TomTom Runner 2 Cardio + Music zwart, paars

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de TomTom Runner 2 Cardio + Music zwart, paars op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

5,8

M. Korte 02-07-2016

Goede metingen en veel gebruiksgemak

Handig en mooi horloge met zeer veel mogelijkheden. Meer dan genoeg voor de gemiddelde hardloper. De metingen van dit horloge zijn bij mij gelijk aan de metingen die ik voorheen met mijn telefoon deed. Dit horloge draagt echter veel fijner en meet gelijk jouw hartslag. Ook geen draden meer voor de koptelefoon. Ik gebruik met name de intervaltrainingen en lopen op hartslag. Werkt perfect. Nadeel vind ik de manier van opladen. Hier is gekozen voor een soort van klem die je onder het horloge moet schuiven. Dit is af en toe even prutsen. Ik zelf had een standaard ingang die je ook op telefoons vindt handiger gevonden. Ook moet je in het begin even ontdekken hoe het horloge werkt. Echter op de site van TomTom staan een aantal handige filmpjes die je snel op weg helpen

E Scheringa 05-06-2016

Horloge doet niet wat je ervan mag verwachten

batterij verbruik is hoger dan volgens producent. programma dat ingesteld is blijft niet doorgaan maar wordt zonder dat het wil beeindigd op willekeurige momenten. tijdens fietsen (route instelling) kan ik niet tussentijds kijken naar hartslag of afgelegde km. Dan stop alles.

De Bas 15-05-2016

Grote teleurstelling

Dit was een miskoop. Veel problemen gehad, sommige opgelost. De nauwkeurigheid is niet opgelost. De GPS/Glonass werkt nl. zeer onnauwkeurig, vooral in wat dichter bebost gebied. De eerste paar kilometers gaan goed, daarna gaat het mis. Dit was ook te zien aan de weergegeven snelheid. Veel te laag en werd vaak zelfs lager terwijl ik versnel. Dit duurde niet een paar seconden, maar vele minuten achter elkaar. Bij een afstand van 11 kilometer is er zo’n 800 meter afwijking en een halve tot een hele kilometer per uur verschil in de gemiddelde snelheid. Voor een horloge met Glonass mag dat niet gebeuren. Zelfs mijn oude Garmin zonder Glonass is veel nauwkeuriger in hetzelfde gebied.
Hartslagmeting op de pols deed het overigens wel goed, bijna net zo goed als een borstband. Het horloge moet alleen wel erg strak om de pols zitten, niet prettig.
Verdere minpunten: je kunt het licht van het horloge niet met een knopje aanzetten (alleen bij een activiteit constant aanlaten), je kunt het horloge niet uitzetten en de hoogst gemeten hartslag is niet duidelijk terug te zien.
Pluspunten: nauwkeurigheid van de hartslagmeting valt mee, de QuickGPS werkt goed, makkelijke 1-knopsbediening en het voelt erg vrij om te lopen zonder borstband en draadjes van de mp3-speler naar de oortelefoon.
Maar ondanks dit, een hele duidelijke afrader wat mij betreft.Ik heb het teruggebracht naar de winkel.
BigMed 06-07-2016

En heeft u een alternatief horloge gevonden die beter werkt?

De Bas 07-07-2016

Zeker. Garmin Forerunner 230.