Logitech G430 Surround Sound Gaming Headset

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Logitech G430 Surround Sound Gaming Headset op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

Zavid 21-04-2019

Geweldig geluid, slechte kwaliteit

Ten eerste: het geluid van deze headset is absoluut geweldig. Je kan tonen van 30 Hz tot 20 kHz horen en het geluid klinkt precies zoals het zou moeten klinken. De microfoon heeft ook goed en helder geluid, maar de lage tonen vallen weg. Daarnaast is het plastic jammer genoeg wel erg breekbaar. Na verloop van tijd begint hij simpelweg uit elkaar te vallen. Het geluid blijft altijd even goed, maar ik zou tape bij de hand hebben, je zult het nodig hebben.

Pluspunten

• Geweldige geluidskwaliteit
  • Redelijke microfoon

Minpunten

• Valt uit elkaar
  • goedkoop plastic

Jan 26-02-2017

Logitech G430

De Surround 7.1 werkt perfect .met game kun je de vijand duidelijk horen waar die vandaan komt.Verder zit de headset fijn op je hoofd en de oorkussentjes zitten fijn om je oren.
Dus op zich een heel mooie en fijne headset.
Min punt is de Volume.
Ik heb een G35 gehad en die hoefde ik maar half open te zetten en had toen al heel goed geluid.
Met de G430 is dat niet het geval.Ik heb die vol open staan en ik vind dat de volume veel te min is.
Dus de min punt van de Headset is dus de Volume (veel te weinig geluid bij het game)

Pluspunten

• alles is goed en zit fijn

Minpunten

• Volume valt enorm tegen

Douwe 22-08-2017

Ik gebruik een Turtle Beach PX22, die staat bij mij op 10/50 en ik hoor alles glashelder.

Danny 16-06-2016

Logitech G430 (Prima ding)

Mijn Sirus 5.1 van Cm storm is helaas kapot en niet meer te krijgen en dus was de zoek tocht gestart. Verschillende headsets geprobeerd en dit is de grote winnaar..(onder de 80 euro) Headsetje van razer geprobeerd(kraken), al bij het opzetten dacht ik die knapt kapot.
Mensen vinden de microfoon soms slecht, is makkelijk op te lossen door de juiste drivers te installeren
hij zit prima (geheel over de oren) Draad is lang genoeg en heeft een kabel binder. Ik ben ook in het bezit van een G35, deze is ook stuk maar de dolby surround sound is daar wel beter van maar niet echt merkbaar(alleen bij de surround test) maar war verwacht voor deze prijs.
Ik hoop er nog lang plezier van te mogen hebben.

oscarwashere 24-12-2013

Ik heb deze headset gekocht omdat ik opzoek was naar een niet al te dure maar wel goede headset voor tijdens het gamen. Omdat ik gebruik ook veel VoIP dus een microfoon was ook een vereiste.

GELUIDSKAART
De headset word geleverd met een soort USB adapter, waar je de standaard 3.5mm jacks in kunt pluggen. Deze adapter functioneert als geluidskaart, wat handig is voor de mensen wiens ingebouwde geluidskaart de Surround Sound mogelijkheid van deze headset niet ondersteund. Handig is dat de adapter optioneel is en de headset dus ook in smartphones/mp3s/tablets etc. kan worden gebruikt.

SOFTWARE
Op de website van Logitech kun je een speciaal stukje software downloaden, die hem dan ook echt Surround Sound gaat geven. En dat is heel handig, want je hoort echt een immens verschil als je dat niet doet, niet alleen in het aantal dimensies, maar ook in kwaliteit.

SURROUND SOUND
Tijdens het gamen komt dit natuurlijk heel erg van pas, want dan hoor je precies waar je vijand loopt. Bij het muziek luisteren merk je het ook een beetje, want je hoort meer details.

GELUIDSKWALITEIT
Zoals wel is gebleken uit de vorige onderwerpen, is de geluidskwaliteit dus super. Ik ben erg tevreden.

MICROFOONKWALITEIT
Voor VoIP is de microfoon uitermate geschikt, de kwaliteit is prima en in de kabel zit een mute-knop verwerkt.

DRAAGCOMFORT
De headset is heerlijk licht en persoonlijk vind ik de met stof bekleedde oorschelpen een stuk lekkerder dan standaard leren dingen. Zeker bij lange gamesessies, want deze worden niet warm en dat scheelt weer een heethoofd. Ook handig is dat je de oorschelpen eraf kunt halen om ze te wassen, mocht je iemand zijn met 'zweetoren'.

BOUWKWALITEIT
De koptelefoon voelt erg stevig aan en kraakt niet, de uitschuif-stukjes om het te vergroten zijn van metaal en de kabel is van stof, wat kabelbreuk/kreuk voorkomt en er trouwens ook leuk uitziet.

Al met al is het een erg fijne headset, en ik beveel hem dan ook ten zeerste aan. Vergeleken met zijn concurrenten is hij niet duur, en het is een Logitech en dat is ook wel fijn.

Als je nog vragen hebt, hoor ik het graag.

Gijs Evers 25-11-2013

Dit is een fijne surround headset.
Als je bijvoorbeeld op een Mac wil gamen kan je helaas geen extra software downloaden.
Het heeft een prima draagcomfort en is erg goedkoop voor een goede headset.
De doppen die er op zitten kan je er afhalen.
Een top headset dus!!

nietdenken 20-09-2016

Wilt u mischien meer uitleggen over het speciaal stukje software (surround sound) bijvoorbaad dank

e1darie1 06-06-2013

Microfoon kwaliteit is slecht als je usb gebruiken en zonder usb heb je robo voice. Beter G35 kopen met ingebouwde soundcard