Onkyo LS3100 surround set / zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Onkyo LS3100 surround set / zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

wjg 06-01-2016

Hallo ik heb deze set nu al bijna twee jaar en moet zeggen dat ik er helemaal tevreden over ben. Ik heb hem destijds aangeschaft als vervanging van mijn Sony DAV SC8 wat toch wel een betere Homecinemaset genoemd mag worden (1199 Euro). Deze set heb ik bij Correct in Rotterdam gekocht in de koopjeskelder voor slechts 199 Euro. Tot op de dag van vandaag een van mijn beste aankopen. Natuurlijk was de Sony nog iets beter maar ik vind je moet de beoordeling doen op basis van de prijsklasse waar je ook concurrende produkten voor kunt kopen vandaar dat ik deze Surround Set erg hoog waardeer.

Als ik toch een minpunt moet noemen is het dat ik de bluetooth niet optimaal vond, het functioneert prima maar je moet altijd een apparaat binnen bereik laten liggen (telefoon, Tablet etc). Ik heb nu een Chromecast Audio gekocht en deze via een optische kabel aan deze set gekoppeld en moet zeggen dat werkt super. Betere kwaliteit dan Bluetooth en vergelijkbaar met Sonos qua handling. Geluidskwaliteit is echter vele malen beter dan de Sonos!!! je hebt gelijk een subwoofer en stereo speakers. Koop die set maar eens bij Sonos en je bent veel meer geld kwijt. Samenvattend een prima aankoop met super geluid zowel qua muziek als ook surround set voor TV (al gebruik ik die laatste functie niet meer na aansluiten van Chromecast Audio gebruik ik de muziek functie het meeste).

henktt 17-05-2015

Het geluid is ok voor films en games, maar voor muziek niet echt. De subwoofer gaat niet echt diep, het geeft geen mooi vol geluid. het geluid klinkt niet superzuiver en strak, maar een beetje hol. het lijkt soms ook alsof de subwoofer het niet eens aan kan. Begrijp me niet verkeerd, het is een leuk setje, maar je krijgt waar je voor betaalt. Verwacht niet het beste geluid van de wereld. één ding waar ik me nogal aan erger: Het apparaat bepaalt zijn eigen volume. Als ik het volume van de onkyo-set op een bepaalde stand zet, en vervolgens het geluid van mijn telefoon zachter zet, gaat het geluid op de onkyo langzaam vanzelf harder. in een paar seconden staat ie weer even hard. Wil je op je telefoon het volume weer omhoog doen, dan gaat ie ineens superhard! Terwijl hij al die tijd op dezelfde volumestand staat. Ook bij films en tv kijken gaat het geluid automatisch harder en zachter. Op een gegeven moment wordt je het zat en gebruik je maar de tv speakers.. erg jammer. Er is dus geprobeerd om de onkyo ls3100 'slim' te maken, maar dit is mislukt. Het was minder storend geweest als ie gewoon 'dom' was geweest.

chrisvandenbergh 12-01-2014

Simpele set die erg goed op z'n plaats is om de geluidskwaliteit van je Platte tv te verbeteren. Ook het streamen van muziek via tablet Smart phone of wat dan ook werkt super. Durf zelfs te stellen dat de muziek kwaliteit van deze set ieder zal verassen. Vergeleken met mijn JVC DD8 Sophisty van 1.400 Euro en 10 jaar oud dit setje van slechts 299,- doet daar weinig voor onder.
Mijn advies zet een muziek stuk op je smartphone en ga in de Hifi zaak luisteren.

Voordelen:
Prijs kwaliteit.
Superieur geluid voor deze klasse
Draadloze Subwoofer
Bluetooth streamen.
Extreem kleine en superlichte versterker dus makkelijk te plaatsen.
Met dezelfde afstandbediening als van je tv te bedienen.
Gaat automatisch aan wanneer je je tv inschakelt.

Nadelen:
Geen USB aansluiting
Geen display
Indien je de koptelefoon uitgang van je tv gebruikt heeft het apparaat moeite met het opheffen van volume schommelingen zoals bij reclame en films. Met optische kabel geen probleem.
Prestaties als in Dolby 2.1 zijn te verwaarlozen.
Wil je realistisch bioscoop geluid dan komt deze set tekort.

Charon. 12-06-2013

Deze set heb ik vol enthousiasme aangeschaft na diverse positieve reviews op het internet te hebben gelezen. Wat ook een pluspunt is is de bluetooth functie welke hij heeft, om ook direct van je mobiele apparaten muziek te streamen.
In de winkel was het geluid erg goed, de demo in de winkel was echter wel een puur instrumentaal stuk muziek. Deze set thuis direct aangesloten en diverse functies uitgetest, als eerste de bluetooth functie, in een woord: ideaal! Geen enkel probleem met koppelen en direct spelen, ook een mooi vol geluid.
Daarna heb ik de TV aangezet en hier de set mee getest. Het eerste wat mij opviel was toch de overweldigende subwoofer, in de lage tonen is deze set heel sterk, echter tijdens films kijken vind ik het tot nu toe nog te overheersend waardoor ik de spraak niet altijd goed hoorbaar vind, soms zelfs erg moeilijk vooral wanneer er meerdere geluiden door elkaar spelen, denk aan spraak met muziek op de achtergrond in een film. Hier heb ik geprobeerd iets aan te doen door de subwoofer flink in de min te zetten, hij kan van -10 tot +10, 0 is standaard, bij -7 a -8 vind ik deze het beste klinken, uiteraard puur persoonlijk. (Ook zou je de set op " Vocal Mode" kunnen zetten waardoor spraak beter hoorbaar is, dit vind ik geen optie gezien het muziekale aspect dan juist erg afvlakt.)
Echter nadat ik de subwoofer in de min had ingesteld vond ik nog steeds de lage tonen zo overheersend dat ik een andere oplossing ben gaan zoeken. Nu heb ik de subwoofer, welke ook via bluetooth gekoppeld wordt aan de digitale versterker, in een andere hoek van de kamer geplaatst, minder in de buurt van de twee speakers welke direct naast de tv staan. (eerder stond de subwoofer in een hoek tussen het tv-meubel en de muur) Dit lijkt een oplossing te zijn voor de overheersende lage tonen. Het geeft in ieder geval al een meer dimensionaal geluid, en beter hoorbare conversaties, doordat de subwoofer achter mij geplaatst is en de speakers voor me.

Rest mij nog een vraag aan andere gebruikers of er meer last hebben van dit fenomeen in de lage tonen.

Conclusie:

Overall een hele goede set, vooral op muziekaal gebied wat mij betreft, ook met een handige bluetooth functionaliteit welke goed werkt.
Ook herkent hij de meeste afstandsbedieningen waardoor je niet een zoveelste afstandsbediening op de salontafel hebt liggen!
Plaatsing is wel erg belangrijk wat mij betreft bij deze set maar dat zal niet alleen bij deze set het geval zijn.
Jammer dat er geen uitgebreide equalizer ingebouwd is waardoor je meer kan spelen met instellingen.
Wel zeker een goede set voor de prijs (€ 299,- bij Media Markt ten tijde van aankoop)

Sugi 03-04-2013

Vandaag gezocht naar een surroundset die weinig plaats neemt in mijn huis en niet al te duur.
Uiteindelijk voor deze surroundset gekozen omdat er het weinig ruimte inneemt en de prijs is laag.
De verkoper liet mij een demonstratie horen, en ik was echt overdonderd van de geluidskwaliteit.
Ik heb hem thuis nog niet echt voluit gezet omdat de buren er niet zo blij mee zullen zijn.
De subwoofer die via bluetooth verbonden is werkt uitstekend.
Ook kun je het apparaat via bluetooth pairen met bijv je mobiele telefoon wat ook uitstekend werkt.
De boxen kun je naar wens op verschillende manieren plaatsen zoals op de foto horizontaal maar ook verticaal.