdaad de 10 dec 2015 werden de boxen keurig bezorgd.
Kon niet wachten om ze aan te sluiten. Na het aansluiten een verademing. Wat een geluid uit zo een formaat speakers.
Niets dan lof voor de maker DALI en de leverancier AV-trader.

Jan W 16-05-2015

Gisteren deze luidsprekers gekocht na eerst zelf uitgebreide luistertesten te hebben gedaan. Ik bezit zelf een stel Sony's SS-VF1a van een dikke vijftien jaar oud. Deze speakers, die bij de fameuze Placido set van Sony horen, zijn "made in Germany" en voor boekenplank luidsprekers van groot formaat (en zwaar). Dat levert een weldadige bas op met verder een goed midden- en hoog gebied. Omdat er de laatste tijd veel hoog geprezen boekenplank luidsprekers zijn verschenen was ik benieuwd hoe deze zich verhielden t.o.v. mijn eigen speakers. Eerder viel de nieuwe Q Acoustics 3020 af omdat deze, overigens prima speaker, me iets te dun en bedrukt bij de bassen klonk.
Gisteren bij Poulissen in Roermond een uitgebreide luistertest gedaan waarbij ik ook mijn eigen speakers en CD's had meegenomen. Ik wilde gewoon goed horen of andere speakers écht beter klonken. De eerste afvaller was de Wharfedale Diamond 220 die goed presteerde maar mij ook iets te dun klonk. De Monitor-Audio Bronze BX2 klonk niet veel anders dan mijn Sony's om een aankoop te rechtvaardigen. Wel iets meer hoog maar weer wat dunner bij de bassen. Alleen de Dali Zenzor 3 bleek duidelijk beter te klinken: dynamischer en ruimtelijker met een mooi gedetailleerd hoog en bassen die diep gaan zonder te gaan bonken. Je moet je wel voorstellen dat ik de boxen met allerlei eigen muziek beluisterd heb waarbij ik telkens kon schakelen tussen mijn eigen boxen en de andere. Je hoort dan uitstekend de, soms kleine, verschillen. Mijn tip is dan ook om je eigen speakers mee te nemen voor een goede vergelijking (je wilt tenslotte weten of die nieuwe speakers écht beter klinken). Los van elkaar klinken alle door mij geteste boxen gewoon prima. Hoor je ze naast en door elkaar dan worden de verschillen ineens veel duidelijker (en je hoort dit al heel snel trouwens).
Omdat ik er toch was heb ik ook even wat geschakeld tussen deze Dali's en een aantal wat/veel duurdere boekenplank luidsprekers van o.a. Kef, B&W en Polk. Opvallend vond ik dat geen enkele andere box in die hogere prijsklasse echt beter klonk maar tot mijn verbazing soms juist minder klonk.

Smaken verschillen echter enorm en wat de één vind hoeft een ander niet zo te vinden. Daarom moet je gewoon zelf gaan luisteren en het liefst je eigen speakers en je eigen muziek meenemen. En er dan wel even de tijd voor nemen. Bij Poulissen voelden ze dat prima aan en ze lieten me dan ook helemaal mijn eigen gang gaan. Mijn partner was trouwens mee. Niet alleen voor de gezelligheid maar zij bezit een uitstekend muzikaal gehoor en was het, onafhankelijk van mij, helemaal eens met mijn keuze. Wat mij ook opviel was dat de Sony's (toch niet een merk dat bekend staat als speakerbouwer) zich prima staande hielden tussen de andere boxen. De Dali's klonken echter gewoon beter over het gehele spectrum, dat maakte de aankoop bijzonder gemakkelijk.

Joep O 17-12-2015

De manier van vergelijken spreekt mij enorm aan. Dat dit bij Poulissen kan zegt wat over die zaak.
Ook een tweede persoon meenemen die jou en jouw muziek kent en bovendien een goed muzikaal gehoor heeft brengt mij op het idee om deze stap ook maar eens te gaan zetten.