Polar RC3 GPS oranje - Reviews

Hartslagmeting via
borstband
Afstandsmeting

roberta01 04-03-2015 Product kwartaal in bezit

Een zeer mooi en geslaagd product!! Zeer tevreden, lekker licht en nauwkeurig. Kan alleen in de software van personal trainer de km tijden per ronde niet terugvinden. Op het horloge is dit wel te raadplegen.Kan iemand mij helpen?
Ga de deur niet meer uit om te trainen zonder deze Polar!

Pedro56 23-11-2014 Product maand in bezit

6,6
Het duurt vaak (te) lang voordat er een gps signaal wordt opgepikt. Daarnaast is het geluidssignaal niet hoorbaar tijdens het lopen. Ook de verlichting is in donker niet voldoende. Jammer voor een product uit deze prijsklasse!
Wel duidelijke display en voldoende functies. Goede (oplaadbare) batterij.
De polarsoftware heeft toch wel moeite met het aansluiting op de Mac. De klantenservice van Polar was daar erg laconiek over. Uiteindelijk met een "Apple wizzkid" de boel toch aan de praat gekregen.
De RC3 GPS is toch achtergebleven bij mijn verwachtingen. Achteraf misschien toch beter kunnen wachten op de Garmin 920xt....

ivootje 08-03-2014 Product kwartaal in bezit

Lang getwijfeld om deze aan te schaffen. Ik was zeer sceptisch over nauwkeurigheid GPS door slechte ervaringen met nauwkeurigheid van runner-apps op mijn Andriod telefoon. Dan is het toch een hele gok. Maar omdat mijn oude horloge op zijn tandvlees (mee)liep toch de sprong in het diepe gewaagd. Daar heb ik GEEN seconde spijt van. Elke keer kom ik weer vrolijk thuis met dit horloge. Waarom? Hierom:
- GPS zeer nauwkeurig (max. +/- 50 mtr per 10 kilometer)
- Synchroniseren is in enkele seconden gebeurd en gaat nooit mis (dat was met de oude kraakkoppeling wel anders!)

Op andere fora lees ik "klachten" over de beperkte mogelijkheden van deze klok. Als je zoekt naar veel mogelijkheden, dan zal dat inderdaad het geval kunnen zijn. Het enige dat ik wil dat het horloge doet is aangeven hoe lang, hoe ver en waar ik heb gelopen. Meer niet en daarin voldoet het horloge voor de volle 100%. Tijdens het lopen kun je kiezen tussen aantal standaard lay-outs van het scherm. Deze zijn niet zelf in te stellen, maar voor mij voldoet de standaard.

Accu gaat op zich redelijk snel leeg, maar ik laad hem dan ook na vrijwel iedere loop op. Accu niet vervangbaar, dus ik hoop maar dat dat ook over een paar jaar goed blijft gaan. Daarom een 7 voor duurzaamheid. Tijdens synchroniseren op computer laadt het horloge ook meteen op.

Polar personal trainer werkt nog steeds hetzelfde, echter met de aanvulling van goed kloppende kaarten via Google Maps. Je kunt zelfs zien aan welke kant van de straat je hebt gelopen.

Nu moet ik zeggen dat ik altijd onder bomen loop, die nu geen blad hebben. Hopelijk blijft de GPS net zo nauwkeurig als de bomen wel in de bladeren zitten. Afwachten dus. Als je te dicht langs gevels van (hoge) huizen gaat lopen, dan merk je wel dat de nauwkeurigheid afneemt. Maar desondanks wijkt hij nooit meer dan 50 meter af op de 10 kilometer.