Logitech G430 - Reviews

bedraad
Frequentiebereik koptelefoon
20 - 20000 Hz

Danny 16-06-2016 Product paar dagen in bezit

Logitech G430 (Prima ding)

Mijn Sirus 5.1 van Cm storm is helaas kapot en niet meer te krijgen en dus was de zoek tocht gestart. Verschillende headsets geprobeerd en dit is de grote winnaar..(onder de 80 euro) Headsetje van razer geprobeerd(kraken), al bij het opzetten dacht ik die knapt kapot.
Mensen vinden de microfoon soms slecht, is makkelijk op te lossen door de juiste drivers te installeren
hij zit prima (geheel over de oren) Draad is lang genoeg en heeft een kabel binder. Ik ben ook in het bezit van een G35, deze is ook stuk maar de dolby surround sound is daar wel beter van maar niet echt merkbaar(alleen bij de surround test) maar war verwacht voor deze prijs.
Ik hoop er nog lang plezier van te mogen hebben.

oscarwashere 24-12-2013 Product maand in bezit

Ik heb deze headset gekocht omdat ik opzoek was naar een niet al te dure maar wel goede headset voor tijdens het gamen. Omdat ik gebruik ook veel VoIP dus een microfoon was ook een vereiste.

GELUIDSKAART
De headset word geleverd met een soort USB adapter, waar je de standaard 3.5mm jacks in kunt pluggen. Deze adapter functioneert als geluidskaart, wat handig is voor de mensen wiens ingebouwde geluidskaart de Surround Sound mogelijkheid van deze headset niet ondersteund. Handig is dat de adapter optioneel is en de headset dus ook in smartphones/mp3s/tablets etc. kan worden gebruikt.

SOFTWARE
Op de website van Logitech kun je een speciaal stukje software downloaden, die hem dan ook echt Surround Sound gaat geven. En dat is heel handig, want je hoort echt een immens verschil als je dat niet doet, niet alleen in het aantal dimensies, maar ook in kwaliteit.

SURROUND SOUND
Tijdens het gamen komt dit natuurlijk heel erg van pas, want dan hoor je precies waar je vijand loopt. Bij het muziek luisteren merk je het ook een beetje, want je hoort meer details.

GELUIDSKWALITEIT
Zoals wel is gebleken uit de vorige onderwerpen, is de geluidskwaliteit dus super. Ik ben erg tevreden.

MICROFOONKWALITEIT
Voor VoIP is de microfoon uitermate geschikt, de kwaliteit is prima en in de kabel zit een mute-knop verwerkt.

DRAAGCOMFORT
De headset is heerlijk licht en persoonlijk vind ik de met stof bekleedde oorschelpen een stuk lekkerder dan standaard leren dingen. Zeker bij lange gamesessies, want deze worden niet warm en dat scheelt weer een heethoofd. Ook handig is dat je de oorschelpen eraf kunt halen om ze te wassen, mocht je iemand zijn met 'zweetoren'.

BOUWKWALITEIT
De koptelefoon voelt erg stevig aan en kraakt niet, de uitschuif-stukjes om het te vergroten zijn van metaal en de kabel is van stof, wat kabelbreuk/kreuk voorkomt en er trouwens ook leuk uitziet.

Al met al is het een erg fijne headset, en ik beveel hem dan ook ten zeerste aan. Vergeleken met zijn concurrenten is hij niet duur, en het is een Logitech en dat is ook wel fijn.

Als je nog vragen hebt, hoor ik het graag.

Gijs Evers 25-11-2013 Product paar weken in bezit

Dit is een fijne surround headset.
Als je bijvoorbeeld op een Mac wil gamen kan je helaas geen extra software downloaden.
Het heeft een prima draagcomfort en is erg goedkoop voor een goede headset.
De doppen die er op zitten kan je er afhalen.
Een top headset dus!!

e1darie1 06-06-2013 Product paar dagen in bezit

6,7
Microfoon kwaliteit is slecht als je usb gebruiken en zonder usb heb je robo voice. Beter G35 kopen met ingebouwde soundcard