Polar Bluetooth Wearlink Soft-Strap

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Polar Bluetooth Wearlink Soft-Strap op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

5,2

fredst 08-03-2015

Ik heb deze hartslagmeter nu meer dan een jaar in bezit en vind het een enorm waardeloos ding!
Grootste probleem: hij vreet batterijen. Daardoor heb ik elke keer problemen om het ding te koppelen. Met een verse batterij gaat dat beter. Maar zo zit ik elke keer voordat ik ga sporten (fietsen en joggen) een batterij te vervangen. En dat is enorm gepruts: muntje zoeken (heb ik normaal nooit) schroevedraaiertje zoeken, etc.
Van alle keren dat ik heb willen gebruiken, is dat misschien 1 op 7 keer gelukt. Maar dat kost veel tijd.
Even snel die hartslagmeter omdoen is er niet niet bij. Ik ben er veel meer tijd mee bezig dan een warming up voor het joggen.
Een verse batterij kan ik misschien een dag gebruiken. Na twee dagen is hij leeg. Van ellende heb ik daarom oplaadbare knoopcellen gekocht met bijbehorende later. Dat scheelt kosten, maar helpt nauwelijks in de tijd want je moet consequent plannen wanneer je zo'n batterij gaat gebruiken.
Mijn advies: NOOIT KOPEN.

PS Voor de e.v.t. vragen hierover: ik gebruik een Samsung Galaxy SII met de Sports-Tracker app. Daarmee heb ik nooit problemen met andere bluetooth apparaten (autoradio, externe GPS, etc.) dus daar kan het niet aan liggen.

fredst 14-06-2015

Nog een aanvulling op mijn verslag: 3 weken na het schrijven van met review brak het contactlipje voor de batterij af. Dat is niet meer te repareren. Dat krijg je als je steeds moet prutsen om een batterij te verwisselen. Hij kan dus bij het afval. Ik heb in mijn sportstracker calender gekeken hoe vaak ik hem succesvol heb kunnen gebruiken: 13 keer in 1,5 jaar. Dat is dus 5 Euro per keer.

jbvandijk 30-05-2014

In één woord: een superding. De Polar Wearlink+bluetooth is een reuze handige accesoire voor de (buiten)sporter. Het apparaatje bestaat uit een kleine, platte zender die met drukknopjes wordt vastgemaakt aan een borstband. Het apparaatje heeft dezelfde afmetingen als een "normale" zender.

Het apparaatje heeft geen knoppen, schakelt automatisch in zodra er contact wordt gemaakt met de drukknopen op de borstband en schakelt weer uit zodra het contact verbroken wordt.

Het apparaat is is compatible met diverse fitness-apps voor op je smartphone. Bedenk wel even dat niet iedere smartphone werkt met dit apparaat. Heeft te maken met de Bluetooth-versie van je smartphone. Dit is hardware-matig en daar kan je dus niet aan doen.
Ik gebruik zelf een HTC One SV met Runtastic, werkt als een zonnetje.

Hartslag wordt weergegeven in de fitness app. Meeste apps kunnen ook een voice-feedback geven. Dat houdt zoveel in als dat er op door gde gebruiker momenten (tijd, afstand, hartslag, snelheid) een gesproken melding komt met informatie. Luister je naar muziek op je telefoon tijdens het sporten, wordt de muziek een beetje gedempt terwijl de voice-feedback speelt.

Heeft het ding geen nadelen dan?
Jawel... de batterij. Bluetooth gebruikt relatief veel energie, en dat is duidelijk te merken in de levernsduur van de batterij. Volgens opgave zou die tot zo'n 90 uur mee moeten gaan, maar ik kan na een half jaar melden dat 30 uur meer realistisch is. Op zich niet zo bezwaarlijk, want ze kosten niet veel en je kan ze heel gemakkelijk zelf vervangen, maar het is wel iets om in de gaten te houden.
Een nieuwe A-merk batterij (knoopcel, CR2025) kost ongeveer 2 euro, dus dat valt wel mee.
Wil je een originele batterij (van Polar, inclusief batterijdekseltje met een nieuwe rubber sluitring) kost je dat ongeveer 8 euro.

Als je het voorzichtig doet, is het niet absoluut noodzakelijk om steeds de sluitring te vervangen, maar wil je langer plezier houden van het apparaat (intreding vocht door zweet) doe je er verstandig aan niet meer dan hooguit 1 of 2 keer een batterij te vervangen zonder een nieuwe sluitring.

frutsel 10-06-2014

Hallo JB, waarom heb je deze gekocht en niet de H6 of de H7? Ik twijfel welke ik aan zal schaffen, dus vandaar.