Bose SoundWear Companion speaker

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 26 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bose SoundWear Companion speaker op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,7

EJReview72 19-10-2018

Muzikale weelde

Ik wilde eens wat anders proberen. Nou dat is dit zeker. De Soundwear is een hele nieuwe manier van muziek luisteren. Het apparaat heeft mooie bass tonen en een helder geluid. Fijn is dat je via het apparaat het volume kunt aanpassen, door kunt spoelen en pauzeren. Het idee van muziek om je heen, zonder hinder voor je omgeving gaat bedt goed op. Het is wel hoorbaar, maar niet storend. Je kunt goed gesprekken voeren zonder dat je je oortjes moet uithalen of de muziek moet uitzetten. Alleen de prijs is wat aan de hoge kant. Erg vaak zul je hem niet gebruiken; je kiest echt ern moment uit waar dit geschikt voor is

Pluspunten

• Goed geluid
  • Comfortabel

Minpunten

• Duur
  • Je kunt er niet mee liggen

TimvdH 21-05-2018

Niet aan te bevelen

Ik zou de Bose SoundWear Compasion speaker niet zo snel aanraden. Als anderen ook mijn muziek willen luisteren dan gebruik ik liever een grote box en als ik de muziek voor mezelf wil houden dan gebruik ik liever oortjes. Het zit dus een beetje tussen een box en oortjes in en voor beide niet vervangbaar naar mijn idee. Verder is het geluid wel erg goed en zit het comfortabel. Een mooie lichte speaker die lekker op de schouders ligt. Wat dat betreft dus een goede speaker, alleen moet het wel aan je behoefte voldoen. Dat was bij mij niet het geval. Ik zou liever zien dat het geluid alleen voor mezelf hoorbaar is en niet voor de rest om mij heen.

Pluspunten

• Comfortabel
  • Goed geluid

Minpunten

• Voor iedereen hoorbaar

TimFAJansen 14-05-2018

Goed product, maar voor mij geen toegevoegde waarde

De Bose Soundwear produceert een helder geluid en kan qua volume vrij hard gezet worden. Het product voelt niet zwaar aan en daarom zou je soms wel eens kunnen vergeten dat je hem om hebt. Het nadeel van dit product is het feit dat andere mensen gewoon mee kunnen luisteren naar je muziek, dus een vervanger van een koptelefoon wordt het niet. Ook merk ik dat wanneer een nummer een redelijke bass bevat, de trillingen in je lichaam te voelen zijn. Dit kan soms als vervelend worden ervaren.

Pluspunten

• Geluid
  • Kwaliteit

Minpunten

• Prijs
  • Hoorbaar voor anderen

Mattie 02-05-2018

Kwaliteit

Zoals te verwachten van Bose is er goed nagedacht over dit apparaat. Alles klopt, het geluid, de bouwkwaliteit, draagcomfort en het ziet er ook niet onaardig uit. Ik merk alleen dat ik het eigenlijk niet zo vaak gebruik als zou kunnen. Voor onderweg pak ik toch echt liever een koptelefoon zodat ik anderen niet stoor met geluid. Het meest gebruik ik het in het huis en in de tuin. Alleen in de huiskamer gebruik ik liever mijn stereo installatie. Het product is geweldig, ik snap alleen niet of dit een huidig product moet vervangen of dat het een aanvulling is. Want waar ik het voor gebruik kan ook met een bluetooth speaker worden gedaan, ware het wel zo is dat anderen in je omgeving minder last van je geluid zullen hebben met deze schouder speaker. De muziek is namelijk allereerst op je oren gericht, maar verspreid uiteraard ook naar buiten, alleen niet zo veel als een gewone speaker.

Pluspunten

• Geluid
  • Stevig
  • Draagbaar

Minpunten

• Gebruik

MBckrs 01-05-2018

Mooie mobiele bluetooth carkit /headset

Deze bose Soundware speaker kun je natuurlijk gewoon in de tuin of werkplaats gebruiken om tijdens je werkzaamheden lekker muziek te luisteren en toch gewoon sociaal bereikbaar te zijn. In tegenstelling tot een hoofdtelefoon ben je met deze "sjaal" niet afgesloten van je omgeving. Het geeft een prima geluid. De kracht van het apparaat zit echter in de belfunctie. Je kunt prettig bellen of gebeld worden op dit apparaat terwijl je je handen vrij hebt. De gebruiksduur van de batterij is erg lang. ca. 13 uur.

Pluspunten

• Prima headset om te bellen
  • Prive, maar niet afgesloten van je omgeving

Minpunten

• Je omgeving krijgt wel wat geluid mee.

Pepijn 30-04-2018

comfortabel apparaat

De Bose SoundWear is een goe vorm gegeven product. Licht van gewicht en comfortabel om te dragen. de handsfree functie is perfect. goed te horen en goed te verstaan. De accuduur is meer dan genoeg en de laadtijd is prima. de materiaalkwaliteit is wat je van Bose mag en kan verwachten. Echter is de muziekkwaliteit niet bijzonder. Blikkerig zelfs. Voor gebruik als begeleiding van het bespelen van je instrument is het een ideaal apparaat. Minder handig is het om het stekkertje voor het laden in de aansluiting te krijgen. Deze zit verstop achter een rits van het hoesje. De opening van de rits geeft net niet voldoende ruimte.

Pluspunten

• comfortabel
  • licht gewicht
  • perfecte handsfree functie
  • batterij duur

Minpunten

• geluidskwaliteit muziek
  • toerekbaarheid laad aansluiting

Kim1981 29-04-2018

Super gadget

Sinds een paar weken heb ik deze supergave gadget in huis en ik ben zeer tevreden.
Het geluid is erg goed en kan ook best hard.
Wat erg fijn is aan de speaker is dat je niet helemaal afgesloten bent van de buitenwereld zoals je met bv oordoppen wel bent.
Het geluid is voor de mensen om je heen gedempt terwijl je zelf voluit van het geluid geniet.
Enige minpunt is dat je in openbare ruimtes toch wel wat overlast veroorzaakt

Pluspunten

• Prima geluid
  • Comfortabel

Minpunten

• Niet geschikt voor openbare ruimtes

Chantalschuttevaar 28-04-2018

Bose Soundwear

Vernieuwend product de Bose SoundWear Companion. Het product is draagbaar en wordt geleverd met een oplaadkabel, helaas moet je de gebruiksaanwijzing downloaden. Met zijn aparte vormgeving luister je met een intens bijzonder geluid naar de muziek. Je kan het geluid zelf regelen zowel op de boxen als op je mobiel. Het design ziet er mooi uit en een waar sieraad om te dragen. Het product is niet zwaar en je merkt niet dat je hem draagt. Het product is te gebruiken als je muziek wilt luisteren en het gevoel muziek bij je te willen hebben. De intense manier van beluisteren en geluidsname wat je draagt op de schouders geeft een beleving of je in de muziek zweeft. Het product voldoet aan de verwachtingen en zou het zeker aanbevelen !! Het is een musthave en je steelt zeker de show op het gebied van toekomstig muziek luisteren.

Pluspunten

• Handig / draagbaar
  • Uniek Design

Minpunten

• Geen handleiding

MBckrs 26-04-2018

Goed geluid, lange accu. Fijn in de auto om te bellen.

Ik moet zeggen. Het geluid zelf is goed. Deze luidsprekers zijn gemakkelijk te bedienen. Harder en zachter via de goed voelbare knoppen aan de rechter zijde. De Aan /Uit via de knoppen aan de linker zijde. Deze luidspreker is prima geschikt als je beweegt door huis of werkplaats. Ook tijdens werkzaamheden in de tuin blijft deze lekker zitten. Voordeel van deze luidspreker is dat je “aanspreekbaar” blijft. Oordopjes en hoofdtelefoons drukken toch altijd iets uit van “mij moet je ff niet storen”. Gebruik in onze kantooromgevingen is heel sterk afhankelijk van de huisregels. Ook anderen horen namelijk wel het geluid al is het zacht. Een ander voordeel van deze speaker is dat hij meerdere Bluetooth gebruikers kan opslaan. Ikzelf heb het getest met 4 gebruikers. Koppeling en schakeling tussen gebruikers gaat van zelf. Toepasbaarheid is zoals je kunt lezen sterk afhankelijk van de omstandigheden. Een baliemedewerker zou hier bijvoorbeeld heel blij mee zijn. Je kunt muziek beluisteren zonder dat dit storend is voor je omgeving. Het geluid zelf is goed.

Pluspunten

• Goed geluid
  • Lange accuduur
  • Goed draagcomfort

Minpunten

• Prijs
  • Toepasbaarheid

Joris Bink 26-04-2018

Gewoon geweldig

Ik heb de Bose soundwear nu al voor 2 weken en ik ben er heel blij mee. Hij heeft een mooi geluid met een goede bas. Ik vind de bas soms bij een laag volume te hard en bij een hard volume te zacht. Nu kan je deze wel aanpassen in de app dus dat is ook nog niet het grote probleem. Ik vind dat de Bose soundwear zeer lekker op je nek lig en na een tijdje voel je gewoon niet meer dat je hem om heb. Het is fijn dat je de hoes kan uitwassen want ik kan snappen dat het in de zomer als het echt heel warm is die hoes ook een beetje bezweet gaat worden.
Als je de Bose soundwear uit de doos haal zit er een hele kleine handleiding bij die je laat zien hoe je de soundwear met de app moet verbinden. De app geeft verdere instructies hoe je je Bose soundwear kan instellen. Ik vind het een hele fijne app omdat hij heel overzichtelijk is en ook handig te gebruiken. Zo staat er een handleiding in met alles wat je moet weten of als je een vraag over het product hebt staat dat er ook wel in beschreven zodat je het product makkelijk en duidelijk kan gebruiken. Ook kan je met de accu die 13 uur meega wel even vooruit en als ie dan op is hoef je hem maar 15 min in de oplader te doen om dat weer 3 uur te luisteren. Dat vind ik dan weer heel handig. Ik zou hem zeker aan iedereen aanraden. Vooral de mensen die vaak een koptelefoon ophebben. Deze gaan namelijk altijd na een tijdje niet goed zitten en omdat de Bose soundwear om je nek lig heb je er geen last van. Het enige echte nadeel is dat iedereen kan meeluisteren. Het is dus niet als een traditionele koptelefoon dat niemand kan mee luisteren maar omdat de speakers gewoon muziek in de omgeving afgeven kunnen mensen meeluisteren maarja dat is voor mij niet zo heel groot probleem omdat ik hem toch voor mijn werk gebruik.

Pluspunten

• comfortabel
  • goede accu duur

Minpunten

• hoes er wat moeilijk af te halen

rtflow 26-04-2018

Handig apparatuur!

De Bose SoundWear Companion is een enorm handige speaker! Ik heb nooit gedacht dat ik met een draagbare speaker in huis zou rond lopen, ik vond het heel fijn in verschillende situaties, of ik nou even wil liggen op de bank met een muziekje op of gewoon even rustig de afwas wil doen, het is allemaal mogelijk dankzij de Bose SoundWear Companion, ik gebruik zelf ook de app op mijn telefoon zodat ik toegang heb tot het uiterste van deze draagbare speaker, ik vond wel dat ze de bass mochten verbeteren, de bass is nog een beetje matig maar opzich is het niet verkeerd voor een draagbare speaker, wat ook heel mooi is, is dat het geluid voor andere zachter en dan voor jezelf, dat betekend dus dat je hem heus wel een paar volumes harder mag zetten zonder dat er mensen echt last van gaan hebben!

Pluspunten

• Mooi geluid
  • Handig

Minpunten

• Te weinig bass

Kruimelrat 25-04-2018

Leuk

Deze wearable speaker is een heel leuke gadget om te gebruiken. Ik gebruik hem vooral rondom huis en heb er veel plezier van. Het geeft een gewledig geluid wat goed gericht is op de oren en daardoor horen de mensen om je heen niet veel van wat je luistert. Niet veel is helaas nog niet helemaal niks. Ik vind deze headset daarom vrij ongemakkelijk om buiten het huis t egebruiken aan gezien mensen meestal horen wat je luister wat ik niet heel fijn vind. Los van dit minpunt is het een geweldig apparaat, verder niks te klagen

Pluspunten

• Comfortabel
  • Goed geluid
  • Mooi
  • Lange batterijduur

Minpunten

• Mensen om je heen horen de koptelefoon

Wop 24-04-2018

Goed geluid, leuk hebbedingetje

Als je van Gadgets houdt moet je deze aanschaffen. Het geluid is verassend. Je "bereikbaar" bent voor anderen, zoals je dat met een afgesloten koptelefoon niet bent. Helaas bij hoger volume, kan je omgeving meegenieten. De accu gaat lang mee en binnen korte tijd is deze weer opgeladen. Een echt BOSE product. Gewoon goed dus.

Pluspunten

• Goed geluid
  • Accuduur

Minpunten

• Prijs
  • Hoorbaar bij hoger volume

RS65 24-04-2018

Mooi, goed en leuke gadget.

Ben in het bezit van deze leuke gadget en er zeer blij mee.
Gebruik hem veel meer dan ik gedacht had!
Koppelen met mijn Android telefoon, iPad en Windows tablet zonder enig probleem.
Geluid is een feestje.
Alles is zoals je van een Bose product mag verwachten.

Pluspunten

• Prettig om te dragen
  • Goede accu gebruiksduur

Minpunten

• Nu nog opvallend in vergelijking met hoofdtelefoon

mima75 23-04-2018

een alternatief

Nu 2 weken op proef. Mooie vormgeving, goed geluid als je het om hebt. Knap sukje innovatie. Goed alternatief voor oordopjes, maar dan binnenshuis. De hoes had wat spannender gemogen, ik vind het nu afbreuk doen aan het product wat eronder zit. Op zich een goed product maar de vraagprijs heb ik er niet voor over.

Pluspunten

• goed geluid
  • goede surround
  • mooie vormgeving

Minpunten

• prijs
  • beschermhoes

Djorty 23-04-2018

geweldige geluidskwaliteit

Deze speaker is een genot om naar te luisteren indien je hem om hebt.
de omgeving kan bij een relatief laag volume al wel meeluisteren. dit maakt het onhandig voor het openbaar.
verder kan die prima gebruikt worden op reis of als achtergrondmuziek tijdens het rondhangen in het park.

Pluspunten

• geluidskwaliteit
  • draagcomfort

Minpunten

• Niet voor openbaar

jelles 23-04-2018

Goede geluidskwaliteit, tevens wel onpraktisch

Goed geluid, goed idee, alleen niet praktisch
Ik heb afgelopen week deze speaker ontvangen, na hem een tijdje in gebruik te hebben gehad moet ik eerlijk zeggen dat de geluidskwaliteit indrukwekkend goed is. ook is de speaker makkelijk en comfortabel draagbaar. wel ben ik van mening dat deze speaker erg onpraktisch is omdat die bijv niet bruikbaar is bij hardlopen, en als je bukt valt die bijna van je nek. ook ondervind je omgeving veel last ervan als je het volume wat harder hebt staan. dit product is dus eigenlijk alleen handig voor mensen die single thuis wonen. mijn eerlijke advies voor de koper: koop voor dit geld gewoon een goede koptelefoon of oordopjes met bluetooth.

Jesse Pinkman 23-04-2018

Uniek ding

Al een week gespeeld met de Bose SoundWear Companion.
Ik kom er achter dat hij vooral handig is in bepaalde situaties.
Tot nu toe heb ik er hard mee gefietst en gewandeld.
Voor mij zijn podcasts en audioboeken erg belangrijk.
In dat geval (druk verkeer, veel wind) is vaak het maximale volume nodig.
Gelukkig kan je in de app de bass terug draaien.
Er zit best wel een goede bass in die je soms ook een beetje kan voelen.
Hij is ietsje zwaarder dan je zou verwachten maar niet echt te zwaar.
Omstanders kunnen hem wel horen dus in de trein oid is het misschien niet handig.
Maar fietsen, auto rijden, koken, wandelen, sporten, klussen is prima.
Voor de andere situaties gebruik ik de bt-speaker of de oordopjes.
Je kan er ook mee telefoneren.
Het pairen werkt makkelijk en hij kan tegelijk met 2 apparaten zijn verbonden.
Hij zit in een zwart hoesje met treksluiting. Daar achter zit de usb-laad-aansluiting.
Het meegeleverde snoertje is erg kort.
Vermoedelijk gaat de accu 10 uur mee maar ik ben een ABC-typetje.. :-) (Always Be Charging) :-) ..
Er schijnen ook hoesjes in andere kleuren te zijn maar ik vind hem niet te veel opvallen. Het went snel.
Om de wat kleine knopjes etc. goed te bekijken heb ik hem de eerste dag heel voorzichtig uitgekleed.
Daarna kwam ik er achter dat dit erg makkelijk kan doordat z'n flexibele geraamte kan verbuigen
en z'n stand onthoudt waardoor hij altijd goed past. Je kan hem dus weer enigszins "dicht duwen".
Er is een ingebouwde stem die meedeelt wat er gebeurt.
Het geluid is goed hoewel ik momenteel nog niet alle soorten muziek heb getest.
Samengevat een leuk maar iets te duur apparaatje.
Verlost van de snoertjes en handig in sommige situaties.

Pluspunten

• Leuk ontwerp
  • Draadloos
  • Bass regelbaar

Minpunten

• Duur
  • Bass alleen in de app regelbaar

ThomasK 22-04-2018

Ergonimisch en makkelijk in gebruik

De Bose Soundwear is weer iets innovatiefs en een echte gadget voor liefhebbers. Het is een alternatief voor een koptelefoon/speaker. De Bose Soundwear is prima om een koptelefoon te vervangen alleen is het wel fijn om deze te gebruiken waar je privacy hebt anders voel je je al snel een blikvanger. Het geluid klinkt alsof je in een ruimte bent met een goede akoestiek. Ik vind het wel wat vreemd om de Bose Soundwear in een ruimte met andere mensen te gebruiken. De Bose Soundwear heeft een mooi design wat je van Bose mag verwachten. Bij het uitpakken heb je eigenlijk geen gebruiksaanwijzing nodig zeker als je reeds in bezit bent van andere Bose producten denk aan de Bose Revolve speaker. Het is plug&play en met Bose connect makkelijk te activeren. Voor degene die graag in alle rust muziek wil luisteren thuis, op vakantie of tijdens het werk is dit zeker een goed alternatief zeker als je niet de omgeving wil besmetten met jou muziek. Geluidsoverlast heb je al snel met een speaker maar met de Boze Soundwear kun je je eigen feestje houden het is ook prima voor onderweg in de auto (hands-free bellen) zeker als je veel gesprekken voert. Ik vind het een aanrader alleen vind ik het wel prijzig.

Pluspunten

• Zuiver geluid
  • Connectivity

Minpunten

• Prijzig
  • Blikvanger

Jessi 22-04-2018

Geweldig apparaat

Omdat ik heel veel last heb van allerlei geluiden ben ik erg blij met dit apparaat. Ik kan ook de andere geluiden om me heen nog horen, zoals het roepen van de kinderen of andere belangrijke dingen. Ook is het geluid niet zo scherp in je oren. Het geeft een vrij gevoel.

Pluspunten

• Goede kwaliteit geluid
  • Mooie vormgeving
  • Fijn dat je je omgeving kunt horen

Minpunten

• Andere kunnen ook alles horen

Kaya 22-04-2018

Gemakkelijk te bedienen

Gevoelig voor lichte storing. Maar het is heel gemakkelijk apparaat. Simpel te installeren via de mobiele telefoon. Geluidskwaliteit is gewoon goed te noemen. Kan heel zachtjes voor 1 persoon, zonder anderen ermee te storen. Maar kan ook luid voor een groter gezelschap. Het hoesje wordt wel snel een beetje smoezelig, zeker met warm weer.

Pluspunten

• geluidskwaliteit

Minpunten

• met warm weer een beetje te zwaar

RICGI 22-04-2018

Goede kwaliteit en draagcomfort

De soundwear heb ik nu ongeveer 4 weken getest en deze voornamelijk gebruikt om series te bekijken op Youtube en Netflix en muziek te beluisteren op Spotity. Ik had vooraf verwacht dat het een totale vervanging zou kunnen zijn van de koptelefoon maar dat is niet het geval. Als je de soundwear gebruikt ben je je bewust van de omgevingsgeluiden (kan handig zijn als bv de deurbel gaat) maar ook de mensen om je heen kunnen het geluid van de soundwear horen. Dus het is denk ik geen optie om deze in het openbaar vervoer te gebruiken. Het geluid is verder goed en van BOSE kwaliteit. Ik moet wel toegeven dat het basgeluid van een koptelefoon beter is. De soudwear heb ik ook gebruikt om gesprekken mee te voeren en dat is zeer handig want je hebt je handen vrij. De accuduur is zeer goed alsmede het bluetooth bereik. Ik heb bereik tot de tweede verdieping van mijn woning.

Pluspunten

• draagcomfort
  • accuduur
  • bereik (bluetooth)

Minpunten

• bas
  • geluid ook te horen voor omstanders

Antoinette01 22-04-2018

Bose Soundwear mooi product

Het geluid van de Bose Soundwear is kwalitatief Bose waardig. Het geluid is helder en warm. De Soundwear heeft een mooie vormgeving en sluit goed aan op nek en schouders. Je merkt niet dat er iets op je schouders rust. Het materiaal is prettig en veroorzaakt geen irritatie op de huid. De bediening van de Soundwear is eenvoudig. Ik heb de Bose Soundwear voornamelijk in mijn woonomgeving gebruikt. Een bijzonder mooi product. De Soundwear is geen vervanging van ‘oortjes’. Samenvattend is de Bose Soundwear een mooi product, makkelijk in gebruik en prettig om te dragen.

Pluspunten

• Mooi geluid
  • Draagt prettig

Minpunten

• Anderen horen je muziek

Sam R. 20-04-2018

Een mooi en degelijk product

De Bose SoundWear Companion is een mooi en degelijk product dat ook nog een uitstekend klinkt. Zowel lage als hoge tonen zijn detailrijk en fijn om naar te luisteren. Bass is voldoende aanwezig, helaas gaat de speaker wel trillen als er redelijk wat bass aanwezig is. Ik ervaar dit persoonlijk als storend.
Het dragen van de SoundWear Companion is verder erg fijn en na een tijdje vergeet je zelfs dat je hem om je nek hebt hangen. De Speaker blijft ook prima zitten bij normale bewegingen, maar als je je armen omhoog doet dan valt hij bijvoorbeeld af. Dit is wel iets om rekening mee te houden.

Pluspunten

• Uitstekend geluid
  • Degelijk gebouwd

Minpunten

• Anderen kunnen je horen
  • Vibraties bij harde bass

Mecht 20-04-2018

Prachtig geluid.

Sinds twee weken heb ik de Bose soundwear in huis en wat een fijn apparaat is dat. Hij is gemakkelijk te installeren. Klusje van 3 minuten. De bediening is nog makkelijker. Het wijst zich bijna vanzelf. Hij draagt comfortabel, niet te zwaar of warm. Het geluid is zoals ik van Bose gewend ben, gewoon goed. Hij geeft wat omgevingsgeluid af maar dat is beperkt. Maar persoonlijk draag ik hem niet in OV, vliegtuig of op kantoor. Maar thuis is hij ideaal. Ik heb altijd ruzie met oortjes die uit vallen of koptelefoons die afzakken. Dat probleem is meteen opgelost. Ideaal om handsfree mee te bellen terwijl je ondertussen aan het koken bent of je plantjes staat te poten. Ik gebruik hem ook op de fiets omdat je het verkeer nog gewoon hoort en dat is wel zo veilig.
Conclusie: Ik wil hem niet meer kwijt. Top product.

Pluspunten

• Prachtig geluid
  • Comfortabel
  • Hg andenvrij bellen

Minpunten

• De prijs