Jamo S 608 HCS 3

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Jamo S 608 HCS 3 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Robert Terpstra 27-12-2011
Geschreven voor: Jamo S 608 HCS 3

Afgelopen week de Jamo S 608 HCS 3 speakers aangesloten op mijn nieuwe Yamaha RX-V671. Het ziet er niet alleen goed uit maar het geluid is ook zeer goed.Voor een goede prijs een uitstekende installatie.

hjbotter 16-07-2012

Hallo Robert,

Je schrijft dat je de afstelling hanmatig hebt uitgevoerd en dat dat een wezenlijk verschil uitmaakt. Ik ben benieuwd naar je aanpassingen.

Robert Terpstra 15-04-2012

De geluidsinstelling van mijn Yamaha RX-V671. en de Jamo S 608 HCS 3. boxen incl. extra actieve subwoofer handmatig afgesteld, wat een verschil !!!!!!
Een super mooi vol geluid.

sander_schuurman 29-09-2011
Geschreven voor: Jamo S 608 HCS 3

Via een vriend werd ik gewezen op de Jamo S608 boxen nadat ik een tijdje aan het zoeken was naar goede betaalbare speakers. Veel speakers die ik heb beluisterd waren te prijzig.

In Putten saat Havoned waar ze alle (?) Jamo-boxen hebben die je kunt beluisteren. Dit heb ik ook gedaan, wat een plezier. Een aantal cd's mee en je luistert zo een tijdje weg. Verschillende modellen kun je vergelijken met elkaar. Toch vond ik de S608 het mooiste klinken.

Via Coolsound heb ik de HCS 3 besteld met 2x S608, 60 CEN en 2x S602 speakers voor de surround. Prachtig! Geweldig geluid. De geïntegreerde subwoofers (ene links, andere rechts) geven een goede basklank en de spikes voorkomen teveel trillingen in de vloer en dus verlies aan geluid. Voor een echte knalbass (voor bijv. dat beetje extra voor films) kun je de 5.1 bestellen of later een subwoofer erbij halen, maar probeer het eerst zonder zou ik zeggen. Je hebt het misschien niet eens nodig.

Deze boxen geven zeker waar voor je geld. En over het geld, prijs-kwaliteit verhouding is erg gunstig. Zeer goede boxen en helemaal voor die prijs. Een aanrader voor de muziek-liefhebber!

E.in den Berken 24-10-2011

Hallo Sander,

Ik ben sinds kort ook in het bezit van een set Jamo boxen, S608 2x.
Mijn vraag is hoe jij de speakers hebt opgesteld met het oog op de woofers ( naar binnen of naar buiten? )

En klopt het dat de +pool op de luidspreker aan de rechterkant zit, volgens de tekening in de handleiding zit de +pool nl. aan de linkerkant.

Ik heb voor aansluiting v/d speakerkabels de + aan de rechterkant aangesloten.

Groeten Ed

Willem-A 18-11-2011

Ed, ik heb eerder gereageerd op je vraag. Geloofde je me niet? Het komt n.l. een beetje lullig over als je nogmaals de vraag elders voorlegt. Maar goed, hier toch nog een paar reacties. Wat de plaatsing betreft: dat is een persoonlijke kwestie. Normaal plaats je de speakers met de woofers naar buiten gericht. Maar als deze dicht bij een zijwand staan, kan het beter zijn de woofers naar binnen te keren. Vaak klinkt dit iets ingetogener en is het laag rustiger. Maar het is dus niet aan te geven hoe de speakers bij jou geplaatst moeten worden. Wel kan er beter enige afstand tussen speakers en achterwand zitten, omdat anders een boembas ontstaat en in een aantal gevallen dienen ze licht te worden ingedraaid, dus iets schuin naar binnen/ naar de luisterplaats gericht. Ook dit is per situatie verschillend. Het heeft ook mede te maken met de luisterafstand. Stemmen dienen mooi in het geplaatst te zijn, en de plaatsing van instrumenten moet duidelijk aanwijsbaar zijn. Blijven de stemmen wat aan de speakers 'plakken' is het raadzaam de netstekker van versterker, en/of bron een halve slag te draaien. Wil je het goed doen dien je dit te meten, maar meestal hoor je duidelijk het verschil.

Willem.