Garmin Forerunner 210 zwart - Reviews

lopen, fietsen

6,8

Peter 17-01-2016 Product jaar of meer in bezit

4,6
Na 1.5 jaar begaf mijn horloge het,gelukkig binnen de garantietermijn zodat ik een nieuwe kreeg.Nu nog geen 2 jaar later opnieuw hetzelfde euvel,het horloge valt uit voor enkele uren of dagen.Ik voel mij behoorlijk.Bovendien duurt het bij het opstarten van het horloge verschillende minuten voor hij satelieten vindt.Voor een horloge van dergelijke prijs vindt ik het een wel heel erg korte levensduur.En tot 2x toe,dit is geen toeval meer.Gewoonweg een schande voor een gerenomeerd merk als Garmin!

jgjb 11-10-2015 Product jaar of meer in bezit

5,8
Ik ben niet zo tevreden over dit horloge. Het duurt zomaar 6 minuten voordat de gps is gevonden. Mijn eerste exemplaar verloor een van de bedieningsknopjes na anderhalf jaar gebruik. Daar oor kreeg ik binnen garantie een vervangend exemplaar. Na twee jaar ging de laadclip kapot. Net na de garantieperiode ging van het vervangend horloge de band kapot, die een geheel vormt met het horloge. Het hele horloge is dus onbruikbaar.
Tijdens gebruik is het overigens een fijne en mooie watch geweest, zolang hij het deed..

MirjamvZ 13-08-2015 Product jaar of meer in bezit

3,6
Ik heb de Garmin Forerunner 210 nu al drie jaar in mijn bezit en ben niet tevreden over het horloge. Ik heb hem destijds gekocht vanwege de goede reviews die ik over het horloge had gelezen. Helaas ben ik er zelf helemaal niet enthousiast over. In het begin had het horloge af en toe wat vreemde kuren, maar vaak herstelde zich dat ook wel weer. Later ontstonden er problemen met het opladen van het horloge. Het horloge gaf aan dat de batterij leeg was terwijl hij een hele nacht aan de oplader had gelegen. De laatste klachten zijn dat het horloge helemaal niet meer werkt. Het beeld valt weg en het horloge reageert nergens meer op.

Het horloge is niet extreem intensief gebruikt, dus ik vind het zeer slecht van een horloge van deze prijsklasse om deze mankementen te vertonen. Ik zou hem zeker niet aanraden!

Mijn man heeft een hartslagmeter van Suunto. Deze is in prijs iets duurder, maar dat is het zeker waard. Kortom, geen Garmin weer voor mij.

macjafrt 10-08-2015 Product jaar of meer in bezit

4,2
Ben na derde jaar aan vierde (!) apparaat toe: na beperkte tijd laaddt horloge niet meer op. Bij connectie met pc loopt garmin leeg in plaats van te worden opgeladen. Synchronisatie met garmin software gaat met horten en stoten: apparaat wordt regelematig niet herkend. redelijk/goede service van Garmin, maar volstrekt inferieur model. Verbinding met gps duurt (te) lang.

A3PLS 05-07-2014 Product jaar of meer in bezit

Draagt prettig, eenvoudig te bedienen. Nu 3 jaar in bezit, oplaadclip voor de 2e keer defect. Nu is de rubberen polsband gescheurd. Niet los te verkrijgen, moest opgestuurd naar Garmin. Na drie weken is het horloge afgelopen week teruggestuurd (al ca 4 dagen onderweg) Kosten waarschijnlijk 80 euro zegt de winkel waar ik m gekocht heb. Deze defecten vallen me eerlijk gezegd wel tegen voor een horloge van deze prijs. Heb er destijds een kleine 250 euro voor betaald.

ikosters 16-01-2014 Product paar dagen in bezit

Prima basis horloge inderdaad.
Heb deze nou zo'n jaar gehad en was er zeer tevreden mee.
Enige groot nadeel vond ik de energie spaar modus die je niet kan uitschakelen.
Die schakelt naar een aantal minuten de satelliet verbinding uit als je niet op start duwt.Is wel lastig als je een wedstrijd loopt en even moet wachten voor de start.
En hij doet soms lang om satelliet verbinding te krijgen.
Accu duur is wel kort maar kon er zeker zo'n 3 a 4 uur mee lopen. Voor de meeste mensen toch voldoende dacht ik ;)

SylviaV 27-08-2013 Product half jaar in bezit

3,6
Helaas doet de forerunner niet wat je van een horloge uit deze prijscategorie mag verwachten. Het is een leuk horloge wanneer je niet meer dan 10 km. gaat hardlopen.
Batterij is snel leeg, deze moet je na iedere sessie opladen anders red je het niet bij de volgende training.
Heel vervelend is dat de satelliet niet wordt gevonden bij iedere start. Dit is zowel in een training als in een wedstrijd enorm hinderlijk. Je mist dan belangrijke tijd en hierdoor frustratie.
Contact hierover bij Garmin levert niets op, na weken mailcontact doen zij niets om de klant te helpen. Mijn advies, kies voor een ander merk. In mijn loopgroep heb ik 4 medelopers met dezelfde problemen en frustratie over het horloge.

lesmarten 02-01-2013 Product paar dagen in bezit

Zeer fijne hartslagmeter, overstag gegaan na het lezen van een review op DC Rainmaker. Werkt geheel volgens verwachting.

Tip: bij Bever kost deze hartslagmeter nu (2-1-2013) slechts 159 euro incl verzendkosten.

ezonno 29-04-2012 Product paar dagen in bezit

Mooi simpel basis horloge, deze is echt makkelijk in gebruik. Het voelt zeer degelijk aan. Ik vind hem zelf ook niet te groot en kan hem prima dagelijks gebruiken. Ik wilde eerst een 410 kopen maar na reviews van http://www.dcrainmaker.com/ besloten voor de 210 te gaan en daar heb ik zeker geen spijt van.

gewoonikki 27-06-2011 Product paar dagen in bezit

Geweldig gewoon deze Garmin Forerunner 210 HRM. Deze Gps werkt goed, heel handig in de bediening.
Ik heb deze gekocht bij www.hartslagmetershop.nl, echt ik had hem de volgende dag al in huis, ze waren super snel.
Ik ben zeer te vrede met mijn nieuwe hartslag- gps meter! Let er wel op als deze bestelt dat je deze inclusief premium soft belt besteld...(een erge fijne band)

Martin Veldstra 02-06-2011 Product paar dagen in bezit

Top apparaatje. Zonder die rare 'touch-ring'. Kan bijna hetzelfde als die duurdere 405 en 410 maar zonder de onnodige extra's (de way-points vinden). Kan alles, check de garmin site maar. Superding, geweldig.

Besteld bij dealbird.nl. Ik had nog nooit van die club gehoord maar was veruit de goedkoopste van Nederland. Ik kende ze niet dus ik belde toch even 'of het wel in voorraad was'. Werd fijn geholpen, toen dinsdag om half 4 besteld en woensdag al in huis. Ben blij met de forerunner en met dealbird!!

Martin Veld

janvliet 30-05-2011 Product paar dagen in bezit

6,4
Horloge werkt prima wanneer eindelijk ingesteld. Gebruiksgemak is minder tijdens het lopen: je gaat niet diep de menu's in. GPS werkt prima, maar duurt wel 2 minuten voor dat de satellieten zijn gevonden. Beschrijvingen en FAQ zijn "below par". Na een week nog steeds de hartslagmeter niet aan de praat gekregen. Ook niet met een nieuwe batterij. heb een beetje spijt.

Ronald42195 25-05-2011 Product paar weken in bezit

De Forerunner 210 is een uitgebreide versie van de Forerunner 110. De 210 biedt de mogelijkheid voor eenvoudige intervaltrainingen en trainen in hartslagzones. Verder kun je de 210 uitbreiden met een footpod voor indoor trainingen en, heel belangrijk, de 210 geeft wel (in tegenstelling tot de 110) een actuele tempo of snelheidsinformatie. Ik heb de 210 besteld bij www.seeyourheartbeat.com die binnen een dag leverde. Prima service van deze webshop, vertrouwd adres voor sportartikelen

CIYuen 19-05-2011 Product maand in bezit

Met alle respect voor m.spaan, de 210 is een sporthorloge uit de FORERUNNER (= hardlopen) reeks. De 210 is dus helemaal niet bedoeld voor dagelijks gebruik. Volgens de gezaghebbende reviewer dcrainmaker.com is de 210 een perfecte sporthorloge die uitstekend voldoet voor 95% van alle harlopers.

Ik vind de 210 compact, vooral voor een sporthorloge met ingebouwde GPS functie. Een satellietfix duurt minder dan 30 seconden en in het bos verlies je geen verbinding. Het gebruiksgemak is hoog, ook omdat onnodige functies zijn weggelaten. Alle functies die ik nodig heb zitten erop: intervaltraining, gemiddelde snelheid, snelheid laatste km, max. hartslag, gemiddelde hartslag, etc). De echte tri-atleetheeft inderdaad meer functionaliteit nodig, maar dan zal de sporthorloge heel heel stuk groter/zwaarder worden. Ik loop elke week 2/3 keer een uur hard, en na 3 weken is de accu nog niet leeg. Accuduur is dus prima. De bijgeleverde hartslagmeter is gemaakt van elastische stof en zit comfortabel. Dus geen plastic geval die na verloop van tijd je huid irriteert. De 210 is waterbestendig, harlopen in een regenbui is geen enkel probleem.

Verder kun je online een account aanmaken en alle loopdata uploaden. Je kunt diverse analyses maken, via google maps de gelopen parcours bekijken en doelstellingen formuleren. Al met al een sporthorloge die ik alle hardlopers kan aanraden, en dat voor nog geen 200 euro!!!

m.spaan 02-05-2011 Product paar dagen in bezit

Na één dag alweer retour afzender gedaan. Ik had bedacht dit horloge ook voor dagelijks gebruik te dragen echter het horloge is dusdanig lomp dat dit er niet uitziet en bovendien niet comfortabel draagt. De polsbad was te breed en deze irriteerde mijn huid. Bovendien gaat de sluiting niet fijn open/dicht.

En dit is nog wel één van de compactere modellen van Garmin....

Verder zou het als hardloop horloge goed voldoen. Mogelijkheden zijn wel beperkt, maar voor meer functionaliteit betaal je uiteraard meer.