Teufel T 500 Mk2 vloerspeaker / zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 17 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Teufel T 500 Mk2 vloerspeaker / zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

Dennis 03-08-2017

Theather 500 5.1

Ik lees hier super reackties en
Morgen krijg ik ze eindelijk binnen, mijn nieuw Dennon x2400H staat ook nog te wachten in de doos, heb ook heel erg lang na gedacht maar alleen maar top nieuws. Maar nu lees ik voor surround en voor stereo hoe kan ik de boxen nu het besten aan sluiten op de x2400h. Er zit een plaatje op de grootte zuilen ik denk neem aan. Gewoon zoals alle andere 5.1. Zoals mijn oude harman avr 335. Met 5,1. Hoop dat iemand me hier nog wat info kan geven en ja ik heb begrepen goed laten inspelen met muziek en tv gewoon dank je voor eventuele hulp

Mass 15-05-2016

T500mk2 gemiddelde all-rounder

Na veel gelezen te hebben en lovende recenties,eindelijk de Teufel T500MK2 besteld,
wat meteen opvalt is dat het een mooie speaker is met een prachtige vormgeving.
Eenmaal aangesloten aan mijn Marantz PM8005 viel het geluid toch tegen,ze klinken erg homogeen ,wel een warm geluid, basbereik is voldoende ,maar in het midden en hoog mis ik detail ,Yello klonk ineens afgestompt, erg afgevlakt alsof het een geluid aan de speakers blijft plakken en niet sprankeld in het hoog,wat ik erg jammer vind van z'n mooie speaker,zelfs na een paar dagen inspelen geen echte verbetering .
Ze gaan lekker hard en vervormen niet,had toch meer verwacht van deze Teufel, zeker geen verkeerde speaker als je niet al te hoge eisen steld aan detail, voldoet deze zeker.
Het mooie van Teufel is dat je ze thuis kunt uitproberen.

blokjes 18-11-2015

Heb deze set nu ruim een jaar en ben tot nu toe zeer tevreden. Geluidsbeeld is goed, klank is natuurlijk (dat klopt wel met de claim van Teufel) met de kanttekening dat in het laag niet alles even evenwichtig is en hoog erg strak klinkt, ik mis daarin wat ruimtelijkheid. Ik stuur laag apart aan maar denk dat daar nog wat te verbeteren valt met dikkere kabels. Ook moet ik zeggen dat ze bij mij te dicht op de muur staan voor een evenwichtige bas. Reden om deze set te kiezen is onder andere dat de basreflex aan de onderkant zit. Dicht op de muur te plaatsen en toch nog goed klinken. Dus als je zoals ik te maken hebt met huisgenoten die zo'n ding niet midden in de kamer willen... Maar ik heb de subwoofer weggedaan, want niet meer nodig met zoveel power in het laag. Als je van een stevige bas houdt zit je wel goed.
De boxen zijn redelijk groot maar dat valt niet echt op door de goede verhoudingen.
Kwaliteit is heel goed, erg zwaar en stevig, je kunt ze eigenlijk niet alleen tillen, dat geeft een indicatie. Ik vind de aparte speaker covers erg mooi, maar dat is persoonlijke smaak natuurlijk.

Pieter-W 26-02-2015

Ik heb deze speakers aangeschaft als vervanging voor mijn 20 jaar oude Quadral Certo mk V's. Direct uit de doos is het geluid van de Teufels zeer teleurstellend. Geen enkele diepte of helderheid. Erg dof.

Deze luidsprekers moeten echt gedegen ingespeeld worden. Met "gewoon" muziek spelen duurt dat een eeuwigheid. Ik heb ze eerst 2 volle dagen op hoog volume zgn. pink noise laten weergeven en dat bracht verbetering, maar ze konden de geluidskwaliteit van de 20 jarige oudjes niet halen. Ze klonken nog steeds te dof en hadden een te aanwezige midden toon. Na nog eens 2 dagen op pink noise vermengd met grey en white noise (te vinden op YouTube), is er een duidelijke verbetering hoorbaar en gaan ze de Certo's voorbij in kwaliteit. De bas is zo goed, diep en strak dat ik erover denk mijn subwoofer te verkopen. Het hoog en midden zijn helder en duidelijk gedefinieerd.

Ik ben blij dat ik ze die twee extra dagen heb laten inspelen, want ik had ze bijna teruggestuurd. Ik verwacht dat het geluid mettertijd alleen nog maar beter wordt.

Ik vind ze niet overdreven mooi (hoewel de ronde magnetische schermpjes een leuke "touch" zijn), maar dat is voor mij ondergeschikt aan de prijs/kwaliteitsverhouding. Bovendien is dit een kwestie van smaak.

Ze lijken degelijk gebouwd. En aan het gewicht te oordelen zijn stevige materialen gebruikt.

Teufel zegt dat ze door direct aan de consument te leveren de eindprijs 60% lager kunnen houden. Deze speakers zouden dus op een niveau van € 1.000 p.st. moeten kunnen concurreren en daar ben ik het wel mee eens.

Pieter-W 26-02-2015

Oh ja: ik heb ze gebi-wired. Dikke 4 mm kabels op laag en 2,5 mm op hoog. Ik denk dat dat ook zeker aan de geluidskwaliteit bijdraagt.

Stonehills 25-02-2014

De Teufel T500 Mk2 luidsprekers werden vrij vlot geleverd, het waren 2 behoorlijk grote dozen die je echt met 2 personen moet tillen. Ze zijn ter vervanging van mijn oude KEF Q55.2 luidsprekers.
Eenmaal geplaatst zie je dat het vrij forse luidsprekers zijn maar dat stoort niet, de bouw kwaliteit is uitstekend.
Zoals ik al vaker genoemd, jammer dat er geen spikes bijgeleverd worden, maar niet iedereen zal ze werkelijk gaan gebruiken.

Het geluid is, nadat ze een paar dagen ingespeeld zijn, niet verkeerd. Ik ben wat aan het stoeien geweest met meerdere luidsprekerkabels, deze luidsprekers vragen wel om een wat steviger kabel zodat het laag ook mooi strak blijft.
Ondanks dat het geluid overall goed was ben ik toch ook een andere luispreker gaan beluisteren. De Monitor Audio Gold GX50 voor € 1250,00 per paar, kleinere luidsprekers op staanders.
Waarom? Bij de Teufels miste ik speelsheid en vond ik het geluidsbeeld niet breed en diep genoeg.
Begrijp mij niet verkeerd, de Teufels zijn absoluut niet slecht, ze voldoen alleen niet aan mijn persoonlijke geluidseisen. De Monitor Audio Gold GX50 is een klasse hoger en bezit ondanks het formaat een verrassend mooi en strak laag, heeft een helder midden en hoog en zet een prachtig podium(geluidsbeeld) neer. Voor mij zijn ze de hogere aanschaf waard, welke luidspreker je uiteindelijk aanschaft is en blijft een kwestie van persoonlijke voorkeur/smaak.

Iedereen stelt zijn eigen eisen aan een luidspreker, daarbij is ook de versterker van niet te onderschatten belang. Probeer als het kan meerdere soorten luidsprekerkabels en hou rekening met de ruimte waar de luidsprekers komen te staan.

Zou ik de Teufels bij vrienden en kennissen aanraden?
Jazeker, het is een vriendelijke luidspreker die voor de meesten absoluut voldoet. De prijs/kwaliteit verhouding is zeer goed, het zijn allermans luidsprekers die de gemiddelde consument niet teleur zullen stellen.

Nog even wat de service betreft, deze is uitstekend. Snelle levering en het retour halen ging ook snel, gebeld en 2 dagen later werden ze al opgehaald. Het geld terug storten duurde ruim 3 weken, hou daar wel rekening mee.
Het thuis uit kunnen proberen vond ik een prettige optie, dan weet je direct of ze wel of niet bij jouw persoonlijke situatie passen.

Versterker: Audio Analogue Crescendo
CD-speler: Denon DCD 700AE
Luidsprekerkabels: AudioQuest
Intelink: van den Hul, The Name

basleen 23-12-2013

Geweldig geluid mooie diepe bas maar niet overheersend en het design vind ik ook mooi (is natuurlijk persoonlijk)
Plus de service van deze zaak daar kan je geen buil aan vallen
ik had eerst de T400 (waren ook goed) maar ik wilde deze ook proberen dat kan dus met 8 weken retourbeleid ik zou willen dat elke zaak zo'n service gaf
Over duurzaamheid kan ik nog weinig zeggen maar er zit 12 jaar garantie op.

Weerwolf61 18-10-2013

Deze set op de gok in huis gehaald (mag je 8 weken uit proberen) als aanvulling op mijn Marantz SR7007 Receiver.
Ik ben echt overtuigd van de kwaliteit van deze speakers. Zoals mijn voorgangers opmerkten een mooie evenwichtige speaker met een goed laag mooi midden en gebalanceerd hoog, en dat voor die prijs en 12! jaar garantie. Ik kreeg gelijk te maken met de goede after sales, bij mij zaten er in 1 kast kleine deukjes, helpdesk gebeld binnen een paar dagen een nieuwe speaker ontvangen en de beschadigde kosteloos retour gestuurd, Wat mij betreft een dikke voldoende voor deze speakers en de goede service.

Weerwolf61 26-10-2013

Beste Sjaakfr,

Ik krijg inderdaad een mooie diepe bas, uit deze speakers, maar uiteraard is de akoestiek van jou kamer belangrijk voor het uiteindelijke resultaat, voor "het onderbuik gevoel"heb ik er wel een Subwoofer op aangesloten (B&W 600) gewoon even uit proberen hoe je de speakers gaat plaatsen. (ik heb ze op spikes staan die je apart kunt aanschaffen. Veel succes met je aankoop.

Sjaakfr 25-10-2013

Hallo,

Ben zelf ook net in het bezit van een Marantz SR 7007 en was aan het kijken voor nieuwe speakers.

Op dit moment speel ik met Canton gle 490 speakers. Ik vind de bass weergave niet goed genoeg.

Krijg je met de combinatie Marantz 7007 en T 500 wel een lage en vooral voelbare bass ?

Sjaakfr 27-10-2013

Hallo Weerwolf61,
Bedankt voor je reactie. Ik heb wel een goede subwoofer staan ( Klipsch RW 10 ) die is erg leuk voor een film maar voor muziek wil ik zonder een subwoofer spelen.
Misschien maar een gokje wagen en ze bestellen ( 8 weken proberen is nooit weg )
Nu krijg je 10% korting!

Jeroen Verkerk 15-10-2013

Wat een heerlijk zuivere speakers...oogstrelend en oorstrelend!
Voor deze prijs koop je normaal gesproken niet deze kwaliteit..
Zeer tevreden!

CoKe1964 14-07-2013

Ik ben geen fan van surround-systemen en hou in tegenstelling van misschien vele andere van een echte ouderwetse stereo beleving puur sang. Ik ben op zoek gegaan naar een goede prijs/kwaliteitsverhouding luidspreker die goed past mijn Cambridge Audio versterker (651A). Na verschillende luidsprekers getest te hebben ben ik uitgekomen op Teufel T500Mk2. Waar diverse andere duurdere merken het in het 'laag' laten liggen viel deze luidspreker direct op in positieve zin. In het midden en hoog loopt deze Teufel harmonieus mee met de duurdere modellen. Ik heb naar mijn mening veel te lang gewacht op het vinden van een super luidspreker tegen een zeer aantrekkelijk prijs. Teufel biedt zonder rompslomp zijn klant een goede service met 8 weken op proef en dit heeft mij over de streep getrokken.

CoKe1964 14-07-2013

Beste kieskeurig,

Laatste 2 alinea's vergeten te verwijderen in de review. Graag alsnog verwijderen.

jaco51 24-06-2013

Twee weken geleden heb ik de T500 aangeschaft en de eerste indruk was best positief; een groot geluid, mooie volle bas, gedetailleerd midden, maar helaas bijzonder weinig detail in het hoog en dat is jammer voor zulke prachtige luidsprekers. De treble van mijn versterker (Philips DFA 888) moet helemaal open en dan nog mis ik veel in het hoog.Ik vind het een prima speaker om lekker hard popmuziek mee af te luisteren zonder dat je erg hoge eisen stelt aan detail. Ik twijfel of ik de T500 zal houden of retourneren.

richardilian 28-07-2013

Philips DFA 888 moet je ook in de vuilnisbak gooien. bij mij spelen ze op een krachtige sony av versterker en heb totaal geen problemen met de tonen, alles staat neutraal en klinkt gewoon geweldig. mijn tip is dus koop een nieuwe versterker met goed vermogen! succes!

Willem Blom 16-06-2013

Deze luidspreker is voor zijn geld van ongekend goede kwaliteit.
Werkelijk alle toon bereiken komen er als was het normaal uit.
De speaker klinkt warm. De lage tonen zijn strak terwijl midden en hoog heel natuurlijk klinken.
De afwerking van de kast is meer dan netjes te noemen alleen de bijgeleverde rubber voetjes zijn van een dermate slechte kwaliteit temeer omdat het plakkende oppervlak te klein is.
De klantenservice is dik in orde alleen de wachttijden soms net iets te lang. Volgens mij bestaat er voor dit geld geen speaker die beter klinkt

Kees d'H 19-04-2013

Met spanning uitgezien naar de levering, zou ca. 3 weken duren.
Tot mijn verbazing zag ik in een mailtje van de vervoerder dat zij afgeleverd waren en wel net dat ik even niet thuis was en dat binnen 3 dagen na bestelling ! Echter toen ik de voordeur opende zag ik de grote dozen staan op mijn oprit dat vind ik niet correct ik had wel een hele dag of langer weg kunnen zijn. Maar na deze domper overwon de vreugde dat ik mijn luidsprekers de T 500 mk 2 nu had en kon beproeven. Geloof me ik was verwend met mijn huidige luidsprekers van inmiddels 22 jaar oud nieuwprijs toen fl 6000 per paar , maar de 500 mk2 overtuigde gelijk in beter doorzichtigheid , sprankeler en een ruimtelijker weeergave. Wel moest ik wennen aan de bas die was er wel en zelfs voldoende maar neigde naar boemen beter gezegd was wat stug het was zeker geen bonk. Maar nu naar 48 uur inspelen met Klassieke muziek en Jazz lijkt het wel of de speakers nog weer een klasse beter zijn geworden nl het laag is veel strakker geworden en de souplesse van de speakers is nu optimaal.Ik vind ze ook mooi om te zien maar dat is natuurlijk zeer persoonlijk.
Een nadeel is nu dat enkele vrienden van mij nu denken dat ik wel rijk moet zijn met zulke ongetwijfeld dure luidsprekers , zij weten natuurlijk niet wat ik werkelijk betaald heb.
Ik zal het toch maar hen vertellen want Teufel verdient het dat zoveel mogelijk mensen mogen weten hoe goed de prijs kwaliteits verhouding van producten is. Overigens de schitterende koptelefoon Aureol in prachtige doos die ik er als bonus bij kreeg houdt mij helemaal van de straat wat een kristalhelder en toch warm stereo geluid produceert deze phone ook op mijn mp3 speler.
Voor de lezer van bovenstaand ik bezit geen aandelen van Teufel als men dat denkt na deze lyrische verklaringen maar alleen maar een( kritische )muziekliefhebber. Deze speaker set verdient dan ook een klasse versterker en installatie en ja een slechte opnamen valt door de mand ook dat laat hij horen.

Mopknep 24-03-2013

Zes weken hebben we de T 500 mk2 nu in huis staan en mijn gezin en ik zijn dik tevreden.
Mijn oude bose 201 boxen van ruim 20 jaar oud waren aan vervanging toe en we wilden graag staande boxen.
We zijn diverse winkels langgegaan om te luisteren en te kijken naar merken als Jamo, JBL ES 80 en Canton.
De een vonden we te schel klinken de ander te zware bas of de boxen waren te grof van model.
Tevens speurde we het internet af voor informatie en reviews en kwamen zo een advententie tegen van Teufel.
Een merk waar we tot enkele maanden terug nog nooit van gehoord hadden.Wederom internet afgestruind voor informatie en reviews over Teufel en we werden meer en meer enthousiast over Teufel en hebben de gok gewaagd en een set T 500 mk2 besteld op 15 Dec. 2012.
Er werd aangegeven dat er een levertijd zou zij van maar liefst 12 weken, maar na 8 weken werden ze geleverd. Boxen meteen aangesloten op onze nieuwe Yamaha RX-V 773 AV receiver en genieten.
Ik kan alleen maar zeggen dat wat Teufel beweerd over de T 500 mk2 waar is. Het geluid is helder, met een goede bas en zuivere hoge en midden tonen. Onze TV gaat ook over de boxen en je hoord echt geluiden die je hiervoor nooit opmerkte. Alles heeft nu veel meer detail en de boxen zijn ook gewoon zeer mooi, goed afgewerkt en zien er degelijk uit. Tevens draai ik ook nog regelmatig LP's en dat is ook een openbaring. Super gewoon.
We zijn zeer tevreden over de T 500 mk2. Het zijn echt top boxen voor een zeer scherpe prijs, en dan heb je nog 12 jaar garantie en mag je ze 8 weken uit testen.

coomans dany 23-03-2013

heb eigenlijk de home cinema set hier, maar wil toch zeker ook deze stereo vloerstaanders beoordelen.
qua geluid kan ik enkel zeggen "super", ook zonder de extra subwoofer klinken deze dingen geweldig. bovendien is de afwerking gewoon perfect.
en de service kan echt niet beter, had een klein mankement met één speaker, stuurde hierover een mailtje op zondag, en 3d later, op woensdag stond de nieuwe speaker hier al ! ook het contact met de service dienst, gewoon super, steeds onmiddellijk reactie op al mijn mails.

Thuro 19-02-2013

De luidsprekers een paar uur geleden uitgepakt en aangesloten. De eerste indruk is erg goed. Klinken eigelijk net zo mooi als de veel duurdere luidsprekers die ik in de afgelopen maanden heb beluisterd. Ben dik tevreden!

Onno67 14-02-2013

Een prachtige Design-Speakerset, maar natuurlijk vooral het fantastische geluid! Ik heb in 2 audio-speciaalzaken diverse, veel duurdere sets beluisterd, maar deze stonden qua kwaliteit/prijs verhouding in geen verhouding tot wat Teufel hier neer zet. En het oog wil toch ook wat, ik vond veel andere speakersets grote rechthoekige bakken, maar deze mooi afgewerkte, slanke T500 Mk2 Teufels staan gewoon echt mooi in je huis.

Verder natuurlijk een mooie website en snelle afhandeling van de bestelling. Ik hoop en verwacht er nog lang van de genieten: Duitse Degelijkheid & Kwaliteit!

jboekhoudt 11-02-2013

Ik heb de luidsprekers een maand te leen gehad van een goede vriend en ik ben volledig overtuigd. Ik ga ze heel snel bestellen. Ik kende het Duitse merk slechts van horen zeggen, maar wat een positieve verrassing zeg.

Design is natuurlijk smaak, maar ik vind ze erg strak en verder geen onnodige toeters en bellen.

Duurzaamheid is lastig te beoordelen, maar omdat er 12 jaar garantie op zit lijkt me dat sowieso geen beperking om ze aan te schaffen.

Geluidskwaliteit vind ik echt super. Zeer strak en gedetailleerd laag en uitstekend midden. Het hoog zou iets levendiger mogen, maar is nog steeds zeer goed op orde.

Conclusie: in deze prijsklasse zouden deze speakers in elke top 3 moeten staan. Wat mij betreft veegt deze set de vloer aan met andere sets van merken tot 1000 euro.