TomTom Multi-Sport GPS Watch grijs, zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 16 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de TomTom Multi-Sport GPS Watch grijs, zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,4

Mik7 03-09-2014

Slechtste sporthorloge ooit. Onnauwkeurige snelheidsmetingen, de huidige hardloopsnelheid klopt vaak niet. Werkt niet correct met Runkeeper (gebruiken andere algoritmes) en moet elke dag geüpdate worden via de computer, anders werkt de GPS (en dus het horloge) niet meer. Geeft regelmatig verkeerde datum aan of verandert uit het niets in een andere taal. Heb al eerder een horloge teruggestuurd naar Tom Tom, ontving een nieuwe en nog steeds dezelfde problemen. Drama.

zeeman1954 08-05-2014

Nog steeds is dit horloge niet betrouwbaar. Voorbeeld banen zwemmen. Tellen 100 banen horloge geeft gem. 80 banen.
Open water zwemmen, GPS 30 minuten zwemmen gemeten afstanden zijn dan wisselend tussen 10 meter en 700 meter.
Triest voor zo'n horloge. Is gewoon te snel op de markt gebracht.

McNiver 08-05-2014

In vergelijking tot eerder hartslagmeters die ik heb gehad ben ik over een aantal dingen erg tevreden:
- Leesbaarheid scherm: erg goed! Lekkere duidelijke letters, ook in het donker in 1 oogopslag te lezen.
- Updates: voor mijn vorige hartslagmeters heb ik nooit updates gehad. Nu al enkele, waarbij ook nieuwe functionaliteit beschikbaar wordt. Super! Vind het fijn dat er door TomTom wordt geinvesteerd in een apparaat wat al op de markt is.
- Gebruikersgemak: Daar waar bij vorige horloges de knopjes altijd klein waren en aan de zijkant van de horlogekast gepositioneerd, is er bij de multisport 1 knop die verschillende kanten op kan (een soort joystick, maar dan plat). Dit maakt het ook tijdens het sporten eenvoudig de knop te vinden en de goede functie naar boven te halen op het scherm.
- intuitiviteit: De menu structuur is erg helder, en makkeleijk browsebaar. Geen gepiel meer met 2 kopjes tegelijk indrukken om naar bepaalde settings te gaan, maar gewoon simpel en overzichtelijk.
- GPS fix: Door het downloaden van de gps files naar het horloge, heb ik steeds erg snel GPS fix. Bij mijn vorige polar moest ik wel eens 40 seconde wachten, maar nu eigenlijk steeds binnen een seconde of 10 wel een gps fix, super, want dat betekent dat je snel kan beginnen met je training!

Het enige (kleine) minpunt is de mogelijkheid tot trainen in hartslagzones, dit is mogelijk, maar wat beperkt. In de laatste update mail van TomTom staat dat de nieuwste software versie dit verbeterd. Ik heb nog geen mogelijkheid gehad om dit te testen, dus later meer daarover.

tpeters 18-04-2014

Doordat ik mij opnieuw aan moest melden bij TomTom My Sports kreeg ik opnieuw de vraag van TomTom om het horloge te beoordelen.
Op mijn eerdere review zijn wat wijzigingen.
Het snoertje dat de verbinding maakt met de computer werkt niet meer naar behoren. Ik moet het horloge aangedrukt houden om de data in de computer te krijgen. De data geven hierdoor(?) bovendien foutjes, waardoor het inlezen in mijn Garmin Connect niet meer goed gaat en ik dus vaak de interval tussentijden niet meer te zien krijg.
Het horloge wordt wel regelmatig geüpdatet, maar nog steeds worden de tussentijden van de intervallen in TomTom My Sports en in Runkeeper niet weergegeven.
De tijden en afstanden in Runkeerper en Garmin worden anders aangegeven dan op het horloge. De tijden kloppen dan niet helemaal met wat ik onderweg als tussentijden gezien heb.
Bij de intervaltraining geeft het horloge soms spontaan een tussentijd, waarschijnlijk door de regendruppels? Je geeft de tussentijden namelijk aan door op het glaasje van het horloge te tikken.

tpeters 16-05-2016

De updates van TomTom blijven, ook na twee jaar!, komen en ... het programma waarin de gegevens op de computer terecht komen werkt nu prima! Geen Garmin connect meer nodig. Ook handmatig geklokte intervallen en de ingestelde trainingen worden nu hartstikke goed in beeld gebracht.
Voor mij geldt nu dat mijn volgende horloge best wel weer een TomTom kan zijn.
Totaalscore kan naar een 8

Loper3 10-02-2014

Fijn sporthorloge en makkelijk te gebuiken. Erg fijn dat nu ook de snelheid te zien is en niet alleen het tempo. De trainingsmodus bevalt goed, zou nog wel meer stappen willen toevoegen aan de intervaltraining.
Jammer dat de stappen van de trainingen niet terug te zien zijn in de grafieken van de loopresultaten. Ook zou ik achteraf graag nog een run kunnen aanpassen, bv in stukken knippen of een stuk eraf halen (had hem laatst niet uitgezet na een wedstrijd en heb nu dus een heel stuk 'niks' aan het eind van mijn run).

tpeters 11-02-2014

Je wensen moet je eigenlijk ook doorgeven aan TomTom. Dit horloge wordt door software updates regelmatig aangepast en dan is zoiets misschien ineens wel mogelijk.
Ik hoop ook dat de stappen van de intervaltraining straks wel terug te zien zijn. Nu lukt mij dat door het fit bestand van mijn interval in te lezen in een Garmin connect account, maar dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn.

Antoninni 01-02-2014

Prachtige tool om mee hard te lopen. Ik kan nog niet alle tools vinden maar dat licht vast aan me zelf. Het is even zoeken maar naar de laatste update al weer een hele verbetering. Ook leuk dat je nu met bluetooth gegevens naar je Iphone en Ipad kunt sturen. Hopelijk binnenkort ook naar de PC.. Voor dit geld een absolute topper. Ja ook ik heb moeite om de gegevens te vinden in Strava bijvoorbeeld. Staat los van het feit dat dit een geweldige sporthorloge is waar ik nog lang niet alle mogelijkheden van benut/ontdekt heb. Nu ook in km/h prima!!! TOMTOM kwaliteit. Enige kritiek, iets duidelijkere handleiding zou voor mij persoonlijk welkom zijn geweest..

tpeters 19-01-2014

GPS signaal is meestal snel gevonden. Instellen is snel te doen. Trilsignaal bij elke ronde is prima.
Eerst had ik last van de intervalresultaten en de handmatige laps. Ik kreeg de gemeten waarden niet op Runkeeper , MapMyfitness en My Sports te voorschijn. Nu laat ik de TomTom ook een .fit bestand opslaan en dat bestand laat ik uploaden in Garmin Connect. Daar komen wel al die waarden te voorschijn.
TomTom kan dat toch niet op zich laten zitten???
MapMy Fitness heb ik uitgeschakeld: vervelend programma, opdringerig.

aad1456 19-01-2014

Zeer tevreden. Groot gebruiksgemak. Downloaden van gegevens naar tomtom-internetsite uiterst makkelijk (1x moest computer uit/aan voordat het lukte). Hoogtemeter is zelfs in ons vlakke kikkerland voor zover ik kan beoordelen heel accuraat. Uploaden van routes is niet mogelijk maar voor mij onbelangrijk. Duurzaamheid niet beoordeeld want ik heb 'm pas een kwartaal.

l1dert 18-01-2014

ik gebruik het horloge voor hardlopen en mtb. het eerste gaat perfect. Voor gebruik op een mtb is het niet geschikt, De sensors passen niet en het gehele apparaat werkt niet. Duidelijk een punt ter verbetering.

Gislain 18-01-2014

Op zich een goed horloge. Soms is de batterij plotseling leeg na 2 keer gebruiken. De Gps werkt niet altijd hier in Iraq. Moet meer gebruik maken van de hartband maar dat schiet er vaak bij in. Ga hem straks ook op de fiets gebruiken.

jandebont 18-01-2014

Heb vanaf de eerste sporthorloges met gps en Hf functies meerdere merken en modellen gebruikt.In eerste instantie voor het hardlopen nu komt daar fietsen bij. De Multiwatch is praktisch ook voor het fietsen. 2 nadelen waar ik al contact met TomTom over heb gehad zijn;
Na het opnieuw inschakelen van de Sportwatch na de pauze is de gemiddelde snelheid, afhankelijk van de duur van de pauze, naar beneden bijgesteld. Dit betekent dat de watch de tijd van de pauze mee blijft nemen in het vaststellen van de gemiddelde snelheid,
Na het stoppen van de activiteit kan ik niet meer de herstel hartslag zien.
Deze ervaringen vind ik een ernstige tekortkoming.

Jan

DicoStolze 18-01-2014

Horloge werkt goed. Heb hem in gebruik met hardlopen, racefietsen en ATB. Samen met hartslagmeter en snelheid/cadans meter. Mis alleen een stopwatch functie waarbij de stopwatch op nul kan worden gezet, en weer worden herstart zonder dat de gehele activiteit wordt gestopt. We doen nogal eens interval training met verschillende tijden. Door wat creatief om te gaan met de laps en de interval functie werkt het ook wel, maar niet zo handig. Voor de rest zeer tevreden. Goed te bedienen, duidelijk display, veel mogelijkheden. Heb met de racefiets nog geen lange tochten gereden ( meer dan 150) dus weet niet hoe lang de batterij het uiteindelijk volhoudt met zowel de hartslag als de snelheid/cadans aan.

zeeman1954 18-01-2014

Ik heb het horloge speciaal voor het zwemmen in buitenwater gekocht. De GPS was bij het zwemmen niet betrouwbaar. Bij het zwemmen in het zwembad worden de banen niet correct bijgehouden. Heb hierover contact gehad met TomTom. Zij gaven deze hiaten toe en adviseerden mij af te wachten. Horloge is dus te vroeg gepresenteerd. De problemen zijn tot nu nog niet opgelost. Helaas. Gebruik nu weer mijn oude Garmin horloge zonder GPS maar wel met een betrouwbare banen teller.

McNiver 18-01-2014

Top horloge. Heb al eerder sporthorloges gehad, al dan niet met GPS.
Dit horloge heeft super snel GPS ten opzichte van mijn eerdere horloges. Meteen na de aanschaf waren de mogelijkheden nog wat beperkt, maar ondertussen door enkele updates, is hij een stuk completer en handiger in het gebruik (bv. pauzeren van workouts is beter geworden, interval training is toegevoegd en ook een stopwatch.
Het display vind ik het grootste pluspunt. Dit is altijd goed in een oogopslag te lezen, ook in het donker. Doordat je geen knoppen aan de zijkanten van het klokje hebt is hij ook simpel te bedienen.
Kortom, erg tevreden met de TomTom multisport!

Woesthuis 18-01-2014

Eenvoudig te gebruiken, doet wat de horloge moet doen. Lichtgewicht en eenvoudig en telkens snel op fiets te monteren.
Ik ben 2x, exact op de 30e van de maand een training kwijt geraakt bij downloaden, vreemd en helaas.
Software Data, Graphics en Statistieken kunnen verder worden, is mooiere softare en zaken als totaal aantal klimkilometers missen.

Bransium 14-12-2013

Prima horloge, ik ga hem steeds beter vinden. Licht, dun, makkelijk te bedienen en hij heeft snel een GPS signaal. Er misten in het begin nog wat opties (o.a. intervaltraining) maar die zijn er inmiddels via software update bijgekomen. De automatische upload naar RunKeeper (en volgens mij ook andere sites) werkt te gek.

Minpunten: tijdens dagelijks gebruik druk je best vaak per ongeluk de knop in, zou mooi zijn als je dat kunt blokkeren. Hopelijk wordt dat gefixt in een toekomstige update.