Jabra REVO Wireless - Reviews

Model
over het hoofd

rudoin 12-07-2014 Product paar dagen in bezit

6,3
Heb deze koptelefoon een maand. Geluidskwaliteit is minder goed dan mijn Sennheiser HD 205 die weliswaar bedraad is, maar ook maar 25 euro kost, die Sennheisers klinken ook gewoon goed, dus ja! Gesprekken via de koptelefoon klinken goed en ik krijg geen klachten dat ik slecht verstaanbaar ben.
Het zitcomfort is echter waardeloos. Ik heb een groot hoofd, dus je zou denken dat de koptelefoon strak zou zitten. Echter wanneer ik voorover buk dan gaat de hoofdband glijden. Ook als ik nee schud gaat de koptelefoon schuiven. Het geeft me een gevoel dat ik rustig moet rondlopen met de koptelefoon en rustig moet bewegen omdat de koptelefoon gewoon niet goed zit.
Contact opnemen met Jabra heeft niets opgeleverd, gewoonweg geen enkele reactie, via de mail niet, via hun facebook niet..... dus ik zou hem zeker niet aanraden.

Sane 19-02-2014 Product paar weken in bezit

Prima geluid en draagcomfort. Koppeling via bluetooth zeer eenvoudig. Daarnaast een belangrijke plus dat je de headset met meerdere apparaten tegelijk kunt koppelen. Vormgeving fraai. Ook goede 'noice cancelling'. Doordat de Revo goed aansluit op de oren, heb je weinig last van omgevingsgeluid. Maar hier schuilt ook meteen een belangrijk nadeel. Ik had de Jabra Revo wireless met name gekocht vanwege de telefoonfunctie. Maar omdat je je eigen stemgeluid niet via de headset hoort - vergelijk het met spreken, terwijl je je oren volledig afsluit - werkt dit erg onplezierig. Geen idee of bij andere merken/typen je eigen stemgeluid wel langs de speaker wordt gevoerd, maar ik telefoneer nu toch maar weer via een 'in ear' van €7,95.

Wody 31-01-2014 Product paar weken in bezit

Super hoofdtelefoon!
Speciaal aangekocht omdat hij draadloos werkt zodat je niet altijd met al die kabels aan het vechten bent.

Aangekregen in een mooie stevige plastieken doos dus zag er al direct heel degelijk uit.
Met het uitpakken nog extra kabels die ook stevig zijn afgewerkt en degelijkheid uitstraalt.

Daarna de hoofdtelefoon zelf uitgenomen en je kan direct voelen dat het zeker geen stuk plastiek is maar heel stevig dat zeker niet te zwaar om op je hoofd te zetten is.
Hij zit enorm goed op je hoofd en sluit goed af voor het omgevingsgeluid. Je kan de oorschelpen die van stevige scharnieren voorzien zijn ook mooi dichtklappen naar binnen om hem zo stevige te vervoeren in een bijgeleverd zakje.

Het koppelen met bluetooth of NFC ging bij mij heel vlot zonder problemen.
Heb hem al aan verschillende toestellen draadloos gekoppeld maar als je toch geen bluetooth hebt dan gebruikt je de kabel met de twee mini jacks of de usb-kabel.
NFC was nog gemakkelijker door de juiste oorschelp tegen het toestel te houden kreeg ik direct geluid.

Het geluid zelf dat eruit komt klinkt enorm goed zonder storing en heel helder. De hoge en diepe tonen komen allemaal goed uit waardoor je precies ter plaatse bent van een optreden door de gehele geluidsensatie. Als je film aan het zien bent en je zet deze op je hoofd dan heb je zeker geen surroundsystem meer nodig. Voor het telefoneren werkt het ook goed want de microfoon is heel goed en onderdrukt het omgevingsgeluid.

De bediening is ook heel innovatief want er is maar één beweegbaar knopje aanwezig om de hoofdtelefoon in te schakelen en om hem in zoekmodus te zetten voor bluetooth.
Voor de rest zijn het allemaal aanraakgevoelige knoppen zoals de multifunctionele knop die je als playtoets, opneemtoets, enz. kan gebruiken. Met een bewegen over een onzichtbare knop kan je het volume harder of zachter zetten. Je hebt ook nog toetsen om liedjes enz. over te slaan.

Er zit ook een klein ledje op de hoofdtelefoon om de juiste status weer te geven. Het opladen doe je gewoon met de usb-kabel die erbij geleverd is.

De autonomie is ook heel goed want je kan hem heel de dag gebruiken zonder te herladen.

Ik kan deze hoofdtelefoon dus iedereen aanraden omdat deze zo schitterend is.

remmeisen 30-01-2014 Product paar dagen in bezit

Super goed geluid, bluetooth werkt ook super en de microfoon is ook top. Blijft ook goed op je hoofd zitten en oorschelpen zijn ook groot genoeg. Dit is echt een aanrader

PjotrWeter 27-01-2014 Product paar weken in bezit

De Jabra Revo werd aangeprezen om z'n geweldige geluid en comfort.
Na een paar weken gebruik vind ikk dat geluid inderdaad nog steeds mooi. NIet te veel bas. Mooie tonen, rijk spectrum van geluid en prima stereo. Als ik luister naar Phil Collins samen met een symfonieorkest... super!

t Bedieningsgemak met bluetooth-verbinding met m'n smartphone of tablet is uitstekend. Eenmaal de eerste connect maken en later gaat de connectie geheel vanzelf. Geen storing, geen hickups in het signaal tot ongeveer 10 meter zonder wanden, of 4 meter met een muur ertussen. Niet gek!
Hard en zacht is een kwestie van even langs de oorschelp draaien. Een volgend nummer selecteren is gewoon twee tikjes tegen die schelp. Perfect als je fiets, leest... een hand vrij, een heel natuurlijk beweging... en de Jabra doet wat je wilt!

Wil je bellen, skypen of i.d. dan sluit je de koptelefoon aan een snoer aan met microfoon. De Revo komt met twee prachtige oranje snoeren; luxe en met stof omwikkeld. Een is een usb-laadsnoer, 't andere een snoer van kopteleffon naar minijack met luidspreker.

Ik belde vaak met een jabra-oortje. Nu niet meer.
Ik hang de revo aan t snoer en bel of skype. Zelfs m;'n oude schoonmoeder verstaat me prima als ik 120 rijdt en met haar praat. Dat is echt klasse. Noice-cancelling in werking.

Twee minpunten heb ik slechts: De oorschelpen sluiten echt af: je krijgt er warm oren in! En daarnaast vind ik de hoofdband net niet lang genoeg om de oorschelpen precies lekker over m;n oren te krijgen. 5 mm meer zou perfect zijn geweest!

De laadtijd van de Revo (in bluetooth-mode) is vlot. En ik gebruik het apparaat dan 2 dagen ongeveer. Met het snoer vervalt de stroom-noodzaak: het apparaat werkt dan als elke andere koptelefoon: alleen met een geweldig geluid en microfoon.

WoutieF 25-01-2014 Product paar weken in bezit

Ongeveer een maand terug kocht ik de jabra revo op ibood.be. Ik was al een tijdje aan het kijken om een nieuwe te kopen maar vond er niet echt een die ik wou. Toen ik de deal van ibood zag was ik direct verkocht. Ik gebruik hem overal. In de auto, de bus, op straat... Hij is perfect voor mij, je kan hem lekker hard zetten zonder je medemensen te storen wat toch vaak het geval is met andere hoofdtelefoons.

De Jabra revo wordt in geleverd in een mooie stevige plastic doos. Daarin zie je de hoofdtelefoon mooi zitten. Hij is goed vastgemaakt en beschermt tegen schokken Niet met metalen ringetjes of plakband nee met vastgestikte velcro. In een appart doosje dat mooi in de doos verwerkt zit vind je alle accessoires.

Accessoires
- Een USB naar Micro-USB kabel om de hoofdtelefoon op te ladenv ia de computer.
- Een AUX kabel met pauzeknop zodat je de hoofdtelefoon ook kan gebruiken als de batterij leeg is.
- Een zakje met schijfsnoer zodat je hem gemakkelijk kan opbergen en meenemen in een rugzak en dergelijke.
- Meerdere gebruiksaanwijzingen en een code om de Jabra app te installeren

De kabels zijn in een oranje stof bekleed waardoor je alles als een mooi geheel kan beschouwen. Ook de hoofdtelefoon heeft een oranje toets op de oorschelpen. Ze passen perfect samen. Door de stof verstrikken ze ook minder snel

Geluid

Het geluid is fantastisch, alle tonen komen mooi tot hun recht mede dankzij de integratie van Dolby Sound welke toch wel bekend staat voor zijn fenomenaal geluid. De bassen mogen er zeker wezen maar ook de hogere tonen worden prachtig weergegeven. Dankzij de soundapp die je kan instaleren op ios en Android producten kan je de verhouding aanpassen moest je vinden dat de bassen te luid zijn of juist niet, je kan er alle kanten mee uit. Dit is zeker een van de betere hoofdtelefoons qua geluid in audioland. Desondanks dat bluetooth erom bekend staat dat het het geluid niet 100% hetzelfde is dan met een kabel hoor je het verschil amper.

Ontwerp

De hoofdtelefoon is gemaakt van verschillende materialen. De hoofdband is van kunststof gemaakt en voelt heel zacht aan danzij het rubberachtig materiaal dat wordt gevuld met lucht. De oorschelpen zijn bekleed met een zacht materiaal dat erg lekker zit, zelf als je een bril ophebt. De speakers zitten in een stalen beugel die is afgewerkt met een matte donkergrijze kleur. De hoofdtelefoon is inklapbaar, daardoor wordt hij heel compact en kan je hem dus gemakkelijk overal meenemen. Hij voelt heel stevig aan door de combinatie van al die materialen en is uitvoerig getest op vallen en uitrekken.

Verder zijn de oorschelpen uitgerust met een aantal (aanrakingsgevoelige) knoppen. Aan de linkeroorschelp bevindt zich een knop om de Jabra-Sound app te openen en om via NFC te pairen (als het apparaat daarmee is uitgerust). Aan de rechteroorschelp bevindt zich in het midden een play/pauze knop waarmee je ook oproepen kan beantwoorden. De aanrakingsgevoelige knoppen zitten ingewerkt in een ring om de middelste knop. Wanneer met de klok meedraait wordt het volume harder. Tegen de klok in sordt het volume dan weer zachter gezet. Ook kan er als je achtereenvolgens twee keer na elkaar aan de rechterkant 'geklikt' wordt naar de volgende track gaan en naar de vorige track als hetzelfde gedaan wordt aan de linkerkant

Aan de onderkant van de linker oorschelp vind je de AUX aansluiting om de hoofdtelefoon via kabel te verbinden met de speler. Bij de rechter oorschelp vind je een micro-USB aansluiting om het toestel op te laden, de aan en uit schakelaar (ook om te verbinden via bluetooth) en twee microfoons om te telefoneren. Ook enkele lichtjes bevinden zich daar om te zien of hij al dan niet aanstaat.

Batterij
De batterij zit ingebouwd in de hoofdtelefoon en gaat gemakkelijk 10-12uur mee. Het opladen gaat relatief snel en wanneer je batterij leeg is kan je nog steeds via de kabel luisteren.

Verbinden

Het pairen van de hoofdtelefoon gaat erg gemakkelij. Wanneer de aan/uit en pair schakelaar tot de verste positie wordt geschoven en daar 3 seconden wordt vastgehouden gaat de hoofdtelefoon in de pairing mode. De hoofdtelefoon zelf kondigt dit aan door middel van een ingesproken handleiding die je helpt de hoofdtelefoon te verbinden. Zoals ik al zij is het toestel uitgerus met NFC waardoo je snel kan koppelen. Bovendien moet je wanneer je eenmaal hebt verbonden nooit meer wachten op de verbinding. Wanneer je de hoofdtelefoon nu aanzet zal hij automatisch koppelen via bluetooth.

Conclusie

Ik gebruik de hooftelefoon nu enkele weken intensief en ben erg tevreden van mijn aankoop. De prijs is niet erg aan de lage kant maar het is het zeker waard. Je krijgt een fantastische, stevige hoofdtelefoon met fenomenaal geluid. Als je nu de app gebruikt of niet, het is een fantastisch toestel. Je moet nooit meer knoeien met de kabels op de fiets wat erg handig is. De batterij gaat erg lang mee en laad snel op. Wanneer je toch zonder voeding valt kan je nog steeds via de kabel verder luisteren.

Nadelen heb ik nog niet echt gevonden. De touch-schelpen zijn eventjes wennen maar zijn toch heel erg handig.

+Stevig
+Laat weinig tot geen geluid door, zowel naar binnen als naar buiten
+Ziet er goed uit
+Zit lekker op het hoofd
+Fantastisch geluid
+Gratis apps

-Bediening via de touch-schelpen is eventjes wennen

Mvveen 24-01-2014 Product paar weken in bezit

Ruim een maand geleden heb ik de Jabra Revo Wireless bij iBood besteld met de reden dat ik al een tijdje een goede koptelefoon voor in het openbaar vervoer zocht.---------------

De koptelefoon werd geleverd in een hard kunststoffen verpakking waarin de koptelefoon met velcro bevestigd was op een paar rubber houders, dit zodat de koptelefoon minder snel zou beschadigen.

Accessoires

Naast de koptelefoon zelf zaten er ook een aantal accessoires in de verpakking, namelijk:

- Een zacht stoffen zakje om de koptelefoon in op te bergen.
- Een USB naar Micro-USB kabel voor het opladen en het aansluiten van de koptelefoon op een computer
- Een 1,2 meter lange AUX-kabel met geintegreerde bediening en microfoon
- Code voor de Jabra-Sound applicatie (Android en iOS)

De kabels zijn overigens met stof bekleed zodat ze minder snel beschadigen en in de knoop raken.

Ontwerp

De koptelefoon zelf is gemaakt van een combinatie van materialen, de hoofdband is van kunststof gemaakt met een rubberachtig zacht materiaal aan de binnenkant voor comfort. De oorschelpen die bekleed zijn met een zacht materiaal zitten bevestigd met Aluminium beugels aan een stevig stalen scharnier. Het resultaat is een stevige koptelefoon die doordat hij ingeklapt kan worden erg makkelijk meegenomen kan worden zonder dat hij snel zal beschadigen.

Verder zijn de oorschelpen uitgerust met een aantal (aanrakingsgevoelige) knoppen, aan de linker oorschelp een knop om de Jabra-Sound app te openen(hierover later meer) aan de rechterkant zit aan de binnenkant een play/pause knop die tevens gebruikt wordt om telefoontjes te beantwoorden. De aanrakingsgevoelige knoppen zitten verborgen in een ring om de middelste knop heen, met de klok meedraaien is het volume harder zetten, en tegen de klok in is het volume zachter zetten, ook kan er als er twee keer achterelkaar aan de linkerzijde 'geklikt' wordt naar het vorige nummer gesprongen worden, en naar het volgende nummer als hetzelfde gedaan wordt op de rechterzijde.

Onder aan de koptelefoon kan je aan de linker oorschelp de AUX aansluiting vinden, en bij de rechter oorschelp een micro-USB aansluiting, de aan/uit en pair schakelaar en twee microfoons voor het telefoneren.

Verder zit er een accu ingebouwd die ongeveer, bij normaal gebruik een uur of 10 tot 12 meegaat en binnen aan paar uur opgeladen is, deze accu wordt overigens niet gebruikt als de koptelefoon via een kabel is aangesloten.

Aansluiten

Het aansluiten van de koptelefoon gaat erg makkelijk. Als de aan/uit en pair schakelaar tot de verste positie wordt geschoven en daar 3 seconden wordt vastgehouden komt de koptelefoon in de pairing mode. De koptelefoon zelf kondigt dit aan door middel van een stem die je vervolgens helpt de koptelefoon te pairen. Mocht je een telefoon of een tablet met NFC hebben is het pairen nog makkelijker. Na het in pairing mode zetten hoeft dan alleen maar de telefoon of tablet tegen de linker oorschelp gehouden te worden en dan is de koptelefoon gekoppeld.

Geluid

Na het aansluiten is de koptelefoon gereed om muziek mee te luisteren, dit kan zowel via de app of programma op het apparaat zelf, maar als de Jabra-Sound app geinstalleerd is kan deze ook gebruikt worden daarvoor. Een groot voordeel van de app is namelijk dat deze door Jabra in samenwerking met Dolby ontwikkeld is en daarom de Dolby Sound technologie ingebouwd is, dit zorgt voor een beter geluid onder andere door de (betere) ingebouwde Equalizer.

Het geluid is best goed voor een Bluetooth koptelefoon, maar neigt een beetje richting de lage tonen, afhankelijk van de muziek die je luistert kan dit een pré zijn. Zelf heb ik de lage tonen doormiddel van de Equalizer wat terug gebracht om een iets neutraler geluid te creëren. Ook zit er een klein verschil in geluidskwaliteit tussen het gebruik van de kabel of het draadloos gebruiken van de koptelefoon, de compressie van Bluetooth zorgt namelijk voor een kleine vermindering van de kwaliteit van het geluid.

Conclusie

Na zelf de koptelefoon een paar weken gebruikt te hebben in combinatie met een iPhone 4 ben ik nog steeds erg tevreden met de aanschaf van de koptelefoon. Zowel zonder als met de Jabra-Sound app is het erg fijn om muziek te luisteren in de trein zonder dat er steeds kabels in de weg zitten, ook het telefoneren gaat best goed ermee, andere mensen kunnen je goed verstaan dankzij de noise-cancelling doordat er gebruik gemaakt wordt van twee microfoons. De batterij gaat ook best lang mee, en mocht deze onderweg toch leeg raken kan de koptelefoon nog steeds met de kabel gebruikt worden.

Echter zijn er ook een paar minpuntjes, zo is de bediening van de koptelefoon erg wennen, in het begin had ik vaak het probleem dat ik het volume harder zette in plaats van naar het volgende nummer te gaan. Ook is er een nadeel aan de App. Deze werkt namelijk niet in combinatie met programma's zoals Spotify.

+Robuust
+Batterijduur
+Functies van de app
+Accesoires

-Bediening met de aanrakingsgevoelige knoppen is erg wennen
-Geluid niet geheel neutraal zonder app
- App werkt niet met Spotify

kiesricokeurig 24-01-2014 Product paar weken in bezit

De Jabra Revo Wireless zit erg lekker op mijn hoofd. De headset kan prima aangepast worden aan het formaat van je hoofd.

De linkerzijde van de koptelefoon is voorzien van een knop waarmee je de Jabra Sound App op kan starten. Met een knop aan de rechterzijde kan je een telefoongesprek opnemen of beeindigen. Ook kan je hiermee ‘doorspoelen’ naar het volgende nummer wanneer je muziek luistert.
Door met je vinger over een soort van fictief wiel te vegen aan de rechterzijde kan je de volume aanpassen.

Het geluid van de Jabra Revo is uitstekend. Ook gesprekken voeren met de koptelefoon op je hoofd gaat prima. Enig nadeel vind ik dat wanneer je buiten loopt en het waait, dat je de wind hoort suizen in je oren.

Verder vind ik de Jabra Revo echt een top koptelefoon.

bongy 24-01-2014 Product paar weken in bezit

Zeer handig om mee te nemen(opvouwbaar). Geluidskwaliteit is goed tot zeer goed te noemen. Ook het paren is eenvoudig en snel. bedieningsknoppen zijn heel makkelijk en efficiënt. Batterij gaat zeer lang mee(10u) Echt een aanrader.

Aalst95 24-01-2014 Product paar dagen in bezit

Ik heb deze hoofdtelefoon nu al een paar weken in bezit en ben er al bij al zeer tevreden over.

Het design van de hoofdtelefoon sprak me direct aan, ik vind het nog steeds een strak en mooi ontwerp.
De geluidskwaliteit is zeer goed, elke toon wordt met een volle klank afgespeeld en de muziek wordt goed geïsoleerd door de kussens. Over het geluid hoef je je dus zeker geen zorgen te maken.
Het comfort is in het algemeen ook goed, hij blijft stevig op je hoofd zitten (ik gebruik hem elke dag op de fiets naar school) maar na een paar uur moet ik hem toch een paar minuutjes afzetten omdat het dan toch wat oncomfortabel begint aan te voelen (dit komt denk ik omdat mijn vorige hoofdtelefoon een over-ear was, wat in het algemeen gewoon comfortabeler is, en deze een on-ear). Maar voor de rest heb ik geen last ondervonden van bijvoorbeeld de warmte die ik kreeg bij een ander hoofdtelefoon na lang gebruik. Verder heeft hij ook zonder problemen al een paar fietstochten doorstaan in de gietende regen.
Ik heb nog maar enkele gesprekken gehad via de hoofdtelefoon maar ik hoorde het gesprek klaar en duidelijk en de persoon naar wie ik belde verstond mij ook goed.
Het touchpad aan de rechterkant is in het begin wat wennen maar na wat oefenen is het zeer handig om te gebruiken, ik hoef (weeral op de fiets) mijn gsm niet uit mijn zak te nemen als ik naar een volgend nummer wil. Het is dan ook spijtig dat je het niet kan gebruiken als je luistert via de aux-kabel.
Hij verbind makkelijk via Bluetooth met al mijn toestellen maar als je draadloos luistert en je kijkt bijvoorbeeld naar een film, dan merk je wel dat het geluid wat vertraagt toekomt (dit is, denk ik, bij zowat alle Bluetooth-afspeelapparaten). Als ik naar een video kijk gebruik ik dan ook altijd de kabel. Je kan ook meerdere toestellen tegelijk verbinden (hij geeft elke keer een melding als het met een toestel verbonden is of als de verbinding is verbroken).
De applicatie die je kan downloaden gebruik ik niet echt, ondanks dat je wel het verschil hoort met het Dolby Digital geluid, vind ik de applicatie gewoon niet zo handig.
Waar ik in het begin wat bang voor was en erg van ben verschoten is de batterijduur. De hoofdtelefoon gaat, vind ik persoonlijk, heel lang mee. Als ik intensief luister ( 5 à 6 uur per dag) gaat hij zeker 2 dagen mee, wat Jabra dus ook beloofd. Vanaf de eerste melding die je krijgt als je batterij bijna leeg is, blijft hij zeker nog 1,5 uur werken. Ik laad hem elke keer als hij volledig plat is op en dit duurt, zoals Jabra ook zegt, ongeveer 2 uur.
Ik ben dus zeer tevreden over mijn aankoop en heb tot nu toe geen spijt van. Als je nog twijfelt of je hem zou kopen of niet, ik raad de koptelefoon echt aan.

yamax63 24-01-2014 Product paar weken in bezit

De 'verpakking' waarin de Jabra Revo komt is een staaltje van design op zich! Mooie hard plastic doos, met 'stootkussentjes' voor de hoofdtelefoon die met velcro sluitingen op zijn plaats wordt gehouden...
Voor een "on-ear" headset zit hij vrij comfortabel. Goed bruikbaar voor wandelen of fietsen... maar te zwaar om te joggen lijkt mij.
De geluidskwaliteit vind ik zeer goed, zeker met de Jabra sound app waarbij je Dolby + equilizer tot je beschikking hebt.
De microfoon heb ik nog maar 1 maal gebruikt en geen probleem gemerkt.
De bluetooth connectie verliep snel (ook re-connect). Het signaal gaat bij mij indoors door 2 muren... maar verliest connectie als er 3 muren in de 'weg' staan. Bij het terugkeren naar de kamer met de bron connecteerd hij terug zonder problemen. Over het algemeen zeer tevreden, zeker aan de ibood prijs! Maar als ik 1 suggestie mag doen aan Jabra zelf: Indien je de meer-kost van de verpakking (tov kartonnen doos) in het aparaat zelf zou steken... zou je er een "over-the-ear" versie kunnen van maken, wat voor langdurig gebruik mijns inziens nog comfortabeler zou zijn.

ronald1967 24-01-2014 Product paar weken in bezit

Als vervanging van mijn Philips bluetooth koptelefoon de Jabra aangeschaft via IBOOD (koopje) om te gebruiken tijdens het fietsen naar mijn werk.
Het koppelen aan de telefoon (iphone3gs) gaat makkelijk en de Jabra app geinstalleerd. De equalizer van de App op FLAT gezet, anders vond ik de bass te overheersend (maar jeugd zal er van smullen). Het standaard geluid vind ik uitstekend (hoor nu geluiden in nummers die ik met de Philips niet waarnam).
Geluidskwaliteit niet op 10 gezet aangezien tijdens het fietsen de koptelefoon de wind laat suizen in je gehoor.
Alleen bij volumes die jeugd gebruikt (ben 46) is dat niet hoorbaar, maar overig verkeer ook niet (heb het volume niet hard).
De bluetooth verbinding is uitstekend en ook ver. De Philips had al gestotter als ik achterom keek, de Jabra heeft tot meer dan 15 meter een storingsvrije verbinding.
Microfoon is prima al is al fietsend telefoneren voor de andere kant niet prettig door het windgeruis.
Draagcomfort is uitstekend, de kussen vormen zich naar je oor waardoor je na een minuut alleen door het geluid weet dat je een koptelefoon draagt.
De bediening via de oorschelpen (aanraken of middelste knop drukken) gaat prima en is snel onder de knie te krijgen. Zelfs met (leren) handschoenen aan doet de bediening het goed.
De Jabra is zeker aan te raden, enige wat ik nog zou willen is een koptelefoon die ontwikkeld is om mee te fietsen met die geluid heeft zonder het windgeruis.

willkamm 24-01-2014 Product maand in bezit

Deze Jabra revo wireless bluethooth headset doet wat er van verwacht wordt. De installatie is eenvoudig zowel op de Android telefoon en tablet en ook op een Windows 8 tablet. De bluethooth connectie werkt probleemloos tot op ca 6 meter afstand en dan zakt het signaal in. Wat opviel is dat draadloos communiceren via Skype de microfoon niet werkte en je dus toch weer tot de kabelaansluiting veroordeeld was. Ik heb tot nu toe niet kunnen achterhalen waar dat aan ligt. Ik moet daarbij ook eerlijk bekennen dat ik daarin niet zo veel tijd gestoken heb. Geluidskwaliteit en microfoon kwaliteit is gewoon goed. De geluidskwaliteit is zo goed dat foutjes in de MP3bestandjes zeer goed te horen zijn. Dit betreft over het algemeen kopiëen van kopiëen. Originele MP3tjes, voor zover je daarover kunt spreken, geven een perfect geluid en dan is het genieten geblazen. Het draagcomfort is wat minder. Dat heeft te maken met de inklap mogelijkheid voor het opbergen van de headset. Ik vind deze wat te soepel. Na een uur dragen treedt er wat iritatie en vochtvorming op en moet er in mijn geval even gelucht worden. Afscherming van het omgevingsgeluid in de woon- en kantooromgeving is goed. In een wat lawaaierige omgeving met veel ruis, zoals tijdens de vlucht in een vliegtuig is het weer wat minder, maar wel dragelijk.
Wat kleine minpuntjes, maar al met al ben ik zeer tevreden met de aankoop van deze Jabra headset!

wilvi 24-01-2014 Product maand in bezit

6,7
mooie degelijke koptelefoon met goede bediening.
Maar..... veel last van windgeruis op de fiets.
Jammer!!

sjoerd_1970 10-01-2014 Product paar weken in bezit

Ik heb deze hoofdtelefoon gekocht om draadloos muziek te kunnen luisteren op de fiets, maar ook op mijn werk. Belangrijk voor mij is dat deze telefoon met twee apparaten gepaard kan worden, bijvoorbeeld mijn laptop en iPhone. Zo kan ik muziek luisteren op mijn iPhone, maar als een call binnenkomt via Skype of Lync op de laptop, of op de telefoon, kan ik die ook opnemen. Dat werkt geweldig.

Ik ben helemaal weg van het geluid. Bedraad is het geluid strak en helder. Via bluetooth is het geluid wat zwaarder, maar in de zin dat zowel de lage als de hoge tonen mooi overkomen. Veel dynamiek en geweldige bas.

Het design is top. Alles straal echt kwaliteit uit. Lichtmetaal in plaats van plastic. Zacht memoryfoam in de hoofdband zit heel comfortabel. Met bril op iets minder, maar dat is denk ik met de meeste koptelefoons zo.

Sluit omgevingsgeluid beter af dan inear dopjes, maar nadeel op de fiets is dat je de wind hoort langs de schelpen. Dit heb je niet met in ear dopjes, maar is niet specifiek voor deze set denk ik. Is bij harde wind. Het is ook maar de vraag of het verstandig is om te fietsen met deze headset. Het is super vet, maar je hoort heel weinig omgeving!

Support is goed heb ik gemerkt. Binnen een dag antwoord op de vraag hoe ik op de PC Skype kon opnemen. Hiervoor installeer je een Jabra software pakket (mac en Windows). Op je Iphone, iPad of andere mobile hoef je niets te installeren, alleen te paren via bluetooth of NFC. Super simpel.

Duur ding (minimum prijs via kieskeurig vind ik het wel waard), dat wel, maar erg fijn kadootje aan mijzelf.